القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فتاة التنمر الفصل الرابع 4 بقلم هنا

 رواية فتاة التنمر الفصل الرابع 4 بقلم هنا

رواية فتاة التنمر الفصل الرابع 4 بقلم هنا

رواية فتاة التنمر الفصل الرابع 4 بقلم هنا

نور:بتتصلي ليه تاني يا دكتورة عايزة مننا ايه
-حضرتك صاحبة الرقم دا عملت حادثة وعنوان المستشفى*****تعالوا اتعرفوا عليها
نور:اييييه
اكمل:دا رقم سماا
نور:ااه هو رقمها
اسر:طيب تعالوا بينا بسرعة نروح نشوف في ايه
شهاب خرج:تليفونك يابني
اكمل:شكرا يا عمي..يلاا يا اسر بسرعة
اسر:ايه محدش هييجي معانا منكوا
نور:لا احنا مالنا بيها ما تولع روحوا انتوا ليها
اسر واكمل مشيوا
شهاب:هما رايحين ملهوفين كده على مين يا بت يا نور
نور:على الاستاذة سمااا
شهاب:هي فين
نور:تلاقيها مستنياهم في البيت ولا حاجة سيبك منهم(يا حرباية يا عقربة
😢
)
-----------؛---------
في المستشفى
وصل اكمل واسر
اكمل للأستقبال:لو سمحتي الانسة سماا شهاب ابو المعز جاية في حادثة عربية ممكن اعرف اوضتها
الاستقبال:ااااه انسة سماا كانت اوضه 113 بس هي خرجت
اكمل:خرجت؟؟
الاستقبال:ااه يا فندم خرجت
اسر:ازاااي دا في حد اتصل وقال تعالوا استلموا جثتها
الاستقبال:يمكن حصل سوء تفاهم وقصده على واحدة تانية..بس انسه سما خرجت
اكمل:طيب انتِ تعرفي ايه الحصل ولا عملت حادثة ازاي او راحت فين دلوقت
الاستقبال:كل ال اعرفه حضرتك انها دخلت بالعربية في شجرة والعربية ولعت بس هي خرجت منها وكانت جروحها بسيطة...اما هي خرجت راحت فين ..انا مش عارفة
اسر:خلاص تمام شكرا..يلاا يا اكمل نطلع ندور عليها اكيد ما بعدتش
اكمل:يلاا بسرعة
---------------؛-----------
اسر:بقالنا ساعتين ندور عليها ومفيش ليها اثر
اكمل:وانا مش عارف اذا كان ليها قرايب هنا بتروح عندهم
اسر:طيب هنعمل ايه دلوقت
اكمل:مش عارف
اسر:اكمل...هي نور دي اختها الحقيقية
اكمل:اااه
اسر:غريبة
اكمل:مش هستغرب من رد فعلك عشان انا كنت عامل زيك كده اول ما عرفت
اسر:يعني هي ما بتحبهاش
اكمل:الظاهر كده..بس الواضح ان سماا بتحبها اكتر من نفسها
--------------؛----------
في بيت شهاب ابو المعز
نور دخلت اوضة سماا تشوف فلوس او اي حاجة تاخدها لقت الجواب ال سما كتبته
الجواب:""مش عارفة ابدأ ليكوا منين بس انا كنت نفسي اعيش في جو اسري لطيف واكون محبوبة...انتوا كنتوا بتحبوني اكتر من نفسكوا زمان..مش عارفة ايه ال غيركوا من يوم ما نور راحت الجامعة..يا ترى عشان هي جميلة وبشرتها فاتحة والعرسان هييجوا لها بالكوم ولا عشان ايه..كنت انا اقرب ليكوا من نور بكتيير وكنتوا بتحبوني وانا انا لسة بحبكوا لحد الان بس انتوا ليه كسرتوني وبقيت ضعيفة بسببكوا لييه انا مش مسامحاكوا على ال انتوا عملتوه فياا وصدقوني هتندموا ومش هسامحكوا انا ماشية عشان ترتاحوا مني""
نور وهي بتقطع الجواب:ههههههه يلااا انا ال ارتحت منك مش هما..مش عارفة اصلا هما كانوا بيحبوكي على ايه واكتر مني ليه دا انا احلى منك مليون مرة..بس يلااا بقى انا كرهتهم فيكي يا خسارة بال كنت اجي اقوله ليهم وهما يا عيني صدقوني وكرهوكي ههههههه
------------؛---------
في مكان تاني
**شخص يفتح باب بيت (شاليه) ويطلع يقف في البلكونة ويبدأ يتنفس الهواء ليرتاح
سماا:يا ترى ايه ال غيركوا من ناحيتي..بس مهما عملتوا فيا بحبكوا ومقدرش اكرهكوا بس انتوا كسرتوني كتييير ليه انا عملت ليكوا ايه
بنت من وراها:اهلااا بالندلة ال افتكرتني
سما لفت:الاااء..واخدتها في حضنها:انا جيت مالقتش حد فتحت ودخلت..عاملة ايه وحشتيني
الاء:وانا لو كنت وحشتك كان يعدي 7 شهور من غير ما اشوفك يا ندلة
سما بحزن:معلش بقى ظروف
الاء:اهلك لسة زي ما هما
سما ودموعها نزلت:بقوا اكتر يا الاء اكتر
الاء:والله يا بنتي بحس ان الحرباية اختك بتعبيلهم كلام وحش عنك
سما:الااااء..نور اختي وعمرها ما تأذيني
الاء:والله ما في حد بيأذيكي غيرها وبكره تشوفي
سما:نوور!! لا لا اكيد لا دي اختي يا بنتي
الاء:طيب براحتك قومي ادخلي نامي ونكمل كلامنا بكره
-------------؛---------
في صباح اليوم التالي
اكمل يدخل شقته بعد رحلة بحث طويلة على سماا بدون فايدة
هند:ابيه ابيه انت اتأخرت ليه كده
اكمل:هند!! ايه مصحيكي للصبح
هند:خوفت عليك يا ابيه اتأخرت جدا
اكمل:انا اسف بس كنت مشغول
هند:ابيه هو الكلام ال سمعته دا بجد
اكمل:كلام ايه
هند:انك كنت رايح تخطب دكتور سماا مش نوور
اكمل:ااه وفيها ايه
هند:يا ابيه الدكتور سما مش محترمة هتخطبها ازاي
اكمل:مش محترمة؟؟؟
هند:ايوا يا ابيه دكتور سما *********************ومش محترمة
اكمل بغضب:اتكتمي يا هند مين ال قالك الكلام دا
هند:نور اختها يا ابيه واكيد تعرف عنها كل حاجة وهي ال قالت لينا والجامعة كلها عارفة الكلام دا عن الدكتور سما
اكمل بغضب وصوتوا علي:نووور!. وانت ازاي تصدقي الكلام داا..كنتِ شوفتي بعينك
هند:لا يا ابيه بس اختها هي ال قالت يبقى الكلام دا اكيد صح
اكمل بغضب:خلاص انا نازل وهعرف الناس كلها ان انت مش محترمة انت كمان************ والناس هتصدق عشان انا اخوكي صح؟؟...بس كده هيكون كلامي صح هااااا ردي ساكته ليه
هند بكت:لا يا ابيه مش صح..انا اسفه
اكمل:ازاي تجيبوا سيرة بنت على لسانكوا بالطريقة دي وتكرهوا الناس فيها للدرجة دي شرف البنت بقى لعبة ...ماشي يا ست نووور حسابك معايا..وانت يا هند هحاسبك على كل ال عملتيه وانا مسافر..استني عقابك بقى
هند بدموع:رايح فين يا ابيه
اكمل بصوت عالي:رايح في داهية تاخدني انت مالك بياا...ونزل وخبط الباب جامد وراه..وهند فضلت قاعدة تبكي
------------؛----------
اكمل اتصل على اسر:ايوا يا اسر تعالى ليااا حالا على بيت سمااا
اسر:في ايه ايه الحصل
اكمل:تعالى بس وهفهمك سلام.....وقفل من غير ما يسمع الرد
اكمل وصل البيت وطلع فضل يخبط على الباب جامد
نور:ايه في ايه الحمار ال بيخبط على الصبح دا...فتحت:اكمل انت ايه الجابك هنا امشي لو سمحت امشي بسرعة
اكمل:امشي ليه خايفة من حاجة ولا ايه
نور بتوتر:لا وانا هخاف من ايه يعني...بس امشي احنا الصبح امشي
شهاب طلع:في ايه مين على الباب...هو انتَ اييه السنيورة ما قضتش غرضك ولا ايه
اكمل بإستغراب:سنيورة ايه
نور:مفيش ويا ريت تمشي حالا بقى عايزين ننام
اكمل:مش همشي من هنا غير لما اعرف ايه الكلام ال انت بتقوليه على سماا داا فاهمة
شهاب بغضب:هو فيييه ايه فهموني مش سما عندك عايز مننا ايه(اتوكس
😏
)
اسر وصل:اكمل في ايه
اكمل:احنا امبارح كنا هنا ونزلنا بسرعة بعد الاتصال ال جه للأنسة نور ليه
اسر:عشان ال اتصل قال تعالوا استلموا جثة سماا
شهاب:جثة؟؟
اكمل بسخرية:ايه وصلك كلام غير داا؟
شهاب وجه نظره لنور:هو مش في اتصال جه لك من سما امبارح ان هي عندك في الشقة عشان كده انت نزلت بسرعة انت وال معاك داا
اسر بإستهزاء:احنا امبارح نزلنا بعد ما جه اتصال لنور وقالولها تعالي استلمي جثة اختك وهي رفضت
شهاب:انتوا بتقولوا ايييييه
اكمل:بتتعصب ليه دلوقت مش تستنى على ما تعرف ان بنتك الانسة نور بتشهر بسمعة اختها المحترمة في الجامعة ومكرهها الناس كلها في اختها مع ان الانسة نور هي ال مقضياها في شقق مصر كلها
الكل:ايييييه؟....
----------؛---------
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات