القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما يعشق الظابط الفصل الثامن 8 بقلم فاطمه وجيه

  رواية عندما يعشق الظابط الفصل الثامن 8 بقلم فاطمه وجيه

 رواية عندما يعشق الظابط الفصل الثامن 8 بقلم فاطمه وجيه

 رواية عندما يعشق الظابط الفصل الثامن 8 بقلم فاطمه وجيه

لنور قطع استغل دونجون الفرصه ورفع الوش وحضن منه جامد لدرجة كان هيكسر عضمها وعينيه بدات تدمع وباس خدها بحب

الدونجون وهو لسه علي حالته:مبروك ياطفلتي


النور يرجع فجاه والكل بصص بذهول ل منه الي قاعده علي الارض وبتبص حوليها بخوف

مهاب قرب منها بفزع:حببتي مالك

منه تتلفت حوليها:هو هو كان هنا انا متاكده حضني وباس خدي

مهاب بعدم فهم:هو مين ده

منه بدموع:هو هو كان هنا والله كان هنا ويغمي عليها

يبصلها القائد بخوف ويقرب منهم:ملها يا مهاب

مهاب بص ل منه:مفيش متوتره شويه

الدونجون كان ماشي بسرعه والدموع متجمع في عينه خبط في حد وقع

الدونجون:اسف مخدش بالي

چاك بيشيل قناعه من الارض:اووه لا عليك لم اتاذي

الدونجون بصلو ورجع بص لي مهاب الي حاضن منه:انت مش مصر

چاك بتوتر:علي ان اذهب الي القاء

الدونجون يجز علي سنانه بقوه:يخوفك مني يا صقر لو الي بالي صح

الدونجون دخل الحمام قلع القناع وطلع علبة لينزز من جيبه ولبسها ورجع القناع

الدونجون بغمض:هيبان

الكل كان مبسوط قرب القائد من صقر:مش يلا بقا

صقر بصلو بجمود:يلا يافندم

الدونجون قرب من چاك وقلع القناع

چاك بفرحه:جوجو انت هنا

الدونجون ببتسامه:اهلن

چاك قلع القناع:هي يا مان من ساعت مكانها في المانيا مشوفتكش

الدونجون بص نحيت مهاب بغل:مش هتبقا اخر مره عن اذنك

الدونجون وقف بعيد وهو ماسك الفون:اسمعني كويس

....:ايو

الدونجون ببرود:منه تتخطف الجوازه دي علي جثتي

....:بس هما اجوزه خلاص

الدونجون بعصبيه:بسبب غبائك قولتلك قول ل مارتن يخطف مهاب بس الظهر انا لازم اعمل كل حاجه

...:قولي اعمل اي

الدونجون:اسمع تدخل تفصل النور من تاني وسيب الباقي عليا

...:طيب اديني خمس دقايق

الدونجون ببتسامه:سبعه
صقر رجع الزنزانها:تفتكر راح

القائد:ده اكيد راح

صقر بستفهام:مش ممكن يعمل حاجه

القائد ببتسامه حزينه:ممكن يعمل كل حاجه الا انو ياذي منه

القاعه ضلمت من تاني وقف مهاب الي ماسك ايد منه

منه بخوف:مهاب انا خايفه

يشد مهاب علي ايدها:متخفيش يا حببتي

الدنجوان يقرب منها ويهمس ليها:متخفيش انا هنا

منه ترتجف:يستحيل انا انا بيتهيقلي هو مات مات

الدونجون قرب من منه وحضانها من وراه وبنفس الهمس:وكده بيتهيقلك

منه انتفضت وشدت ايد مهاب بخوف:مهاب انت سامع في حد حضني

الدونجون يبعد عنها فجاه في اللحظه دي مهاب يشدها لي ويحصنه

مهاب:مفيش حاجه ياحببتي انتي متغوطها

تبعد منه عنه بعصبيه:انا مش مجنونه والله في

يشدها الدونجون لي وبهمس:انتي مش محتاجه تشرحيلو ورش علي وشها بخاخ وقعت علي صدرو شالها بخف وطلع بيها وسط الناس بهدوم

مهاب:منه انتي سكتي فجاه لي

الدونجون من السماعه:رجع النور

النور رجع مهاب بصص حولي مش لقي منه

الدونجون بصص لي منه ببتسامه وشال العدسات عشان يقدر يشوف حدد علي عينه وساق

مهاب دور القاعه كلها وبص لي خالد بخوف:وبعدين هنعمل اي

خالد:اتصل علي القائد

الاء بعصبيه:اختي فين

مهاب طنشه ورفع الفون وبعد عنها:الو ياقائد منه اتخطفت

القائد رد بفزع:اتخطفت ازاي وانت كنت فين

مهاب باسف:انا اسف انا مقدرتش احميها يافندم بس الي

يقاطعه القائد بغضب جامح:الي حصل انك قصرت يا حضرت النقيب ولو حصلها حاجه رقبتك مش هتكفي وقفل في وشه بعصبيه

صقر اتوتر من صوته:في اي ياغيث

يقلع القائد القناع بنصور البطيئ ويرمي بعصبيه علي الارض:شكك كان في محله خد منه

صقر:خدها لي لو عايز يخدها كان خدها من الاول

غيث:اكيد عرف ان ده مهاب مش چاك انا لازم امشي

صقر:انت هتسبني كده لازم ابقا معاكم
غيث:لا خروجنا سواء هيلفت النظر ثم انت هنا متهم مش فرحله يا بيه

سابو ومشي

صقر بغيظ:كتك القرف في غرورك

مها قاعد حطط ايدو علي راسو

الاء بغضب:انا غلطانه اني وفقت علي واحد زيك انت مقدرتش تخلي بالك حته من اختي

مهاب موطي راسو وساكت تماما خالد بصلو بحزن

الاء بعصبيه:انت هتفضل قاعدلي كده

خالد بحده:الاء كفايه

الاء بغضب:انت ازاي تتكلم معايه كده وبعدين خد بالها من الصوت خالد

قلع خالد القناع بهدؤ وبصلها:ممكن تهدي

الاء بصدمه:خالد انت هنا

چاك:لا يمكنني التنفس ايمكني انا ايضا

خالد:شيل وخلصنا

چاك خلع القناع وهو بيعدل خصلاته:هكذا افضل

بصت ل مهاب وبصت لي چاك بصدمه:ازاي

چاك ببتسامه:انه يشبهني

الاء لسه تحت تاثير الصدمه:اي الي بيحصل هنا ومين ده وفين منه

خالد بهدؤ:هفهمك كل حاجه بس مش وقته لازم نلاقي منه قبل متطلع برا مصر

الاء بصدمه:برا مصر

الدونجون وقف وشايل منه وبصصلها بحنين تقرب طيارت دونجون الخاصه يبص لي منه ببتسامه ويقرب من الطياره ويطلع بيها دقايق وكانت الطياره في الجو

الدونجون بيحط قطن في ودان منه:عارف انك بتتعبي من هؤاء الطياره وباس راسه وخرج يعمل تليفون

غيث ضرب مكتبه بعصبيه:خدها وطلع برا البلد بيها

خالد:اهدي بس اكيد محلولها

الباب يتفتح فجاه وتدخل بلبسها الميري وتقف قدمه:فندم ا

يقاطعه بجمود:انتي ازاي تخشي كده

بصتلو بحده:انت بتزعقلي

چاك بصدمه:انتي مش حراميه

سراب بصتلو من فوق لتحت:انت اخر واحد يكلم هنا

چاك بصلها بحنق وسكت

سراب:كنت عايزه اقول لي حضرتك اني هسافر المانيا

غيث بعصبيه:لا

سراب بنفعال:غيييث

غيث بغضب:انتي اتجننتي

سراب:طيارة دونجون هتوصل المانيا ولازم يلقي مايا هناك

غيث بحده:مفيش مايا تاني

سراب ينفعال:انا اتعذبت عشان اوصل ل مكان المكيروفيلم
غيث ببرود:اتحكمي في اعصابك الاول

سراب قربت منه وبصتلو بحده:متمرسش العاب التعذيب النفسي عليا مش هتاكل

غيث ببتسامه:اها بجد

سراب:ايو ولازم عيني تبقا علي منه

غيث:بس هو مش هيروح المانيا

سراب بثقه:هيروح بس مش هيقعد هيروح ياخد مايا لان لازم حد يبقا معاه في ثفقه الاخيره

غيث يقعد علي المكتب ويحط رجل علي التانيه:مش هيعمل كده انتي خلاص اكشفتي وبنسبه ل المانيا هو رايح يفجر المكان الي انتي عرفتي

سراب بثقه:لسه مشكوك في امري واقدر اضيع شك ده

غيث:واحنا مش قد المخاطره

سراب بعناد:هسافر

غيث بغموض:مش هتسافر انتي هتجبي هنا

سراب:هنا ازاي

غيث:اسمعني انتي هتكلمي وهتقوليلو انك اتقبض عليكي وجبوكي علي هنا يلا

سراب مسكت الفون ودقت ل دان

سراب:الحقني يا دان انا تم القبض علي

دان قام وقف:تقبض عليكي فين يا مايا

سراب ببكاء:لا اعلم احضروني الي مصر

دان:تم القبض عليكي بسرقت هاتف اليس كذلك وضحك بقوه

سراب بصدمه:دان بقولك اتقبض عليا

دان بسخريه:حظك ليس جيد انا كنت بالحفل زفاف الضابظ زميلك الي كنتي بتحضريها

سراب بصت بصدمه ورفعت عينيه ل غيث الي بيبصلها بتوعد:اي حافله

دان بضحك:تؤ مش معني اني اعمي تستغفلني تؤ ازعل انتي عارف من حكم السنين الي قضتيها معايا اني اعمي جزاء مش اعمي اعمي

سراب تبلع ريقها:دان انا

دان بعصبيه:انتي واحده خاينه اكلتي وشربتي معايه في طبق واحد وطعنتيني فظهري ويضحك فجاه اوه نسيت مايا لا لا الضابط سراب مغرمه بالضابط صقر عشان كده تطعن ف الناس عاد

سراب بص ل الفون بجمود وسكتها

دان بضحك:هاي شباب يارت تكونه مستمتعين انجوي وقفل السكه

غيث بعصبيه:انتي كنتي ف الفرح

سراب بتوتر:ف الواقع

چاك:نعم كنت هناك ورقصت معي

غيث بنفعال:متحولها ل التحقيق اتفضلي برا

طلعت سراب بعصبيه

خالد:لي كده

غيث:متحول انت كمان برا

خالد:بس انا

غيث بعصبيه:برا يا حاضرت الرائد

خالد بقرف:مغرور وطلع

چاك ببتسامه:فري جود

غيث عقد حاجبه:انت بتعمل اي هنا

چاك بعبط:وات

غيث بنفعال:متستهبلش يا مالك مش نقصك

مالك بضحك:اي يا مان براحه

غيث بنفعال:متحول علي التحقيق انت كمان

مالك برفع حاجب:نعم

غيث:وجزي يومين

مالك بصدمه:يانعمممم

غيث :كلمه كان وخصم شهر

مالك:شايف الانسان بيعمل ف اخوه الانسان اي

غيث برفع حاجب:مكان فري وات وبط

مالك بضحك:اي يارمضان بنهزر مبتهزرش

غيث بقرف:بقا انت الماني انت

مالك برفع حاجب:جراه اي ياقائد ممحدش قدر يشك مجرد شك اني ضابط

غيث يتنهد:مفيش غيرك دلوقتي مش مكشوف

مالك بمرح:كلو بمجهودي غيث يبصلو برفع حاجه احم وتوجهاتك يا قائد

غيث:لازم تثبت حسن نيتك لي دونجوان واكيد شافك في الحفله

مالك بثقه:ايو عملت زاي مانت قولتلي وشافني وعملت معرفهوش بس لي عملت كده

غيث ببتسامه الي حصل انو

فلاش باك:

منه وقفه قدام مها وهي مبتسمه والقائد ماسك ايدها

دونجون همس ليها من وراءه:مبروك سا طفلتي

التفت غيث بصدمه ملقش حد بعد عنها وسند بعيد لمح حد بقناع ابيض قرب غيث منه ولمح الحروف علي خدو

غيث يحط ايدو في جيوبه:كنت متوقع

حط غيث السماعه وبعد عن منه:مالك چااك الكلب

مالك بضحك:لا اريد ان الفت الانظار وبهمس متصل بيا لي يا قائد المصايب

غيث بصص بعينه متابع دونجوان:رايسك هنا

چاك يلتفت حوليه:دان هنا

غيث:ايو متلفتش الانتباه اسمع دان لازم يشوفك

مالك:ينعمممم

غيث:يخربيتك وداني اسمع

مالك:اشجيني

غيث:لازم ابقا بعيد عن منه لو قربت منها هيعرف اني عايش

مالك:انا هعمل اي

غيث:اقلع القناع بتعك وبص فيه

مالك قلع القناع وبنظره خاطفه:جهاز تتبع

غيث:عايزك تخبط في دان و
يقاطعه مالك:احط دي فيه من غير ما يحس في حته مداريه

غيث ببتسامه:الله ينور عليك

مالك:طب ولو عرفني

غيث:هو ده المطلوب اكيد شافنها كلنا ولازم يتلهي عني وعن صقر

مالك:تلهي فيا بتعملني طعم حئ يا قائد

غيث:مالك اخلص

بااااك

مالك:طب الي مفهمتوش هو خطف منه لي

غيث:عشان عرف ان الي بيجوز مهاب مش انت

مالك:طيب مانا كده في دايرت الشك

غيث يطلع حاجه من الدرج:لما توديلو ده هتطلع برا الدير

مالك بصدمه:المكيروفيلم انت بتهزر

غيث بضحك:لا ده جد الجد

مالك:اوعي تكون بتفكر ف

غيث بمكر:هو بعينه يلا يا شبل

الدونجون وصل كندا ونزل وهو شايل منه ودخل بيها جناحه

ايات قامت نطت:داني انت هنا

دان بصلها وحط منه علي السرير ويقعد جنبها

ايات بغيره:مين الي انت جيبه دي

دان بصص لي منه:حياتي

ايات بنفعال:طلعت حياتك

دونجون بسخريه:بتغيري

ايات:اغير من اي لا طبعا

دونجون:يبقا تسكتي وجهزي نفسك

ايات:لي اي!!

دونجون:عندنا ثفقة دهب مع مافيا روسيا

ايات باستفسار:واحنا هنديهم الدهب ولا هناخدو

دان بضحك:حلو هناخد دي لا هناخد وهناخد الفلوس

ايات:نصبيا يعني

دونجون ببرود:اجهزي عشان هنسهر معاهم

ايات:والمزه

دوانجون:ميتخفش عليها دي اخت الغالي

ايات بستفهام:اخت مين

دونجون:بقتي تسالي كتير

ايات:لسه مش واثق فيا

دونجون يقرب منها ويبصلها بحده:مش عارف

ايات:انت بصصلي كده لي

دان:اخت غيث

تبص لي منه وتبصلو بخذي:يعني انت مش غيث

دان بضحك:لا مش انا هو

بعدت عنه وهي بتبلع ريقه:يعني انت

دان ببرود:اي خوفتي تاني

ايات بصتلو بنص عين:بطل اسلوب التعذيب ده

دان ببتسامه:طب اجهزي

ايات:طيب يا

الدونجون:رواد يارب نحفظ

ايات بغيظ:ما بصراحه اسماءك كتير بتفكرني بمسلسل العرف

دان بضحك:بس انا مبحبش اللمون بنعناع ورجع ل البرود اجهزي
ايات لبست فستان ابيض بفتحت صدر وفعت شعرها كحكه وحطت ميك اب سنبل

الدونجوان خرج وهو لابس بدله سوده ومرجع شاعرو لي ورها وقف قصد المرايه يرش بيرفيوم

ايات بصالو بنبهر:اي الحلو دي

دونجون بصصلها من المرايا ببتسامه:بتقولي حاجه

ايات بصلو ببلهاء:اي

دونجون يشدها لي فجاه تخبط فحضنه ويرفع ايدو يفك شعرها

ايات بغيظ:لي كده بقا

دونجوان بحد وهو بصص ليها بعيونه بحد:اوعي ترفعي شعرك كده تاني وانا معاكي فاهمه

ايات ببتسامه:شعرك حلو دي سبغي دي

دونجوان ببتسامه:اتاخرنا

تلف ايديها حولين دراعو:مش يلا بقا

دنجوان بصلها ببتسامه ولف ايدو حولين وسطها وطلع بيها

ايات بص لي العربيه بخوف:هتعرف تسوق

تتلاشي ابتسامه ويرجع ل الجمود:اي هتتقلب بينا يعني ولا عشان اعمي

ايات:انا مش قصدي قصدي انو

دان سابها وركب وشغل العربيه فتحت الباب بسرعه وركبت

ايات:علي فكره مش زؤق انك تسبني وكنت هتمشي

يبتسم ويسوق تبص لي الطريق وتبصلو بصدمه:هو انت متاكد انك اعمي

دونجون ابتسم بمراره:لا انا بشوف احسن منك علي فكره

ايات كنت هتتكلم وقف العربيه ونزل نزلت وراه

الدونجون:انا رواد واني اسيل مش عايز غلط تمم

ايات:طيب بس انا مبعرفش اكلم روسي

دونجون:بيكلمه عربي وبيفهمه مش عايزه تفتحي بؤق بي كلمه جوه

هزت راسها شدها علي ودخل بيها وكل بيبص ل دونجون وبيتهمسو

قرب من تربيزه:هاي

مخيائيل وهو بيبص لي ايات:هاي

رواد بيبص لي اسيل:ده ليدر مخيائيل وده اليكسي وده إيغور

اسيل تميل علي رواد:اي اسامي الكفار دي هو انتو كلكم كفار

رواد ضربها بخفه بكوعه في بطنها

اسيل:اهلن

ايغور ببص جريئه:انتي جميله جدا

ايات:بيقول اي اﻷفندي دي

رواد بغيظ:بيقولك اسكتي واقعدي

قاعدة ايات بغيظ

رواد بثقه:الشحنه هستلمه امته

مخيائيل:علي كل 3كيلو دهب
هاخد خمس مليون دولار

رواد:ممم موفق

ايغور:ليا علي كل كيلو ضربيه 20%يعني ميت مليون دولار

رواد يشرب من الكاس الي قدامه:موافق

اليكسي:هعديلك البضاعه هاخد ميه وخمسين مليون دولار بس

رواد ببتسامه مكر:موافق

التلاته بصه لي بعض بتعجب وبعد بصلو:طلباتك

رواد بصلهم:طلعا انا هدفع ملاييين مش كده ومش هدفع فلوسي من غير ضمان

مخيائيل:ضمن اي ده

وراد بمكر:مش هدفعلك غير لما تسلم البضاع ل ايغور الي هيعين ويشوف الضريبه قد اي ويسلم ل اليكسي الي هيعدي البضاعه ويستلم الفلوس كمله وكاش

ايغور بشك:واي يضمن لينا حقنا

رواد:هو هيعدي البضاعه بس مش هيقولي مكانها غير لما يستلم الفلوس

مخيائيل:اوفق

اليكسي بصلهم:معنديش مشكله

ايغور يبص لي ايات بوقحه:اوفق بس بشرط اريد تلك الجميله الليله

ايات خافت من نظراته ومسكت دراع رواد بخوف

رواد يحط ايدو علي خصرها ويشدها لي:دي مراتي

رفعت ايات عينيه الي الي كان بيبص ل ايغور بشرار

ايات:انا هروح الحمام

رواد:طيب هتمشي كده اخر الممر

قامت ايات وراحت زي ما قالها

ايغور:اعتذر لدي مكالمه مهمه

ايات كنت طلع من الحمام لقت حد بيشدها

ايات بنفعال:بطل الحركة دي يا دون هو انت

ايغور:كنتي تنتظري احد اخر

ايات:ها مش فاهمه عليك

ايغور يكلم عربي مكسر:قصدي كنتي مستنيه حد تاني

ايات:طب عديني عشان رواد مستنيني

ايغور يرفع ايدو يتلمس شعرها:ما الذي يعجبك في ذك الابله تعالي معي

ايات بعدت عنه:لو سمحت عديني

ايغور قرب منها وطلع من جيبه قلم وكتبلها رقم علي ايدها ومسك ايديها وباسها وهو بيبصلها بوقاحه

ايات سحبت ايدها بعصبيه

ايغور:هذا القلم لا يزال اخفي كي لا يره زوجك وغمز ليها وطلعا

ايات بغيظ كتك ضربه

منه فاقت لقت نفسها في اوضه مسكت راسه بتعب:اه ياني انا فين اكيد نمت ومهاب جبني الفندق
قامت غيرت وستنه:هو فين اكيد تحت

چاك وصل كندا وصل ل حد الفندق:لو سمحت دان ليو نزل عندكم

بتاعت الاستعلام:لا يا فندم مقدرش اديك اي معلومه

چاك:شكرا رفع فون كان متصل علي دان

ايات رجعت من الحمام وقاعدة جنب رواد وهي بتبص ل ايغور ببرود

رواد:اعتذر انه هاتف مهم وسابهم وبعد

مخيائيل باعجاب:انتي جميل يا

اسيل:اسيل مرسي لك

اليكسي بروسي عشان متفهمش ايات:جميله علينا ان ناخذها منه

ايغور:ساخذها انا اولن

دان:متصل لي

چاك بمرح:لديا شي لك

دان بتافف:اخلص مش فضيلك هقفل

چاك:انا تركت مهاب مكانه ل استطيع اخد الميكرفيلم وهو معي الان

دان ببتسامه:معاك

چاك بمرح:اكزكلي

دان يبص في ساعته:منه زمانها فاقت تروح فندق***وتقولهم اوضة البرنسس الدونجون هيودوك اوضتها ويكمل بحذر انت مهاب

چاك بثقه: حسنن

طلع چاك بهدؤ وفتح الباب ودخل بهدؤ

منه بغيظ:انت كنت فين ياض

مالك في سره:ربنا ينتقم منك يا غيث جيبني لوحده سرسجيه

منه بغيظ:انت ياض

چاك ببتسامه:ايو

منه بنص عين:انهارد غي

چاك:اتجوزنا مثلا

منه:في الروايات البطل بيبوس البطلها!!

چاك بصلها بصدمه:نعم

منه:او البطله تبوس البطل

چاك:افندم انتي بتقربي لي بت ابعدي والله ازرفك بوكس احولك والمصحف

منه بتقرب منه بنص عين:تزرفني انا

چاك بيجري ومنه وراه:خد هنا انت يا واد يا باد بوي خد ياض عيب لما تجري مني

مالك بخوف:ابعدي يا متحرشه عايزه تخدشي حيائي

منه بضيق:مهاب خد هنا متخلنيش اتغابه عليك انت جوزي

مالك ف سره:اه مش تربيت دونجوان لازم تطلع كده

منه:بتبرطم تقول اي

مالك:بقول اننا ف كندا اي رايك ننزل نتفسح

منه بطفوله:ايد بجد وسايبني اصتفرد بيك يلا

مر اسبوعين وفي المحكمه

صقر واقف في القف وبيبص لي مهاب وخالد بس الي قاعدين ومهاب بيطمنه
غيث عبر السماعه:متخفش يا مهاب هيطلع

المحاكمه بدات الاء دخلت قاعدة وراءه وبصه ل صقر

القاضي:الشهد الاول

وبعد مسمعو الشهود الي كانو كلهم ضد صقر والادله مهاب بصلهم بصدمه وبص ل غيث الي مش مستوعب حاجه

القاضي:بعد سماع الشهود ومرجعت الادله قرارنا تحويل اورق صقر مراد الالفي الي فضيلت المفتي رفعت الجلسه

غيث بص ل صقر بصدمه و
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات