القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ضحية انتقام الفصل السادس 6 بقلم اية مصطفي

 رواية ضحية انتقام الفصل السادس 6 بقلم اية مصطفي
رواية ضحية انتقام الفصل السادس 6 بقلم اية مصطفي

رواية ضحية انتقام الفصل السادس 6 بقلم اية مصطفي

زياد بصدمه : ملاااك .
يزيد وهو شايل ملاك اللي كان مغمي عليها  زق زياد ودخل القصر بسرعه وحطها علي الأنتريه اللي كان قريب وقام وقال  بخوف .
: حد يجيب مايه بسرعه .
وفعلا جابولوا مايه كل دا واللي في القصر وزياد ويامن في حالة اشبه بالصدمه مش فاهمين حاجه يزيد  ابتدي يحاول يفوق ملاك بالماية ومفقتشي وبعد كدا رن علي الدكتور بتاعها الدكتور كان موجود في القصر في أقل من نض ساعه ولما كشف علي ملاك هي ابتدت تفوق وبعدين الدكتور اتكلم وقال .
الدكتور : هي حصلها تضاعفات بسبب الحادثه اللي حصلتلها وده ادي لفقدانها جزء من الذاكرة .
زياد بخوف وصدمه : ايه انت بتقول ايه .
الدكتور بكل هدوء : انا هكتبلها علي ادوية ومهدئات بس ياريت محدش يعرضها لأي صدمه او حتي يحاول يفكرها بأي حاجه .
والدكتور مشي بعد كدا زياد اتكلم وقال بعصبيه : انا مش فاهم حاجه .
ووجه كلامه ليزيد وقاله : انت عملتلها ايه انت مين .
يزيد قال بهدوء : انا ابقي يزيد ابن عم بدر عم بدر اللي يبقي صاحب عم محمد والد ملاك .
قدريه اول ما سمعت الأسم برقت من الصدمه ما هي عافة ان مفيش غير بدر هو اللي عارف الحقيقه  هنا بقي ملاك ابتدت تفوق .
ملاك بتعب : ااه انا فين .
وقامت قعدت وهي ماسكه دماغها من الصداع وبعدين بصت ليزيد وقالتله .
ملاك : يزيد انت بتعمل ايه هنا انت جيت امتي .
يزيد قعد جمب ملاك وقالها : هو انتي ايه اخر حاجه فكراها .
ملاك بإستغراب :  اخر حاجه فكراها ان عم بدر خدني من المستشفي هو ايه اللي حصل بعدها .
هنا قدريه اتنهدت براحه لأنها اتأكدت إن ملاك معرفتشي حاجه زياد اتكلم وقال .
زياد : انا بردوا مش فاهم ملاك اختفت شهر كانت في الشهر دا .
يامن كمل وقال : ومنين باباك كان هنا ولما سألنا عنه عرفنا انو مسافر .
يزيد بصلهم وقالهم : بابا كان في يوم مروح في يوم لقي بنت في الأرض وحوليها دم طلب الإسعاف .
يامن قال : طب ليه الدكتور قال إن هو مسافر .
يزيد قال : لأن بابا كان مفكر إن البنت عليها طار او إن في حد عايز يقتلها فعلشان كده خباها ووهي عندنا عرفنا إنها تبقي بنت صاحب عمره وفوقتها ملاك مكنتشي فاكره حاجه اووي غير إنها كانت زعلانه ومخنوقه جداااا .
الكل اقتنع بكلام يزيد اصله مقنع بردو وبعدين زياد قال .
: هو ايه اللي حصل خلاها يغمي عليها .
يزيد قال : ملاك قررت إنها ترجعلكوا تاني وانا جيت اوصلها فجأه اغمي عليها وحصل اللي حصل .
وزياد بعد ما اقتنع جدا راح حضن ملاك اللي حضنتوا اصل المفروض بقا إنها مش فاكرة اللي هو عمله فيها وبعدين زياد طلع ملاك اوضتها وطبعا ملاك طلبت منه إن يزيد يقعد معاهم وزياد ممنعشي بالعكس دا رحب بالفكرة جدا هو ويامن وفعلا يزيد قعد معاهم وفضولوا اوضه بليل بعد ما اللي في القصر كلهم ناموا ملاك نزلت تتمشي شوية في الجنينه لقت يزيد واقف في الجنينه بصوا لبعض وضحكوا بإنتصار ....
استوووووووب.                                      Flash back 
في فيلة عم بدر بعد ما الكل قال لملاك انه هيساعدها تاني يوم ملاك نزلت كانت لبسة تيشيرت قصير وبنطلون جينز ونزلت لقت يزيد كان بيطبخ غالبا قالها .
يزيد بهزار : اوباااا لا ديه مش طلقة روسيه دي روسيه اروبيا امريكانيه كوكتيل ايه عسل .
ملاك ضحكت بكسوف ويزيد ملحقش يعيني طبعا كلكم عارفين إن اكيد عم بدر ضربوا بالقفي كالعاده بس المره ديه لبس في طبق الدقيق وكان وشه كله دقيق والكل إنفجر من الضحك بعد ما كلوا ملاك قالت ليزيد .
: ها عرفت هتعمل ايه .
يزيد : عيب عليكي .
ملاك : يزيد الغلطة هنا بفورة هي لو عرفت إن ديه تمثلية مش هتسكت .
يزيد : هو انا بردو مش فاهم انتي ليه عايزة تمثلي إنك فاقده الذاكرة .
ملاك : هتعرف كل حاجه في وقتها .
واتفقوا مع الدكتور علي كل حاجه .
نرجع بقي ........
بعد ما ضحكوا ملاك قالت ليزيد .
ملاك : الدور دخل عليهم يا معلم .
يزيد : عيب عليكي مش قولتلك .
سمعوا صوت حاجه بتتحرك ولقوا حد واقف ملاك قالت بخضه : انت .......
يتبع....
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات