القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتة من التيك توك الفصل الثاني 2 بقلم اسيل الجندي

 رواية احببتة من التيك توك الفصل الثاني 2 بقلم اسيل الجندي
رواية احببتة من التيك توك الفصل الثاني 2 بقلم اسيل الجندي

رواية احببتة من التيك توك الفصل الثاني 2 بقلم اسيل الجندي

كارما بصدمه: مستحيل اااااه يا بنت المسوسه 
حور: هي مش دي تقى 
كارما بغيظ: هي هي و الله كنت حاسه هي من الاول بتكرهني 
حور: طب و هتعملي ايه دلوقتي ما هو خلاص خطبها 
كارما ابتسمت بخبث :بس متجوزهاش
حور: تقصدي ايه انا مش مطمنالك اعقلي و حيات عيالك ما ناقصه 
كارما: انتي خايفه ليه كدا انا بس هتجوزه 
حور: و الله😀بس كدا ؟
كارما : فكك من الكلام دا هروح اسلم على ادهم دا طلع احلى من الفيديوهات بمليون مره 
سابتها و مشيت لادهم بسرعه و حور كانت هتعيط 
حور: يا بنت المجنونه استني 
مشيت وراها و الناس كلها بتبص عليها بسبب شكلها الملفت للانتباه و حركتها الجنونيه الي بتعملها من ساعة ما دخلت المكان و حور كانت باصه على الارض من كتر الاحراج لحد ما خبطت في حد ووقع كوباية العصير عليها 
حمزه:انا اسف بجد مكونتش اقصد 
حور عيطت غصب بن عنها و هي بتشوف فستانها: حصل خير حصل خير 
مشيت بسرعه من قدامو من غير ما تبصله حتى و هو بص عليها لغاية ما غابت عن عنيه 
حمزه:انا بوظت الدنيا و لا ايه ؟!😥مش مشكله اما اشوفها ثاني هعتذرلها اكيد 
كارما بفرحه: ازيك يا ادهم
ادهم بصلها بأستغراب: الحمد لله انتي كارما صح ؟
كارما: ايوا صح   انا فرحانه جدا اني شوفتك اخيرا  و على العموم دي اكيد مش اخر مره هشوفك فيها 
ادهم بابتسامه: اكيد انا بشوفك في فيديوهاتك 
كارما كانت لسه هتتكلم بس تقى قاطعتها 
تقى بغضب  : انتي ايه الي جابك هنا
ادهم بصلها بغضب : مالك يا تقى 🤨
تقى: لا مفيش يا حبيبي اصل كارما صاحبتي من زمان و مستغربه اني شوفتها النهارده هنا ههه😅
كارما: اه طبعا طبعا دي اعز صاحبه ليا 
ادهم: ايه دا فرصه سعيده جدا 
كارما: انا اسعد 
كارما مشيت و قعدت على التربيزه و هي بتبصلهم هما الاثنين: المفروض انا الي اكون مكانك مش انتي بس هانت لانه كدا كدا ادهم ليا و مستحيل اخليكي تتهني باليوم دا
حور: عاجبك الي حصل دا فستاني كله باظ و انا بجري ورا سعادتك  
كارما: ايه الي حصل يعني 
حور: في واحد اعمى وقع عليا كوباية العصير و انا بجري و راكي   و زي ما انتشي شايفه حضرتك
حمزه جيه من وراها :احم الاعمى بيقولك انه اسف جدا لانه فعلا ماكانش يقصد 
حور بصتله بأحراج:احم لا ولا يهمك حصل خير 
حمزه:انا حمزه و انتي مين 
حور:انا حور 
كارما ابتسمت و سابتهم و مشيت و حمزه و حور فضلو يتكلمو شويه مع بعضهم و كارما راحت مسكت التليفون و
 قربت من تقى علشان تتصور معاها و كان في ايديها الثانيه حاجه و راحتلها ووقفت جنبها بالظبط و مسكت التليفون و اتصورت معاها كتير غصب بن عنها    و بالايد الثانيه عملت حاجه في تقى و مشيت 
_حضرتك انتي كويسه؟
تقى: اه في ايه 
شاورتلها على شعرها و تقى مسكته و طلع نصه في ايديها و صوتت بصوت عالي  و كلهم بقو بيبصو عليها و ادهم خد باله و خلى حد يساعدها وراحت الاوضه و كارما هتموت من الضحك و حور عرفت انها هي الي عملت كدا 
كارما راحت قعدت جنب ادهم في الكوشه و ابتسمت: بتحبها؟
ادهم بصلها باستغراب: اكيد و الا ماكونتش خطبتها 
كارما  باستهزاء :و حبتها من الواتس اب؟
ادهم: ايوا زي ما تقولي كدا وهي كويسه و انا متاكد
كارما كانت بتكلمه و مش واخده بالها من المصور الي بيصورهم مع بعض 
كارما: بس لازم تغير رأيك في موضوع انك بتحبها دا ياسطا
ادهم بصلها بأستغراب و كان لسه هيسألها بس تقى جات و كانت هتنفجر و كارما ضحكتلها و مشيت 
ادهم: انتي كويسه 
تقى: اكيد اكيد مش شايفني كويسه ازاي انا متأكده انه البت دي هي الي عملت كدا 
ادهم:مالك اهدي هي ملهاش ذنب المهم النهارده خطوبتنا و مش عايز مشاكل 
كانت الحفله ماشيه عادي جدا و طلعو الجاتو و جيه المصور علشان يصور ادهم و تقى و هنا بيقطعو الكيكه حصل فرقعه غريبه في الكيكه و طارت على وشهم هما الاثنين و حرفيا القاعه كلها بقت ميته  من الضحك 
ادهم بغضب: انا مش هستحمل فين المدير 
حمزه: اهدى يا ادهم 
ادهم: قولهم انه احنا هنمشي و يحضرو الاموى و مش عايز مشاكل ثاني فاهم 
حمزه: فاهم فاهم
مشي و ساب ادهم ومش عارفين ايه الي حصلوهم هما الاثنين  طلعو من القاعه و الناس كلها طلعت و كان ادهم و تقى متدايقين جدا من الي حصلهم 
على الجهة الثانيه 
كارما: هموووت😂🤣شوفتي شكلهم و الله كانو عاملين زي المهرج 
حور: الله يخربيتك يا بنتي اعقلي اعمل فيكي ايه اعمل فيكي اييييه 
كارما: اعمليني بانيه ااااه ياسلااام 
حور بصتلها بغضب و ركبو العربية و روحو البيت 
***********************
=ايه يا بنتي الي جابك 
هدى: انا تعبانه يا ماما و عايزه افضل هنا شوية 
= مالك يا هدى
هدى: ما فيش يا ماما هدخل استريح شويه و النبي ما تخليش حد يدخلي 
=ماشي يا بنتي 
هدى دخلت الاوضه و معاها شنطتها و قفلت الباب وراها و اول ما دخلت جالها ماسدج 
|وصلتي عند مامتك و لا لسه|
فتحت الشات و ردت عليه : و انت عرفت منين اني روحت عند ماما 
|انا عارف كل تحركاتك يا هدى و مهما روحتي برده معايا صورك ولو مش هتجيبي الفلوس هتلاقي صورك مبعوته لاهلك و الرسايل الي ما بينا كلها|
هدى عيطت و بعتتله: و انا اجيبلك ٢٠ الف منين انا مش معايا المبلغ دا كله 
| مليش فيه اتصرفي اختاري فلوس ولا صورك الجميله الي عندي دي |
هدى: انت انسان....
وقبل ما تكمل كتابة لقته عاملها بلوك فمسحت الرساله ثاني و مسحت دموعها
هدى: لازم اتصرف الحيوان دا مش هيسيبني في حالي انا حبيته ووثقت فيه مني لله يا رب و الله اسفه بس متعاقبنيش كدا و الله اخر مره بس ساعدني ماليش غيرك
غسلت وشها و قعدت شويه بتشوف الرسايل الي بينهم و بتفكر هتجيب الفلوس دي منين  و طلعت لمامتها و كانت قاعده بتقرأ قران في اوضتها دخلت وقعدت جنبها 
= صدق الله العظيم 
مامت هدى قامت و فتحت الدولاب 
=٥ ٤ ٥ ٦
فتحت الخزنه  و طلعت منها صندوف و كل دا و هدى متابعاها 
هدى: بتعملي ايه يا ماما 
=تعرفي لما كنت بتضايق زمان كنت بكتب كل الي بيضايقني و احط الصندوق دا خديه هيريحك لانك شكلك مش كويسه 
كانت بتكلمها و هي مركزه على الخزنه الي مامتها فتحتها و كأنها اخيرا لقت الحل الي هيطلعها من المصيبه الي حطت نفسها فيها خدت الصندوق من غير ما تتكلم و طلعت راحت اوضتها و فضلت صاحيه لحد ما كلهم نامو 
ودخلت اوضة الخزنه براحه و دخلت الرقم الي مامتها دخلتو ٥ ٤ ٥ ٦ 
فتحت الخزنه و طلعت منها شوية فلوس و خدت سلسلة و اسواره ذهب و قفلت الخزنه تاني  و كانت فرحانه لانها اخيرا لقت الحل و هتخلص منه بس كانت زعلانه اكتر واحساسها بالذنب اتغلب على فرحتها خدت الفلوس وراحت ناحية الباب و كانت  لسه هتطلع مامتها دخلت  الاوضه وو..
يتبع.....
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات