القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتة من التيك توك الفصل الرابع 4 بقلم اسيل الجندي

 رواية احببتة من التيك توك الفصل الرابع 4 بقلم اسيل الجندي
رواية احببتة من التيك توك الفصل الرابع 4 بقلم اسيل الجندي

رواية احببتة من التيك توك الفصل الرابع 4 بقلم اسيل الجندي

هدى بصدمه: انت اسر مستحيل علشان كدا كنت واثق من نفسك  و انت بتقولي امشي من عند مامتك انت الظابط الي جالنا البيت صح؟ طب مش خايف اروح ابلغ عليك 
اسر بابتسامه : ما شاء الله ذكيه بس يا قلبي انتي الي هتتفضحي لو روحتي و بلغتي عني مش انا و شوفي بقا مامتك المسكينه هيحصلها ايه لو عرفت دي ممكن تروح فيها  قلب وشه و قال بغضب:اخلصي الفلوس فين 
هدى: قولتلك اما اتأكد انه الصور اتمسحت الاول 
طلع التليفون و مسح كل الصور قدامها و هي مسحت رقمها و الشات الس بينهم و اديتله الشنطه الي فيها الفلوس و بصتله بقرف
هدى: لو طلع معاك اي حاجه تلعب بيها ثاني انت حر 
كانت لسه هتمشي قالها
اسر: مكونتش اعرف انك حلوه كدا على الحقيقه 
كملت طريقها من غير ما تبصله و هو ضحك و خد الفلوس و مشي
************************
حمزه : بقولك ايه ياسطا شوفت البت الي كانت مع كارما 
ادهم باستغراب: ايوا مالها 
حمزه: لا بسأل بس  ايه رأيك فيها 
ادهم: والله هي كانت كويسه و محترمه بس بتسال ليه 
حمزه: بفكر اخطب 🥺
ادهم: اخيراا يا اخي لو دي العروسه يبقا روح  اتقدم النهارده قبل بكرا 
حمزه:خايف 
ادهم بأسف:هي خلاص ماتت يا حمزه متفكرش كتير وشوف مستقبلك البنت كويسه و اعتقد هتقدر تنسيك 
حمزه:مش عايز اخد خطوه اندم و اتعبها معايا 
ادهم: انا قولتلك الي انا شايفه و انت فكر في الموضوع كويس قبل اي خطوه و انا معاك 
حمزه ابتسمله و كان بيفكر في الموضوع لانه فعلا ارتاحلها جدا و بالذات بعد ما اتكلم معاها بس مشكلته في الماضي لانه حمزه  كان خاطب بنت قبل كدا و كان بيحبها جدا لكن ماتت في حادثه و موتها اثر في جدا 💔
****************************
كارما: مش مصدقه بجد انه كلمني يا بنت يا حور الله اسعد وقت اما يبعتلي بكون هموت 
حور: طب بس هبل و النبي علشان بتشليني يا رب موضوع هدى دا يعدي على خير انا قلقانه 
كارما كانت لسه هتتكلم بس هدى فتحت الباب و دخلت حضنتهم بفرحه 
هدى: بجد مش مصدقه يا بنات اني خلصت منه انا فرحانه 
حور:عملتي ايه معاه
هدى: و لا اي حاجه اديتلو الفلوس و طلع نفس الظابط الي جالي في البيت  انا اساسا مكونتش مرتحاله و اكيد مش هبلغ عنه علشان مش ناقصه فضايح
كارما: الحمد لله انها عدت على خير بس 
هدى: صحيح عملتي ايه في روميو بتاعك سمعت انه خطب 
حور:راحت الخطوبه و يا ريتها ما راحت بوظت الحفله كلها و قال ايه بتقولي هجوزه
كارما:مش هو قبلني و بقا بيتكلم معاه 
هدى باستهزاء: فحسيتي انه دي اشاره 
كارما :ايوا قرة عيني 
هدى :ربنا يشفيكي  هقوم انا اريح شويه يلاsee you 
هدى دخلت نامت و حور و كارما صورو شوية فيديوهات و نزلوها و طبعا كارما كلمت ادهم قبل ما تنام  و حور كلمت حمزه و صدمها لما قالها انه عايز ياخد معاد مع اهلها مكانتش عارفه تقوله ايه لكن اديتله رقم باباها و قالتله يكلمو و سابت التليفون و نامت 
**************************
مامت هدى: طيب يلي على الباب جايه اهو 
فتحت الباب و لقته اسر و كان مبتسملها ابتسامه غريبه 
مامت هدى: خير يا ابني في حاجه لقيتو الي سرق الفلوس و لا ايه؟
اسر بابتسامه: لا انا عايزك في موضوع ثاني خالص مش هتدخليني و لا هفضل واقف على الباب 
مامت هدى: ايوا طبعا طبعا  اتفضل 
اسر دخل و اتكلم معاها شويه و طلع ثاني و رن على هدى 
*على الجهة الثانيه 
هدى:هوووف هو الواحد ميعرفش يناملو ساعه مين الحيوان دا كمان 
مسكت التليفون و هي فاتحه عينيها بنعاس و لقت اسم اسر و اتفزعت و قامت بسرعه  و فتحت 
هدى:عايز مني ايه ثاني و عرفت رقمي منين مش انا مسحته 
اسر باستهزاء :لا ما انا حافظه عادي 
كنت بس يا قلبي عايز اقولك اسف على الي حصل و علشان تقبلي اعتذاري محضرلك مفجأه 
هدى:انت عبيط اسامحك على ايه انت بني ادم مستفز  هتقول انت عايز ايه و لا اقفل 
اسر: لا مش هقولك انا خلي ماما تقولك و اوعدك انك هترجعي تتصلي بيا  ثاني 
هدى بخوف: مم ماما ايه الي دخلها في الموضوع ما انا خلاص اديتلك الفلوس الي كنت عايزها 
اسر باستفزاز:by by
هدى:استن....
قفل التليفون في وش هدى و هي رامته على الارض و ما مسكتش دموعها لانها فعلا كانت خايفه 
هدى: ماما اكيد عرفت كل حاجه انا انا لازم اعرف ايه الي حصلها التليفون فين 
مسكت التليفون و اتصلت على مامتها و هي ميته من الرعب و اول ما ردت 
=انتي ازاي تخبي عليا حاجه زي دي هو انا مش امك
هدى بعياط: والله يا ماما كنت ناويه اقولك بس كنت خايفه سامحيني
= و هي دي حاجه تتخبى يا هدى انا مربيتكيش على كدا خلاص متعيطيش 
هدى قالت ما بين نفسها| هي اكيد متعرفش حاجه و الا ما كانتش كلمتني بالهدوء دا| ماما هو انتي عرفتي ايه بالظبط 
= عرفت حكايتك انتي و الظابط اسر 
هدى بلعت ريقها بخوف 
= و انك بتحبيه و هو جيه اتقدملي و اترجاني و انا وافقت لانه ابن حلال و كويس 
هدى بصدمه: نعمممم اتقدملي ايه و موافقه ايه امتى حصل الكلام دا ؟!
= مالك يا بنتي هو جيه دلوقتي و لسه ماشي ايه رأيك انتي
هدى: لا ط..
 كانت لسه هتقولها لا بس صوت تليفون هدى رن و كانت رسالة من اسر 
هدى:استني يا ماما ثواني خليكي معايا
هدى فتحت الرسايل و كان باعتلها صورها|ايه رايك في دول  وافقي احسنلك|
هدى:  اه يا حقير اعمل ايه يا ربي |مسحت دموعها وقربت التليفون من ودنها| ايوا يا ماما 
= قولتي ايه يا بنتي انتي شكلك مش موافقه 
هدى افتكرت الرساله و قالت بحزن: موافقه يا ماما
يتبع.....
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات