القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاك الأسد الفصل الثالث 3 بقلم إسراء سعيد

 رواية ملاك الأسد الفصل الثالث 3 بقلم إسراء سعيد

رواية ملاك الأسد الفصل الثالث 3 بقلم إسراء سعيد

رواية ملاك الأسد الفصل الثالث 3 بقلم إسراء سعيد

في منزل اسماء 
اسماء/ اميااااي يمااا انتى يا حاجة
الام /اي يا بنتى
اسماء/ عاملين اكل ايه النهارده 
الام/ همك علي بطنگ عاملتي اية في الامتحان 
اسماء /خلصانه يسطا وكله تمام 
الام / مش هتتعلمي تحترمي نفسك معايا 
اسماء / طلقني لو مش عجبك طلقني 
الام / شوف بنتجزمة 
اسماء /الله يسمحك انتى بتشتمي نفسك هههههه
الام/ وحشك الشبشب صح 
اسماء / احمم طب علي اية انا اروح عند ابويا لايقولي شبشب ولا شرابگ حتي 
الام / حدفته بشبشب انا عارفة انتى طالعة لمين 
اسماء / استغفر الله العظيم عليكى بت انا مش عارفه خلفتك ازاى. 
(كان اسماء تردد كلام امها) 
_اسماء دخلت الغرفة كي تستمع الي احبابها (احمم Bts)
اسماء/ والسماعات في اذنها تستمع أغنيه ديناميت وصوتها عاال جدا 
الام/ شوف حل في بنت بت الجزمة دي سامع صوتها
الاب محمود/ سبيها هي مديقاكي في اية 
الام /بتحب شواذ يخويا كلهم شبه بعض كد و ملزقين كدا   كل شويه ماما تايهنغ بيتنمرو علية وتعيط تقولش حد من اهلها مات 
الاب بضحك/ سبيه انتى بس 
الام/ مهو لو تسمع كلامي وتبعتها الشركة عند ابن اختى تاخد خبرة و تدرب بدل. 
(سمعة صوت تكسير حاجة) 
كانت هذه اسماء ترقص علي اغنيه Mic Dorp  
الام شوف بنت الهبله دي عملت اية والله هسيب البيت و امشي علي اديها 
.. دخلو الاتنين لقو اسماء متشعلقة في المروحة و علي الارض 
اسماء /بوجع ااه يابابعع شوفت مش عارفة اقلد شوقا وهو بيرقص ععع
الاب / منتي االي هبله يا بنتي المروحة تطلعي علي المروحة 
اسماء / معرفش بقا عععااااا ااه يضهر يااني 
الاب / عوض عليا عوض الصبرين
~♡♡♡♡♡♡♡♡~
في منزل ملاك 
ملاك / دخله سلمت علي ادم 
دوومي وحشتنى عامل اي يا ريس 
ادم/تمام يا ابو الصحاب انتى عمالتي اية في المادة 
ملاك / بهزار شلنااا المادة 
ادم / يا شماته الشعب المصري فيكي 
ملاك /ههههه احم في حاجه حصلت 
ادم / الحرباية و العقربة جوة 
ملاك/ احمم يارب قوينا علي خناقة النهاردة وتعدي بسرعة 
( يقصد الحربايةستو و العقربه عمتو😂) 
سعاد عمت ملاك /كنتي بتصعي فين يا بنت اخويا 
ملاك/ في المدرسة هبقا اخدك معايا افسحك
سعاد /منتي ديرة علي حل شعرك مش متربية
ملاك/ والله اللي مربيني اعد وراكي ولو مكنش واثق فيا مكنش نزلني اتعلم 
سعاد ٠/ برفع حاجب تعليم اية بلبس دة هاا البلوزة قصيرة و البنطلون ديق لي جاية منين عشان الهانم تلبس كدا محدش من بنات العيله كلهم بيعملو اللي انتى بتعملية دة 
ملاك/ والله انا قلتلك اللي مربيني اهو اعد ورأكي تقدري تسألي 
طارق ٠/ احترمى نفسك وانتي بتكلمي مع عمتك
ملاك / اسفه يا بابا بس هي محترمتش وجودك وبتشكك في تربيتك لياا 
سعاد/ دة منظر طالبة في مدرسة شعرك سايب و الطقم اللي انتى لبساه دة 
ملاك / بابا لو مش واثق انة مربيني صح مكنش هيخليني البس كدا هو سيبلي حرية اللبس عشان عارف اخلاقي 
سعاد/ بغيظ و بص لطارقة انا مشية يا خويه تسلم تربيتك 
طارق/ انتى اتجننتي ازاى تكلمي عمتك كدا 
ملاك /انا مقلتش حاجه لدة  كلة 
فوزية ام طارق/ انتى عايله مهزقة ومش محترمة الرقصات بس هما اللي بيلبسو البس دة 
ملاك / طب مهي الرقاصة بتلبس عباية هل هي كدا محترمة مهي لبسة واسع وريحة شغلها اللي بتقلع و بتلبس فية بدلتها و بتخرج برضو بالعباية العيب مش في الواسع ولا الديق اهم حاجه عندى اني عارفه حدودى و اخلاقي كويس جدا 
فوزية / انتى فعلا ملقتيش اللي ربيكي بتتكلمي مع ستك و بتبجحي فيها 
فوزية /اخدت شعر ملاك في اديها و بدأت ضرب فيها 
فوزية /سبهالي انا اربيها انت مش فاضي تربي الله يعينك عليهم 
طارق / برحتك يا حاجة 
ملاك / حسبي الله ونعم الوكيل بعياط
فوزية ٠/ بتحسبني علينا يا بنت هدي صح مستنين اي منتي طالعة لي امك 
ملاك /بعياط سيبيني سبييني حرام عليكي عملتلك اية بعياط 
فوزية / من هنا و ريح قبل ما تروحي درسك ولا مدرستك تنزليلي توريني لبسك مهي مش سايبه يا بنت هدي 
احمد / ابن عم ملاك 25 سنة بتاع بنات صايع مدلل عايش علي فلوس ابوة طويل اسمر عيونة بلون البني 
احمد/ اية دا سبيها انتى بتعملي اية 
فوزية /قليلت رباية 
احمد / ابعدي خلاص هتموت في ايدك
ملاك/ وهي تنذف من انفها و شعرها اتنكش وعيونها بقت بلون الاحمر من شدة العنف و البكاء 
.............. 
في نيويورك 
في شركة الاسد 
......... 
اسد/ نقلت الشحنة الي مخزن الجديد 
يزن/ كله تمام بس دورك لزم نديلو الدرس التمام
اسد/ من امتى سبت حد فكر يغلط بس 
يزن / تمام بيرك هتعمل اية معاه 
اسد / دورك و بيرك طول ما هما مع بعض بينفذة صح بس اغبية مبيخطروش رجاله صح 
يزن / بس اية الخطة يعني.. 
اسد /نفذ اللي قلت علية 
يزن/ ههه متقلقش هما هيخلصو علي بعض طب الاتنين اللي في اوض التعذيب
اسد/ اقتل واحد و شوة التاني و ابعتهولو في بوكس هديه يليق بالاسد 
يزن بضحك/ تمام 
اسد / انصرف 
انسحب يزن خرج من المكتب 
............ 
يتبع...
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية ملاك الأسد)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات