القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحفاد العزيزي الفصل الخامس عشر 15 بقلم هنا رياض

 رواية أحفاد العزيزي الفصل الخامس عشر 15 بقلم هنا رياض

رواية أحفاد العزيزي الفصل الخامس عشر 15 بقلم هنا رياض

رواية أحفاد العزيزي الفصل الخامس عشر 15 بقلم هنا رياض

فى الصباح عند العائله
استيقظ الجميع وكان الجميع متواجد على السفره

روز: هو فين الاكل ولا يكنش حجه سلوى معملتش الاكل

سلوى وهى تقدم الطعام: لا الاكل اهو يا هانم

كانت الابتسامه على وجه روز لكن تلاشت حين سمعت اسم هانم قالت بردح: هانم هانم مين ياختى انا يتقالى هان لا بقولك ايه انا روز ومسمعش كلمه هانم دى تانى عارفه لو سمعتها هشلوحك

سلوى وهى خائفه من منظر روز: حاضر يا روز حاضر

روز وهى تعود للاكل بعدما افزعت الجميع و جعلت صقر يضحك بخفه كيف له ان يحي تلك الفتاه حسنا ليعترف هذه لا يوجد فيها شئ اسمه انوثه ليضحك على تفكيره بها

زينب وهى تكلم صقر: مالك يا بنى بقيت بتضحك من غير سبب

روز وهى تكمل: والضحك من غير سبب قلت أدب

صقر: لا يشيخه انا كدا ابقا قليل الادب

روز: جدا قليل الادب

صقر بلا مبالاه: مكذبتيش فى حاجه

روز: ما هذا يا رجل كيف هذا انت تعترف اما والدتك انك قليل الادب

صقر بلا مبالاه: الكل هنا عارف فمش فارقه

روز: وااااو زينب انت كنتى وهذا الكائن بيتربى

زينب: اقسم لكى انا حتى لا اعرفه هذا ليس ابنى هذا الشخص عادل وجده بجانب المسجد فجائنى به وقالى لى هذا الولد تعتبريه ابنك من اليوف فصاعد واكملت وهى تمسح دموع وهميه: وعايشه حياه كلها ظلم اهئ ظلم اهئ ظلم اهئ

روز: رافوا يا فنانه برافو كدا انتى ميه ميه ما هذا التمثيل الرائع واااااو اتس فيرى نايس حتى فى حته ظلم ظلم ظلم اهى

زينب: شكرا شكرا ايها الجمهور لا داعى لتسفيق

روز: لا ازاى لازم نسقف

زينب: سقفى برحتك

واكملت العائله فطورها بسعاده ومرح غير طبيعى

عند جان و جون

استيقظت فلوريدا قبل جان و اخذت حماما ساخنا وخرجت بره القصر استيقظ جان و علم ان فلوريدا رحلت فلم بتعجب من الامر فاخذ حماحا ساخنا و نزل كان جون فى القصر بعد ان ذهبت فلوريدا

قال جون: good morning brother "صبح الخير اخى"

جان: good morning "صباح الخير"

جون: Well, what is the news of work and what is the news of the gang? "حسنا ما اخبار العمل وما اخبار العصابه"

جان: I talked to Jack but he did his job so don't worry "تكلمت مع جاك لكنه قام بعمله لذا لا تقلق"

جون:Okay, brother, but what was Florida doing here? "حسنا اخى لكن ماذا كانت تفعل فلوريدا هنا"

جان:John, you know what to do, she's a cheap bitch "جون انت تعمل ماذا تفعل انها عا**ه رخيصه"

جون: Well brother, but we are not in America there. We used to do that, but now we are in Egypt and our goal is revenge, not these things. Okay "حسنا اخى لكن نحن لسنا فى امريكا هناك كنا نفعل ذالك لكن الان نحن فى مصر وهدفنا الانتقام وليس العب فى هذه الاشياء حسنا"

جان: Well, well, you have grown up a lot, then revenge will begin soon "حسنا حسنا انت كبرت الموضوع كثيرا ثم ان الانتقام سيبدا قريبا"
جون:OK brother "حسنا اخى"

فى الشركه وتحديدا عند راسل

السكرتيره: راسل بيه نفس البنت الى كانت هنا امبارح جت وكانت مستنياك

راسل اخذ نفس عميق وقال: ماشى روحى انتى ودخليها

فلوريدا: Russell don't do this to me. I love you so much "راسل لا تفعل بى هكذا انا احبك احبك كثيرا"

راسل:Yes, whoever you love, betray him. I will not forget your betrayal to me. I did not shorten with you in anything. We were married and I divorced, and there is nothing to return to you until I was married to you and you were not a virgin and with that you betrayed me "اى نعم من تحبيه تخونيه انا لن انسى خيانتك لى انا لم اقصر معكى فى شى نحن كنا متزوجان وانا طلقت ولا يوجد اى شئ لارجع لكى حتى كنت متزوجك وانتى لستى عذراء ومع ذالك خنتينى"

فلوريدا بدموع تماسيح: But I love you and I cannot do without you, please forgive me "لكنى احبك ولا اقدر استغنى عنك سامحنى ارجوك"

راسل: Listen, Florida, I no longer love you. I love another girl. Well, I don't love you. I don't want to see you anywhere, even if it happened. "اسمعى فلوريدا انا لم اعد احبك انا احب فتاه غيرك حسنا انا لا احبك انا لا اريد ان اراكى فى اى مكان حتى لو صدفه"

فلوريدا وهى تحمل اشيائها: You now love others well, but I will love you, and I will love you only "انت الان تحب غيرى حسنا لكن انا ساحبك ساحبك انت وفقط"

رحلت فلوريدا وذهبت الى جان وجون

فى المستشفى

كان روز و سرين خارجتان من عمليه صعبه ا و نسبه نجاحها ضئيله جدا لا هذا الرجل شرب سم فران

روز: والله مانا عارفه هو الرجل دا شرب سم فران ليه واهله جايين يهددونا يعنى هو لم مكانش شرب السم مكانش جه

سرين: دى ناس دمها اعوذ بالله بس الحمدلله عدت على خير

روز: الحمدلله

عند كارما و سلين

كانتا تعملان فى قسمهما وجاء رجل

الرجل: هو ممكن الرقم يا قمر

كارما: طب روح العب بعيد لحسن مش فيقالك وبعدين احنا هنا فى قسم اطفال يعنى احترم احترم نفسك

الرجل: انتى بتعاى صوتك ازاى انتى مش عارفه انا مين

كارما: مش عارفه ولا عايزه اعرف

الرجل: لا بقولك احترمى نفسك وهنا تدخلت سلين

سلين بسخريه: لا وانت الشهادة لله محترم اوى

الرجل: لا احترمى نفسك وانتى بتكلمينى

سلين: ليه يعنى كنت مين

الرجل: ابن مدير المستشفى

سلين: واحنا حفيدات العزيزى بيه وروح العب بعيد لحسن شكلك من بتوع مامى وبابى روح شوفلك شغل بدل اما انت بتصرف من فلوس ابوك

وذهبت كارما و سلين الى الاطفال

توضيح:روز و سرين فى قسم جراحه لكن كارما و سلين فى قسم اطفال

الساعه ٣:٣٠

كان الجميع فى القصر

زياد: ماما انا فى فترة امتحانات مش عايز دوشه بالله عليكم

زينب: ماشى روح ذاكر انت بس وانا هعملك كل حاجه

زياد: حاضر يا ست الكل انا بس عايز اجيب مجموع كبير عشان ادخل شرطه زى ولاد عمى و اخواتى واشتغل معاهم فى الشركه

توضيح: راسل و صقر و فهد و ايهم متخرجين من كليه شرطه بس عادل و العزيزى علموهم شغل الشريكات وبقوا بيشتغلم فى الشركات والحسابات

صقر: ماشى اشتغل على حلمك

زياد: اطير انا بقا عشان اروح اذاكر

فهد: طير براحتك

وذهب زياد ليذاكر واكمل الجميع اكله
يتبع...
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات