القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هنا التقينا كاملة (جميع الفصول) بقلم ندي محسن

 رواية هنا التقينا كاملة (جميع الفصول)بقلم ندي محسن

رواية هنا التقينا كاملة (جميع الفصول)بقلم ندي محسن

رواية هنا التقينا كاملة (جميع الفصول)بقلم ندي محسن

  1. لقراءة الفصل الاول : اضغط هنا
  2. لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
  3. لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
  4. لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
  5. لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
  6. لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
  7. لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
  8. لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
  9. لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
  10. لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
  11. لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
  12. لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
  13. لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
  14. لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
  15. لقراءةالفصل الخامس عشر : اضغط هنا
  16. لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
  17. لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
  18. لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
  19. لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
  20. لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
  21. لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
  22. لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
  23. لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
  24. لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا
  25. لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
  26. لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
  27. لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
  28. لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
نزلها على السرير وهي خافت وبتبعد وهو خرج وقفل الباب خد المفاتيح وطلع خالص من المكان
روز بصت حواليها بخوف وهي بتفتكر الكلام عن اللعنه اللي موجودة في القصر دا هزت راسها بنفي:دا مش صح..مش صح....
قعدت على السرير وحست بخطوات رجل قدام باب الأوضة خافت اكتر الباب بيحاول يتفتح بيحاول حد يزأه بس مبيفتحش شافت شباك جريت عليه فتحته حست بهوا شديد خلاها غمضت فتحت بصعوبة وقعت عينها على مقابر وعلى صخور كتير تدل ان حد مدفون تحتيها اتصدمت وقفلت الشباك بصدمه.....

**********************

روز هتصوت:الح...
جابر كتم بؤها وهو شايلها ونزلها الأوضة قفل الباب عليها وخرج وهي بتخبط:الحقووووني انا هنا
كريمة:في حاجة يا سيادة المقدم انت مش شايف ان زيارتك لينا زادت عن حدها؟
سراج المنشاوي قلع النظارة بتفكير:صح يمكن البلاغات زادت عن حدها اوووي
كريمة:زي كل مرة بتيجي هنا بيبقى معاك الحجة اي المرة دي بقى
سراج:خطف بنت عمرها 23 سنة
كريمة مثلت الدهشة:اوبس بنت!(ضحكت)تؤ بجد حاجه تضحك ويا ترى هنعمل بيها اي البنت دي
سراج بصلها:دا اللي بحاول افهموا ودا امر بالتفتيش يا مدام كريمه يلا فتشوا المكان
غيث اتكلم وهو خارج من اوضته وبيحاول ميظهرش عليه الألم وهو لابس بدلة انيقة:فتشوا المكان بس على الله متمشوش بإيدكوا فاضية زي كل مرة
سراج بصله بتهكم:مظنش المرة دي خطف بنت وللأسف ليها اهل مش واحدة من اياهم يا غيث
غيث رفع ايده بإبتسامه ساخرة:براحتك يا سراج
سراج بصله بغضب والقوات جت بصلهم وهما هزوا راسهم بنفي
غيث ابتسم بإستفزاز:نورت كالعادة يا باشا بتيجي تنور وتمشي
سراج بغيظ:هتقع اوعدك هتقع وعلى ايدي ووقتها مش هساعدك حتى لو كنت بريئ
غيث بصله وقرب بإتزان:بقولك اي يا باشا متشيلني من دماغك وبلاش شغل العيال دا غيث الكيلاني الكل عارف هو مين
سراج:مش قبل معرف كل اللي مخبيه مش قبل مكشفك يا غيث انا حاليآ موريش حاجة وتخيل بقى لما اكشف غيث الكيلاني اللي الصحف مورهاش حاجة غيره والمجلات عملاله قيمة وهو مش اكتر من راجل ساقط عنده كبارية بيشغل فيه شوية عاهرات
غيث اتعصب وهيلكمه سراج مسك ايده وبصله بتحدي:تؤتؤ دي قضية تانية وبصراحة مش عايزك تتحاكم وتخرج انا عايزك تعفن في السجن
ساب ايده وابتسم:يلا بينا....

***********************
سراج باصصلها بغضب وحاطت ايده على وشه مكان الألم اللي ضربتهوله
يحيى قرب مسك في غرام وحضن رجليها جامد
غرام قلقت من منظر سراج وانها ضربته بالألم شالت يحيى وبتبعد وهو دفن راسه فيها هتخرج سراج سحب شعرها بعنف صرخت: سراااااج ابعد عني
سراج بغضب: انتي تمدي ايدك عليا انا انتي يا قذرة تضربيني انا انتي اتجننتي
غرام بصتله بصدمه وغضب:انت اللي قذر
سراج ضربها بالألم
غرام صرخت غصب عنها وشفتها بتنزف بسبب ضربته
يحيى عيط : ماما... ابعد عنها انتي اتعورتي حبيبتي
غرام بتبعد ايده عن شعرها: ابعد انت اتجننت كفاية ابعد ايدك
سراج بغضب: شششش انا مش عايز اسمع صوتك انا اللي فيا مكفيني ومش ناقصك
غرام دفنت راسها في يحيى وصوت شهقاتها عالي وهي بتكتمها
الباب خبط وهو فتح الباب ربع فاتحة
اوتار: اي يا سراج ماله يحيى
سراج: متخافيش بيعيط وهنراضيه
اوتار: طيب هاته طيب هقعد معاه انا وعز
سراج هز راسه بإيجاب قفل الباب وهي استغربت وبياخد يحيى من غرام مسكت فيه بعنف وهو مسك فيها جامد
سراج بغضب بيحاول يسيطر عليه: جدتك عايزاك يا يحيى وانتي بطلي شغل العيال دا متخلنيش اتهور عليكي
غرام بتعيط: مش هتاخده انت... مش هدهولك
سراج اتعصب:غرااام انا مش طايق نفسي
غرام بعدت:لو قربت هصوت انا هقول لعمي على كل حاجة ومش هسكت
هتخرج سحبها من شعرها وكتم بؤها بعنف ويحيى عيط وهو دافن وشه في رقبتها:ابعد عنها

*********************

روز مسكته بعنف من رقبته بدموع:انت عملت فيها اي انت اذيتها انت عملت فيهم اي يا حقير
غيث:شششش اهدي يا حلوة دي جروح سطحية عشان مشاكسة زيك وبقت تحاول تهاجم الحراس فضربوها مع ان دا شيئ ميرضنيش انتي عارفة بس اعمل اي ليه بتستفزوني وبتخلوني الوحش اللي يتخاف منه يا رورو
روز:انت مريض انت شخص مريض انت مش طبيعي انت مستحيل تكون بني ادم سوي
غيث حاوطها:اختاري يلا انتي ولا هما تروحي انتي ولا يروحوا هما
روز بصدمه بصاله:انت عملت دا كله عشان توصلي انا؟
غيث ابتسم:رخيصة انتي اوي مش كدا؟
روز بدموع غضب:لا بني ادم مريض انت
غيث مسكها بعنف وهي شهقت بألم:اختاري
روز بصت لتحت وهو قرب ايده منها غمضت بعنف ودموع ولاحظ انها بتترعش سحبها وباسها لأول مرة بصلها وهي لسة زي مهي طبطب على شعرها وسحبها في حضنه وهو بيطبطب عليها
روز دموعها نزلت على كتفه وهي خايفه ومش قادرة تنطق
غيث رفع وشها:بصيلي انا عايزك زي منتي بتخربشي ها عايزك زي منتي مشاكسة مش عايزك ضعيفه كدا
روز بصوت مهزوز:بكرهك...

**************

يحيى هز راسه بنفي:مقولتش بس هقول دول عيلتك ولازم يقفوا جنبك في القضية الملعونة دي
سراج: ازاي واحد زي دا ملوش اي سبقة ازاي مفيش اي حاجة ثابته عليه
يحيى: يا حبيبي متنساش واحد زي دا يبقى من اكبر رجل الأعمال غناهم وراثة عن جدود جدود جدودهم عندهم نفوذ زي معندهم الفلوس اسمع كلامي وسيبك من القضية غيث الكيلاني من كام سنة ومحدش قدر يمسك حاجة عليه ملوش سجل عندنا
سراج:لما هقتله هيبقى ليه سجل
يحيى:غيث الكيلاني مش سهل يا سراج
سراج ضرب الكرسي برجله بغضب: يعني اي يا يحيى قصدك كل اللي بعمله دا هيروح هدر انا مستسلمتش في ولا مهمة وجاي دلوقتي عايزني استسلم
عز دخل بغضب: مبقتش مهمتك انا خلاص سحبتها منك
سراج بغضب: يعني اي
عز: يعني مبقتش مهمتك
سراج بغضب: مش هسمحلك
عز: مش منتظر تسمحلي انا القائد بتاعك متنساش
سراج: وانا مستقيل
عز ويحيى اتصدموا
سراج هيمشي
عز شده وخبطه في الحيطة بعنف وهو باصصله بغضب: انت من امتى بالغباء دا انت عملت دا كله عشان المهمة مش كدا المهمة اللي خسرتك ولسة هتخسرك كتير
سراج: مش هسيبها غيث محدش هيوقعه غيري

****************

عمران: احنا كلنا معاها هي معاها عيلتها يا عشق
عشق ابتسمت بتهكم: فين دا فين عيلتها اللي معاها وهي سافرت بلد متعرفش عنها حاجة ولا تعرف فيها حد
عمران: كان بإختيارها
عشق: مكنتش حاسة ان ليها مكان هنا او حد هيراعي شعورها هنا... دي بنت ولسة صغيرة تسافر بطفل وكمان حامل... لا وبسم الله ماشاء الله عندها اب بيطمنها اب بيكلمها يقولها لو منزلتيش الطفل هاجي وغصب عنك هينزل!! يعني مش هتيجي تطمن عليها تيجي تخلصها من ابنها اللي بتحبه؟
عمران بغضب: عشان غبية
عشق: انت عارف اي شعورها؟ جربت تكون مكانها؟ انا فعلآ كنت مكانها لما مكنتش عايزني اخلف
عمران: هو انتي عايزة تنكدي وخلاص بقاله كام سنة اللي بتتكلمي فيه دا
عشق: كام سنة يا عمران؟ كام سنة؟ وانا شايفاه قدامي دلوقتي انت دلعت تالا وتاليا ولا عشان كان نفسك غرام تبقى ولد وهي بنت

********************

روز بصت لجابر بغضب واعلنت دموعها عن تمردها وبغضب صرخت فيه:انت ملكش دعوة بيا ملكش دعوة بأي حاجة بعملها وملكش حق تحط ايدك عليا او تسحبني انا بتحمل نتيجة افعالي وانت متمثلش انك بتحبني او بتحميني او خايف عليا انت حاولت تقتلني بطل تمثل
غيث مسكها:روز في اي جاااابر انت مالك بيها
جابر هز كتفه بعدم اهتمام:معرفش مالها
غيث:روز حبيبتي اهدي
روز زأته وضربته بالألم وجابر اتصدم وبرق بصدمه
غيث حاطت ايده على وشه وكان مصدوم من تصرفها اللي مش لاقيله اي تفسير غير انها اتجننت
روز كبريائها كان اقوى من خوفها اتكلمت بجمود:ايدك متتحطش عليا انت اقذر واحقر واسوء شخص انا شوفته في حياتي انت لعنة البيت دا وانا...انا بكرهك يا غيث الكيلاني
غيث خد نفس عميق ببطئ وهدوء وخرجه بنفس الهدوم:جابر انزل على تحت
جابر هز راسه بإيجاب ونزل وهو بيهمس:حلال فيكي الموت اشربي بقى
غيث بغضب بيحاول يسيطر عليه:انتي واعية للي عملتيه؟واعية انتي عملتي اي؟
روز:زي منا واعية دلوقتي
النور بتاع الممر طفى فجأة ومبقاش باين اي حاجة وهي مسكت في غيث بتلقائية:غ...غيث
غيث ساكت
روز الخوف رجعلها وعيها من جديد:غيث....رد...
غيث:ارد اقول اي ضربتيني بالألم من غير اي وجه حق ودلوقتي ماسكة فيا وعيزاني اطمنك؟دا انتي تحمدي ربك لو مقتلتكيش
سمعت صوت ضحكة مستفزة سمعتها لما كانت عند المقابر بس مش من غيث ارتجفت وبصوت مهزوز:غيث اي دا غيث في اي
حست بخطوات بتقرب وهي بتهز غيث بدموع بتحاول تسيطر عليها وصرخت فيه:غيث رد عليا اي دا غيييييييث رد....
غيث حضانها جامد وهو دافن راسها فيه وهمس:اهدي...اسكتي اهدي مفيش حاجة هتحصل غمضي عينه واسترخي
روز غمضت عينها وحضنته بكل مالديها من قوة ومخبيه راسها فيه والخطوات بتقرب لحد مبقت في مستواها حست بحد وراها ودا خلاها مسكت في غيث اجمد....
الرواية متوفرة كاملة على موقعنا
ولكن يجب عليك وضع تعليق كي تظهر لك باقي حلقات الرواية.

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات