القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الحور الفصل الخامس والستون 65 بقلم منى أحمد

  رواية عشق الحور الفصل الخامس والستون 65 بقلم منى أحمد

 رواية عشق الحور الفصل الخامس والستون 65 بقلم منى أحمد

 رواية عشق الحور الفصل الخامس والستون 65 بقلم منى أحمد

نين مستمر لهاتفه جعله يفتح عيناه ويرد 
ياشيخ اتجي الله حد يتصل بحد دلوقتي 
 دلوقتي داايه داحنا الظهر 
ماشي ياسيدي انا نايم الساعه سبعه الصبح 
يسهلووووا ولاوكستنا 
ليغلق الخط فالجميله فتحت عيناها لتظلله بخضارها الممتع ليضع الهاتف ويقترب هامسا 
صباح الفل يابسمه قلبي 
 لتمنحه ابتسامه ناعمه يظللها النعاس 
صباح النور 
قرب وجهه منها وهمس 
حاف كدا مفيش ياحبيبي 
حبيبي وروحي ودنيتي كلها 
ليهتف يالهوي علي كده ... 
لتمرر اصابعها الصغيره علي خده وتهمس 
مبسوط معايا ياغيث 
اقترب من وجهها وهمس 
انا اتولدت امبارح بس . . دخلت الجنه وعشت فيها ومش عاوز اخرج عايز اغرق فيها وبس 
ليتناول شفتيها بقبله شغوفه متملكه ملعون هو ان اعتقد انه احب او مارس حبا من قبل ...امتلاك جميلته الخجلي  .. بسبائكها التي تشتته وشفتيها المكتنزه المغريه للالتهام ... ان يطبع علامه ملكيته عليها ... شغوف بشغف احمق لاينتهي ويبدو انه لن ينتهي ... ضعيفه هشه بشده ...يمكنه اكلها كالحلوي اللذيذه الشهيه ... مجرد تجاوب فطري يجعله اكثر شغفا منذ امتلكها للمره الاولي بالامس ليوقن انها كما توقع تماما امراه لم تكتمل بعد .... يرسم لها رغبتها كما يشاء وكانها عذراء ..تسير حيث يوجهها ... ليشعر بالنشوه انه رجلها الاوحد .... ارتعاشها متعه همسها متعه تاوهاتها متعه انها متعته الخاصه والخالصه ...شدها بين ذراعيه ليداعب 
خصلاتها الذهبيه خدها  الاحمر   
انا بحبك اوي ياغيث ... عارف الحب ده احلي حاجه في الدنيا   عارف انا اول مره شوفتك فيها فضلت اليوم ده طول الليل اصلي واستغفر ربنا 
طب ليه 
هزت كتفها وقالت 
اصل فضلت افكر فيك غصب عني قلبي وجعني وانت بتقول المدام بتعتي مفيش حاجه تصحيها حسيت انك شبهي ... تعرف يوميها مسكت هدوم يحيي وفضلت اشمها واطبطب عليها 
طب ليه الهبل ده 
اصل انت فضلت شايل يحيي طول اليوم ريحه برفانك علقت في هدومه... 
عدلها ليصبح وجهها في مواجهته وقال باسما 
وبعدين 
وبعدين فوقت اخدت الهدوم وغسلتها وفضلت استغفر ربنا وصمت تلت ايام 
حدق في وجهها 
يعني قمتي الليل وصمتي تلت ايام عشان شميتي ريحه البرفان 
لاء عشان فكرت فيك ... وقلت مش هشوفه تاني ... بس غصب عني برضه كنت بتخطر علي
بالي ...لما حور اتصلت ببابا عشان تقوله ان عيشه جايه وانت جاي معاها لازم يمسك فيك عشان ميفضلش قاعد في العربيه هربت رحت بيتي ولما اجا يونس عشان يروحني قلتله بيت معايا النهارده  ...يوميها فضلت اصلي لربنا وادعيله عشان ميخلنيش افكر فيك في الحرام ..... عارف يوم ماكلمتني كنت فرحانه بس خايفه ... مش عارفه خيفه منك ولاخايفه اتعلق بيك تروح مني ... لما شوفتك في المقابر حسيتك موجوع اوي عارف كان نفسي اطبطب عليك وااقولك انا جنبك ....فرحت اوي لما بابا قلي غيث عاوز يعمل فرح عشان يفرحك ... بس اتصدمت لما اجي قلي يوم كتب الكتاب انتي هتروحي مع غيث عارف كنت بترعش زي عيل صغير اول مره يدخل امتحان يوميها فضلت تتكلم وتحكي بوجع اللي جواك ... عارف انا حبيت حبك ليها ،،،،،،حسدتها عليك عمري مااتخيلت ان في راجل ممكن يحب بالشكل ده ... بس غصب عني كنت مجروحه اوي اول مره احس بالاحساس ده .
اول راجل قلبي يدق عشانه ... قلبه مش ملكي ...يوم ماحولت تلمسني خفت منك اوي كنت مرعوبه بجد لحد ماافتكرت كلمتك انا بغير فضلت اتنطط بيحبني ....كنت بستني الليل عشان انام في حضنك ... انا عمري مانمت في حضن حد الايحيي .. كنت فرحانه  عارف كنت بنقي هدومي وانا بحلم هتعجبك ولالاء ... لحد اليوم اللي كنت فيه عندها سليم اتصل بيا وقالي ان الدار خلصت وعاوزني اروح عشان اشوف نقصها حاجه ولالاء اتصلت بيك عشان اسالك اروح ولالاء بس سمعت صوتها كنت بموت عاوزه امشي من البيت باي طريقه ،،،،،،بس مش قادره مينفعش اخرج من غير اذنك ...اه كنت متنرفزه اوي بس كنت بثق فيك اوي ،،،،،،غيث عارف ربنا وبيصلي مستحيل يعمل حاجه تغضب ربنا .. الكلام اللي قلته كان صعب اوي ،،،،،،،انا اللي غبيه حبيت واحد قلبه مع مراته  ومش هيكون ليه مكان في قلبه ..عارف فكرت في كل حاجه الااني ابعد عنك ...وافتكرت كلام ايناس اللي علاء قاله ليها  علي سما ،،،،،تمام هو بيحب كده ماشي انا هخليه يحبني غصب عنه 
 قاطعها ياظالمه يامفتريه انت عارفه الحجات اللي كنتي بتلبسيها دي كانت بتعمل فيه ايه 
تلمست شفتيه توء ... انا كنت عوزاك ...تعرف ان اي واحده تقدر  تلبس عريان ووو 
التهم شفتيها بشغف يبدو انه لن يهدا يبتعد ليلتمس مكتنزته الفاتنه 
مش ده ... عشان اشوفك لازم احبك ...يمكن انا راجل عجيب شويه ... الرغبه عندي مرتبطه اوي بالحب ....عشان كده مقدرتش اشوف واحده بعد اما سما ماتت غيرك ... انت الوحيده اللي هزيتي حاجه جوايا عارفه امتي  لما اخدتي مني يحيي وهو نايم اول مره شوفتك فيها وايدك لمست ايدي ... 
قالت بعتاب طب ووووصفا 
مشوفتهاش انا كنت شايف سما  انتي مش هتنسي صح
اممممم افكر 
لاء بلاش افكر دي اخاف منها 
لتضحك قائله هوانا زودتها اوي يعني 
قرب وجهه منها 
هو انتي زودتيها بس ... داانتي عليكي زووق في الانجري ناااااار ياماما     
همست بنعومه هو عجبك   
 عجبني بس ..دا جنني ... عارفه قبل الدخله لما بعدتي ونمتي في قوضه يحيي،،،،، كنت هموت واخدك في حضني،،،،،، اتعودت انام وانتي في حضني،،،، هموت واخنقك وانا شيفك لبسه طرحه وبتنامي بيها وحطالي 
علامه ممنوع الاقتراب ..ويوم الدخله لما خرجتي بالاسدال كنت عارف انك لسه رافعه نفس العلامه كانت اكبر احلامي اشوف سبايك الدهب بتعتي 
تلمس شعيراتها الحريريه واكمل 
المس ايدك من غير ماتسحبي ايدك مني ..... وهوب الجميله اعلنت العصيان وولعت بالقوضه واللي فيها  
انفجرت ضاحكه 
بتضحكي دا انا كنت حاسس بنار طالعه من وداني ... لاء وانتي بتكملي عليه لبسه ارجواني وشفاف .... لاء وبكل برود بتتحركي عادي ...طب اعمل صنم تمثال انا يعني ،،،،،،لاء ومش جيلك نوم قوم صلي ...  عارفه ...لما روحتك امبارح رحت قعدت علي القهوه اللي بقيت ساكن فيها تقريبا 
قطبت قهوه 
اه كافي شوب جوا المنتجع هنا،،،،،،، مهو اللي كنت بتعمليه فيه مش قليل ،،،،،،،لاء وكل يوم نيولك مختلف بقميص بيعملي اشعال ذاتي ... دا انا رجعت عيل اكتب جوابات واعمل قلوب واجيب ورد يمكن الجميله تحن .. بقي قلبي بيتنطط لما مسكت ايدك ومسحبتهاش مني ...   عارفه لما قبلناها كنت بلعن واسب في عيشه عشان هي السبب .كنت عارف ان الباب اللي بدا يلين وبدا يفتح خلاص اتقفل بميت مفتاح ،،،،،،،،انا استاهل اوسخ من كده عارفه يمكن الفضل اني اقربلك كانت حور 
قطبت حور اشمعني 
مهو وانا قاعد في القهوه جاسر اتصل يطمن  وطبعا خريت زي الجردل،،،،،، حكتله كل حاجه،،،،،،، قلت يمكن اتلاقي عنده حل،،،،،، اخدت كميه كلام في جنابي  كل ده مش مهم ... المهم بقي ان الباشا كان موصل التليفون بالاذاعه المحليه ،،،،،،،الست حور كانت قلقانه عليكي وهي اللي قلتله اتصل ،،،،،وتقريبا سمعت المكلمه كلها،،،،،،،، هوب اتلقتها طلعالي في التليفون لما اشوف خلقتك هنط في كرشك  فقلتلها قليلي حل ... قلتلي هات ورد وشيكولاته كتير كتير وروح هتصدرلك الوش الخشب غتت تنح رزل وخليك ثقيل بسمه بتزهق بسرعه ... هي عيله صغيره بس جباره البت دي عمري مااتخيلت ان الغتاته هتنفع معاكي 
كانت تضحك بقوه يخرب عقلك ياحور ... فضحتيني 
لدغ خدها وهمس بس عرفت نقطه ضعفك 
لمشت خده انت نقطه ضعفي ياغيث ... حياتي معاك هي الحاجه اللي اتمنتها وكنت بدعي ربنا في كل صلي يخليني اسكن قلبك زي ماانت ساكن قلبي 
 بسمه انا اول مره في حياتي احس باللي انا حاسه وانتي في حضني دنيا تانيه دخلتها معاكي  قلبي يحضن قلبك ... حاجه كده مجنونه مهوووسه ببقي عاوزك وبس ... انتي اللي الدنيا صلحتني بيكي ... 
ليلتهم مغويتها نعم يريدها يريد سحقها علي صدره التزود من رحيقها الممتع .. يعلمها علي يده كيف يكون الحب الشغف والرغبه فحبيبته طفله ... تنضج بين ذراعيه ورده سقط عليها ندي الفجر ولم تتفتح وهو اكثر من سعيد لتتفتح علي يده لقد ظلت محتفظه بعطرها من اجله .رنين متواصل من هاتفه ليفتح الخط ويقول بغيض ولكن بصوت متحشرج من العاطفه 
الله يحرق دي اخويه ياسيدي،،، مش عاوزها  ااقولك انا اتبريت منك سيبني في حالي بقي 
متبلع ريقك وصلي علي النبي بس 
اغمض عيناه وزفر بقوه ليعتدل 
صلي الله عليه وسلم ... معلش ياسليم هي اجت فيك غلط 
محصلش حاجه واضح ان انا اتصلت في وقت مش هووه انا كنت عاوز ااقولك ان احنا ان شاء الله هنطلع علي الطريق بعد المغرب فعيشه عاوزه تروح البحر قبل مانمشي ففي شط خاص مقفول يعني فلو حابب تيجي انت وبسمه ونتغدا سوا 
ماشي ياسليم هقولها وارد عليك تمام 
ماشي ياغيث  
اغلق الخط ونظر لجميلته بعيونها الخضراء التي اصبحت اكثر دكانه بلمعتها المميزه رموشها الشقراء التي تنطبق بنعومه لتخفي وهج عيناها ووجهها المنتشر به الحمره المميزه لها وحدها حمره الخجل 
ااااا دا اااسليم .. عيشه عاوزه تروح البحر وهو جاب شط خاص وووو
هتفت بحماس 
يعني هننزل البحر وتعوم معايا 
قال باحباط  يعني انت عاوزه تروحي 
هو انت مش عاوز  
طبع قبله سريعه علي شفتيها وهمس 
صراحه انا عاوز اشبع منك 
خلاص بلاش نروح 
 كفايه اني اشوف عنيكي بتلمع من الفرحه  .. وبعدين مانا هخدك في حضني في الميه يلا خدي حمامك علي ماالم انا الهدوم عشان هنخلص البحر ونطلع بعد المغرب علي الطريق 
قربت وجهها  منه 
غيث باشا الراوي اللي بيرمي كل حاجه في الارض  هيلم الهدوم شكرا ياحبيبي مش عاوزه خدماتك الجليله .. 
بتتريقي يابنت الدسوقي ... طب مش انا معنتش برمي الهدوم علي الارض 
تابعها ترتدي روبها وتقترب منه لتلدغ خده 
انت شطور خالص مش عنت بترمي حاجه علي الارض بقيت بترميها علي السرير 
بحركه بسيطه صارت تجلس علي ساقه فهمس 
اهوه تطور دا ولامش تطور 
داعبت  خصلاته السوداء الناعمه الطويله نسبيا  وتهمس 
 عارف سعات بحسك ابني زي يحيي انا بحب الم من وراك ورتبلك حجتك 
ليريح راسه علي صدرها ليضمها اليه 
انتي كل حاجه ليه في الدنيا مش مراتي وحبيبتي وبس لاء انتي امي اللي مشوفتهاش وابويا اللي مخدنيش في حضنه وبنتي واختي .... انتي كل انثي تعدي علي حياتي او ممكن يكون لها مكان جوايا 
همست بعجز ااانت بتجيب الكلام دا ازاي 
من قلبي يابوسي .. 
قبله ناعمه من شفاه مكتنزه وهمسه 
ربنا يخليلي قلبك 
لتهرب الي الحمام زفر بقوه ومسح وجهه بيديه مهمهما 
يخرب عقلك يابسمه بتعملي فيه اييييه ...
يتبع..
لقراءة الفصل السادس والستون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات