القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جواز غلطة الفصل السابع عشر 17 بقلم شيماء محروس

 رواية جواز غلطة الفصل السابع عشر 17 بقلم شيماء محروس

رواية جواز غلطة الفصل السابع عشر 17 بقلم شيماء محروس

رواية جواز غلطة الفصل السابع عشر 17 بقلم شيماء محروس

ف فيلا ناصر
تجلس سهير/ وهى بتمسك راسها انتى يا زفته
الخدامه/ أيوة يا هانم
سهير/ هاتيلى كوبية شاى بسرعه
الخدامه/ حاضر يا هانم
وتجبلها صنيه الشاى ومعاها كوباية ميه وتمشى ناحية البسين وتقف
تبص تلاقى جثة ناصر ف الميه تصرخ يجوا الخدم
سهير: بصوا ف الميه
الخدم/ مافيش حاجه يا مدام
سهير تبص / ازى
الخدم / شكل حضرتك اعصابك تعبانه الايام دى
سهير/ قصدك اى يعنى أنا مجنونه
الخدم / لا سمح الله انا قصدى ان حضرتك عاوزه ترتاحى
تطلع سهير فوق ف اوضتها
___________
ف المستشفى
يفحص الدكتور هدى
الدكتور/ لا عال اوى ممكن تطلعى كمان انهارده من المستشفى
حمزة / تمام شكرا يا دكتور
الدكتور/ الف سلامه عليكي يا قمر
حمزة / اتفضل يا دكتور متشكرين
هدى بتضحك وحاطه أيدها ع بؤقها ويطلع الدكتور من الاوضه وحمزة يقرب منها
.
حمزة / بتضحكى ع اى ده انا كان نفسى ادشش دماغه مسكت نفسى بالعافيه عنه
هدى / احرجته
حمزة / يعنى حلو لما يقولك يا قمر
هدى/ لالا مينفعش ابدا
حمزة / طيب يلا أجهزى لحد ما انزل الحاسبات
هدى / ماشى
حمزة / بقولك اى ما تجيبى تصبيرة
هدى / يعنى اى
يقرب حمزة منها جامد ويبوسها ف خدها
حمزة / يعنى كده ويغمزلها
ويطلع وهدى حاسه ب احراج جامد
________
ف منطقه تانيه كان شريف عرف مكان سها وجاب الرجالة وحاوطوا الحته كلها
ويقف شريف قدام الباب ويكسره ويمسك سها من شعرها
سها / ااااااه سيب شعرى
شريف / بتضحكى عليا انا يابت بتستغفلينى
سها / سيبنى بقولك
شريف / ده انا مصدقت لاقيتك اسيبك
وينزل ويحطها ف العربية
________
ف الخليج
محسن بيحاول يقرب من سحر
محسن / وش بيكى
سحر / مصدعه
محسن / اجبلك الدكتور
سحر / لا
ويغمى عليها
محسن / سحر سحر
ويشيلها ويحطها ع السرير ويجيلها الدكتور
وبعد ما الدكتور يفحصها
الدكتور/ الف مبروك المدام حامل
محسن بفرحه ويسقف ويلف حولين نفسه / عم تحكى صحيح
الدكتور/ اى
محسن / شكرا الك يا دكتور اتفظل اوصلك
___________
ف كباريه
يمسك ناجى كوباية من الخمرة ويشرب
ويطلع ع المسرح ويرمى فلوس ع الرقاصه ويجى يحضنها يمسكوه الحرس ويرموه بره
وبعد شويه يروح البيت تقرب منه سمر ذات العشر سنوات اول ما يدخل
سمر / بابا بابا
ناجى / عاوزه اى يابت
سمر / انا جعانه ومافيش حاجه اكلها ف البيت
ناجى / خدى فلوس اهو وروحى هاتى اكل
سمر / بس مش هعرف اجيب اكل ل نفسى
ناجى / ابعدى عنى بقا وانتى بومه زى امك
تطلع البنت تجيب اكل واحد يقرب منها
شخص/ ازيك يا قمريا
سمر / ازيك يا عمو
شخص/ عارفه ماما مستنياكى عشان تاكلى انتى وهى مش انتى جعانه
سمر / أيوة واخواتى كمان جعانين
شخص/ طيب تعالى شوفى ماما وهى هتديكى اكل ليكى انتى وأخواتك
سمر / بس بابا قالى انا ماما ماتت
شخص/ لا بابا كان بيضحك عليكى تعالى معايا وانا اوريكى بنفسك
سمر / ماشى يلا
___________
ف فيلا حمزة
تدخل هدى ومعاها حمزة ويقعدوا وحمزة يطلب من الخدم أنهم يحضروا الاكل
هدى / فين ماما يا حمزة
حمزة/ بصراحه والدتك اتوفت بس انا مكنش ينفع اقولك وانتى تعبانه وانا دفنتها ف المدافن بتاعت العيلة
هدى / انت بتهزر صح
حمزة / للاسف لا ووالدى كمان اتوفى كان نفسى يبقا ده كله حلم وافوق منه مرضتش اقولك خفت عليكى من الصدمه وانا مكنتش هتسحمل انتى كمان تروحى منى
هدى / عاوزه اروح للمكان اللى ادفنت فيه ماما
حمزة / طيب مش دلوقتي
هدى / لا دلوقتي
حمزة بصلها بقلق من شكلها أنها معيتططش ولاه عملت اى ردت فعل ف أخدها ع المقابر
________
عند ناجى تيلفونه بيرن
ناجى / الو
شخص / اسمع بنتك معانا لو عاوزها ترجعلك سليمه ربع مليون جنيه يكونوا عندى انهارده يا الا هبعتهالك جثة
ناجى / يا عم هو انا لاقى اكل ابعتها زى ما تتبعها انا مش معايا فلوس
وقفل ف وشه السكه
______
ف فيلا ناصر
تنام سهير وتصحى ع ايد بتلمس ع جسمها وصوت بيهمس ف ودنها
لازم تيجى معايا مع ناصر جوزك اللى قتلتيه ب ايدك
وتصحى تصرخ
سهير / متلهوهش متلقهوهش
وتنزل تحت وتامر الخدم يجبولها ميه
وتبص فجأة تلاقى ناصر
ناصر / اتفضلى يا روحى
ونكمل البارت اللى جاى
ناصر مات ولاه عايش
شريف هيعمل اى ف سها
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

7 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق