القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الحور الفصل السادس والستون 66 بقلم منى أحمد

  رواية عشق الحور الفصل السادس والستون 66 بقلم منى أحمد

 رواية عشق الحور الفصل السادس والستون 66 بقلم منى أحمد

 رواية عشق الحور الفصل السادس والستون 66 بقلم منى أحمد

لقبض علي شبكه لغسيل الاموال تقوم بأدارتها احدي سيدات الاعمال التي ظهرت فجاه بالسوق المصريه لتستغل اسم عائلتها 
طبق جاسر الجريده بين يديه بغضب والقاها علي المكتب امامه 
لطخت سمعتنا بنت ال...
غيث هدي نفسك ياجاسر الكل عارف ان احنا ملناش علاقه بيها احنا اسمنا نظيف 
جاسر مهي وسخته يعني خلاص مكانت اتنيلت اتقبض عليها في اي دهيه بعيد عننا 
غيث  خلاص بقي واهو علي الاقل كده امنا شرها ... خمس شهور عيشين في قلق 
جاسر بتردد عندك حق ... هي اااعزه اتقبض عليها معاها 
حدق بوجهه وقال بترقب بتسال ليه 
سؤال عادي ياغيث اصلي مش شايف اسمها 
يهمك تعرف 
حدق بوجهه مخبي عني ايه 
الهانم طلعت ... مفيش عليها تهمه كل الشغل كان باسم بيان 
جاسر  يعني خرجت 
قطب غيث بين حاجبيه وقال 
انت لسه بتحنلها ياجاسر 
قال بضجر احن ايه انت كمان،،،،،، انا مش طايق اشوف خلقتها،،،،،، بس غصب عني بسال زي ماتعودت طول عمري اسال 
غيث يبقي لسه بتحبها 
لاء ياغيث قلبي بقي لحور وعيالي وبس ...  بس العشره 
اه العشره اللي هي صنتها اوي دي كانت في العده وكل يوم في حضن واحد شكل عشره ايه اللي بتتكلم عنها ... دي لو بس خطرت علي بالك يبقي تستحق ضرب الجزمه ومنتاش مقدر النعمه اللي ربنا انعم بيها عليك 
جاسر بغيض متحترم نفسك يالا ،،،،انت مش هتبطل لسانك الطويل دا ...  قلي ايه اخبارك مع بسمه 
فل يامعلم كله تمام .... 
ويحيي 
يحيي دا حبيب قلبي اتفرج عليه وهو وقفلي علي الباب انت هتسيب انا بيبقي هاين عليا ممشيش 
ضحك بقوه وقال 
انت عارف لو انيس ولاعشق قلولي كده مش هخرج من البيت اصلا 
عشق دي حدودته يحيي فاكرها عروسته اللعبه واول حرف شين ينطقه عشق بتعتي 
طب لم ابنك بقي عشان بغير 
هتقف في وش عصفورين الحب هو قرب علي تلت سنين وهي عندها سته شهور 
انفجر جاسر ضاحكا ليقول 
برضه لم ابنك عن بنتي مش عاوزين نكرر حكايه عزه مره تانيه 
قال بيقين دي بنت حور هتربيها زي ماهي اتربت ودا بن بسمه يعني تديله بنتك وانت مغمض 
حبتها اوي كده 
تنهد حبيتها بس انا عشقتها بسمه نصي التاني اللي بتكملني في كل حاجه 
يعني نسيت سما 
اكيد منستهاش بس خلاص معنتش قادر احبها في حجات كتير حصلت بينتلي حجات انا مكنتش شايفها المهم البت عيشه خلصت الدبلومه بتعتها وهتنقشها بكره اعمل حسابك بقي وقول لحور 
والله البت دي ديما رافعه راسنا 
البركه في سليم داحنا كل اما بنروح نتلاقاه قاعد بيذكرلها علي فكره زعلانه منك انت وحور عشان مبتروحولهاش 
ماانت عارف حور ملبوخه اد ايه بالعيال والدراسه دي لسالها تكه وتشد في شعرها  فظاع بجد عشق تعيط انيس وراها بيجوعوا مع بعض وبيعيوا مع بعض 
طب ماتجيب حد يساعدها 
مهي زهره بتساعدها 
لاء انا ااقصد حد متخصص يساعدها 
طب متشوفلي الموضوع ده هي قربت علي الامتحانات ومش عارفه تذاكر منهم دا لولا بسمه بتخدهم الصبح مش عارف كانت هتعمل ايه 
تمام علاء جايب واحده كويسه عنده وهو مراته لاشغله ولامشغله هكلمه يشوفلنا واحده 
تمام ..متنساش تقول لعلاء عشان يحضر بكره 
ماشي يلا سلام 
تابعه يخرج ليفتح جاسر الجريده ويقرا الموضوع للمره الثانيه وشرد عقله بفتاه صغيره تربت معه حتي بلغت السادسه طفله كان يهتم بكل شؤنها الصغيره دماها العابها ماكان يحتمل يوما عبره واحده تسقط من عيناها حتي لوانها خرجت من قلبه لم تعد زوجته لم يبقي لهامكان بحياته لم تعد امراته الفريده ولكن ستظل تلك الذكريات تراوده وتشعره بالحزن الي ماآلت اليه الامور  تنهد بقوه ليذهب الي البيت حيث حوريته التي تفترش الفراش بكتبها ترفع شعرها الطويل باحد الاقلام وتضع الاخر بيدها ليقترب منها 
حبيبه قلبي وصلت لفين 
لترفع عيناها وتسيل دموعها 
انا فاشله ،،،،،،،،،،،مش عارفه الم حاجه انا محضرتش ولامحاضره عقبال مابفك طلاسم الكتب بكون تعبت ....
ليزيح كتبها ويجلس امامها يمسح دموعها 
حبيبتي عمرها ماتبقي فاشله ابدا .... اللي مش فهماه انا هشرحولك ماشي 
لتتعلق بعنقه ربنا يخليك ليه 
ثم تقترب تتشممه 
امممم ريحتك حلوه اوي 
ليحدق بوجهها في ايه ياحور مالك 
لتتشمم بقوه انت حاطط برفيوم حلو اوي 
ليحك راسه 
انا مش حاطط برفيوم اصلا .. مش عارف ليه مش مرتاحلك 
مطت شفتيها وقالت 
 ليه بس ...كل ده عشان بقولك ريحتك حلوه . اهي قلبت معدتي ارتحت 
قالت جملتها لتهرب ركضا نحو الحمام ليسمع صوت تقياها ليلحقها يسندها يغسل وجهها ويجلسها بالخارج 
في ايه ياحور حاسه بايه بالظبط 
رفعت عيناها المليئه بالدموع 
اصل اصل  
اصل ايه ياحور انطقي !!!
اصل انا حامل 
حبيبته دوما ماتنزعه من حزنه لتزرع ورودها ورايحينها العطره 
انت زعلان مش كده 
رفعها بين ذراعيه ليدور بها وقال بسعاده 
زعلان ... انتي مجنونه هبقي اب ... بس دا  تعب عليكي اوي    
قبلت شفتيه وهمست 
انا عارفه من اسبوع بس خفت ااقولك لحسن تزعل 
ازعل ازاي  .... وانتي بتشيلي كل وجع جوايا بتمسحي حزني في لحظه وتدخليني دنيا كلها نور ملك لحوريتي المجنونه وبس .... اوعي تخبي عليا حاجه بعد كده   .... 
قبلت وجهه بانفعال 
ربنا يخليك ليه ياجاسر 
ويقومك بالسلامه ياعيون جاسر ..دلوقتي بقي هنعد نذاكر   وهقول للواحظ تظبطلك الاكل هنا وغيث وعلاء هيجبوا مربيه متخصصه عشان عشق وانيس عشان بكره  هنروح نحضر مناقشه دبلومه  عيشه 
اللئيمه نزله دح وانا مش عارفه ادح ربنا يسعدها يارب 
ويخليكي ليه يااجمل حوريه في الدنيا 
مقلتليش بقي نفسك في ولد ولابنت 
اللي يجيبه ربنا خير واحنا علي اتفقنا ولد تسميه انت بنت هسميها انا ولو كانوا اتنين 
حور صارخه لاااااااااا اتنين تاني حرام عليك 
انفجر ضاحكا 
 طب تمام هاه هتسميه ايه 
 امممممم  طب اقترح 
غيث 
امممم ماشي غيث حلو وهو لما احب اشتم ابيه اشتمه براحتي 
وكز راسها يابت بطلي 
طب لوبنت هتسميها ايه 
غرام 
عشق وغرام 
وهيام وحنين 
دول مين بقي 
قال ضاحكا 
الاتنين اللي جايين 
انت بتحب العيال اوي كده 
لاء بحب عيالي منك ... بس 
بحبك اووووي ...
يتبع..
لقراءة الفصل السابع والستون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات