القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتة من التيك توك الفصل الثالث 3 بقلم اسيل الجندي

 رواية احببتة من التيك توك الفصل الثالث 3 بقلم اسيل الجندي
رواية احببتة من التيك توك الفصل الثالث 3 بقلم اسيل الجندي

رواية احببتة من التيك توك الفصل الثالث 3 بقلم اسيل الجندي

هدى كانت لسه هتطلع من الباب لقت الباب بيتفتح و مامتها داخله جريت و دخلت البلكونه بسرعه و مامتها شافتها 
مامت هدى بصوت عالي: مين هناك 
هدى: يا رب 
نطت من البلكونه بتاعت اوضة مامتها لبلكونتها علشان جنب بعض و كان سهل جدا انها تنط  و رمت الجاكت الي كانت لبساه تحت  و دخلت خبت الفلوس و عملت نفسها نايمه ثاني 
مامت هدى دخلت البلكونه ومالقتش حد وراحت بسرعه فتحت الخزنه و لقت الفلوس ناقصه و الدهب اتسرق  صوتت بصوت عالي و هدى جات  على صوتها وكأنها متفاجأه 
هدى : مالك يا ماما  انتب كويسه!؟
=اتسرقنا يا بنتي انا لازم ابلغ البوليس
هدى بلعت ريقها بخوف: البو بوليس 
بلغت البوليس و هدى قاعده مرعوبه  ودخلت قبل ما يجو و خبت الفلوس و جرس الباب رن و دخل ظابطين و مامت
 هدى كانت بتكلمهم و هدى واقفه خايفه احسن يعرفو انه
 هي الي سارقه و الظابط بصلها نظره مش مفهومه و دا الي خلاها تخاف اكثر و بان عليها التوتر 
الظابط: و انتي شوفتيه
هدى بخوف: لا خالص انا جيت على صوت ماما بعد ما سرق حتى ممكن تسألها  
الظابط بشك: تمام انا هحاول اشوف الموضوع دا و ابقا اكلمك 
=ماشي يا ابني كتر خيرك 
مشيو هما الاثنين و هدى خرجت زفير براحه  ولقت رساله من موبايلها من رقم اسر
|شاطره يا دودو  ها؟ هاخد الفلوس ايمته؟|
هدى: و انت عرفت منين انه بقا معايا الفلوس يا اسر؟
اسر: قولتلك يا دوده قبل كدا اني عارف كل حاجه بتعمليها
هدى:،دلوقتي فيه شويه قلق علشان الفلوس لما ابقا ارجع السكن الجامعي هبقا اديهوملك والله  
اسر:بكرا تمشي من عند مامتك انتي فاهمه 
هدة:بقو... 
عملها بلوك  ثاني و هي قالت لمامتها انها راجعه و اتحججت بالامتحانات و انها وراها مشاريع و لازم تروح  و بعد محايله لمت هدومها و مشيت علشان ترجع تاني لكارما و حور 
************************
تقى:الحفله امبارح كانت مهزله انا بجد اتضايقت هوووف
ادهم:ما خلاص خلصت ان شاء الله فرحنا يبقا احسن و بعدين انتي بقيتي عصبيه كدا ليه اهدي 
تقى:لا مش عصبيه بس انا خايفه احسن حاجه تبوظ 
ادهم:لا متخافيش 
ادهم مسك الفون و لقى كارما بعتالو طلب صداقه و كاتبه 
 .رسالة |Hi|فكر شويه و بعتلها ازيك 
كارما اما شافت انه هو الي بعتلها ما صدقتش نفسها و بعتتلو بسرعه: الحمد لله اخبارك ايه 
ادهم|كلو تمام| كنتي جميله امبارح 
اتكلمو  لمده ساعة  تقريبا و كارما كانت بتتنطط من الفرحه و ادهم كان مبسوط و هو بيكلمها حتى تقى استغربتو  بس مسألتهوش و كل واحد راح لبيته و ادهم كان لسه بيكلم كارما 
************************ثاني يوم
هدى وصلت البيت و كانت هدى و كارما قاعدين في الصالون و اول اما شافوها جريو عليها بفرحه بس كانت حالتها تقلق كان وشها باين عليه التعب و عينيها حمرا من كتر العياط و اول ما شافتهم اترمت في حضنهم و عيطت 
حور بقلق:مالك يا بنتي بتعيطي ليه طنط كويسه؟
كارما: هدى ردي 
هدى: انا واقعه في مشكله و عايزه مساعدتكم 
 قعدو و بصولها بأهتمام و قالت 
هدى بعياط :انا اتعرفت على شاب من شهرين من الفيسبوك  و لما بعتلي انا قبلته و اتكلمت معاه و فعلا كان كويس و انا وثقت فيه و قالي نتقابل بس احنا كنا في فتره امتحانات
 قولتلو مش هينفع و بعتلو صورتي و هو بعتلي صورته  و كانت كل حاجه ماشيه تمام لحد ما هددني بيهم و قالي انه هيوري لاهلي رسايلنا و قولتلو اني معاه صورتو و هبلغ عليه قالي مش هو الي في الصوره |و حكتلهم كل الي حصل|
هما الاثنين بصولها بصدمه: يعني انتي كمان سرقتي هتعملي ايه دلوقتي 
هدى: هعمل ايه هسلملو الفلوس و ماما هحاول اعوضها عن الي خدتو بجد انا تعبت 
كارما: خلاص انسي كل دا و يلا ننزل الجامعه بليز 
هدى وافقت وخدوها و نزلو الجامعه بس هدى ما كانتش مركزه في اي حاجه من كتر التفكير وخلصو محاضرتهم و طلعو و هدى بعتت لاسر رساله|الفلوس جاهزه هقابلك بليل لما تفك البلوك ابقا اعرف|
روحو البيت و طلعا كارما كانت بتكلم ادهم وحور بقت بتكلم حمزه من ساعة الحفله و هدى مستنيه اسر يرد 
|كافية **بليل السعه ٨|
شافت الراسله و مردتش  وقامت قالت للبنات و لبست و نزلت راحت الكافيه و قعدت على التربيزه مستنياه وهي بتعيط 
اسر دخل و هو حاطط ايده في جيبه و بيدور على هدى و كان طويل و لابس تيشرت و بنطلون جينز و كان عامل وشم على رقبته و شعره طويل   واول ما شافها قاعده بتعيط قربلها و سحب الكريي و قعد و هي بصتله بذهول 
اسر بأستفزاز: هاي 
ردت عليه من غير ما تبصله: اشوف الصور ممسوحه الاول 
اسر: ايه مش عايزه تشوفيني
رفعت عينيها ببطء و بخوف علشان تشوفه و اتصدمت اكتر
هدى بصتله بصدمه: متقولش لا انت اسر! مستحيل علشان كدا .. !؟
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات