القائمة الرئيسية

الصفحات

مسابقات مدونة نادي الكتاب

 مسابقات مدونة نادي الكتاب

اليوم جمعنا الكثير من الكتاب الأقوياء والتي تم أختيارهم بعناية 
 



الكاتبة : رحمة هاني
اسم الاسكريبت : أنا ل حبيبي وحبيبي إلي

اسكريبت أنا لحبيبي وحبيبي إلي بقلم رحمة هاني



نذهب الى مكان هنروحه اول مره هى اسكندريه عروسه البحر المتوسط فى احدى الليالى اسكندريه البارده حيث كنت تمطر كنت توجد فتاه تمشى تحمل مظله لتحميها من الامطار تتستمع الى اغنيتها المفضله وهى اغنيه انا لحبيبى و حبيبى الى هذه فتاه هى بطلتنا فيروز السيوفى فتاه تبلغ من العمر 25 عام فهى جميله تعمل فى مطعم على البحر كنت تذهب الى عملها حتى وصلت الى مطعم التى تعمل فيه و دخلت الى مطعم لتبدا دوام العمل بعد ساعات من العمل انتهت و ذهب اللى جلوس على البحر و هى تبكى بسبب كلام المدير معها الغير لائق جلست على البحر تستمع الى موسيقى و تقرا روايه ونفس المكان كان احمد بطلنا يتمشى و يستمع الى اغنيته المفضله و استمع الى صوت فتاه تبكى ذهب اليها حتى يعلم ما بها متحدثا 
احمد :هل انتى بخير يا انسه 
فتاه :اجل انا بخير من انت 
احمد : انا احمد المنشاوي وانتى 
فتاه : انا فيروز السيوفى 
احمد : هلا بيكى تشرفت بيكى 
فيروز : انا كمان تشرفت بيكى 
احمد : ممكن اعزمك على حاجه تحبى تاكلى ايه 
فيروز : اها طبعا انا بحب غزل البنات 
ذهبوا لكى يشتروا غزل البنات و تحدثوا قليلا و ثم ودعوا بعضهم البعض و ذهبوا الى بيتهم 
( ذهب الى منزل احمد) 
دخل احمد المنزل و ذهب الى والدته وباس راسها تحدث 
احمد : مساء الخير يا ماما 
الام : مساء الخير يا حبيبى يلا اطلع على اوضتك عشان تغير هدومك عشان تيجى تاكل 
احمد : حاضر عن اذنك يا ماما 
ذهب احمد الى غرفته و بدل ملابسه و ثم ذهب الى والدته و والده حتى ياكلوا معنا تحدث احمد مع والده 
احمد: انا قررت اتجوز 
الاب و الام : بجد يا بنى يترا مين هى البنت ديه 
احمد : البنت ديه اسمها فيروز و انا بحبها و قررت اتجوزها
الاب و الام :  على بركت الله شوف امته و احنا هنروح معك 
احمد : خلاص ماشى 
( فى منزل فيروز) 
دخلت فيروز الى المنزل بسيط التى تسكن فيه بعد وفاته عائلتها و دخلت الى غرفتها حتى تبدل ملابسها و بعد دقايق خرجت من غرفتها و ذهب الى مطبخ حتى تجهز شى اللى تاكله و بعد ان اكل فيروز اتجهت الى غرفتها حتى تنام 
فى يوم جديد 
(فى مطعم التى تعمل بيه فيروز) 
ذهبت فيروز الى صديقتها الوحيده ريماس متحدثا 
فيروز : ازيك يا قلبى و وحشتنى كتير 
ريماس : الحمد الله بخير يا قلبى و انتى اكتر والله 
فيروز : حبيبتى يلا بقا نبدا الشغل عشان مدير مسمعناش كلمتين 
ريماس : يلا يا قلبى 
( فى شركات المنشاوي المقولات) 
فى مكتب احمد كان يتحدث عبر الهاتف مع سكرتيره حتى طلب صديقه فريد حتى ياتى اليه 
بعد قليل اتى فريد صديق احمد 
فريد : عرفت انك طلبتنى 
احمد : ايوا بصراحه كده انا قررت اتجوز و عايزك تساعدنى عشان اعمل مفاجأة اللى بنت لى بحبها 
فريد : اكيد طبعا يا حبيبى و جلسوا يجهزه مفاجأة اللى بنت اللى بيحبها احمد 
فى صباح يوم جديد ملى بالمفاجات 
ذهب احمد الى مطعم الذى تعمل فيه فيروز حتى يعمل ليها مفاجأة و بعد قليل تم تجهيز المفاجأه 
بعد وقت قليل اتت فيروز الى مطعم اللى تفاجاه ب احمد و هذه المفاجاه تحدث احمد 
احمد : فيروز اول لم شوفتك حبيتك انا بحبك اوى و عايز اتجوزك اتمنى مترفضيش 
فيروز بصدمه: انا كمان بحبك من اول مره شوفتك فيها و موافقه اتجوزت و تذهب احمد اليها و البسها الخاتم و تتفقوا على ان يتجوزه تانى يوم 
تانى يوم 
ذهب احمد الى الكوافير اللى ياخد فيروز لكتاب كتابهم و تفاجاه عندما دخل راء ملاك امامه كنت ملاك بفستانها الابيض اخذها و ذهبوا الى القاعه و اتى الماذون حتى يكتب الكتاب كان شهود هما والد احمد و صديقه فريد 
بتدا الماذون فى كتب الكتاب حتى وصل الى كلمته الشمهوره بارك الله لكم و بارك عليكما و جمعا بينكم فى خير و ذهب احمد الى فيروز و حضنها و تحدث انا بحبك اوى يا فيروز 
فيروز انا كمان بحبك هنا تشتغل اغنيه فيروز انا لحبيبى و حبيبى الى 
انا لحبيبى و حبيبى الى 
يا عصفور بيضا لا بقى تسالى 
لا يعتب حدا ولا يزعل حدا
انا لحبيبى و حبيبى الى 

تمت بحمد الله 

الكاتبة الثانية : شروق هاني
اسم الاسكريبت : حلم حياتي

 
اسكريبت حلم حياتي بقلم شروق هاني


يوسف:حبيبتي والله  ياماما انا هفطر في الطريق متخفيش عليه ياست الكل بحبك
وفاء:ياحبيبي ربنا يخليك ليا يارب يايوسف ياابن بطني بس النهارده اول يوم في الجامعه لي الطلاب هياكلوا عقلك ياحبيبي وانت هتتعب أفطر الاول يايوسف 
يوسف:اوك يا احلي ام في الدنيا كله تسلملي يارب 
وفاء:ربنا يخليك ليا  يارب عن قريب اشوفك عريس اد الدنيا ياحبيبي 
يوسف:امين يارب يا ماما أمال فين بابا 
وفاء:في الشغل ياحبيبي وهو عايزك  تشتغل معه ياحبيبي 
يوسف :هو انا مش بشتغل يعني ياماما انا بشتغل ودكتور في الجامعه اهو 
وفاء:ماانا عارفه  ياقلب امك والله وربنا معك بس ابوك كبير وعايز سند وضهر في الدنيا وانت السند دا ياحبيبي
يوسف:خلاص هبقا افكر ياماما
وفاء:لا يايوسف  متفكرش  دا ولدك ياحبيبي 
يوسف:خلاص موفق ومن النهارده هفضي الوقت بتاعى  وبتاع  المحاضرات  و هشتغل في الشركه 
وفاء:ربنا يخليك ليا يايوسف ياابن بطني ياحبيبي 
يوسف:مع سلام علشان انا اتاخرت علي المحاضر 
وفاء:ربنا معك ياحبيبي اوع تنسا ولدك ياحبيبي وتروح وتاخد وضعك في الشركه مع سلام يا حبيبى 
يوسف:اوك بااي🙌
(في جامعات الطب الدوليه )
شروق:يابت اتاخرنا علي المحاضره ياسما 
سما:خلاص احنا وصلنا اهو ياسو
شروق:حبيبتي ياسيكااا والله
(في قاعات المحاضره )
شروق:يالهووووي احنا دخلنا المحاضر متأخر ياسما 
سما:متخفيش الاستاذ محمد طيب اوووي ومعتبرنا ذي اولاده 
شروق:اسكتي دا الاستاذ اتغير يا نهر ابيض 
الاستاذ:انتي يادكتوره انتي وهي اي الي دخلكوا المحاضر متاخر 
شروق:انا انا انا ولله يا استاذ مكنتش اقصد اسفه 
سما:اسف والله يااستاذ انا مكنتش اعرف ان الاستاذ محمد اتغير اسفه 😑
الاستاذ:انا قلت لي حضرتك تكلمي  ياانسه سما 🙄
سما:انا اسفه بس انت كانت بتسال  فقلت اجوبك يااستاذ 
الاستاذ:بس انت  مش اسمه حضرتك صح فين الاحترام بتاع الاستاذ 
سما:هو مش انا قلت اسفه حضرتك
شروق:والله حضرتك سما مش اقصدها علشان استاذ محمد كان بيحب الطلاب ووكان بيعتبر ولاده  علشان كده سما قلت انت 
لاستاذ:شكله الاستاذ محمد مكنش  بيعلم سلوكيات الطلاب 
شروق:خلاص يااستاذ ينفع نخش المحاضر واحنا اسفين يااستاذ 
سما:وانا اسفه حضرتك 
الاستاذ:من هنا و ريح الي هيجي متأخر علي المحاضره بتاعتى ميدخلش  انتو فاهمين ومش انتو وبس الكلام  موجه لي جميع الطلاب فهمته 
شروق:حاضر فاهمين 
الاستاذ:اتفضلو علي المدرج يادكتوره منك ليها 
سما:هو ماله  متعصب ليه كده
شروق:اخرسي خلاص ياسما كل دا بسببك اسكتي 
سما:اوك ياست سوا 
شروق:متكلمنيش خلاص انا مخصمكي فهمتي ياسطااا
سما:ليه ياسوا انا بحبك اووووي خلاص انا هصلحك بعد المحاضره اوك
شروق:مش هكلمك تاني 
الاستاذ:انا هعرفكوا علي نفسي علشان الاستاذ الجديد من هنا وريح تمام يادكاتره  
سما:ليه يعني نتعرف على هااا ممكن  نعرف نفسنا لي الاستاذ صح ياشروق😂😂
شروق:بس بطلى هزار انتي فهمه مش هكلمك اوك😑🙄
سما:بس ياعم التقيل دا انا صحبتك وكل حاجه 
الاستاذ:الي هيكلم في المحاضر يتفضل بره وثاني  حاجه الي مش عجبوا شرحي يتفضل بره والي هيجي متأخر تاني هشيل الماده  تمام ويلا علشان نبدا شرح وياريت نبطل رغى كتيرررر وانا عرف الي بيرغي تمام يادكاتره  
(بعد المحاضر)
شروق:ابعدي بعيد عني ياسما انا مش هكلمك تاني علشان تيجى متأخر وانا مستنيكي تحت البيت بالساعات لم البرنسيسه تنزل صح
سما:ولله اسفه ياصحبتي خلي قلبك كبيرر ياسطاا ياعسل انتى 
شروق:لا خلي العسل ينفعك 
سما:انتي هتنفعيني ياسكر محلي محوط علي كريمه😂😂😂😂😂
شروق:لا أصلا استنيت  تحت البيت ومفطرتيش فطريني يلا😋 
سما:اه ياخلبوصه انتي خلاص تعالى ناكل كريب اي رايك ❤️❤️
شروق :أشطاا يازميلى خلصنا انا مش جعانه  علشان كلمت خلبوصه مش عايزه
سما:لا بالله عليكي انا بحبك يابت وهاكلك احلي كريب انا كمان مفطرتيش يلا
شروق:اوك خلاص يلا يازميلى 
في مطعم شيك علي النيل والهواء المنعش و اشعاعات الشمس الصفراء 
(دخل المطعم ) 
شروق:الله الجو حلو اوووي ياعشقي 
سما:مين دي ياقلب امك الي هي عشقى
شروق:انتي ياحبيبتي 
سما:ليه ان شاء الله عشقي هو انا وخدكى  مطعم اه بس شغل الحب و المخطوبين دا انا بانت زيك زي فهمه 
شروق:يابت اقصدى  يارجال مالك  وخده عافيه كده ليه
سما:بس بقا شروق واطفحي
شروق:اوك يلا ناكل ياسما ياحبيبتي 
(بعد الاكل والمغامرات والكلام بتاع البنات)
شروق:باااي يا نهار اسود الوقت اتاخر ياسما انا لازم اروح اوك 
سما:استني ياشروق انا هدخل الحمام الاول اوك يابت قلبي 😍✨
شروق:اوك انا هستنكي على الطربيزه 
سما:اوك
(في شركت المقولات )
محمد:ياابني خلاص انت من النهارده هتشتغل معايا  عين  العقل ياابني 
يوسف:تمام يابابا فين المكتب التنفيذي بتاعى  
محمد:مالك  يااستاذ يوسف هو انت اخدت مكانى في المحاضر ياشبح 
(هههه عارفته ان يوسف والله وانتو كانتو تتوقعون اي 😂😂😂)
يوسف:اه انا اخدت مكانك علشان انا احسن  دكتور في الجماعه 
محمد:برافو يابني علشان انت احسن دكتور في الجامعه ولا علشان عايز تخلى ولدك  يرتاح صح يايوسف
يوسف:صح ياحسن  اب في الدنيا
اه صح ياحج فين المكتب التنفيذي لشركة المقولات 
محمد:انت علطول مستعجل كده ياحبيبي 
يوسف:اه يابابا علشان عايز احضر المحاضره النهارده بتاعت  الطلاب علشان في بنتين  بيجيبوا صداع ازاى انت كانت مستحملهم 
محمد:اه دي اكيد شروق وسما صح مش كده
يوسف:اه هما والله  
محمد:يارب  يعونك الصبر ياحبيبي
محمد تحدث مع السكرتيره على الهاتف اللى تاتى تاخد يوسف المكتب التنفيذي لشركة المقولات 
السكريتره:نعم يااستاذ محمد
محمد:اتفضلي خدي يوسف علي المكتب التنفيذي
السكرتيره:حاضر يافندم اوك اتفضل يافندم 
يوسف:اوك 
سما وهي تتذهب الى الحمام هتكون قبلت مين 
مصطفي:خلي بالك ياانسه 
سما:انا اسفه ولله مكنش قصدي  سامحني يافندم 
مصطفي كان معجب بيها اصلا اول ما شافها دلوقتي تقدروا تقولوا حب من اول نظره
مصطفي:ينفع نتعرف ياانسه
سما:بس في مشكله انا مش انسه اصلا 
مصطفي:بي صدمه كبيره اي من عمل فيكي كده
سما:هتموت من الضحك بس كانت مخبيه الضحكه اه قصدي انا مدام ومتجوزه يعني 
مصطفي:اه شكرا انا الي اسف سامحيني ياانسه
سما:مش احنا قولنا  مدام صح😂😂
مصطفي:انا اسف يامدام سامحنى 
سما:اوك ممكن اعدى 

(سما عند شروق علي الطربيزه ) 
شروق:ازيك ياست الحسن والجمال كل داااا
سما:اهدي اوعي يكون جاى و رايا 
شروق:مين الي هيجي وركي يابنت انطقي
سما:هحكيلك اهدي الحكايه كله وبس ياستي دي الحكايه 
شروق:يلا علشان نروح اوك يابت 
(في فيلا شروق)
(في منزل شروق)

شروق:ازيك ياماما عامله  اي ياليلي يااحلي ام في الدنيا❤️
ليلى :ربنا يخليكي ليا ياشروق ياحبيبتي 
شروق:فين بابا
ليالي:في المكتب جو اهو ياقلبي
شروق:يبقا في حاجه ياماما بابا زعقلك صح
ليالي:اه علي
شروق رحت قطعت ولدته 
شروق:انا هعرف منه هو اوك
ليالي:ماشي يارب صبرني يااخرات صبري 
(في المكتب عند ولد شروق)
شروق:ازيك ياحج عامل اى 
ابرهيم:اتفضلي 
شروق:اصلا انا دخلت ياحج
ابرهيم:انا عرف انتي جايه ليه 
شروق:ليه ياحج هااا
ابرهيم:علشان تدفعي عن امك صح 
شروق:انت هتكلمني رجل لي رجل ولا توتو لي توتو
ابرهيم:انا هتكلم لرجل لي يا بت ابدى 
شروق:انت ليه زعلت الحجه منك هااا
ابرهيم:علشان كانت عايزه  تعمل ملوخيه
شروق:وماله الملوخيه هااا
ابرهيم: علشان انا عندي القولون  وهتعب 
شروق:خلاص بقا  ياحج ياجميل انت بحبك
ابرهيم:وانا كمان بحبك ياقلب  بابا اكيد النهارده اليوم بتاعك كان حلو
شروق:اووووووووي انت هتقولى
ابرهيم باس بنته  من رأسها
ابرهيم:روحي نامي شويه ياقلب ابوكي 
شروق:حاضر يابابي 
ابرهيم:بحبك وانتي مايصه 
(في غرفت شروق)
شروق خدت شور سريع ورحت تانم ولقت تلفونه بيرن
شروق دا رقم مين ياتراه 
شروق:الو وعليكم السلام
محمد:انتي شروق صح يابنتي
شروق:انا اه مين حضرتك
محمد:انا الاستاذ محمد كده تنسيني ياشروق
شروق:اسفه والله يااستاذ 
محمد:ولله انا مكنش عرف اقولك سامحيني يابنتي 
شروق:متقولش  كده بس يااستاذ انا عارفه ان حضرتك عندك شغل كتير
محمد:اوك عايزه  حاجه مع سلامه 
(في منزل يوسف)
وفاء:يلا يايوسف علشان الأكل ياحبيبي 
يوسف:اوك انا هروح انادى بابا
محمد:انا اهو يلا علشان انا جعان اووي 
(بعد الاكل)
وفاء:اي الفيلم الحلو دا يايوسف 
يوسف:حلو اصلا انا بحب الرعب اوووي 
محمد:اسكتي علشان مش عرف اتفرج 
وفاء:حاضر يااخويه
يوسف:لو خايفه انا نغير المحطه عادى 
وفاء:يكون في عون مراتك يايوسف
يوسف:مراتى مين بقا ان شاء الله 
وفاء:انا شوفت عروسه انما اي قمر بنت حتت لوزه 
يوسف:ولله طب انا مش قلت مش عايز دلوقتي تمام
وفاء:استنا  طب اسمع علي الاقل دي بنات جيرانا  ساره 
محمد:لا ابني مش هايجوز بانت جيران 
يوسف:اسمعي منه اهو ربنا يخليك يلا 
وفاء: كده يا محمد الولد بقا عندو خمسه وعشرين 
محمد:هو الي يختار  ياهانم مش انتي الي هتجوزيه عنه اوك 
يوسف:انا دخل انام
الاتنين:تصبح علي خيررر 
( في اوضه يوسف )
يوسف كان عمل يفكر 🤔في شروق جدا ومش عارف هو بيفكر فيها ليه بس هو كان حساس بي حاجه غريبه بس اكتر حاجه هي كانت بتريحه البحر والسماء وهو كان واقف في البلكونه و كان عمال يفكر 
تليفون يوسف رن
يوسف مين يا ترى اللي بيرن في وقت متاخر كده
يوسف: الو اه يا بارد عارف ان انت والله يا مصطفى
مصطفي: وحشتني قوي يا صاحبي والله
يوسف: فاكس ياض انت ما تقوليش رجعت امتي مكنتش اتوقع منك كده يا زميلي
مصطفي:اكيد ياصحبي انت وحشتيني اووي انا مش فاكس يايوسف
يوسف:حبيبي ياصحبي😂😂
مصطفي:انت اكتر ياابن صحبى 
يوسف:اي القرف الي بتقوله دا يامصطفي مين ابن صحبي ده 
مصطفي:انت ياجوو
يوسف:حبيبي ياقلبي ❤️❤️
انا اسفه يا جماعه مش عارفه المفروض هم اولاد صح بس باين عليهم انوهم بيحبوا بعض
مصطفي:خلاص ياض رومانسيه اصلا انا عندي جفاف😂😂😂 
والله يا جماعه انا اللي جالي جفاف وشلل دول بيحبوا بعض ناوين على جواز😂😂😂
يوسف:انت عندك جفاف في كل حاجه يامصطفي 
مصطفي:ههههه ضحكتني ياض
يوسف:خلص  انت بترن ليه اكيد في حاجه 
مصطفي:عليك نور بقولك ياصحبي يلا نخرج شويه انا وانت اي رايك
يوسف:اكيد في حاجه في عقلك صح الوقت متاخر يامصطفي 
مصطفي:علشان خاطرى ياجوو
يوسف:لا اتحايل  عليا شويه كمان 😂😂
مصطفي:علشانى يلا بقى يا صاحبي
يوسف: اتحايل شويه كمان يا صاحبي
مصطفي: بس انا راجل مش بتحايل يا صاحبي انت فاهم يا جو
يوسف : لا عجبتني ياض خلاص موافق يا حبيب قلبي يا مصطفى 
مصطفي: يلا البس يا جو بسرعه
يوسف: اوك انا هلبس اهو يا مصطفى
( في العربيه بتاعت يوسف )
مصطفي: هنروح فين يا جو
يوسف: انت تخرس خالص يا مصطفى انا مش طايقك 
مصطفي: ليه بقى ان شاء الله مش طايقني
يوسف: انا ترن على وتقول لي العربيه عطلت يا جو الحقني اصل ممكن يجي قطاع طرق صح 
مصطفي: انا مصطفى ممكن يخون  يا صاحبي 
يوسف: ما يكونش انت ابن وزير وانا ما اعرفش😂😂
مصطفي:اه ابن وزير لو مش عجبك 
يوسف:خلاص ياض 
مصطفي:هنروح فين هااا
يوسف:مش عارف  عايز  تروح فين انت 
مصطفي:اروح علي البحر اي رايك
يوسف:انت كده بتحس بيه صح وانا كمان نفسي اروح علي البحر اووي
(قدم البحر صوت الهواء الطلق وصوت الأمواج والجو الهدى)
مصطفي:حلو الجو اوووي ياصحبي مش كده 
يوسف:اه فكر لم انت جيت هنا واعترفت انك انت بتحب صحبتك فكر😂😂لا وكمان كانت هتموت وتجوزها وانت في الثانويه 
مصطفي:انت لسه فكر ياصحبي 
يوسف:هي دي حاجه تتنسي يامصطفي
نسبهم مع بعض شويه في دومت الأفكار بتعت الطفوله
( في بيت سما ) 
لام:سما ياحبيبتي 
سما:نعم ياماما 
لام: عايزاك يا سما تروحي تجيبي بسبوسه علشان عريس اختك يا سما
سما:حاضر ياماما
هي الام دي عبيطه ولا ايه يا جماعه عايزه تنزل بنتها 1:00 الفجر😂😂😂
( في الشارع سما )
سما راحت سوبر ماركت واشتريت بسبوسه وهي ماشيه في الشارع شافت شويه شباب باين عليهم سكرانين
سما: يا نهار اسود يا ماما
الشاب ١:انتي ياقمر تعالى ده احنا هنعمل  فرحك
شاب ٢:اي القمر دا يامزه  تعالى هتي بوسه ياقمر
سما:هو انت معندكش اخت بنات تخف عليه 
شاب ١:لا بليش الحور دا بتاع اختي فهمه انتي تعالى  هتي بوسه 
شاب ٣:اي النوتيلا دي يابنت الجامده 
سما:لم نفسك انت وهو انت فهم
شاب ١:لا مش مهم تعالى معابا  في العربيه وانا هفرحك اوووي
سما:انت قليل التربيه انت وهو
شاب ٣:انتي شكلك مبتجيش بي العقل هتوه 
سما:ولا واحد يعرف يلمسني ياكلب 
سما جريت منهم وكانت بتعيط اوووي وقفات في حته على البحر واقعدت وكانت بتعيط ومش قدره تتحرك من كتر الخوف
( عند مصطفي ويوسف )
مصطفي:انت سمع الصوت الي انا سمعوه 
يوسف:لا مش سمع حاجه 
مصطفي:اسكت علشان تسمع الصوت
يوسف:ايد انا سمع صوت
مصطفي:سمع اي يازميلى 
يوسف:سمع صوت جنيات البحر بتندي عليك ياصحبي😂😂
مصطفي:بس ياجوو اوك سمع اي
يوسف:سمع اهو استنه لا ياصحبي دي بتقول انا عايز  حبيبي هتولي حبيبي مصطفي لا وكمان عمله تقول اسمك كده مصطفي مصطفي😂😂
مصطفي:هههههه ضحكتني ولله ياصحبي😂 
يوسف:اسكت انا سمعت صوت عيط اهدا
مصطفي:دا انا الي كانت سمعه ياصحبي 
يوسف:شكلو الصوت قريب اوووي 
مصطفي:من هنا يايوسف 
يوسف:مين البنات دي 
مصطفي:انسه انتي مالك  
سما:ابعد عني لو سمحت 
يوسف:انسه سما صح
سما:اه صح يااستاذ 
مصطفي:بس فين جوزك يامدام سما😂
يوسف:انت فهم غلط يامصطفي داي الانسه سما في كليات الطب و الملف بتاعه مكتوب فيه عزباء
مصطفي:يعني انتي كدابتي عليه ياانسه سما 
سما:اسفه ولله يااستاذ 
يوسف:اي الي حصل هااا
شاب ١: اي ياقمر كل دا جري بس انا لقتك هااا 
سما خفت واستخب ورا ضهر مصطفي 
مصطفي:مين القمر ياروح امك انت وهو دي ياكلب
يوسف:تعلي ياسما متخفيش تعالى اقفي وار ضهري 
سما:حاااااضرااا😭😭
مصطفي:لو انت وهو رجال تعالوا
شاب ١:يلا ياموز 
مصطفي ضربهم كلهوم وهو واحد ضربة بي مطوه 
سما:مصطفي ااااااااه خلي بالك 
الصراحه ياجماعه البنات دي تشال 😭
مصطفي:هههههه ولا واحد يقدر يهزم مصطفي الحديدي هههههه
الولد دا اتهبل ولااي 😂 
يوسف:عش يابطل 
مصطفي:حبيبي ياصحبي 
اكيد ياجماعه هو ضربهم كلهوم وهم هربوا منو 
سما:بس انت مجروح يااستاذ 
مصطفي:عدي ياانسه سما
يوسف:تعالى اوصلك ياانسه يلا الوقت اتاخر 
سما:شكررر اووي يااستاذ مصطفي بس انت لازم تروح مستشفي 
مصطفي:مفيش شكر ولاحاجه انا نقذتك علشان انتي بنت 
سما: انت لو منقذ تنيش كان حصل حاجه و
مصطفي قطعه 
مصطفي:ولا حاجه كانت هتحصل ياانسه
مصطفي: بي صوت وطي هت مفتح  بتاع العربيه يلا يايوسف
يوسف:اتفضل يامصطفي
مصطفي:انا الي هوصلك  ياانسه اتفضلي 
سما:اوك 
( في العربيه مصطفي وسما )
مصطفي:انتي بيتك فين ياانسه
سما:اوك اهو العنوان ــــــــــــــــــــــــ
اي في اي مش ينفع اكتب العنوان كده ( مش عيب ممكان حد باخبط علي الباب بتع بيته )
مصطفي:تمام اه صح انتي لي ضحكتي عليه وقولتي انو انتي مدام صح 
سما:اسفه علشان ضحكت عليك بس حقيقي مكنتش عايزه اتعرف عليك وانت كانت عايز تتعرف
مصطفي:خلاص بس انا دلوقتي بحبك مش عايز اتعرف❤️ 
سما:اي انت بتقول اي 
مصطفي:انتي اول حب ليا واول ما شفتك حبيتك انتي الحب لاول والاخير ❤️❤️
(اي ياجماعه الكلم الي بيجيب جفاف😂)

سما:الصراحه انا كمان لم شفتك حبيتك من اول نظره 
مصطفي:ينفع رقم ولدك 
سما:ليه يامصطفي 
مصطفي:انا عايزه في شغل 
سما:بلش مصيبه يامصطفي 
(اي البنات الهبله دي اكيد عيز رقم ولده علشان يتقدم ليه ايده انا كده حرقت المشاهد بس عدي علشان انتو قمرات )
مصطفي:متخفيش ياسما
سما:ــــــــــــــــــــــــــ011 تمام كده
مصطفي:تمام 
مصطفي حس بي دوخه وكان هيقع وهو بيسوق
سما:مصطفي خلي بالك مالك تعال نروح عند الدكتور 
مصطفي:مش انتي دكتوره صح 
سما:اه بس لسه متخرجتش ودي اخر سنه ليا في الكليه
مصطفي راح وقف العربيه وكان معه علبه إسعافات في العربيه 
مصطفي:اتفضلي علاجي الجرح 
سما:اه تمام يامصطفي 
سما رحت فتحت القميص لي مصطفي وكانت مكسوفه جدا بس تعمل اي تسيب الولد الي نقذه من الشباب يموت اكيد لا 
مصطفي:اااااااااه اي دا ياسما 
سما:معلش دي ابره💉مساكن اوك
مصطفي:اه تمام بس برحه بليز
سما:خلاص خلصت يانونو
مصطفي:مين النونو دا هااا 
سما:انت الي نونو علشان قلت اااااه من ابره 
مصطفي:بس انتي ادتهلي جو الجرح علشان كده وجعاني اوووي 
سما:الف سلامه تعيش وتاخد غره
مصطفي:اي القمر الي جمبي دا متجبي بوسه يابت
سما وشه احمر جدا وكانت مكسوفه خالص منه
سما:عيب كده بعينك 
مصطفي:دي بوسه عيب في اي بقا هاا والصراحة انتي قمر وانتي بتكسفي
سما:عايز تعرف عيب ليه صح
مصطفي:اه عيب ليه
سما:مفرود الرجل يكون محترم ويحس بي الي قدموا ويصون ويحفظ البنات مش يقولها  هاتى بوسه ويدخل الباب مش التلفون دا الرجل الي كل بنت بتمناه 
واحلام كل بنت وبس انت وضميرك 
مصطفي:انتي عجبتيني اكتر ياانسه سما
وادب واخلاق واحترام انا بحبكككككك ياسماا
سما:وانا بس كده عيب ومينفعش رجل يقول بحبك غير لم تكون في بيته  البنات الي بيحبه علي سنت الله ورسوله 
ومينفعش يابوسه غير تكون مراته
مصطفي:تمام دا البيت يافصيله😂 
سما:شكرا علي التوصيله
مصطفي:مفيش شكر انا حبيبك 
سما:اه اه حاضر
مصطفي:يخربيت كسوفك
سما:شكرا
مصطفي:لا مينفعش كده ولدك في البيت فوق ياسما
سما:اه فوق بس انت عايزه ليه 
مصطفي:شغل ينفع اطلع معكي ياسما
سما:اوك اتفضل 
مصطفي:شكر اوووي ياحبيبي
( قدم الشقه ) 
مصطفي:دي هي ياحبيبتي
سما:اه يامصطفي 
مصطفي خبط علي الباب 
لام:حاضر انا جيه اهو
مصطفي:امك دي صح
سما:اه دي ولدتي 
لام:مين حضرتك مين دا ياسما 
سما:هو عايز بابا ياماما في شغل وبس
مصطفي:ازيك يامرت عمي 
لام:الحمدلله ياحبيبي 
مصطفي:يارب ديما
سما:انا هروح اقول لي بابا اتفضل
لام:اتفضل ياابني 
مصطفي:اوك حاضر
( سما قدم مكتب بابها )
سما:ينفع اخش ياحج 
لاب:اتفضلي ياقلبي 
سما:بابا في واحد عايز حضرتك بره
لاب:مين دا ياسما 
سما:انا احكيلك كل حاجه ماشي 
وحكتلو كل حاجه 
لاب:اه ياولدــــــــــــــــــــ معلشي ياقلب ابوكي مين الشباب دي 
سما:معرفش ولله يابابا
لاب:متحلفيش علشان انتي صدقه ياقلب ابوكي
سما:حبيبي يابابا 
لاب:انا لزم اشكرو بي نفسي علشان هو انقذ اغلي حاجه هي بنتى
سما:انا هروح انديلوا واروح اعمل قهوه قمر ياحج
لاب:ماشي يابنتي
سما رحت علي المطبخ بس قبل متروح علي المطبخ راحت علي الصاله
سما:اتفضل يامصطفي بابا عايز حضرتك
مصطفي:تمام 
سما:اتفضل معايا من هناا
مصطفي:هو دا الباب 
سما:اه مصطفي 
مصطفي:اي ياسما 
سما:انا بحبك حقيقي 
مصطفي:وانا بعشق
مصطفي شف وشه الي احمر وضحك عليه 
مصطفي خبط عليه الباب 
لاب:اتفضل 
مصطفي:ازيك ياعمي 
سما:انا همشي انا يابابا 
لاب:اتفضلي ياقلب ابوكي
مصطفي:انت عارف أن عايز اي اتكلم مع حضرتك في اي
لاب:لا بس انا عايز اشكرك علشان انت نقذت بنتي اي حاجه عايزها اطلبها
مصطفى:انا عايزاطلب ايد بنت حضرتك لانسه سما 
لاب:بس سما اكيد متعرفش صح
مصطفي:لا متعرفش بس انا بحبه اوووي
( سما دخلت عند ولده )
سما:اهي القهوه يااحلي اب 
لاب:اتفضلي ياسما اقعدي هنا عايزك في موضوع
سما:اتفضل يابابا اتكلم 
لاب: استاذ مصطفي طلب ايدك مني انتي موفقه علي كده
سما:انا هصلي استخاره وهشوف 
مصطفي:بس انا بحبك و ياريت توفقي
سما:أن شاء الله هوفق بس اصلي استخاره 
مصطفي:نقراء الفاتحه ياعمي اي رايك
لاب:اكيد بس ولدك وولدتك 
مصطفي:صح بس انا عايز اتجوز لانسه سما 
سما:علي ازنك يابابا انا راحه اذكر
لاب:اتفضلي ياقلب ابوكي 
مصطفي:وانا كمان بس بكره اكون عندك بي امي وولدي 
لاب:تمام 
( عند بابا البيت )
مصطفي:انتي مش عايز تعرفي جوزك المستقبلي بيشتغل اي
سما:بتشتغل اي 
مصطفي:نساء
سما:انت قليل الادب امشي انا مش موفقه 
مصطفي:اهدي انا بشتغل دكتور نساء وتوليد 
سما:انا اسفه فهمتك غلط
مصطفي:لا دا انتي دماغك شمال ياقلبي😂 
سما:خلاص مكنش اقصدى
مصطفي:خلاص ياست البنت حقك عليا هاتي ابوس راسك 
سما:بس ياعم اي شغل البوس دا 
مصطفي:بس انتي اكيد موفقه صح علشان اجبلك حماتك بكره اوك
سما:اوك بااي ربنا معك 
مصطفي:باااي ربنا معكى  انتي كمان يا روح قلبي 
( في غرفت سما ) 
سما:اووووف دا قل حاجه ياشروق اعمل اي ياسوا اوفق 
شروق:اكيد وفقه ويارب يتمملك على خير 
سما:عبقالك ياقلبي 
شروق:نامي يلا يابت علشان بكره علينا محاضره لاستاذ العصبي اوك
سما:تصبحي علي خير يا حبيبتي ياسوا
شروق: ونتي من اهله ياقلبي 
صبح يوم جديد حيث للاشعه الشمس تداعب البحر الأبيض المتوسط في اسكندريه عروس النيل 
( فى جامعه الطب )
شروق:أوووف كل دا ياسما انتي فين 
سما:شويه هكون اقدمك تمام 
شروق شويه واديها اتاخرت يارب يصبرني عليكي ياسما
يوسف:انسه شروق المحاضره كمان دقيقه وهتبدا تمام 
شروق:اوك عايز اي يعني 
يوسف:انا استاذ كلمينى علي أساس انا استاذك مش انتي الي استاذه
شروق:لا انا لاستاذه انت استاذي اه بس الكلام دا لم تبقا في المحاضره اوك يايوسف
يوسف:انتي اذي عرفتي اسمي 
شروق:عدي يعني مش انت استاذي فااكيد اعرف اسمك دا سهل اوووي 
يوسف:يلا علشان المحاضره 
شروق:مش هخوش انت فهم 
يوسف:خلاص انتي شلتي الماده ومشفكيش في المحاضره بتاعتي تاني انتي فهمه 
شروق:مش مهم اصلا 
سما:بس في اي انتو بتتخنقو لي 
شروق:مفيش
سما:طب يلا علشان المحاضره 
شروق:مش دخله علشان يوسف شيلني الماده 
يوسف:انسه سما يلا المحاضر هتبدا يلا 
سما:طيبي
يوسف:انتي دماغك نشف اوووي ياشروق انتي عارفه 
شروق:وانت مالك 
( بعد المحاضره ) 
سما:استاذ يوسف رجع شروق المحاضره دي بنت غلبانه
يوسف:عارف انها هي طيبه اوووي 
سما:يعني هترجعها تاني يااستاذ يوسف 
يوسف:اه هرجعها تعرفي هي فين
سما:عند شجرة الياسمين 
يوسف:تمام انا هروح ليه 
مصطفي:ازيك ياصحبي 
يوسف: الحمدلله
مصطفي:حبيبتي عامله اي اورح حضنها وهي اكسفت
سما:الحمدلله ياحبيبي 
يوسف:امشي انا بقا و خليكوا مع بعض تمام 
مصطفي:اوك ياأخي 
( عند شجرة الياسمين )
يوسف:ازيك ياشروق 
شروق:نعم في حاجه 
يوسف:انتي عنيده جدا علشان محضرتيش المحاضره 
شروق:ومش حضره اصلا
يوسف:بلش عند ياشروق
شروق:انت عايز اي مني هاا
يوسف:انك ترجعي المحاضره تاني
شروق:اوك خلاص موفقه
يوسف:ينفع اقعد جنبك هنا 
شروق:اتفضل يايوسف 
يوسف:تعرفي ان انتي شغله بلي علطول 
شروق:وليه بقا اشغل بالك 
يوسف:علشان كده انا حبتك ياانسه شروق 
شروق:وتحبني انا ليه 
يوسف:علشان انتي عنيده وقويه حته في رضاك بحبك ياشروق من اول ما شفتك 
شروق:اه شكرا
يوسف:يعني اي شكرا دي ياشروق بقولك بحبك❤️
معلش يايوسف البنات عندها  جفاف من الرومانسيه 😂😂
شروق:وانا كمان بحبك 
يوسف:من قلبك 
شروق:لا 
يوسف:يعني انتي مش بتحبيني بس لي بتقولي أن انتي بتحبيني 
شروق:ينفع نبقا أصحاب يايوسف لو عايز امسك ايدي 
يوسف:امسك طبعا ياانسه وانشاء الله تحبيني ذي ما بحبك 
اي قلت لأدب دي بيمسكو ايد بعض ادمنا 😂😂 
شروق:اووووف انت كده روحت عليه المحاضره بتعت المستر العصبي ياجوو
يوسف:بس ممكان ابقا المستر العصبي واشرح لكي تاني من الاول اي رايك
شروق:اكيد ياجوو
يوسف راح باس شروق من خده وكان فرحان اووووي
شروق وشه احمر جدا 
يوسف:اسف سامحيني ياشروق مكنش قصدى 
شروق:اوك ياجوو بس متعملش كده تاني انت فهم 
يوسف:اسف سامحيني ياشروق يلا علشان اشرح لكي 
شروق:اوك
بعد الشرح بتع يوسف وفهم شروق وهي كانت مدمجه مع يوسف 
شروق:شكرا اووي ياجوو
يوسف:مفيش شكر بين  صحاب
شروق:اوك بس انا جعانه ولزمن اروح علشان اكل 
يوسف:تعالى اكلك  اوك
شروق:تمام ياجوو
يوسف:اه صح صحبتك سما لسه في المكتب عندي ومعها مصطفي 
شروق:مين مصطفي
يوسف:خطيب سما صحبتك
شروق: اه صح شكر علشان انت نقذت صحبتي 
يوسف:عدي ياسو
شروق:ازي عرفت انو دلعي سوا
يوسف:سمعت سما وهي بتقولك علشان كده
( امام مكتب يوسف ) 
يوسف:انت لسه هنا ياا مصطفي مش عندك مستشفي 
مصطفي:اه بس انا النهارده مش ريح علشان ريح اطلب ايد سما
يوسف:اوك اي رايك نروح ناكل مع بعض احنا الأربعة
مصطفي:اوك 
شروق:اوك اصلا انا جعانه ممكن اكل سما دلوقتي
سما:انا كمان جعانه

شروق:الله يسلمك
يوسف بس ايده بي حب وهي اكسفت منه اوووي ووشه احمر 
يوسف:يارب أنا وانتي ياعمري
شروق:انا عيز اروح يايوسف 
يوسف:فضل نص ساعه ياقلبي وتقدري تخرجي 
شروق:تمام 
تلفون شروق رن 
يوسف:ردي 
شروق:الو السلام عليكم يابابا
ابرهيم:وعليكم السلام ياعيون بابا
شروق:انت عمل اي 
ابرهيم:الحمدلله انا عندي لكي خبار تحفه 
شروق:هو اي يابابا 
ابرهيم:جلك عريس ابن عمك
بس يوسف سمع المكلمه علشان هو الي كان مسك التلفون وفتح لاسبيكر علشان ايد شروق فيه الكلينه 
شروق:بس يابابا انا مش عيز دلوقتي 

ابرهيم:انتي كل مره تقولي كده انا عيز اشوف عيلك ياقلبي 
شروق:انشاء الله يابابا هشوف بس اكيد انا رفضه
ابرهيم:لي رفضه بتحبي حد غير ابن عمك 
شروق:وانا من امتا بحب ابن عمي يابابا 
ابرهيم:ماانا عرف انو انتي مش بتحبي ابن عمك بس هو الي هيصونك ياشروق
شروق:بابا لم اروح ابقا اكلمك في الموضع دا
ابرهيم:انا عمري مجابرتك علي حاجه مش كده
شروق:ايو صح وكمان متجبرنيش علي حاجه 
ابرهيم:بس انا كبرت وانتي بنتي الوحيد وعيز اشوف احفدي
شروق:انشاء الله يابابا بس لم ارجع نتكلم باي 
ابرهيم:لي انتي فين اصلا ياشروق 
شروق:انا عمري كدابت عليك
ابرهيم:لا ولا مره
شروق:خلاص متخفش انا في المستشفي علشان تعبت شويه
ابرهيم:اي انتي في المستشفى لي ياشروق
شروق:علشان عندي ضعف شويه تمام
ابرهيم:اسم المستشفي اي ياشروق خلاص صبري نفذ 
شروق:اهو العنوان ــــــــــــــــــــــــ 
يوسف:بابكي خاف علكي اوووي 
شروق:اصل انا بنتو و ما عندهوش عيل تاني اخوي تاوفه 
يوسف:البق لله 
شروق:ونعم بالله
ابرهيم:حبيبتي ازيك ياعمر ابوكي 
شروق: الحمدلله ياقلبي 
ابرهيم:مين حضرتك اكيد الدكتور صح 
يوسف:انا يوسف مش الدكتور
شروق:دا يوسف بتع الكليه الطب الي احنا فيه هو لاستاذ 
ابرهيم :اكيد انت الي نقذات بنتي صح
يوسف:المنقذ الله 
ابرهيم:ونعم بالله
شروق:انا كويسه وعيز امشي يابابا
يوسف:انا هروح اشوف الدكتور تمام
ابرهيم:روح ياابني 
( بعد مرور أسبوع ) 
لاحداث تطورت كثير عن الاول وشروق بدات تتقرب من يوسف وما كانتش تقدر تروح الجامعه كده عشان هي ضعيفه ويوسف كان بيشرح لها الدروس الي كانت بتفوت ها ويوسف كثير اعترف بحبي لها بس هي اكيد رفضت علشان هي معتبراه صديق لها مش حبيب وقلب يوسف انجرح منها وكان نفسه يسمع مره منها كلمه بحبك(في عربيه يوسف)
يوسف: بقى انا مش بتحبيني يا شروق انا بحبك وبموت فيك وهفضل احبك يا شروق وانا هاعمل النهارده حاجه مجنونه علشان ترجعي في حضني ثاني يا شروق مفيش الا حاجه واحده انى هحاول انتحار يا صاحبي ماتعرضنيش يا مصطفى
مصطفي:انت مجنون ولا اي 
يوسف:انت خلاص فرح بكره وشروق خطبتها بكره استنا لم هي تبقا ملك الزفت ابن عمه هااا
مصطفي:طب انت ياصحبي مش عايز تحضر فرحي يايوسف 
يوسف:ملكش دعوه ياصحبي انا عايز اموت خلاص دي حبي الوحيد و لو مش ليا انا هموت 
مصطفي:بلش عبط ياصحبي انا ممكن اموتك انت فهم 
يوسف:موتني وخلاص علشان انا عايز كده
مصطفي:ولدك هيعمل اي عمي محمد هيعمل اي انت عارف انك روحوا وحياته 
يوسف:بابا وافق انه اتجوزها علشان هو عارف ان انا بحبها مش هقدر بس شروق رفضه اتجوزها دي رفضه اني احبها او اعترف ليها بحبها دي عنيده يا مصطفى
مصطفي:ولله ياصحبي سما كلمتها ومش عايزه توافق خلاص في داهيه يلا علشان انا جعان وهجي اكل عندك يلا وحشتني طنط وفاء 
( في الفرح بتاع مصطفي ) 
شروق كانت مع سما في كوافير علشان النهارده فرحه سما ب مصطفى بنت عبيطه قوي يا جماعه
شروق:اي القمر دا ياسكر انتي 
سما:عبقالك أنشاء الله
شرق:انا مش عايزه
سما:انتي مجنونه مش عايزه اي امال ابن عمك هاا مين هيجوزه
شروق:انا انشاء الله
سما:انا مش هجوز خلاص 
شروق:ليه انشاء الله
سما:علشان انا عارفه ان انتي مش بتحبي ابن عمك البارد داا
شروق:انا تعبنها اووي يا سما مش كده انا هتجوز اي حده
سما:خلاص اتجوزي يوسف 
شروق:لا مش هتجوز يوسف صحبي 
سما:خلاص وانا مش هتجوز مصطفي وانتي حره ياصحبتى  صحبتك بي فستان الفرح مش هتجوز عشانك علشان احنا متفقين انو هنتجوز مع بعض 
شروق:سما بطلى هبل ادي العريس جي اهو 
مصطفي:حبيبتي تعالي في حضني 
سما:لا مش هتجوزك مش عايزه علشان شروق مش هتجوز معايا يوسف 
شروق:اووووف خلاص انا مش هزعل بابا وقلت هنجوز عمر ابن عمي 
مصطفي:بس انتي مش بتحبي عمر انا فكر ان لم كنا في المطعم انتي مش كانتي طيقه
شروق:انا عايزه وخلاص انتو ملكم بيا
سما:انتي قولتي مره بحبك لي عمر
شروق:لا ومش عايزه اقول علشان الحب في القلب مش كده
مصطفي:بس يوسف بيحبك
يوسف:انا بحبك اووووي ياشروق وانتي الحب لاول ولاخير
شروق:انشاء الله مش هبقا لاخير انا عارفه انا مش موفقه 
يوسف:بس انا بحبك ولو مش بتحبيني مش هتبقي لي حد غيري وانا هموتك وهموت نفسي انتي فهمه
شروق: بس يايوسف انا مش هتجوز خلاص علشان ترتح مش هبقى ليك ولا لي عمر
عمر:انتي بتقولي اي يامجنونه انتي داانتي بنت عمي ومن لحمي ودمي 
يوسف:اي ياعم الحبيب هو انا مش ملئ عنك ولااي لا فوق البنت دي بتاعتي من النهارده ياروح امك 
مصطفي:خلاص حقيقي احنا وسما مش هنتجوز غير ماتحل المشكله ديه  يايوسف انتي وشروق 
شروق:لا النهارده الفرح بتاع سما ومش هيتاجل 
يوسف راح شدها من يديها وشالها وهرب بيها و شروق  عماله تصوت وتعيط ويوسف كان قلبي بيتقطع مع كل عيط ليها بس هيعمل ايه هو بيحبها واكيد يعني مش عايزه تبقا مرات عمر
(في مكان بعيد يوسف وشروق)
يوسف: يوسف بعياط انا بحبك والله يا شروق مش هقدر اعيش من غيرك انا عايزك انتى وام عيالي ومراتى المستقبليه بحبك
شروق: انت مجنون اصلا انت ما تعرفش انا بحبك قد ايه يا يوسف انا بعشقك مش بحبك يا يوسف بس مقدرش يايوسف عيش مع غيرك علشان انا ايامي معدوده يوسف ومش عايش يعني ممكن اموت مش هابقى امي لعيالك علشان انا مش عايزه اخليك مجروحه يوسف بعد ما اموت انا بحبك قوي يا يوسف انا خلاص تعبت انفعلت كثير معك فقلت لك كثير انا مش هينفع ابقى مراتك يا يوسف مش هينفع انا بموت ومحدش هيعرف وانت مش هتقول لاي حد على الارض يوسف ولا ماما ولا بابا هيعرف يوسف ولا سما يوسف اللي فرحها قرب لا لا اللي فرحها كان النهارده علشان عنادك هو اللي خلى مصطفى يخلي الفرح يتلغى يا يوسف انت عارف سما دلوقتي قلبها بتقطع قد ايه 😭😭😭
يوسف: الكلام نزل على يوسف زي السواق البرقيه لا انت مش هتموت انت حبيبتي مش هتموتى انا بحبك يا شروق انتى مالك يا شروق انا باحبك مقدرش اتخيل حياتي من غيرك يا شروق تعرفي انا حلمت بايه
شروق: بايه ايه
يوسف: انه كان عندنا اولاد صغار جدا وانت كنت بتلعبي معهم و انا وانت كنا بنعلم هم المشي وهم كانوا بيقولوا مامي وبابي انا بحبك يا شروق خليك معي
شروق:وانا بحبك بس يايوسف دا قدري وانا كانت نفسي الحلم دا يبقا حقيقي يايوسف 
يوسف: بي عياط ان شاء الله يا شروق هيبقى حقيقه من الدكتور الغبي اللي قال لك ان انت ايامك معدوده ها انطق يا شروق مين الدكتور قولي
شروق: يهمك تعرف اسم الدكتور مين
يوسف: اه يهمني يا شروق اعرف مين الاستاذ الدكتور المحترم اللي ضحك عليك وقال لك انه ايامك معدوده مين يا شروق مين يا حبيبتي❤️❤️💔
شروق:دكتور عمر وداني عنده والدكتور قال انه ايامي معدوده
يوسف: ولقيت جوزك عمر وهو عارف انه ايامك معدوده
شروق: مش عارفه حقيقي بس هو قال لي انه انت بنت عمي وانا اصونك
يوسف: يلا احنا رايحين عند الدكتور يلا
(في المستشفى شروق ويوسف)
(في غرفت الدكتور )
الدكتور: الانسه شروق عندها الزائده ممكن تنفجر اثناء العمليه بس في امل كبير جدا
يوسف: نعمل العمليه دلوقتي ايه رايك يا شروق
شروق: موافقه بس ماما وبابا ميعرفوش ولا اي حد انت فاهم يا يوسف بابا عند القلب ممكن يموت فيها
الدكتور: العمليه مبتاخدش اكثر من ساعه يعني ممكن تخلص على الساعه واحده ونص
يوسف: انا موافق نعملها دلوقتى ايه رايك يا شروق
شروق: موافقه
مصطفي: موافقه على ايه يا غندوره
يوسف: انت فصيل ياض عايز ايه هاقول لك انا يا صاحبي ما تضايقش نفسك شروق هتعمل عمليه الزائده عندك هنا في المستشفى بتاعتك ايه رايك
سما: دكتور بالراحه على شروق بنت حاسه جدا
الدكتور:😂😂 حاضر يا انسه سما ما البنات حساسات كلهم بتفرق
شروق: انا موافقه يا دكتور يلا عشان متضيعش وقت علشان احسن فرح سما النهارده
( خرج غرفه العمليات )
كل واحد متوتر ويوسف عمال يعيط ومش قادر يمسك نفسه ومصطفى عمال يهدي فيه ويقول له انا اخش معها العمليه متخافش يا صاحبي يوسف عمال يعيط و يرفص في الارض وعايز يموت ويخش مع شروق هيعملوا ايه يعني دخل اوضه العمليات طبعا شفت يا بنات حبهم كبيره قد ايه لبعض يوسف بيحب شروق و ما استغناش عنها حتى شروق دي رفضته كثير قوي بس هو في ظل واثق من نفسه انهي هتوافق علشان هي اصلا بتحبه بس استنى بقى ما نشوف ممكن تصحي من العمليه عامله فيها من بنها😂😂😂❤️
( دخل غرفه العمليات )
استنوا استنوا ما حدش يتوقعني ايه اللي هيحصل جوه في اوضه العمليات يا ترى ده تحصل اكشن وكوميديا يلا تعالوا نشوف البنت شروق هتعمل ايه وهي في البنج😂😂😂😂😂
شروق: لا انا مش هاخذ الابره هاعيط يا ماما ابعد عني يا دكتور مش هاخذ الحقنه😂😂
الدكتور: حد يهدي الانسه شروق مش هينفع كده يا انسه اهدي ابره صغيره مش هتحسي باي حاجة
يوسف ماسك ايديها ومصطفى مسك رجليها والدكتوره داع الحقنه وهي فضلت تعيط وتضربه بس يوسف كان قلبي بيتقطع عليها وكان خائف عليها جدا ان هو ميشوفهاش ثاني بعد العمليه دي بس الدكتور قال لي نسبه نجاح العمليه 50 في المئه يعني نفسي نسبه فشلها على 50 في الميه برده
شروق وهي في البنج عمله تضحك 
شروق: انت عندك ودن كبيره قوي يا جو وعندك ديل ناقص لك شجره موز وتطلع عليها😂😂😂😂
( يوسف شكله هيطلقها قبل ما يتجوزها البنت دي دي معجزه بس يوسف كان بيسجل لها كل كلمه😂 )
( بعد العمليه )
( لا ولا بعده الجنان الطويل 😂 )
( في غرفه شروق )
يوسف:حبيبتي انا جنبك اصحي الف سلامه عليك يا قلبي بحبك قوي وهفضل احبك يلا قومي العمليه نجحت وهنجيب اولاد والحلم هيتحقق يلا يا شروق
شروق اول ما فاقت نطت فى حضن  يوسف❤️ شروق حاسه بنفسها انوهي في حضن يوسف دلوقتي
شروق: الله يسلمك يا يوسف
يوسف: ده انتي جننتينا يا شروق في العمليه
شروق: عملت ايه يعني يا يوسف
يوسف سمعت التسجيل اللي هي كانت بتتريق علي يوسف فيه
شروق: انا استحاله اعمل كده طيبه خالص😂😂
يوسف: وانا كمان طيب ايه يا شروق بس يلا متعمليش دوري مسكين  دول ويلا علشان الفرح بتاعنا هيكون بكره مع فرح مصطفى يلا قومي
شروق: ايوه عارفين اللي فرح مصطفى وسما بكره اما فرح مين بكره انا بكره مش فرحي ايه ده ولا هوكر العمر النت جوزي بكره😂😂
(دي بتقل روحها يوسف انا لو منك اديها جوز تقلام علي وشها😂😂)
يوسف: انا انت يا ست الحسن والجمال
شروق: بس انا موافقتش يا يوسف
يوسف: لا شكلها العمليه اكلت عقلك
مصطفي: ما لكم في ايه بتتخنقوا ليه يا جدعان
سما: اطلع انت بره يا جوز الاسود و سيبوني مع صاحبتي شويه😂
مصطفي: جوز اسود طب انا هاوريك هاعمل ايه فيك يا حبيبه القلب ما انا اسد حقيقي مبرحمش😳😂
سما: يلا ياض بره انت وصاحبك
شروق: اطلع بره يا يوسف مش عايزه اشوف وشك هنا ثاني انت كفايه انك بتكذب علي وبتقول لي انه انا وانت هنتجوز اساسا انا عمرو هوافق اني اتجوزك يوسف
يوسف: لا ده شكلها العمليه كلت مخك
شروق: اطلع بره ياض  ولا هم اضربك
يوسف: لا يا شبح انا هطلع😂
(سما وشروق في الغرفه لي وحدهم)
(تتخيلوا حقيقي انه شروق فقدت الذاكره ولا هي بتحور هنشوف دلوقت يلا يا بنات بس بالله عليك وعماله نجمع لي لايك)
سما: انت حقيقي مش فاكره يا شروق
شروق: لا طبعا فاكره انا هلعب عليه يوم فرحت هعترف بحبي
سما: قشطه يا زميلي
شروق: يلا عشان نروح البيت بسرعه عشان فرحك يا قطه يا سيكا يا قمر
سما: وعلشان لعبتك ياسو
شروق: بنت اوعي تقولي لاي حد
سما: على رقبتي يا زميلي لو قلت
شروق: قشطه يا مان
النهارده يا جماعه مش يوم عادي خالص ان النهارده يوم فرح مصطفى وسما وكمان ممكن المجانين معهم😂😂😳
بس يا عيني يوسف كان زعلان قوي يا جماعه مش عارفه وانا مالي ما زعل ولا يتفرق محاسني كنت عايشه معي😂😂😂
انتم عارفين البنات بتاخذ قد ايه طبعا لبس احنا مش قايلين عن حد شروق ضحكوا عليها وجاب لها فستان فرح بدل اي فستان ثاني وكمان سنه كانت لابسه فستان فرح ابيض قمر بس شروق كانت صايعه يا جماعه فستان ابيض قصير ومنفوش وقب و كان الميكاب قمر وخفيف وكانت مسيبه شعرها
(في القاعه الفرح)
شروق:انتي قمر اووي ياسيكا 
سما:وانتي قمر ياسؤ
شروق:بس لي الفساتين الابيض دا 
سما:قمر عليكي ياموزه
مصطفي:مش يلا علشان الماذون 
سما:يلا ياقلبي 
شروق:أوووف الجو حار اوووي🥵
يوسف:ينفع أقف معكي شويه 
شروق:اتفضل اوف
يوسف: ما تلمي نفسك يا بنت انت ايه اوف دي
شروق: اوف قصدي الجو حار
يوسف: ياه لايقين على بعض قوي سما ومصطفى دول يجننوا
شروق: هو حضرتك انت بتنقي جزمه على بدله😂😂
يوسف: مش عايزه تعملي زيهم يا شروق
شروق: زي ايه
يوسف: انك تتجوزي
شروق: اه ما انا فركشت الخطوبه بتاعت عمر
يوسف: اه ما انا سمعت انك فركشتي الخطوبه
شروق: اه وعايز ايه
يوسف: نتجوز انا وانت نحقق الحلم
شروق: لا مش موافقه انت قرد
يوسف: من ده القرد يا بنت الناس الكويسه
شروق: انت بس انا رفضاك كده اصلا
يوسف: طب خليني طيب انا بحبك وعايز يا ستي اتجوزك
شروق: وانا موافقه
يوسف كنش قادر يقف على رجله ولا متخيل شروق العنيده وافقت
يوسف: اه يا فرحه عمري
يوسف:متجبي بوسه ياقلبي❤️
شروق:اهو خد الي انت عوزه 
يوسف:احلي بوسه😘
( بعد مرور سبع شهور)
يوسف: ما تخافيش يا حبيبتي ان شاء الله مش هتولدي
شروق: لا انا حاسه بحاجه يايوسف انا مش قادره يلانروح المستشفى
يوسف: اللي على الارض اللون ده
شروق: اه اه اه اه اه ده دم يا يوسف انا با ولد يا مجنون
يوسف: ان شاء الله ولد شاء الله ولد😂
شروق: اه يلا البيبي بينزل اه الحقني
(في العربيه)
شروق: انا عايزه اقعد على رجلك احسن مال بيبي ينزل
يوسف: يا حبيبتي انت كلك دم تعال يا قلب يوسف اقعدي على رجلي
شروق: اه البالونه دي هتخش فين انا مش عارف اقعد على رجلك ولا انت نسيت البالونه
يوسف: اهدى على بالله عليك يا شروق اهدي😂😂
جابت للولد جنان😂😂
(في غرفت العمليات )
الدكتور: اهدي عليا يا مدام شروق
شروق: اوعى يا حمار ابعد عني انت دكتور مجانين
مصطفي: اهدي بالله عليك انا لسه مولد سما ومش قادر
شروق: روح ولدت سما ثاني
مصطفي: دي جابت توام عقبالك
يوسف: يا قلب يوسف عشان نشوف البيبي
شروق: حاضر يا عيوني بس بالراحه
مصطفي: اخيرا يلا بالراحه متخافيش
شروق:ااااااااااااه وجعتني يا كلب يا مصطفى
يوسف: تنشل في يدك يا مصطفى بالراحه على مراتي
شروق:ااااااااااااااا في حاجه بتنزل 
مصطفي: مبروك جالك توام يا يوسف
يوسف: هات ابني ياض 
مصطفي:دول ولدين مبروك ياشروق 
شروق:الله يبارك فيك يامصطفي 
سما:مبروك ياسو
شروق:مبروك انتي كمان 
سما:كده عليك أولد ياجوزه بنتي اوك
شروق:اوك
ابرهيم:مبروك ياسما انتي وشروق 
ليلي:مبروك يابنتي انتي وسما
ام سما:مبروك ياسما انتي وشروق
اب سما:مبروك ياسما انتي وشروق وحمد علي السلامه
وفاء:مبروك ياحبيبتي انا بقيت تيتا يامحمد
محمد:مبروك ياشروق 
(بليل في غرفه شروق) 
يوسف:الف مبروك ياعيون يوسف 
شروق: بصي يا خلاصي حلوين ازاي يا يوسف
يوسف: باس ايديها ربنا يخليك ليا يا قلبي انتى وهما
شروق بعيط وحب :  بحبك قوي يا يوسف و كان احلى يوم لما اجوزتك 
يوسف: وانا بحبك قوي يا سو
❤️ النهايه ❤️


الكاتبة الثالثة : بسمة صلاح
اسم الاسكريبت : عوض الله

 
اسكريبت عوض الله بقلم بسمة صلاح



=اوعى سيبني انت بتستهبل ياعلاء

-لا مش بستهبل وهتشربي معايا يعني. هتشربي

=انت مالك فيك اييي انت عايزني اشرب معاك حشيش 

-اه وفيها اي يعني مش فاهم ده بدل ماتشربي معايا تعالي بس هتعملي مزاج حلو

ضربته بالقلم ودخلت اوضتي بسرعه بقى مرعب ومخيف كل يوم يجي بيشرب بقالنا على الحال ده شهرين بقيت بخاف منه احيانا لا ده عالطول 

سمعته بيخبط على الباب وبيرزع وعمال يزعق

-افتحي ياجميله اقسم بالله لو مافتحتي لهتزعلي من اللي هيحصل افتحي بقولك

فتحت الباب بخوف وانا بترعش كان في أيده طبق 

علاء-انا هعدي القلم ده بس علشان عايز اشرب ومش فاضيلك تعالي اقعدي وهتشربي معايا بالذوق أو بالعافيه ياجميله

مسكني من ايدي جامد وقعدني قصاده بالعافيه 

علاء-فيها اي طيب لما تشربي معايا مش فاهم 

تلفونه رن فسابني وقفل عليا الباب بالمفتاح كنت بعيط مسكت الطبق ورميته في الزباله ويعمل اللي هو عايزه بقا

بعد ساعه دخل وهو مبتسم

علاء-عندي خبر ليكي هيجبلنا فلوس بالهبل

جميله بدموع-هو انت هيجي منك حاجه

علاء مسح على وشه بغضب-ماشي مش مهم بس في واحد عايز يتجوزك وهيدفعلي فلوس كتير اوي هيجي بكره جهزي نفسك

جميله-علاء انت جوزي انت بتقول اي عايزني اتجوز تاني شكلك من اللي بتشربه ده مبقاش عندك مخ

علاء ضربها بالقلم وشدها من شعرها

علاء-شكلك انتي اللي مخك طار ده هيجبلنا فلوس كتير ياروح امك وأقسم بالله لو عملتي حركه كده ولا كده لكون دفنك حيه انتي فاهمه

جميله عيطت وهو وقعها على الأرض وقفل الباب عليها 

(الصبح)

علاء دخل الاوضه لقاها صاحيه وبتعيط

علاء-فقر من يومك قومي يابت يلا اجهزي يلا انتي هتفضلي تنكدي كده كتك الارف

جميله قامت لبست والراجل اللي هيتجوزها جه بردوا

عدي-ها المأذون اهو يلا طلقها

علاء دخل عندها ومسكها من أيدها جامد وقعدها جمب عدي

خلصت إجراءات الطلاق وعدي خدها معاه وعلاء بص عليها بإبتسامه خبيثه (انا خلاص هاخد الفلوس مش مهم اي حاجه تاني)

عدي وصل هو وجميله بيت صغير وسط زرع ومسك كفوفها براحه ودخلها البيت

عدي بحنيه-ده ميستهلكيش انا خلصتك منه صدقيني احنا هنتجوز بعد شهور العده

جميله-انتو أقذر ناس شوفتهم في حياتي بجد انا بكرهكوا كلكوا

ودخلت اول اوضه قابلتها 

بعد ٤ شهور وجميله قاعده في اوضتها مبتكلش الا قليل ومتجاهله عدي المأذون كتب كتاب جميله وعدي 

عدي-صدقيني هعوضك بس اديني فرصه

جميله بصتله بدموع وهو خدها في حضنه

عدي بحنيه وحب-انا بحبك من زمان والله انتي خليتي لحياتي طعم مختلف انا بحبك من قبليه ولما عرفت أنه بيعاملك بطريقه وحشه صدقيني مقدرتش كان لازم اعمل كده 

جميله كانت بصاله بدموع

جميله بدموع-يعني انت مش زيه

عدي بحنيه- عمري ماهكون زي انتي تاج تتشالي على الرأس 

جميله بمرح وحب-طب وبالمناسبة انا بحبك

عدي بحب-انا محبتش غيرك ولا عشقت غيرك بحبك ياجميلتي وخلاص علاء اتقبض عليه لأنه كان في شقه دعاره 

جميله يإبتسامه-شكرا ليك على كل حاجه عملتها معايا 

عدي حضنها ولف بيها
عدي بإبتسامه وحب-شكرا ليكي انتي انك معايا 

العوض حلو خليك صابر على ابتلاءك وربنا هيعوضك بأحلى حاجه ممكن تتخيلها♥️

الكاتبة الرابعة والاخيرة : شيماء هاني شحاتة
اسم الاسكريبت : حب حياتي

 
اسكريبت حب حياتي بقلم شيماء هاني شحاتة


 برجلك اليمين يا عروسه
- ‏= دخلت كنت فرحانه جداً اني معاه ( بس الحلو ما يكملش)
- ‏- اسمعي بقى لما اقول لك كلها خمس شهور ونطلق تمام
- ‏= ليه كده هوَ مش أنا حبيبتك ولا ايه
- ‏- لأ 
- ‏-  مش حبيبتي أنا أصلاً مش بحبك ولا عمري فكرت أحبك 
- ‏= ليه امُال فين كلامك ليا انك عمرك ما هتسبني واني حبيبتك و مراتك وام عيالك فين
- ‏- كان مجرد كلام وأنتِ واحده مغفله اعمل لك ايه وكمان مش عايز كلام كثير أنا داخل أنام وأنتِ نامي في الاوضه الثانيه سامعه 💔💔
- ‏= دخلت الاوضه وأنا في حالة صدمه مش عارفة أعمل ايه كسر فرحتي أنا كنت هموت من الفرح ان احنا اتجوزنا و اتكتبت على اسمه ده انا بحبه وبموت فيه ليه يعمل معايا كده حب عمري ضاع خلاص ...
- ‏طب أنا أعمل ايه دلوقتي استحمل الخمس شهور دول ولا ارجع بيت ابويا واكسر فرحتهم هما كمان واكسر فرحه اختي بيا هيَ كلها كَم شهر وتتجوز اعمل ايه يا ربي انا تعبت
- ‏قمت توضيت وصليت ونمت من كثر العياط على سجاده الصلاه..
- أنا مش عارف اللي حصل ده صح ولا غلط أنا كسرت فرحتها فرحة اي بنت في يوم زي ده.... أعمل ايه بس مش لازم تعرف الحقيقه لازم اخليها تكرهني مش تحبني أبداً كفايه اللي حصل مع ماما مش عايزها تتعلق بيا واسبها بعد كده بس اعمل ايه عقلي بيقول ده الصح وقلبي مش عايز يبقى قاسي عليها انا بحبها أعمل ايه طيب
- ‏- ‏كنت عايز أنام بس قُلت ادخل اشوفها نامت ولا لسه دخلت كانت نايمه مكان ما كانت بتصلي شلتها ونيمتها على السرير وقبلت جبنها ودخلت اوضتي على طول ونمت
= كنت حاسه بيه وهو شايلني وكنت فرحانه اوي بس أعمل ايه لازم أفضل معاه لحد ما أعرف هو قال لي كده ليه يا رب ساعدني هو بيحبني بس بيكابر غلبني النوم ونمت

___________

قبل ما نكمل هعرفكم على الشخصيات

@ خالد محمد 26 سنه متخرج من كليه إداره أعمال عنده شركته الخاصه قمحاوي طويل شعر بني وعيونه بني وجسمه رياضي وعنده غمازات
@ خلود مصطفى 24 سنه متخرجه من كليه اثار متوسطه الطول وقمحاويه شعرها اسود عينيها لونهم اخضر
@ احمد محمد 22 سنه اخر سنه في كليه حقوق نفس مواصفات خالد بس عينيه لونهم عسلي
@ ايه منصور 24 سنه متخرجه من كليه اثار قصيرة شويه بيضاء محجبه ولون عيونها عسلي باباها ومامتها متوفيين وهي عايشه مع عمتها

__________ تاني يوم 💛 ________

صحيت الصبح قُمت حضرت الفطار وكل واحد اكل في صمت
= اتفضل العصير
-  شكراً
-  ‏= ممكن نتكلم شويه
-  ‏- خير نعم في حاجه
-  ‏= ممكن أعرف أنتَ ليه قُلت لي كده امبارح  
-  ‏- عشان هيَ دي الحقيقه
-  ‏= لا مش هـ
-  ‏اثناء حديثهم سمعوا صوت الجرس
-  ‏كان أهل خالد وبعد شويه أهل خلود وصلوا
-  ‏قعدوا معاهم كان باين انهم اسعد زوجين
-  ‏استأذنت منهم وقُمت عشان اجبلهم عصير
-  ‏اهلنا مشيوا ورجعت أنا وهو كل واحد على اوضة
____بعد شهر روتيني مافيش اي جديد______

في يوم كان خالد راجع من الشغل وتعبان جداً و دخل على الاوضه على طول خلود لحظت انو تعبان دخلت
وشافت خالد واقع على الارض حاولت تفوقه بس مفيش فايده اتصلت على الاسعاف جاءت واخدته وراحت على المستشفى بعد شويه وصلت مامت خالد وأهل خلود وهو كان لسه الدكتور بيكشف عليه

خلود في حاله انهيار ودموعها زي الشلال وخايفه جداً على خالد هو حب حياتها....  بعد شويه الدكتور خرج
خلود : خير يا دكتور خالد في ايه هو كويس صح مش كده
الدكتور : للأسف أستاذ خالد عنده ثقب في القلب ومحتاج عمليه..
الكل انصدم وخصوصاً مامته لان باباه كان متوفي وهوا عنده القلب برده فانهارت لانها خافت انو يروح منها زي باباه لانها كانت متجوزه باباه عن حب
الام: تمام يا دكتور شكراً لحضرتك
الدكتور:  الشكر لله عن اذنكم

خلود اول ما سمعت الدكتور دخلت الاوضه عند خالد وهي مازالت منهارة.. هل حبيبها الوحيد يسيبها في يوم من الايام
خلود: خالد حبيبي أنتَ كويس 
خالد : خلود احنا لازم نسيب بعض
خلود : أنتَ بتقول ايه مستحيل.. مستحيل انت عارف اني انا هموت من غيرك بلاش هموت😭😭
خالد : أنتِ ما لكيش ذنب تعيشي مع واحد هيموت كده كده..
خلود : لا الدكتور قال اني في عمليه وإن شاء الله تعملها وتبقى كويس بس خليني جنبك بلاش تبعدني عنك
خالد : كل ده حب ليا جوا قلبك 
خلود : انا بموت فيك
خالد : وانا بعشقك يا حياتي 💞💞
 ‏ ‏
بعد فترة الدكتور كتب لخالد على خروج وخرج وخلود كانت مهتميه بيه جداً عشان بعد اسبوعين هيعمل العمليه
آية بتكلم خلود في الفون
آية : ايه يا بنتي كل ده بقالى يومين بكلمك وأنتِ مش بتردي عامله ايه وجوزك عامل ايه
خلود : الحمد لله والله يا بنتي خالد كان تعبان ومحتاج عمليه وانا مرعوبه وخايفه جداً
آية : ايه بتتكلمي جد خالد جوزك وامتى وليه ما قلتيش
خلود : معلش والله أنا مرعوبه من فكره اني مش هشوفه تاني عشان كده ولا بكلم حد ولا حد بيكلمني كل وقتِ معاه حتى وهو نايم انا بحبه أوي 😍

~ خلود مش تعرف اني خالد سمع كلامها مع آية

 خلود قفلت مع آية وخرجت تشوف خالد بس هو مش موجود في الشقه
خلود نزلت تحت عند حماتها تدور على خالد بس مش موجود بترن عليه مش بيرد بعد شويه خالد رجع البيت وخلود كانت هتموت من الخوف انو ممكن يحصل معاه حاجه
خالد اول ما دخل 
خلود : خالد أنتَ بتهزر أنتَ عارف أنا كنت هموت من الرعب والخوف والقلق ليه تعمل معايا كل ده هاا
خالد : اهدي يا حبيبتي في ايه مفيش حاجه وانا كويس اهو
خلود : خالد ايه البرود ده أنا كنت هموت من الرعب وأنتَ بتتكلم كده عادي
خالد : اهدي يا حبيبتي مفيش حاجه
ممكن زوجتي الجميله تدخل تلبس عشان انا عزمها على العشاء دلوقتي
خلود طبعاً نسيت اللي حصل (أصل فيها خروج و عشا بقى وكده😂) 
خلود : بجد بتتكلم جد يا خالد انا بحبك 💓
خالد : وأنا بعشقك😍
بعد شويه كانت خلود جهزت كانت ترتدي فستان اسود و هيلز بكعب ورفعت شعرها و ميكب خفيف وكانت قمر 💛
اما خالد كان يرتدي قميص اسود وبنطلون اسود وساعه في يده الشمال وشوز اسود
نزلوا و راكبوا العربيه ووصلوا المطعم كان على النيل وكان الجو جميل وقضوا وقت جميل جداً و حبوا في بعض والجو ربيع و قفلي على كل المواضيع و بلاش كلام كثير في الحب 😜😒
 ‏ ‏
 ‏________________________
* مش تحاسب
* ‏•• انا برده
* ‏* أيوه أنتَ
* ‏•• أنا مش هرد على واحده زيك
* ‏* نعم يا روح أمك أنتَ عبيط ياض 
* ‏•• بس يا بنت أنا مش عايز امد ايدي عليكِ
* ‏ وأنتِ شبه البطيخه كده مكوره في نفسك
* ‏* وأنتَ شبه القرد كتك القرف عيل حيوان صحيح (المره الجايه نعرف مين دول)..
~ ~بعد فتره جه معاد العمليه~ ~~~~
كان خالد يجلس على السرير وكان ينظر لخلود التي تبكي بشده عليه مهما كان هو زوجها وحبيبها وحب حياتها 

~ قبل الدخول الى غرفه العمليات
خالد وهو ماسك ايد خلود خلي بالك من نفسك ياحبيبتي ما تزعليش عليا لو حصل لي حاجه 
خلود(بدموع) وهي ماسكه ايد خالد : ما تقولش الكلام ده أنتَ هتخرج وهتبقى كويس والعمليه هتنجح إن شاء الله ومش هبقى لوحدي أرجوك تخرج لي 
خالد : امسحي دموعك مش عايز اشوفهم تاني لا إله إلا الله
خلود : محمد رسول الله ♥️
 ‏ ‏
بعد فتره في حالة هرج من الممرضات و الأطباء
خلود وهي بتسأل أحد الممرضات في ايه خالد حصل معاه حاجه
الممرضه : الأستاذ خالد محتاج نقل دم بسرعه حد فيكم نفس فصيله دمه
أحمد : أيوه أنا اخو خالد اكيد نفس الفصيله
راح أحمد مع الممرضه واتبرع بالدم و بعد مرور ست ساعات خرج الدكتور
خلود : خير يا دكتور خالد اخباره ايه 
الدكتور : الحمد لله العمليه نجحت والاستاذ خالد بخير خلود : بجد يا دكتور خالد كويس 
الدكتور : ايوه 
خلود : طب ينفع اشوفه 
الدكتور : اه ينفع بس هو لسه تحت تاثير البنج مش هيفوق دلوقتي
خلود : تمام يا دكتور شكراً لحضرتك 
الدكتور : العفو ربنا يطمنكم عليه عن اذنكم
خلود : اتفضل
 ‏ ‏
خلود : ماما خُدي أحمد وامشي وأنا هفضل مع خالد
الام : لا أنا عايزه أفضل مع ابني
خلود : لا يا ماما انا هكون معاه
 ‏ ‏
وبعد محاولات كتيره مشي كل الموجودين ما عدا خلود فضلت مع خالد
تاني يوم خالد فاق والكل مجتمع عنده في الاوضه 
بعد مرور وقت خرج أحمد يتكلم في الفون في الوقت ده دخلت آية واطمنت على خالد وشويه ودخل أحمد أول ما دخل
أحمد : هو أنتِ
آية : هو أنتَ
اللي جابك ورايا عايز مني ايه 
أحمد : نعم يا أختي هو مين اللي جاي وراء الثاني
آية : أنا مش هرد على قرد زيك 
أحمد : شوف مين اللي بيتكلم بطيخه هانم
آية : أنا بطيخه يا حيوان يا اللي شبه القرد 
أحمد : والله ما في قرد هنا غيرك وأنتِ شبه الفيل كده طبعاً كل ده تحت صدمه الجميع
خلود : في ايه يا آية أنتِ تعرفي أحمد منين 
آية : ولا أعرفه ولا حاجه ده بني ادم حيوان شبه القرد بس مش أقل ولا أكثر 
أحمد : بت أنتِ أنا ساكت من بدري لمي نفسك أحسنلك آية : نعم طب وريني هتعمل ايه 
أحمد : لا هعمل كثير 
آية : اللي عندك اعمله ولا تقدر تعمل حاجه اصلا 
خالد : بس كفايه كل ده هو احنا مش موجودين ولا ايه طبعا حاله صمت عامة المكان كله
بعد شويه مفيش غير خلود وخالد في الاوضه
خلود : ينفع كده كنت هموت عليك 
خالد : بعد الشر عليكي يا قمر😻😻
خالد : خلود ينفع نتكلم جَد شويه 
خلود : اتفضل
خالد : ينفع نبدأ حياتنا من جديد
خلود : اكيد طبعاً بس كنت عايزه أعرف أنتَ عملت فيا كده ليه من الأول
خالد : خلود معلش اعذريني أنا كنت عايز اكرهك فيا علشان لما أموت أنتِ ما تتعذبيش و تشوفي حياتك💔
خلود : جات تتكلم خالد معنها
خالد سبيني اكمل كلامي للاخر أنا كنت عايز كده عشان "الفراق صعب وخصوصاً فراق الحبيب" وأنتِ حب حياتي من زمان من أيام لما كنا في المدرسه سوى وطبعاً أنتِ عارفه أنه بابا توفي بسبب مرض القلب وأنتِ عارفه إن بابا وماما متجوزين عن حب زي أنا وأنتِ كده وماما وبابا كانوا بيحبوا بعض جامد قوي لدرجه انهم كانوا بيعشقوا بعض بس للاسف بابا مات وماما زعلت جداً وفكرت كتير تنتحر بس كانت بتتراجع في آخر لحظه علشاني وعشان اخويا بابا مات وأنا لسه في ابتدائي

 وأنا كنت صغير ويومها انا قابلتك
 ‏ ‏
 ‏ ‏ 
 ‏ ‏                                        Flash back 
 ‏ 
""كان يجلس طفل صغير في العاشره من عمره وكان حزين لفراق والده جاءت إليه فتاه في الثامنه من عمرها الفتاه (خلود) : أنتَ قاعد لوحدك ليه 
الطفل (خالد) : كده
خلود : ليه بس تعالى العب معانا
خالد : مش عايز
خلود : مالك
خالد (بدموع) : حزين جداً بابا مات
خلود (بحزن) : الله يرحمه مش تزعل هو أكيد في مكان أحسن دلوقتي..😞
 ‏ ‏
 ‏ ‏                                       Back 
 ‏ 
ومن ساعتها واحنا مع بعض محدش فينا ساب التاني يوم واحد أنا آسف على كل اللي كنت بقوله وبعمله بس ده كان غرضي أنا بحبك جداً يا خلود بلاش تسبيني أنا هموت من غيرك خلود أنا ما اقدرش ابعد عنك لحظه واحده خلود أنا كنت خائف الزمن يعيد نفسه تاني وكنت خايف لا توجهي نفس مصير أمي و تتعذبي زيها هي بتتعذب لحد انهارده خلود : أنا معاك ومش هسيبك لحظه واحده 


______________بعد يومين💛_______خرج خالد من المستشفى وخلود معاه على طول هي ومامته خالد حالته اتحسنت وبدأ ينزل الشغل....


____________بعد مرور ثلاث شهور♥️___ في يوم كانت مامتك خالد وأحمد معزومين عند خالد
خلود : يالا يا جماعه السفره جاهزه 

__________على السفره🍴__________
الام : تسلم إيدك يا حبيبتي الاكل يجنن
أحمد : تسلم إيدك مرات أخويا  
خلود : بالهناء والشفاء
أحمد : خالد كنت بصراحه عايز اتكلم معاكم في موضوع كده بالمره واحنا مجتمعين كلنا كده مع بعض
خالد : خير يا أحمد في حاجه
أحمد : بصراحه كنت عايز اتجوز 💃💃
خالد : بجد ألف مبروك 
الام (بفرحه) : مبروك يا حبيبي أخيراً هتتجوز 
خلود : مبروك يا أبو أحمااااااد 
خالد : بس مين العروسه
الام : آه صحيح مين العروسه 
أحمد : بصراحه آية
خالد : آية مين
أحمد : آية اللي اتخنقت معها في المستشفى 
خالد : بس دي أنتَ شُفتها مرة  أو اثنين زي ما بتقول بس أحمد : بس بصراحه حبيتها بس هي لسانها طويل بس مزه خلود : هروح اقول لها إنك بتقول عليها لسانها طويل
أحمد : لا بلاش كده هتنفخ بعد الجواز ابقي قولي
خالد : تمام لو كده خلود تكلمها ونروح نجوزها لك يا عم 
 ‏ 
_____________بعد اسبوع💃________ كان أحمد اتقدم لآية وطبعاً آية وافقت لأنها كانت معجبه بيه جداً😍 زي ما نقول كده ما صدقت أنه هيتجوزها واتخطبوا


_____ بعد الخطوبه بشهر كان الفرح وأحمد أخد آية وطلع قضى شهر العسل في روما 
اما خالد أخد خلود علشان يقضوا  شهر عسل بدل اللي ضاع عليهم واخذها وراحوا جزر المالديف لان خلود كان نفسها تروح أوي 




~~~~~~~
وبس كده يا أحفادي ودي كانت حكايتي مع جدكم خالد مالك : الله يا تيته دي كانت جميله قوي 
مليكه : أه والله لما تروحي تاني جزر المالديف خذيني معاكي
الجده (خلود) : حاضر يا روحي
ملك : وأنتِ بقى يا تيته فضلتي تحبي تيته آية كده 
الجده (خلود) : اه كنا اصحاب وفضلنا مع بعض لحد ما خلفنا وعيالنا خلفوكم 
تمت  
حب_حياتي
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات