القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاكي الخائن الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

 رواية ملاكي الخائن الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاكي الخائن الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاكي الخائن الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

_دي مراتي او الي كانت مراتي 
كارما بصدمه.......  انت انت بتعمل اي هنا يا جاسر 
جاسر مردش عليها وراح شد كرسي وراح قعد قدام ليله وقال ببرود من غير ما يبص على كارما...... لو سمحتي اخرجي عشان اشتغل  
 كارما: اي دا انت رجعت تشتغل دكتور  تاني يا جاسر  
جاسر بعصبيه...... مش حاجه تخصك ماتتدخليش في الي مالكيش فيه ولو سمحتي امشي ورايا جلسه 
كارما بصت لِ زهره ب'حقد وكر'ه ومشيت بعصبيه
جاسر بهدوء وابتسامه جذابه..... بصي يا ستي اعتبريني صاحبك 
زهره رفعت حاجبها...... نعم حضرتك 
جاسر بضحك...... ههه خلاص قالبتي ليه اعتبريني جوزك وخلاص
_حضرتك بتهزر 
 جاسر بمرح... ههههه اي ده انتي قفوشه اوي مالك هزري وفرفشي كده الدنيا مش مستاهله كل ده بصي يا ستي انا مش دكتور الوقتي اعتبريني صحبتك فضفضي وخرجي كل الي جواكي لحد ما تحسي انك هديتي وارتاحتي 
زهره سكتت شويه وبعدين قال بصوت باكِ........ عارف نفسي في اي 
اي
نفسي اصوت واعيط بكل قوتي 
جاسر بخضه.........  ناااعم لا اوعي احنا فِ مستشفي وربنا 
ضحكت على طريقته 
جاسر ضحك اما لقاها ضحكت........  ايوه كدا اضحكي 
زهره بابتسامه.........  عايزه انام اخرج
جاسر بضحك.......  اي ده ما انتي كنتي كويسه اتحولتي ولا اي وبعدين اعتبر انك بتطرديني كده
زهره بضحكه هاديه ......ههه ايوه 
_احم طب اقوم انا بقا عشان ورايا شغل كتير  ومشا 
قعدت تضحك عليه وبعدين نامت 
عدي يوم واتنين واسبوع وجاسر بيحاول يخرجها من الحزن الي فيه
زهره قاعده على السرير مستنيه جاسر في المعاد بتاع كل يوم للجلسه بس اتأخر وفجأه الفون رن بتاعها 
الو مين 
زوزو عامله اي 
مين 
معقوله مش عرفاني اخص عليكي انا كارما 
زهره لسا هتقفل الخط  قاطعتها بسرعه وهي بتقول.......   متقفليش اصبري بس النهارده فرحي انا ومازن  اتمني تنورينا النهارده 
زهره دموعها نزلت وبتكتم شهقاتها بايدها عشان ما تسمعهاش  وقفلت السكه في وشها
في الجهه الاخري. 
منه بغضب.........  اي الي عملتيه ده يا كارما 
كارما بخبث وبتمثل البراءه...... عملت اي يامنه بس انا بعزمها عادي زي اي حد عزمته
منه بغضب.......  كارما بلاش لف ودوران ماشِ انتي بتعلي كده عشان تحر'قي دمها وتقهر'يها لي حرام عليكِ
كارما بشماته....... ايوه انا عايزه كده واتصلت بيها اعرفها وانا متأكده انها مش هتتجرأ تيجي هي اجبن من انها تحضر فرحنا وابعدي عن وشي بقا عشان مش عايزه مزاجي يتعكر بسبك انا واحده فرحي النهارده ومشيت وهي بتغني ودندن 
بقلمي بسمله بدوي
عند زهره منهاره في العياط 
لي يا مازن حرام عليك لي انا كان عندي امل انك ترجع لي  تكسر'ني كده حرام عليك وقعدت تعيط في الوقت ده دخل جاسر واتخض اول ماشافها كده 
مالك يا زهره في اي بتعيطي ليه 
مابتردش ولسا مستمره في العياط
ردي في اي 
م مازن فرحه النهارده هو وكارما وقعدت تعيط اكتر 
جاسر غمض عيونه بحزن وقال بابتسامه حزينه.......  وانت بتعيطي ليه وبعدين عرفتي مين
ك كارما اتصلت بيا وقالتلي ان فرحهم النهارده وعايزاني احضر 
طب خلاص بطلي عياط بقا  
 زهره مسحت دموعها وقالت ببرود........... قوم يالا يدوبك نجهز
جاسر بستغراب........  نجهز لِ اي
زهره ببتسامه............  بقولك فرحهم النهارده وهي عزمتني يالا يدوبك نجهز مفيش وقت 
جاسر بعصبيه........  نعم انتي بتهزري صح
_جاسر انا ما بهزرش ولو مش عايز تيجي خلاص هروح لوحدي 
جاسر مسح على وشه بعصبيه وبعدين قام...... يالا قدامي 
زهره افتكرت انها مش معاها هدوم مناسبه للفرح .
جاسر فهم وطلع فونه وبعدين اعطيهولها. 
اي ده 
اختاري فستان واختاريلي معاكي بدله بقلمي بسمله بدوي
ابتسمت واختارت  ، شويه و اللبس وصل 
جاسر لسا هيحاسب، زهره قاطعته وهي بتسأل عن السعر 
جاسر بهدوء...... هدفع انا 
_لا شكرا ده فستاني وانا الي هلبسه يبقى انا الي ادفع ووجهت كلامها لشاب الي معاه الفستان.....بكان الفستان ده
ب10آلاف يفندم 
شهقت بصدمه.......  نعم بتقول كام ليه بيتلبس لوحده 
_لا يفندم ده براند غالي وقاطعه جاسر رهو بيعطيه الفلوس وبيضحك وزهره مكسوفه اوي 
جاسر بضحك...... هههه البسي بسرعه وانا هلبس وهحصلك على العربيه 
بس
مش عايز اعتراض ومشا 
لبست الفستان كان لونه بيبي بلو بلمعه فضيه،  ضيق من فوق ونازل باتساع وعليه طرحه بيضه وهيلز فضي و كانت جميله اوي  ونزلت لقيته ساند على العربيه منتظرها وماسك الفون واول ما شافها انصدم من جمالها وهي من نظراته اتكسفت 
فاق من تأمله فيها على صوتها..... دكتور جاسر 
_هههه دكتور اي بس احنا الي هنعيده هنزيده قوله جاسر بس يالا قولي جاسر 
ج جاسر 
احلى جاسر دي ولا اي وفتح باب العربيه ليها  وطول الطريق بيسرق نظرلت ليها وزهره في عالم تاني بتفتكر زكراياتها القديمه بعد شويه وصلوا 
زهره بدموع....... وكمان قاعه الي متجوزين انا وهو فيها لدرجادي بيحبها ومسحت دموعها واتوجهت لمكان العريس والعروسه (الكوشه)  دخلت بكل ثقه وكل الانظار اتوجهت ليها بين تفاجأ وحزن على الي حصلها وشماته واعجاب وغيره
زهره ببرود..... الف مبروك 
كارما بصدمه..... زهره 
مازن بيبصلها بأعجاب وكارما لاحظت نظراته واتعصبت وقالت  بدلع وهي بتمسك ايد مازن..... الله يبارك فيكي عقبالك بس مين هيرضى بواحده ما بتخلفش وبتبص لقيت جاسر داخل عليهم وراح ماسك ايد زهره وقال...... انا راضي بيها وهتجوزها  
مازن وكارما......... اييييه 
زهره بصدمه.......
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية ملاكي الخائن)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات