القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هنا التقينا الفصل الثالث 3 بقلم ندي محسن

 رواية هنا التقينا الفصل الثالث 3 بقلم ندي محسن

رواية هنا التقينا الفصل الثالث 3 بقلم ندي محسن

رواية هنا التقينا الفصل الثالث 3 بقلم ندي محسن

عز بيفطر هو واوتار: كلمتي فلورا
اوتار: هتيجي النهاردا هي وبنتها القمر ديما
عز هز راسه بإيجاب وهو بيأكل اسلام اللي قاعد جنبه
اسلام كشر:فين يحيى
عز:عند جدو عمران
اسلام بصله وهو متضايق:عايز اروح حالآ انا
عز هز راسه بإيجاب:حاضر بس خلص الطبق كله يلا وبعدين طعم البسكوت مع اللبن حلو
اسلام كشر:كله انت بقى وانا هاكل اكلك كل اللبن والبسكوت بقى
اوتار:بطل لماضة مع بابا وكل يا اسلام
اسلام بص لعز
عز هز راسه بإيجاب:اسمع الكلام
سراج نزل من فوق
اوتار: هو جه امتى؟
عز: قبل متقعدي وانتي في المطبخ
سراج بغضب: هي فين هما فين؟
عز: هي سابت البيت وراحت للي عارفين قيمتها كويس وبتفهمهم وبيفهموها
سراج اتجنن من الكلمة وافتكر كلامها في التليفون ومشي
عز: هو متخلف هو بني ادم مجنون مش عارف اي نوع الإعاقة اللي عند ابنك دا

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

روز: هديت بقى اتكلم في اي لي بتعيط وفين ماما
اياد سكت
روز عندها امل يتكلم: اي يا اياد فين ماما؟ وليه مش معاك؟ واي الباب السري دا
اياد: باب سري اي؟
روز استوعبت انها بتستجوب طفل بس غموضه وكلامه خلاها نسيت انها بتكلم طفل معداش 5 سنين
اياد: اي
روز هزت راسها بنفي: ولا حاجة....تعالى يلا اذاكرلك ونتعلم شوية حاجات جديدة

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

عمران: مش مصدقك في حاجة
غرام بتأكل يحيى وهو في حضنها متغطي:عادي يا بابا هو كان عايز يشوفك
عمران: هو تعبان اي السبب
غرام: دور برد يا بابا
يحيى بصلها وهي باست خده فأبتسم
سليم ابتسم: ربنا يهديهولك دايمآ يا رب
احلام: يا رب يا جدو
الباب خبط والخدامه فتحت دخل سراج بغضب ورزع الباب بعنف وغرام شافته برقت لأيان
ايان قعد جنبها وخدها في حضنه وهو ماسكها وكأنه بيقويها وسليم لاحظ واستغرب
سراج بص لغرام بغضب:غرام تعالي
عمران: اي يا سيدي مقدرتش على بعدها يوم منا استغربت بردو هي جاية لوحدها كدا
سراج بصله ولاحظ ان غرام محكتش حاجة
سراج بيحاول يكون هادي: عايزك يا غرام
غرام هزت راسها بنفي: انا مش عيزاك
عشق: غرام؟
غرام: لو سمحتي يا ماما انا مش عيزاه.... لو سمحت يا بابا طلقني من الشخص دا
سراج بغضب صرخ فيها: غراااااام
غرام دفنت راسها في راس يحيى وهي حضناه
يحيى بصلها ودموعه هتنزل ضمته: تؤ... متعيطش ممكن كفاية بقى يا سراج ممكن تسيبني في حالي وكفاية مشاكل وتعب لنفسيته دا طفل وكفااية اوي انه يبقى شاهد على بلاويك وعلقاتك المقرفة انت انسان مريض
سراج بتهكم: والله بقى عندك عقل انا مريض؟انتي انسانة غبية معندكيش اي احساس باللي قدامك انا مش عارف هتفهمي امتى وتكبري امتى
غرام: طلقني يا سراج لو عندك كرامة طلقني
عمران كان مذهول اي اللي حصل قلب كيانهم كدا من يومين بس كانت بتحكي قد اي هو بيحبها وبيهتملها اي اللي حصل فجأة خلاها تطلب الطلاق!
سراج بصلها بتحذير: لو مجتيش هطلبك في بيت الطاعة وهنبعد عن الكل وصدقيني هتشوفي وش متمناش انك تشوفيه يا غرام لأنه مش هيعجبك
ايان: لي انت فاكر مورهاش رجالة؟ انت اتجننت يلة انت ؟
سراج: متتدخلش دا احسن ليك وليها
سليم: اقعد كدا واستهدوا بالله انتو الأتنين في اي؟؟
سراج:اسألها يعني اي تسيب بيت جوزها وتمشي
عمران بص لغرام وهي مش باصة لحد
سراج:يلا تعالي معايا
عمران:غرام في اي انتي كان شكلك مش طبيعي
غرام بضيق بصت ليحيى وبصتله:انا مش هتكلم قدام يحيى تاني وخليه يبطل العته اللي هو فيه
سراج:اما انك واطية عته يا قذرة؟!!
عمران بغضب وتحذير:سراااااج الزم حدودك واياك تقل ادبك عليها ....اي اللي حصل غرام مش مجنونة هيطلع في دماغها تسيب البيت من مفيش
يحيى باصص لسراج بهدوء
ايان:اللي حصل انه خانها سمعت وشافت بعينها
سراج غمض عينه بضيق:ايان متتدخلش انت لا شايف ولا عارف فوفر كلامك احسنلك
عمران:خانها؟
احلام:اي الهبل دا انت اتجننت يا سراج اي اللي حصل
سراج سكت
سليم:خونتها؟؟؟
عشق بتطبطب على غرام وهي وقفت بيحيى:هنطلع نرتاح...هو محتاج يرتاح....
سليم هز راسه بإيجاب
سراج هيقرب وقف قدامه ايان بنظرة تحدي
سراج:ابعد
ايان:جوازك منها كان غلطة وطلقكوا هو اللي هيصححها
سراج:ايان متقفش قصادي دلوقتي بالذات احسنلك
ايان بصله بتحدي
عمران سحبه بغضب:هو اي اللي حصل؟اتكلم يا
سراج....
سليم:متتكلم يا سراج اي اللي حصل فهمنا
سراج بخنقة:اه خونتها اه انا اعرف واحدة تانية واه عايش معاها
عمران باصصله بصدمه لوقحته
سراج:بس دا بسببها هي هي لسة بتخاف مني هي لسة بتركز في كل نظرة مني وتراقب ادق تفاصيلي واحنا لوحدنا هي لسة عيلة لا وفوق دا كله واحدة سمعت جوزها بيتكلم في التليفون مصدقت قومتها حريقة اسألها جت تعاتب ولا كان عندها شوية ثقة فيا؟
عمران بتهكم:ولو هي حمل كبير اووي كدا على سيادتك مسيبتهاش لي انت ولا واخد بالك عليها ولا على ابنك اللي كان بيموت
سراج بصدمه:اي؟ماله يحيى؟
ايان:يحيى سخن امبارح وتعب والدكتور حذر انه يتعرض لتيار برد والا.....
سراج:هو كان كويس امبارح ولو حصله حاجه فدا بسببها هي....انا عايز اتكلم معاها
عمران:اتصلي بعز يا ايان
ايان اتصل بعز
عز شايل اسلام على رجله ومسك التليفون مده لأوتار:اتفضلي شرف هناك البيه اهو اراهنك هيعمل 100 مشكلة انا تعبت انا خلاص قرفت من الواد دا اقولك انا هتبرى منه واخلص
اوتار برقت:نعم؟؟
عز بتهكم:نعم الله عليكي يا قلبي اسكتي بقى
رد:الو
عمران:الو انت فين
عز:في البيت امممم خير
عمران:طيب لو خايف على ابنك دا تعالى خده عز بضيق وهو خلاص خرج عن شعوره:انا لا فايق لأبني ولا لغيره بص انا متبري منه وبطلت ابوه انا اتصرف معاه زي متتصرف بقى وبلاش تكلمني تاني في اي حاجة يعملها حلو؟
عمران بص لسراج ولسليم واتكلم بغيظ:يعني اي
عز:يعني انا ارشح ان بنتك تبقى في بيتك لأن دا شخص اتجنن وغير مسؤول وانا مش ناقص
قفل وعمران بص لسراج:حتى ابوك مش موافق اني ارجع بنتي هناك ومنتظر انك تاخدها دا بعدك
سراج:طيب ماشي حلو خليهالك وانا بقى مش هطلقها وخليها تفضل عندك
مشي ورزع الباب بعنف ومفيش ثواني سمعه صوت عربيته الل بيسوقها بسرعة جنونية وعشق اتنهدت بضيق:انا مش عارفة ليه حظها كدا مش عارفة في اي اختها اتجوزت والتانية في دراستها وحياتهم ربنا يحميها مستقرة وهي اللي المشاكل ركباها من صغرها
عمران بص لأيان:مش عندك معاد مع خطيبتك انت كمان؟
ايان:لغيته اول مصحيت مكنش ينفع اسيب غرام ويحيى سخن كدا واروح اتفسح
طلعلها
غرام منيمة يحيى بهدوء وبتحكيله حكاية:وبس يا سيدي الساحرة الشريرة منجحتش تسيطر على حياة الأمير الجميل وبعدت عنه هي وكل الأمراض
يحيى:زي مهيحصلي كدا
غرام ابتسمت:بإذن الله يا روحي
يحيى ابتسم وحط ايده على بطنها
غرام ابتسمت:بتعمل اي يا يويو
يحيى:انا كنت في بطنك صغير اوي؟انتي بطنك صغيرة!
غرام ابتسمت:اه كنت صغير اووي ولما كبرت فتحوا بطني وطلعوك
يحيى كشر بصدمه وحزن:يا خبر وانتي عيطتي من الوجع بقى؟
غرام:انا عيطت فعلآ بس بعدها ضحكت ضحكت كتير اووي لما ربنا رزقني بولد جميل بالشكل دا
يحيى ابتسم وباس ايدها
ايان مراقبهم وهو عند الباب وابتسم اتطمن انها بخير ونزل

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

روز:انت مش زهقان تحب تنزل؟؟
اياد:انزل فين
روز:البيت جميل وتقدر تنزل اصلآ تتجول فيه او تتمشي في الحديقة بتاعته او تقعد عند حمام السباحة اي حاجة يعني
اياد بصلها بدهشة:هو مش هيوافق انتي متعرفيش حاجة
روز:مين؟
اياد:بابا
روز:لي مش هيوافق
اياد:انا عمري مطلعت اياد على طول هنا وبعدين...مش بحب اتضرب كل شوية
روز:تضرب؟مين بيدربك انت؟
اياد:اوريكي؟بس احلفي مش هتقوليله
روز بصتله وبلعت ريقها بصعوبة:واللهي مش هقوله
اياد ابتسم وجري في المكتبة بتاعته جاب سي دي ودخله في اللابتوب وهو بيسأل نفسه وبص لروز:هو بيشتغل ازاي اه كدا
شغله وهي مستغربه وهو مدهولها خدت اللابتوب وهي مصدومة حست ان هيغم عليها دا غيث معاه واحدة من الرقصات بيضحكوا سوا ومعاه حزام موقف اياد وشه في الحيطة وبيضربه بعنف واياد بيعيط بصمت ولو صوته ظهر يقوله عد من الأول لحد موقع اغم عليه وسابه وخرج
روز بصت لأياد بصدمه والدموع في عينها :اي دا.......وبعدين...انت ازاي....ازاي صورت حاجة زي كدا
اياد:مش انا طبعآ هو صورها واداني السي دي اتفرج عليه كل يوم ولو متفرجتش هيجي ويضربني...(همس بخوف).هو بيعرف كل حاجة بيعرف كل واحد بيفكر في اي متفكريش قدامه لو عرف انك عايزة تخرجيني هيضربك
روز خرجت بغضب ودخلت عند غيث كان قاعد بيلعب في تليفونه بصلها ببرود وكأنه كان مستنيها تيجي
روز بصتله بدموع غضب
غيث وقف:مالك عايزة اي
روز بدموع:انت ازاي بالحقارة دي ازاي في حد بالقرف دا ازاي
غيث:بت انتي لمي لسانك انا هادي بس صدقيني لما بتعصب مببقاش حلو ها
روز بصتله بإستحقار
غيث سحبها:في اي مالك اي اللي حصل
روز بعدت ايده:انت بتضرب الطفل دا انا دخلت شوفته بيتفرج على فيديو..صممت اخده منه مرضيش بس خدته وشوفت شوفت ازاي انت كنت مع عشيقتك قدامه وازاي ضربته ازاي تعمل كدا في ابنك ازاي
غيث ابتسم وهو مركز في عينها وضحك بصوته كله وهي استغربت بصلها وهو ماسك دقنها:يا خبر اي دا بجد تؤتؤ بتعرفي تكذبي بس انا بكشف الكذب هو اللي قالك وهو اللي ورالك لأن عمره مهيفتح الفيديوا بالنهار
روز بلعت ريقها بصعوبة وبصتله بدموع:انت...مريض....انت مجنون
غيث ابتسم:انتي خايفة لأول مرة تخافي مني مش كدا
روز بصتله وحست انه بيقرى افكارها تركيزه ابتسامته بس لا....مستحيل اكيد هي اللي مكشوفة قدامه
غيث حاوط خصرها:كل مادا وبتثبتيلي انك مش هتخرجي من هنا وعمرك هيستنفذ في قصر الكيلاني
روز مركزة في عيونه الباردة واللي بيتهيقلها انها بتضحك وبتسخر منها
غيث بصلها من فوق لتحت وبيقرب استغربت وبعدت وحست انه ماسكها وكأنها كانت مغيبة بتبعده وهو متحركش وبيقرب دفن راسه في رقبتها وهي بعدت وشها:انت بتعمل اي....انت اتجننت ابعد عني ابعععععد
غيث بيحاول يفتح سوستة فستانها ضربته في جنبه بعنف وهو بعد بألم حط ايده على جنبه شاف دم:انتي اتجننتي يا بنت ال
روز قاطعته بغضب :لو غلطت انا هعرفك شغلك ومش هرحمك فاهم
هتخرج غيث صرخ:جااااابر
جابر في ثواني كان عنده
غيث:البت دي تنزل تحت فاهم في الأوضة السرية بس متقفلش عليها الباب فاهم
جابر اتصدم وبصله بصدمه هز راسه بنفي
غيث بغضب:اظن انك سمعتني؟
جابر بص لروز بعتاب وهز راسه بإيجاب خدها ونزلها تحت وهي بتحاول تبعد:سيبني بقى انا عايزة امشي من هنا عايزة امشي ابعد
جابر نزلها وهيقفل الباب مسكته:هو قالك متقفلش الباب متقفلش
جابر بغضب:انتي لي مبتسمعيش الكلام انتي لازم تسمعي كلامي الباب دا لازم اقفله لو سألك قوليله انه كان مفتوح وانتي قفلتيه ها
حط في ايدها المفتاح:انا هخرج وانتي اقفليه لو خايفة على نفسك اقفليه
قال اخر جملة بنظرة رجاء ومشي وهي قفلت الباب بقلق وغمضت بضيق

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

يحيى:مالك يبني في اي
سراج:مليش
يحيى:يا ساتر يا رب على قلبت البوز اللي انت فيها
سراج:يحيى حل عني
يحيى قعد
سراج:انت يلة مش خارج مع خطيبتك
يحيى:فاضل ساعة واشوف امل امولتي
سراج اتنهد بإبتسامه وسمعوا صوت دوشة برا والباب اتفتح دخل العسكري بيحاول يمنع عائشة انها تدخل
عائشة بدموع:سراج باشا بالله عليك ساعدنا بنتي مرجعتش روز بنتي مفيش اي خبر عنها
سراج شاور للعسكري يسيبها:صدقيني انا روحتله وفتشنا البيت ومراقبينه مفيش اي تصرف منه يسير الشك
عائشة بدموع:يعني اي؟
سراج:متيأسيش احنا لسة عندنا امل ترجع
احمد جوزها مسك ايدها:اهدي بقى ممكن اهدي
عائشة بتعيط:انا اللي ضيعتها انا السبب انا وعامر اشتركنا في ضياعها
احمد خرجها وباين عليه الضيق وسراج غمض عينه بإحباط
يحيى بيأس:غيث الكيلاني؟
سراج:هو في غيره حاليآ
يحيى اتنهد:في كتير بس انت اللي دماغك ناشفة
سراج:سيبك انت انا ماشي
يحيى:طب اوصلك
سراج:معايا عربيتي شكرآ
مشي ويحيى اتصل بأمل:اي يا املي
امل ابتسمت:انت رخم اوي وبعدين بابا قالك تعالى اهو قاعد
يحيى:انا هنزل من الشغل ونص ساعة ابقى عندكوا
سراج وصل عند سامية طلع وفتح دخل وشافها نايمة على الكنبة ابتسم وقرب قعد جنبها بيضرب خدها بلطف عشان تفوق وحس بيها بتلف ايدها حوالين رقبته ابتسم:صحيتي
سامية:اممم
سراج:متخضتيش
سامية:عارفة انك انت وبس اللي بتيجي وانت بس اللي ليك الحق تلمسني
سراج بصلها وسحبها عليه
سامية:عملت اي مع مراتك
سراج:سابت البيت
سامية ابتسمت:مش ناوية تخلع
سراج بصلها:طالبة الطلاق
سامية:وانت مش ناوي تسيبها
سراج:ويحيى
سامية بغضب وقفت:يحيى هيتربى مع امه واهلها انت اي يا سراج ناسي هي مين وان حياتها مش هتقف عليك
سراج بصلها:مش يمكن حياتي انا اللي تقف؟
سامية بصتله:بتحبها!
سراج:مش شرط اكون بحبها عشان حياتي تقف عليها يا سامية اتعودت عليها اتعودت على وجودها هي وابني
سامية:لأنا لهي....وجه الوقت تختار
سراج وقف بغضب:سامية انتي عارفة انك غلطتي اكبر غلط بقرارك دا
سامية عيطت:مش هقدر انا اعيش في القرف دا وفي السر مراتك في السر انا خلاص تعبت......لتطلقها لتبعد عني
سراج سحبها ليه وهو بيقربلها
سامية:هعتبرها اجابة
سراج:اعتبريها اجابة يا ادماني
سامية ابتسمت وباسته

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

يحيى:كدا مش هنروح عند بابا ابدآ
غرام هزت راسها بنفي:لا طبعآ هنروح...بابا غلط يا يحيى واحنا بنعاقبه ببعدنا وهو مش هيقدر يعيش من غيرنا هنرجع
يحيى:هو كان بيحبني؟
غرام:طبعآ يعني اه طبعآ
يحيى:كان بيضربني ويتنرفز عليا
غرام:بس كان بيلعب معاك كتير وبيموت فيك
يحيى ابتسم:صح
غرام:يلا نتغدى بقى
يحيى:يلا
ايان:غرام
غرام ردت:اي يا ايان جاية
شالت يحيى:اووبا
يحيى ابتسم وهي حضناه نزلت اتصدمت بوجود سراج
عمران:اي مش ناوي تتكلم اهي جت اهي هتدافع عن نفسك بأيه تاني
غرام بعدت نظرها عنه:انا مش مستنياه يدافع عن نفسه
سراج:ياريت تبصيلي
غرام بصتله:انت عايز اي انت معندكش دم؟
سراج:تؤتؤ عندي عشان كدا هنفذ اللي انتي عيزاه
غرام قلبها اتقبض وهي بصاله
سراج:لو مش هتيجي معايا دلوقتي فخلاص متجيش تاني ومش عايزاك
غرام اتصدمت وحست الأكسچين خلص الكل قاعد مستغرب اي اللي حصله عشان ياخد القرار دا ولا هو بيلوي دراعها وخلاص
سليم:سراااج؟
سراج:تقدري تحتفظي بيحيى ووقت ميوحشني هاجي اشوفه او اخلي ايان يجيبهولي
غرام بصاله هي ازاي بالرخص دا عنده
سراج:سلام يا بنت عمي.....
مشي ويحيى باصص لغرام والكل باصصلها كانت مش مستوعبة اللي حصل كانت فاكرة انه جاي يراضيها مش يهددها وهو عارف انها مش هترجعله بالطريقة دي
عشق قربت حطت ايدها على كتفها وغرام بصتلها :ماما....انا عيزاه يطلقني
عشق بصالها
غرام:هو بجد ميستحقنيش...
ايان:وانتي زعلانة ميغور في ستين الف داهية يا غرام هو مكنش باقي عليكي حتى هو مصدق يا غرام
غرام بصتله والدموع لمعت في عينها
احلام بصت لأيان بغضب:ممكن تسكت
يحيى:ماما...هو خلاص كدا بعد عننا
غرام:انا....هطلع ارتاح..بعد اذنكوا
طلعت وهي شايلة يحيى ومسحت دموعها
يحيى:اي يا ماما
غرام:مفيش حاجة مفيش
يحيى:انتي زعلانة
غرام حضنته:مفيش حاجة ممكن تغمض عينك وترتاح بقى عشان الدوا اللي بتاخده يلا غمض عينك يلا
يحيى حضانها وغمض عينه وهي دموعها نزلت بصمت

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

سراج دخل البيت
عز:اومال فين مراتك؟؟مرضيوش يدوهالك مش كدا
سراج:مراتي؟لو النهاردا مجتش فهي مبقتش مراتي
عز:يعني اي؟
سراج:يعني هسيبها وهي عارفة كويس اني مبهزرش
اوتار اتصدمت:تسيبها؟تسيب غرام؟
عز ابتسم بسخرية
سراج:حاجة تضحك مش كدا
عز ابتسم:طبعآ
سراج بصله بإستغراب
عز:كانت كتيرة عليك اوي يا سراج واتمنى انها مترجعلكش
سراج:انا اجمل بنت تتمناني....هي مكنش ينفع تخلف مكنش ينفع تبقى زوجة في سنها دا هي عمرها مهتفهمني وانا صح كنت فاكر اي عيلة عندها 14 في الأول والأخر عيلة
عز بصله بغضب:العيلة دي انت اللي جريت وراها والعيلة دي انت منعتها من حاجات كتير حلوة منعتها تعيش حياتها تخرج تقعد مع صحابها وهي كانت بتزعن ليك وفي الأخر لا اصلها مش فهماني دا انت عيل قذر قذر ايه دا انت ابن *******
اوتار مسكت عز:اهدى عز...
عز كان نفسه يضرب سراج كان باصصله بغضب وعنف
سراج:انا....اتجوزت
عز اتصدم:اي؟؟؟
سراج:انا كنت متجوز من اسبوع
اوتار بصدمة:انت مش طبيعي انت اكيد اتجننت
سراج:انا هجيبها بكرا هنا...
عز كان مصدوم مكنش عارف يتكلم وسراج طلع
اوتار بصدمة:اتجوز؟وساب غرام؟ هي وابنه....ازاي اي الجحود دا
عز:سيبيه.....سيبيه
اسلام صرخ وعيط عز جري على الحديقة شافه واقع في الأرض شاله:ينهار ابيض اي اللي حصل دا
اسلام بدموع:وقعت من على المرجيحة
عز بضيق:تتمرجح لوحدك كدا ليه اصلآ
اسلام بدموع:عايز يحيى وبعدين متزعقليش انا رجلي وجعاني
اوتار اتنهدت بضيق
عز بغضب:مش هزعق لكن لو اتكررت تاني هضربك
اسلام بعد ايده:خلاص متساعدنيش بقى وسيبني اعيط
عز اتنهد وبص لغرام:هما ليه العند بيجري في دمهم
اوتار بصتله:مش عارفة اصل باباهم مسالم اوي صراحة معرفش جابوا العند دا منين
عز رفع حاجبه :والقصد؟
اوتار:ولا حاجة انا اقدر اقول حاجة
عز بصلها وعينهم اتقابلوا قرب باس جبينها بحب وهي استغربت اسلام قرب باس جبين اوتار وبص لعز وكشر
عز ضحك غصب عنه:هو انت واخدها معايا من اولها كدا عند في كل حاجة
اسلام:هي مامتي اصلآ مش مامتك
عز قلده:وهي مراتي اصلآ مش مراتك يا لمض
اوتار غصب عنها ضحكت:عز انت هتعمل عقلك بعقله
اسلام رمى نفسه على اوتار وهي شالته حضنها:شوفتي يا مامتي هو بيعمل عقله بعقلي صح
عز بضحكة غيظ:عاجبك كدا؟
اوتار غصب عنها ضحكت وباست خد اسلام:لا ميعجبنيش طبعآ تعالى بقى لما تشرب العصير بتاعك
هتدخل اسلام اتكلم:تعالى
عز:اجي ليه فارق معاك اوي انا يعني
اسلام كشر:تعالى
عز بيمثل الجدية:لا مش هاجي خليك بقى بعيد عني
اسلام بصله واوتار استغربت نظراته واتكلم بصوت مهزوز مصحوب ببراءة:تعالى
عز متجاهله وفجأة اسلام عيط واوتار اتفاجأت:اسلام مالك حبيبي في اي عز تعالى شوفه
عز انفجر في الضحك وقرب شاله وحضنه:خلاص اهدى بس اهو جيت اهو انت بتعرف تجيبني يلة انت
اسلام بيعيط وهو حاضن عز
اوتار بدهشة:انت بس عشان بعدت عنه؟
عز ابتسم بثقة:اومال انتي فاكرة اي يعني
اوتار هزت راسها بدهشة

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

الباب خبط بعنف
روز بعدت بخوف
كريمة:افتحي يا بت انتي
روز قلقت وفتحت
كريمة بغضب والدموع في عينها:انتي قولتي اي لغيث على اياد قولتي اي
روز اتفاجأت:انا مقولتش....مقولتش حاجة
كريمة بغضب:كذااابة هو هيموته بسببك
روز اتصدمت وزأتها وجريت على برا جابر مسكها:على فين يا بت انتي مبتحرميش؟ اعقلي بقى وابعدي عن غيث
روز زأته بعنف وراحت على اوضة اياد شافت غيث معلقه من رجله وبيصوره وفي ايده الحزام وهو قاعد ببرود بعدت عينها بإرتجاف وقربت شافت هدومه غرقانه ميه وجنب غيث الإزازة
غيث بصلها ببرود:ابعدي
روز بدموع غضب:انت مش انسان انت بتعمل اي
اياد كان مغمض بعنف ودموعه نازلة هتفكه اتكلم وهو بيجز على سنانه بعياط:متعمليش كدا....ابعدي
روز بصت لغيث اللي قاعد مبتسم وكأنه بيتابع فيلم كوميدي وهي بصتله بتحدي وشالت اياد اللي اتعلق في رقبتها بعنف وهو بيترعش وهي فكت رجله وشافت انها بتنزف جريت على السرير وغطته وهي حضناه وبصت لغيث بخوف بتداريه:ازاي ازاي انت بتعمل كدا دا طفل ازاي تعمل فيه كدا ازاي تربطه وتغرقه وجسمه زي التلج والجو برد ازاي انت اب انت؟مستحيل تكون ابوه مفيش اب بيعمل كدا
غيث ببرود:انا عايزو يبقى راجل مش عيل
روز بغضب:مش لمى تبقى انت راجل الأول؟
غيث بغضب وقف وبصلها بحدة:انتي الوحيدة اللي بتثيري غضبي ودا مش شيئ كويس دا هيخليكي تندمي تعيشي عمرك كله في ندم
روز صرخت فيه وهي حاضنه اياد:انت اي حجر انت اي يا اخي مبتحسش انت معندكش دم دا طفل مستحيل تكون اب انت مستحيل تكون بني ادم عاقل انت مريض يا غيث انت واحد مريض
اياد خاف واتكلم بصعوبة وهو بيرتجف:كفاية....بالله عليكي...هيموتني
روز باست جبينه وحضنته ودموعها نزلت غصب عنها حست انها في كابوس: بس اهدى مش هسيبك انا مش هسيبك ولا لحظة وهنام معاك هنا متخافش
غيث هيشدها بعدت بغضب: ايدك متلمسنيش لو عندك كرامة ولو انت راجل فأحب افكرك الراجل مبيمدش ايده على بنت
عيث بصلها للحظات وخرج
روز بصت لأياد بحب: اي
اياد: بردان...
روز فتحت دولابه خرجت هدوم تقيله وقفلت الباب وغيرتله ولاحظت علامات في جسمه وعرفت انها اثار ضرب غيث حضنته وهو بدموع باس خدها ابتسمت بدموع: تعرف اني بحبك اوي
اياد ابتسم اوي: بجد... بجد بتحبيني
روز ابتسمت: انت اي حد يحبك يا اياد
اياد ابتسم: انتي اول واحدة بعد ماما وبابا انتي اول واحدة
روز بصتله: ازاي غيث...
اياد بصلها وسكت
روز حضنته: متفكرش في اي حاجة يلا استرخي كدا
اياد:ممكن....
روز:سكت ليه؟عايز اي
اياد بص لتحت بقلق:ممكن...انام في حضنك ومتقوليش لبابا...
روز هزت راسها بحنان وفتحت ايدها وهو ابتسم ورمى نفسه في حضنها وهي بتطبطي عليه:هتنام دلوقتي؟مش لسة صاحي من شوية
اياد:انا تعبان...ومنمتش كويس كنت خايف...
روز باست جبينه وهي حضناه
غيث بيتفرج عليهم في اوضته بسبب الكاميرا اللي حاطتها في اوضة اياد وهز راسه بنفي:انا مش عايزو كدا مش عايزو حنين....مينفعش يكون حنين.....مينفعش يتجرأ ويعدي باب اوضته مينفعش يعرف حاجة طول مهو خايف هيتسبب في خوفه طول مهو بيتألم هيرعبه ايان نقطة ضعفه الوحيدة اللي مخلياه ربع بني ادم...
لبس چاكيت بدلته ومشي

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

غرام:معنديش جامعة النهاردا وكوني اني وافقت اسامحك دا ميدكش الحق انك تفضل تتصل وتطلب نتقابل
هيثم:انتي كنتي بتعيطي اخر مرة لما اتصلت قولتي انه خانك انتي كويسة؟
غرام بصتله وهي بتحاول تتماسك
هيثم :غرام انتي كويسة
غرام بخفوت:هيسيبني ومش بعيد يطلقني....هو جه افتكرته جاي يتحايل عليا يبررلي وكنت هصدقه..بس...هو هددني بأنه هيسيبني
هيثم دارى ابتسامته:غرام اكيد في حاجه
غرام:هو يعرف واحدة تانية هو يعرف غيري....
هيثم:عارف
غرام بصتله بصدمه:اي؟؟
هيثم:انا....معرفش...
غرام:هيثم وحيات اغلى حاجة عندك لتقولي انت عارف اي؟
هيثم:انتي عارفة انه اتجوز ؟
غرام بصدمه:اي دا اكيد دا كذب اكيد
هيثم:متصدقيش بس انا هثبتلك تعالي
غرام هزت راسها بنفي:على فين؟
هيثم:تعالي متخافيش
وقف تاكسي وخدها عند كباريه ومصمم يدخلها
غرام:هيثم لو مسيبتنيش حالآ انا هصوت والم عليك الناس فاهم
هيثم:ممكن تهدي بس ممكن انا هخليكي تتأكدي انه متجوز
دخلها ومشي بعيد عن الدوشة في ممرات
غرام بقلق:هيثم
هيثم خبط على باب المكتب وسمحله بالدخول دخل مع غرام
غيث رفع عينه وبص لهيثم وبص لغرام:مين دي؟؟
هيثم:غرام دا المدير دا صاحب الكباريه دا اللي بتشتغل فيه سامية الرقاصة
غرام اتعرفت على اسم سامية اللي كان بيكلمها سراج
غيث:بس سامية مش هنا زي منت عارف....اتجوزت
هيثم:اتجوزت مين
غيث ببرود:سراج المنشاوي دي مين دي؟
غرام اتصدمت وحست ان الدنيا بتلف بيها كانت هتقع
هيثم مسكها:غرام انتي كويسه
غرام:هو...اتجوز رقاصة
غيث بنفاذ صبر:مترد يا زفت بتعمل اي هنا دي
هيثم:دي مرات سراج المنشاوي
غيث اتفاجأ
هيثم:وقريبآ هتبقى طليقته
غرام بصت لهيثم وحست انها تايهه
غيث وقف قدامها:انتي كنتي مرات القذر دا
غرام هزت راسها بإيجاب والدموع لمعت في عينها
غيث:اممم انتي من سن واحدة اعرفها تقريبآ
هيثم بغل:انت مش هتصدق اتجوزها وهي كام سنه
غيث بصله
هيثم:١٤ سنة
غيث اتصدم:المقدم سراج المنشاوي؟
هيثم ابتسم وهز راسه بإيجاب
غيث بص لغرام من فوق لتحت ولمعت في دماغه فكرة:بس بقت كبيرة اهي وقمر
هيلمس كتفها بعدت وهتخرج هيثم مسكها:على فين؟
غرام بقلق ودموع:يحيى...ابني مينفعش اسيبه لوحده....بيحتاجني
هيثم ابتسم:طبعآ لازم يحتاجك يا قمر
غيث:سيبها واطلع
هيثم بص لغيث بصدمه
غيث ببرود:اظن سمعت سيبها وامشي
هيثم بلع ريقه بصعوبة:غيث باشا دي مش عاهرة....دي مختلفة و...وصغيرة ومكنش اتفقنا
غيث:برا
هيثم بص لغرام:غيث بيه
غيث بصله بحدة وهو هيخرج غرام مسكت ايده:هيثم....هيثم هو في اي مشيني من هنا
هيثم بعد ايدها وخرج وهي هتخرج سحبها غيث وقفل الباب بعنف وهو مركز في عينها
غرام بتبعد بخوف من هيئته:ابعد عني انت لو قربت انا هموتك بالله عليك سيبني امشي من هنا انا لازم اروح انا سايبة ابني صغير
غيث ببرود:اكتر حاجة بكرهها علاقة الأم بأبنها فبلاش تستعطفيني بيها
غرام بتبعد مسكها زأته بغضب وخوف:متمدش ايدك عليا ابعد ايدك
غيث افتكر كلام روز(الراجل ميمدش ايده على بنت)حس انه عاجز انه يقرب وكأن في قوة تنافر بينه وبين غرام
غرام لاحظت وبعدت بسرعه فتحت الباب وخرجت جريت على برا بخوف خرجت تليفونها واتصلت بسراج بتلقائية واستوعبت اللي بتعمله قفلت
سراج مسك التليفون واستغرب اتصل بيها وهي كانت خايفه ردت:الو
سراج:الو غرام في حاجه؟؟
غرام بإرتجاف وهي حاسة انه هيغم عليها اتكلمت بخفوت:سراج....انا في *******عند كباريه....انا تعبانة ارجوك خلي ايان يجيلي انا مش قادرة
سراج نزل بسرعة:طيب اهدي اي اللي وداكي هناك
غرام دموعها نزلت ووقعت مكانها على الرصيف وبقى اللي رايح واللي جاي يبصلها وهي غمضت بعنف
سراج ركب عربيته وهو بيسوق بسرعة:غرام انتي معايا
غرام:ا....ه
سراج:اهدي في اي واي اللي وداكي هناك بالذات؟؟
غرام:انت...اتجوزت رقاصة....
سراج:مين قالك كدا....غرام انتي شوفتي مين
غرام:انت اتجوزتها بجد
سراج:انا قربت اوصلك اهدي ممكن اهدي واقعدي في حتة هادية بعيد عن الطريق حبيبتي انا مش هتأخر عليكي
غرام:رد يا سراج انت اتجوزت سامية الرقاصة
سراج بغضب:اه يا غرام اتجوزتها اه غرام اهدي دا مش وقته ولا مكانه حبيبتي اهدي واوعدك كل حاجة هتكون كويسة
غرام قفلت في وشه وغمضت بدموع
....بيصفر:مالك بس يا قمر مين ضايقك
البنت:سيبها في حالها ده شكلوا قالها خل اخوات
غرام وقفت نفضت ايدها ومشيت بسرعة وهي بتفتكر اللي عمله هيثم واللي عمله سراج وغضبها زاد مسكت التليفون ورمته في النيل وهي منهارة السما مطرت والدنيا كانت غرقانة بسبب المطرة او يمكن هي اللي كانت غرقانة في كل اللي بيحصلها وقفت تاكسي واخيرآ حد رضي يقفلها ركبت وراحت على البيت
عمران بغضب:كنتي فين
يحيى جري عليها حضنها
عمران:كنتي فين
غرام باست يحيى:حاسب لتتغرق وبعدين انت مش تعبان اي اللي نزلك
عمران:كنتي في انهي داهية يا غرام
عشق:عمران اهدى
غرام بصتله:عايزة اسافر
عمران بعدم استيعاب:تسافري؟
غرام هزت راسها بإيجاب:خلي ايان يجي معايا وسفرني في اي حتة...
عمران:وهو فاضيلك بقى يسيب شغله ويسيب خطيبته ويسيب شقته اللي بتتوضب ويسافر مع سيادتك
غرام بصتله وبصت لسليم وكأنها بتستنجد بيه
سليم:انتي محتاجة للسفرية دي وانا عارف....عمران هي هتسافر ولوحدها
عمران:نعم؟؟تروح لوحدها فين ان شاء الله
سليم:هتكمل دراستها في دوبي وتشتغل في فرع الشركة بتاعتنا هناك
غرام هزت راسها بإيجاب:انا موافقة بس محدش يقول على مكاني ارجوكوا
عمران:وابنك دا يا ترى هتربيه لوحدك ازاي
غرام:ازاي اي هو هيعيش معايا
عمران:انتي واحدة غبية ولا سمعتي لحد ولا اتربيتي هتعرفي تربيه ازاي يحيى هيفضل معانا هنا
غرام بدموع:يعني اي هو كمان عايزين تاخدوه مني مش هسيبه هيبقى معايا ومش هتاخدوه
عمران سحب شعرها:واحنا خدنا منك اي هاا مش انتي اللي فضلتي مع القذر اللي خد مزاجه منك ورماكي زيك زي اي واحدة بنت عاهرة
عشق صرخت فيه:عمراااان كفاااية سيبها انت بتقول اي
ايان بعده عنها بغضب:اي اللي بتقوله دا اهدى مينفعش كدا
غرام بصاله بدموع
ايان باس جبينها وحضنها:اهدي
غرام انهارت في العياط:انا فعلآ حبيته...من اول موعيت على الدنيا وانا بحبه....ومش عارفة لي بيعمل معايا كدا يا ايان ليه عمل معايا كدا
ايان اتنهد:اهدي هتسافري وهتبقي احسن اهدي
غرام بصت لعمران بدموع
عمران بعد نظره عنها
غرام بدموع:انا عارفة انك زعلان عشان مسيبتهوش بس مكنش في حاجه بمزاجي كنت حامل طيب كنت اعمل اي
عمران بغضب:انتي غلطانه من اول يوم من اربع سنين لما مشيتي معاه من غير علمنا ولما اتجوزك في السر
غرام بدموع:مكنش قصدي
عمران بغضب:انتي الوحيدة اللي مسببالي ضغط انتي الوحيدة اللي سبب كل حاجة وحشة بتحصلي انتي وبس اخواتك محدش فيهم تعبني قدك كدا يا غرام محدش اتجوز عرفي ولا اتجوزت من غير رضايا ولا اتمسكت بواحد اقل ما يقال عنه صايع
يحيى حاضنها جامد ودافن راسه في رجليها
عشق:عمران كفاية كفااااية بقى انت مش شايف حالتها فكر في مشاعرها ولو شوية يا اخي انت اي
عمران صرخ فيها:كفاااية اي كفاااية اي انا خلاص فاض بيا خلاص تعبت وكاتم وساكت لحد مقرف منها وهي زي الهبله لو اعتذرلها هترجعله وافكرك
غرام بدموع:هو اتجوز
كلهم اتصدموا وفي نفس واحد:اي؟
غرام:اتجوز رقاصة......سراج اتجوز رقاصة واسمها سامية...نفس اللي كان...بيكلمها

للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈

سراج بيدور عليها ملقهاش تليفونها مقفول قلق مبقاش عارف يعمل اي ولو كان حصلها حاجة راح على بيتها بسرعة خبط وايان فتح والغضب احتل ملامحه:انت عايز اي؟؟
سراج:غرام هنا؟
ايان:وانت عايز منها اي
سراج:رد بس هنا
ايان:اه هنا هتكون فين يعني
سراج هيدخل سليم اتكلم:عندك اقف مكانك
سراج وقف بإستغراب اول مرة سليم يكلمه باللهجة دي
سليم وقف قدامه ابتسم بفخامه:البيت دا ربى عز وعمران وحسام البيت دا ربى رجالة ودخله الرجالة زي مدخله البنات الأصيلة واللي بتصون يا سراج اكتر واحد كان شقي وكنا بنقول عليه مغلبنا كان حسام بس حسام اتغير لما حب بجد ولما بقى مسؤول عن بيت وزوجة واولاد
سراج بصله
سليم:انت بقى لا راجل ولا بنت اصول انت ملكش دخول البيت دا تاني
سراج بعدم استيعاب:جدي...اي اللي بتقوله دا...
سليم:اي اللي بقوله!!غريب فاجأك اممم بالظبط كدا زي مفاجأنا ان حفيدي الكبير ساب مراته ام ابنه عشان يتجوز رقاصة!
سراج.........
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات