القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحفاد العزيزي الفصل السادس عشر 16 بقلم هنا رياض

 رواية أحفاد العزيزي الفصل السادس عشر 16 بقلم هنا رياض

رواية أحفاد العزيزي الفصل السادس عشر 16 بقلم هنا رياض

رواية أحفاد العزيزي الفصل السادس عشر 16 بقلم هنا رياض

فى الصباح

عند العائله

استيقظ الجميع ونزل الكل للافطار

صقر: هو فين زياد

زينب: مقطع نفسه مذاكره قال يعنى هيخترع الذره

صقر: لا مش هيخترع الذره هو بس شغال على حلموا

زينب: يا رب يحقق الى نفسه فيه

الجميع: يا رب

ايهم: راسل هو انت رايح الشركه

راسل: اه اكيد رايح

ايهم بسرعه : لا بلاش تروح

راسل: ليه

ايهم: فلوريدا مش هتسيبك غير لما تسمحها

راسل و تحولت ملامح وجه الى غضب شديد: وانا عمرى ما اسمحها هى كلبه وحده عايزه فلوسى وخلاص

ايهم: خلاص اهدى

كان الجميع متابع الموقف باستغراب ومن هى فلوريدا وما الذى فعلته حتى يغضب بهذا الشكل

العزيزى: من حقى اعرف ايه الى حصل ومين فلوريدا

ايهم: راسل لازم تحكى كل حاجه

راسل: انا كنت بواعد فلوريدا يعنى احنا الاتنين كنا بنحب بعض طبعا بعد خلاف كبير انى اواعدها عرفت وحققت حلمى و يريته متحقق لما اتجوزنا هى كانت عايزه فلوسى بس طبعا عرفت تمثل حلو اوى دا غير انى بواعدها وهى مش عذراء بس الحب عمانى بعد ثلاثه شهور من مواعدتنا عرفت انها حامل طبعا انا كنت مستغرب اوى هى ازاى حامل وانا لسا ملمستهاش بس فرحت وطبعا هى مكانتش عايزه طفل يربط مابينا عشان لما تاخد فلوسى تهرب و لهاش زنب فى حاجه لما عرفت نزلت الطفل وقالت انها وقعت من على السلم جامد و الطفل مات طبعا لما عرفت انهارت حقيقى الطفل كان صعبان عليا عدت الايام وفى يوم كنت راجع من الشغل بدرى فسمعتها بتكلم حد قولت يمكن دا اخوها بس دا مكانش اخوها كان حبيبها بعنى ببساطه خانتنى وعرفت بعدها انها نزلت الطفل و سبتها وانا سعتها مرتبطش بواحده ولا كلمت ست وطبعا كل الكلام دا من تلت سنين

ملحوظه/المواعده هى ان البنت والولد بيحبوا بعض و البنت بتنقل للعيش مع الولد

سرين: يعنى معملتش حاجه كدا ولا كدا

راسل: لا معملتش حاجه

سرين: يعنى انت لسا بتحبها

راسل: اكيد لا

سرين: طمنتنى

راسل: وهو انتى عايزه تطمنى ليه

سرين: ها لا مفيش حاجه

راسل: ماشى

عند فلوريدا

كانت نائمه فى فندق وتتذكر ليله امس

////باك /////

جان:Hello Florida "اهلا فلوريدا"

فلوريدا:Hello, how are you "اهلا كيف حالك"

جان:Okay, but what news Russell "بخير لكن ما اخبار راسل "

فلوريدا:Oh, he doesn't want to forgive me "اوه لا يريد مسامحتى"

جان وهو يشدها من شعرها : Do anything to forgive you, listen "تفعلين اى شئ ليسامحك اتسمعين"

فلوريدا: Well I will do whatever you want but let my hair go "حسنا سأفعل كل ما تريده لكن اترك شعرى"

ترك جان شعر فلوريدا وقال:Well, bitch "حسنا ايتها العاهرة"
/////ودعوا باك/////

فلوريدا: I'm not a bitch, dog "انا لست عاهره ايها الكلب"

فلوريدا:But he didn't lie about anything. You really are a bitch. All that because I loved you, but well, I will never do anything to Russell. Jean "لكنه لم يكذب بشئ انتى حقا عاهره كل ذالك لانى احببتك لكن حسنا لن افعل شئ لراسل ابدا جان"

فى المستشفى

روز:يا ربى هو المريض دا مش راضى يفوء ليه يا رب وفجأه حرك المريض صابعه وقال:Su su istiyorum "ماء اريد الماء "

احضرت الممرضه الماء للمريض

روز:الحمد لله انه بخير

المريض:Yaptığın şey için gerçekten teşekkür ederim "شكرا لكى حقا على ما فعلتيه"

روز: ها بتقول ايه

المريض: Ne diyorsun "انتى ماذا تقولين"

روز: معرفش انا بقول ايه
يتبع...
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات