القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انت وعدي الفصل الثالث 3 بقلم هاجر محمد

 رواية انت وعدي الفصل الثالث 3 بقلم هاجر محمد

رواية انت وعدي الفصل الثالث 3 بقلم هاجر محمد

رواية انت وعدي الفصل الثالث 3 بقلم هاجر محمد


امجد بضيق: ان شُفتك واقفه معاه تاني ي بنت سميه هيكون اخر يوم ليكوا هنا
زياد بصوت عالي: جدييي 
امجد بصله وقال: زياد انت بتعلي صوتك عليا انا
زياد بص ل وعد اللي بتعي*ط ومشيت بسرعة وقال: لا انا يعني لي السبب ف كل ده
امجد: دي بنت مش محتر*مه ازاي تقف معاك وتتكلم عادي
زياد اتحكم ف نفسه وقال: مين قلك
امجد: اياد!
زياد غمض عينه علشان يهدا وقال: دي كانت بتستاذن مني ع حاجه عادية علشان كدا كانت واقفة معايا
امجد: تمام بس افتكر ان دي مجرد خد*امه ي زياد.  بعدين انسي وقولي عملت اي ف السفر………
-عند وعد
كانت قاعدة تعي*ط وصوت شقهاتها كان عالي افتكرت زياد من 10 سنين
-فلاش باك
وعد كانت بتع*يط لان زياد زعقل*ها علشان كلمت اياد
زياد دخل وقعد جنبها: انا اسف
وعد بصتله بدموع زي الاطفال وقالت: انا انا مكنتش عايزة اكلمه بس ابيه اياد كل ما بيشوفني بيحاول يكلمني وبيمسك ايدي كتير
زياد اتداي*ق وقاطع كلامها ببو*سه كان بيخرج كل الل جواه ونسي ان دي مجرد طفله بعد لما حس بطعم د*م
زياد بص لقي وعد بتجيب د*م من شفايف*ها انصدم ولع*ن نفسه ان ازاي مقدرش يتحكم فنفسه قدام طفلة
وعد بخو*ف:انا انا
زياد: انا اسف صدقيني مكنش قصدي
وعد بطفولة: لا انا مش زعلانه علشان انت قولتلي مخفش مِنك
زياد ابتسم لطفولتها ولانها مش فاهمة حاجة شالها وقعدها ع رجليه وقال: مش عايز اشوفك بتعي*طي تاني علشان لو شوفتك بتعي*طي هعملك كدا علطول
وعد حطت ايدها علي شفايف*ها اللي بتجيب د*م:وقالت لا مش هعي*ط تاني
- انتهاء فلاش باك
وعد ابتسمت وقالت: مكنتش فاهمه حاجة وقتها 
دخل عندها حد بس مكنش واضح هوا مين
وعد حست في حد بيقر*ب منها اوي وقالت: مين
زياد وقف قدام مبقاش في غير خطوة بينهم ووعد شمت ريحه برفانه عرفت ان هوا: اب ابيه زياد
زياد: زياد بس مفيش ابيه
وعد بدموع: مينفعش انت عايز اي مني! انا وانت مش متشابهين تماما 
زياد بضيق با*سها ووعد كانت واقفة ثابته مش بتتحرك بعد عنها زياد لما لقاها كدا
زياد: اولا قولت مشوفكيش بتع*يطي منستش كلامي ثانيا انتي مش هتكوني لحد تاني سواء وافقتي او لا وحطي ف دماغك دايما اني قد الوعد اللي قولتهولك من عشر سنين مشي زياد وسابها علي وضعها………
-عند اياد
كان قاعد بيلعب ف تلفونه لقي حد بيضر*به ف وشه
اياد بص ل زياد بغض*ب وقال: ازاي تضربن*ي كدا
زياد ضر*به تاني وقال: لي قلت ل جدك ان كنت بتكلم مع وعد
اياد ابتسم وقال: لي عايزني اشوفها واقفة معاك من غير ما اعمل حاجة
زياد:تعرف اي الحاجه الوحيدة اللي تخليني مانع نفسي ان اقت*لك هيا انك اخويا للاسف
اياد ضحك بسخر*ية: اخوك؟مش انا اللي قطعت علاقتي بيك بسببها 
زياد بصله بقر*ف وقال: ابعد عنها احسن
اياد بتحدي: ابعد انت عنها علشان لو مبعدتش هتكون السبب ف كل مشاكلها
زياد بصوت عالي:اياااااد
اياد سكت وطلع برا………
- فمكان ما ف القصر
كان مكان شبه مهجور عبارة عن اوضه مهجورة 
دخل فيها امجد هوا وحراسه وقال: مشوفتكيش من زمان
روان اللي كانت مربوطه بصت ل امجد بقر*ف وقالت: وانا ميهمنيش اشوف واحد قذ*ر زيك
امجد ضر*بها بالقل*م: احتر*مي نفسك انتي شكلك نسيتي انتي مين
روان خدها جاب دم اثر الضر*به ودمعت عينها وقالت: منستش ولا هنسي فحياتي
امجد ضحك وقال: انتي عارفة لسة مخليها تعيط دلوقتي
روان: مين
امجد: اختك طبعا مين غيرها
روان بصدمه:ووعد………
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية انت وعدي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات