القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما يعشق الظابط الفصل السابع 7 بقلم فاطمه وجيه

  رواية عندما يعشق الظابط الفصل السابع 7 بقلم فاطمه وجيه

 رواية عندما يعشق الظابط الفصل السابع 7 بقلم فاطمه وجيه

 رواية عندما يعشق الظابط الفصل السابع 7 بقلم فاطمه وجيه

بدات تفتح عينيه بتعب:انا فيين

دان ببتسامه:في بيتنا

تغمض عينيه وتفتح مره واحده وتحاول تقوم:فين اااه

دان بخوف:جرحك لسه مخفش نامي

ايات بصتلو بعتاب و ودت وشه النحيه التانيه:همشي من هنا امته

دان عقد حاجبه:تمشي

ايات ببرود:ايو امشي

دان بحده:تمشي فيين

ايات تقوم بتعب:انت تكذبت عليا ولا حاجه قولته لي كانت صح وكمان كنت عايز تقتلني

دان بصلها بغيظ:مكنتش هقتلك كنت بختبرك

ايات تبصلو بحنق:هو انا كنت اختبرتك المفروض يبقا في ثقه

دان بصلها بحيرة:هقولك بس تفضلي

ايات بنص عين:الحقيقه يا دونجوان

دان ببتسامه:خالد عمر المحمدي

ايات بعصبيه:دونجوان

دونجوان بضحك:ماشي ماشي هقول

مريم ترفع ايدها لا ارديا وتمشيها علي وشه:هو انت اعمي

ظهر الامتعاض علي ملامح دان:ممكن منتكلمش في الموضوع ده

ايات بتعب:انت لئيم

الدونجون بضحك:شكرا

ايات تغمض عينيه:وخبيث

دونجوان ابتسامه:كتر خيرك

ايات بلا وعي:وتتحب

الدونجون بصلها وهو بيملس علي شعرها:وبعدين معاكي كركبتي حياتي

چاك ببتسامه:عل عاد اخي

مهاب بحزن:ايو

چاك:ماذا هناك

مهاب التفت لي:اخوك بقا مدمن

چاك بصلو بحزن:كيف ذالك

مهاب بحزن:جو السبب

چاك التفت لي مهاب:اتعلم كلمت سر المنظمه غريبه جدا

مهاب بغموض:عشان غيث يعني

چاك بصدمه:كيف عرفت

مهاب بضحك:الموضع

فلاش باك:

مهاب:يعني انت عايزني يا قائد ابقا مكان چاك

القائد:انا مش عايز انت هتبقا يا حاضرت النقيب

مهاب:بس هتكشف

القائد:ماريا كنت مقربه من چاك هتعلمك حركاته طريقة كلامه ولبسه

مهاب بص لي ماريا:اومرك ياقائد

وفعلن ماريا خلال تلت تيام حولت مهاب لي چاك

القائد:ده جهاز كشف الكدب اكيد هيختبرو

مهاب بص لي الجهاز:ايو وهتكشف ويخدوني رهينه
القائد:مهاب ركزه انت مين

مهاب:چاك:الجهاز صفر انو كداب

القائد بذكاء:استعمل التعذيب النفسي اهم من الجسدي انت مهاب

مهاب:بس كده هتكشف

القائد:لما تقول انك مهاب فكر في چاك ولما تقول انك چاك فكر بردو في چاك فهمت

مهاب بضحك:باشا هو انت بتعملني اني حمار لي

القائد برفع حاجب:انا فعلن كده اسمع لازم تقنعهم انك چاك لحد ما صقر يسافر وقبل رجوع صقر چاك لازم يطلع

مهاب بثقه:هيطلع ياقائد

القائد:الشفره بتعتهم غييث

مهاب بصلو بصدمه

بااااك

چاك:مين غيث ده

مهاب ببرود:زعيمهم باين يلا عشان نشوف خالد

الاء بحد:اي ده

يقعد قدامه ويحط رجل علي رجل:شايفه اي قضية قتل

الاء بصتلو من فوق ل تحت:بس ده مش تخصصي

هو ببرود:مليون

الاء:حضرتك ده

يقطعها ببرود:اتنين ملييون

الاء تزفر بغيظ:يسيد

هو يعدل بدلته:عشره مليون

الاء برفع حاجب:شاكلك بتحب الشخص ده اوي

بصلها ومدلها ملف:اقري ده

تفتح الملف وتبص بصدمه: يارا الصياد اتقتلت

هو بص لي الملف:واصح انك تعرفيها علي العموم عايزك تترفعي معانا وتثبتي اني الي قاتلها الشخص الي في الملف

الاء بصتلو بهدؤ:ومين الشخص ده!

يقوم يقف ويعدل بدلته:كل حاجه عندك وده الكارت بتاعي لو احتاجتي اي حاجه كلميني وسابها وخرج

تسرح الاء من سنتين

فلاش بااااك

الاء بعصبيه:لو مسكت ايدي تاني هقول ل ابيه غيث علي فكره

خالد:ولو مسكت شعرك

الاء:خالد اتلم وذاكرلي وانت ساكت

خالد:مش حسه ان ده اسمو استغلال

الاء:معلش انا مستغله

خالد:علي العموم انا مسافر عندي مامؤريه

الاء:وهترجع امته بقا

خالد ببتسامه:رحلتي هطول وممكن رحله بلا رجعه

الاء:لا بلا رجعه

خالد في سره:عايزاني اقولك اني ارتباطي بيكي كان بس عشان احميكي من اخوكي

الاء:ياض بكلمك

خالد يقوم:لازم امشي

الاء استنت خالد سنه بحاله بعدين
صقر اتقرب منها في السنه دي وفي يوم

الاء:صقر خد ذكرلي المساله دي

صقر برفع حاجب:تدفعي كام

الاء بغيظ:فينك يا خويلد مكنتش بدفعني

صقر ببتسامه:هاتي بس كل مساله ببوسه

غيث يدخل عليهم:تبوس مين ياض

صقر باحراج:دي هي الي كانت عايزه تبؤسني

تشهق الاء:انا

غيث برف حاجب:لي فكره يارا

الاء بغيره جامح:يارا دي تطلع اي

بااااك

الاء تمسح دموعها وتفتح الملف وتقؤراء القضيه المجني عليها:يارا حازم الصياد اترمت من اعلي بنايه من الدور الثاني عشر بعد ان ذبحة بشقة عشيقه
المجني عليه صقر مراد الالفي الاء تبص لي الملف بصدمه :مستحيييل

ورفعت الفون:الو ايو ازيك يا اونكل مراد اه هو صقر اتحبس لا عارفت وخلاص ماشي سلام

بصت لي الملف وخدت حاجتها وطلعت وراحت القسم الي محبوس في صقر

الاء:عايزه اقابل المتهم صقر الالفي

الضابط:ممنوع سيدك

الاء:الاء المنشاوي محاميه

الضابط:طب اتفضلي عسكري هات المتهم

دخل العسكري وهو ماسك صقر الي بص لي الاء بصدمه

الاء:ممكن خمس دقايق علي انفراض سابهم لي وحدهم

الاء بقرف:كل يوم بتنزل من عيني اكتر مانت نازل

صقر بصلها بجمود:مش مهم

الاء:انت الي قتلتها

صقر بمنتهي البرود:بيقوله كده

الاء بحزن حاولت تخفي:قولي عشان اساعدك

صقر بضحك ويبصلها بجمود:لو انتي محاميه متنسيش مين كان بيذكرلك

الاء بغيظ:مش نسيه خالد

صقر بسخريه:طول عمرك نكره الجميل

الاي بعصبيه:انت الي قتلتها ولا لا

صقر بسخريه:محميه فشله زيك مش هتغير حاجه من الحقيقه

الاء بغيظ:انا محامية المجني عليها

صقر بسخريه:هايل محاميه فاشله بتمسك القاضيه

الاء بعصبيه:انت لي كل مره بتقلل من شاني

صقر بصلها وسكت

الاء تقعد بعصبيه:سيبك من خلفتنا انا ممكن اساعدك

صقر ببرود:انتي معندكيش دم صح

الاء قامت بكبرياء:شكلك في مكانك الحقيقي يا صقر
شخص عبر الفون:تمم يا باشا صقر اتحبس

دان ببتسامه:رائع لازم يشيل القضيه

الشخص:حاضر يافندم

ايات بصتلو بتعب:مين يشيل اي

دان بخبث:مش مهم

ايات بحنق:لسه مش واثق فيا

دان ببتسامه:جيييف اتحبس وقريب هيتعدم

ايات بصدمه:لي

دان ببرود:عشان هو ظابط

ايات بصتلو بصدمه:يعني جيف ضابط

دان ببرود:اسمو صقر

ايات بصدمه:مش فاهمه

دان قاعد جنبه ومسك خصلاتها:الي حصل اني كنت اعرف ان صقر ضابط

ايات ببلهه:صقر مين

دان بتافف:جيف هنتغابه مش هحكي

ايات:لا خلاص احكي هو ضابط وانت عرفت ازاي

دان:هو معروف وحش الدخليه ويسرح كنت اعرفه عن قرب زي متقولي معرف قديمه كان بيشتغل شغل مش قانوني وبيعدي بضاع وكان بيساعد المافيا

ايات:ايو ضابط فاسد يعني

دان ضحك بصخب:هو يبان كده وحش الدخليه لقب مخدهوش من فراغ اي شحنه كنت بتعدي مكنتش بتتوزع كان بيدخلها عشان يقبض علي التجار الي جوه وينظف السوق وبكده يحرق الليدرات الكبار

ايات بنبهر:لعيب الواد ده وانت عرفت ازاي

بصلها بضيق:كنت متابعه وعرفه عن قرب هو الي شككني فيكي عشا الغي العمليه ويقدر ياخد اوراق من هنا بس معرفش انتي مخلتهوش

ايات:وقضيت اي الي شالها

حان ببتسامه:شال قضيت قتل والي مسكتها حببتو السابقه والادله كله ضدو

ايات بصتلو بخوف وسكتت مش هتقولي انت اسمك اي

الدونجوان ببتسامه:مازن

ايات بنص عين:مش راكب مازن خالص

الدونجوان:هنسافر بكره

ايات بستفهام:هنسافر فين

الدونجوان ببتسامه:هتعرفي لما نروح

مهاب دخل بلبسو الميري:طلبتي يا قائد

القائد:صقر في السجن

مهاب بصدمه:ازاي

القائد:الدونجون سابقا بخطوة وكشف صقر

مهاب:والعمل

القائد:لازم يفضل في خلاف بينك وبين صقر

مهاب:مهو اكيد عرف اني السبب في ايقف صقر عن العمل

القائد:مش كفايه فرحك لازم يتم قبل الحكم علي صقر
مهاب:هتجوز وصقر محبوس

القائد يضرب المكتب بعصبيه:الشغل مفهوش عواطف يا حضرت النقيب انت دلوقتي قدمهم چاك وبس

مهاب:علم وينفذ يا فندم هو انا ممكن اشوفه

القائد ببرود:لا اتفضل برا

طلع مهاب وهو متعصب وركب عربيته ووصل قصر المنشاوي غصب علي نفسه يبتسم

مهاب ببتسامه:اهلن بحماتي العزيزه

الاء بغيظ:حمه في عينك ده انا اصغر منك

مهاب بضحك:وسعت منك شويه دي

الاء بعصبيه:انت ازاي بتهزر كده

مهاب بخبث:لي في حاجه

الاء بضيق:سمعت ان اخوك اتقبض علي

مهاب بستعبط:يعني

الاء بنرفز:هو اي الي يعني

مهاب ببرود:الفرح بعد تلت تيام

الاء بصتلو بصدمه:انت هتتجوز

مهاب بهدؤ:اهناك مشكلها تمنع الجواز

الاء:عايز تقولي انك هتتجوز واخوك في الحبس

مهاب:اكزكلي هو كده

الاء ببرود:تمم اديني وقت افكر

مهاب قام بثقه:هستاذن انا

في الطياره الي متوجه لي كندا

ايات:مسفرناش لي بطيرتك الخاصه

دونجون ببرود:خدي ده

ايات مسكت الباسبور:مين اسيل دي

دان:انتي

ايات:وانت اسمك اي حات الباسبور كده ادهولها رواد بريز ده اسمك الحقيقي

الدونجون بصلها وضحك: جايز

ايات بغيظ:حسه اني قاعده مع شبح

الدونجوان:صوتك لو عالي تاني هتزعلي مني

ايات تبصلو بغيظ وتسكت وتحط ايدها علي رقبته وتفتكر السلسله تطلها وتتاملها وتبصلو:غام ده اسمك

الدنجوان بص لي السلسله وبتسم:انتي قرتيها كده بس هي فالواقع تالت اسماء مختلفه تماما عن بعض

ايات تبص لي السلسله:هتحكيلي

الدونجون بصدق لاول مره:مممم تقريب هتبقا اول حاجه احكهالك

ايات بصتلو بهتمام:قول

الدنجوان:ال gيعني غيث والAيعني الاء و الmيعني مريم

ايات بخبث:يعني انت و الاء ومريم مش كده

دونجون ضحك بقوة:اها يعني سوال مكنش برائ

ايات بغرور:برئ ولا خبيث خلاص عرفت اسمك انت غيث وانتهاء الامر

الدونجون:يلا وصلنا
دونجوان شد ايات لي وهمسلها:انتي اسيل مش عايز لخبطه

ايات بضحك:متخفش عليا ياغيث قرصه في جنبها

دونجون بحده:قولت اي

ايات بتالم:رواد سوي

عدي تلت تيام الاء رفضت تستلم القضيه وكنت متابعه من بعيد

دونجوان ساب ايات في كندا ومختفي بقالو يومين ومش عارفه تعمل اي

مهاب بيجهز انهارده فرحه بيحضر ومعاه في اوضة اللبس چاك وخالد

چاك بضحك:نايس لقت وقعت في الفخ اليس هكذا تقولوه

خالد بضحك:اكزكلي ياخواجه

مهاب:واطي صوتك منك لي بالك القائد لو عرف انكم هنا هيشلوحنها

يفتح القائد الشباك:مانا هشلوحكم علي التعليمات الي مش بتسمعوها

خالد يحضنه بحب:وحشني يا ابيه

القائد بضحك:مش عيب شحط زيك يقول كده ثما انا لسه شباب

مهاب بصلهم بحزن وساكت

القائد:بتبص كده لي ده شكل عريس

يفتح الشباك ويخش ببدلة كلاسكيه سوده وحطت قناع حفله:هلو يا شبابي

نط مهاب في حضنه:كنت عارف انك هتيجي

بصلو برفع حاجب:كداب يلا

مهاب بضحك:مش متاكد اوي يعني

يحط القائد قناع دهبي:ما احنا

يكمل صقر وهو بيغمزله من قناعه الفضي:مستحيل منحضرش

يلبس چاك قناع بالون الروز وخالد باللون الاسود وبصوت واحد:فرح الشبل

مهاب بضحك:شلا يخليكم يارفعين من معنوياتي بس هتنزلو كده مش خيفين

القائد يبصلو بمرح:انا بضحك في وش المخاطر

مهاب بتكشيره:بس انا عايز قناع زيكم

صقر طلع قناع نصه ابيض ونصه اسود ولبسه لي مهاب ببتسامه:حلو كده

مهاب بضحك:يرب منكشفش

نزلو كلهم حولين مهاب والكل بيبص عليهم كانو لفتين الانظار

وقف مهاب اخر السلم مستني منه الي وقفه فوق والاء قربت منها

منه بتبصلها بدموع:كان نفسي هما الي يقدموني

الاء بحب:وانا منفعش

القائد ببتسامه:ممكن انا انزل اي رايك

الاء برفع حاجب:وانت مالك

القائد بصلها بحده:صح مصدقتش لما قالو لسانك طول

الاء:نعممم
منه:انت مين

القائد يانجش منه وينزل ببتسامه:انا القائد وممكن تقوليلي ياجوجو عادي مش حوار

منه بضحك:الاه هو انت متجوز

القائدة بضحكه جذابه:بتسالي لي عندك ليا عروسه

الاء وقفه فوق بغيظ وبتبص لي المتعجرف الي نازل ب اختها يقرب واحد لابس بدلة كجول وحاطت قناع ابيض وعند عين واحد سوده وتظهر عينيه الرماديه المختلفه من القناع وعند خد القناع الايمن محفور بالدهبي g.a.mوقلب صغير يقرب من منه ويحط ايد وراه ضهرو ويوطي يمسك ديل فستانها وينزل وراها

الاء بنفعال:ايد دول اصحابه المجانين والله لسود عشتهم

منه بفرحه:الله مز علي يميني ومز ورايا ومزاز تحت مني انا محظوظه

القائد بضحك من غير ميلتفت وراه:مهاب لو سمعك هيقتلك

منه بضحك تبص لي مهاب الي بصلها ببتسامه

الدونجون يقرب منها ويهمس:مبروك ياطفلتي

تبرق بصدمه وتلف وراه متلقيش حد تبص حوليها وكانها فقدة شي

مهاب:مالك في اي

منه بصدمه:انا سمعت صوته هو انا متاكده

مهاب:هو مين

منه:انسي عايزه اعرفك وتبص جنبها متلقيش القائد هما راحو فين

مهاب:هما مين بس

منه بسرحان:مفيش شكلي كان بيتهيقلي

الشاشه تتقسم نصين نص لي صاحب القناع الدهبي الي بيبصلها بحب ونص لي صاحب القناع الابيض وهو مبتسم وتخونه دمعه الاتنين بصوات واحد:انتي مش بيتهيقلك ياطفلتي

ان چاك ماشي بيقلب في الفون لقي بت بتسرق فون محطوط علي التربيزه مسك ايديها فتحت عينيه بصدمه

چاك:ماذا تفعلين

بصتلو وهي مبرقه:معملتش حاجه

چاك برفع حاجب:تسرقین الیس کذلك

بصتلو بهدؤ:خد الفون اهو وسبني امشي

چاك بص في عينيها الماسيه:اسمك اي

بصتلو بتردد:سراب

چاك:اسم جميل

تبتدي الرقصه السوله وياخد مهاب منه لنص القاعه

چاك بمرح:هيا نرقص

سراب:انت متخلف مين قال هرقص معاك

چاك بصوت عالي:يا امن
سراب بخوف:طيب ماشي بس من غير تفعيص

چاك بعدم فهم:وات!!

سراب:انا بقول يلا احسن

ابتداء مهاب ومنه برقص في نص القاعه ونضم ليهم چاك وسراب

قرب القائد من الاء:تسمحيلي ياجميله

الاء بصتلو بغيظ ودورت وشهه

القائد يشدها لي:يبقا تسمحيلي وبداء يرقص بيها

رغم اعتراض الاء حست بالراحه وكانها تعرفو من سنين طويله

يقرب صقر منهم:تسمحولي

القائد غمزلها وراح نحيت مهاب

الاء بدات ترقص مع صقر الي بصص في عينيه بحب

الاء بشك:صقر مش كده

صقر لها كذه مره وهو ساكتت وبصص بس في عينيها

"وتبقا لغة العيون اقوي من الكلمات
❤
"

عند منه بترقص مع القائد:كنت فكرتك مشيت

القائد ببتسامه:امشي من غير مسلم عليكي وتجي تيجي

منه بضحك:انا استريحتلك اوي يا اونكل

القائد بضحك:وعرفتي اني اونكل ازاي

منه بضحك:من كرازمتك العاليه يااونكل

القائد يبوس راسها بضحك:قلب انكل

خالد ميل علي مهاب:يبني روح خد عروستك منظرك بقا كلسون خالص قدام الناس

مهاب:احم انا بقول كده بردو

يجي واحد يشد الاء من صقر بغيره ويرقص معاها وهو حاطط ايد وراه ضهرو

الدونجون بغيرة:بترقصي مع اي حد كده

الاء بعصبيه:وانت مالك انت

يبصلها ببتسامه:احلوتي عن زمان

الاء بضيق:انت تعرفني

يبص لي السلسله الي في رقبتها ويبتسم:لا حبيت اعرفك

الاء:بس انا حسه اني سمعت صوتك قبل كده

الدونجون:قوليلي يا دونجون وغمز ليها ومشي قرب من منه وسحبها من مهاب الي بصصلو بصدمه وبعدين افتكرو صقر

خالد بضحك:منظرك عره اوي

مهاب بغيظ:ماشي يا صقر

منه:انت الي كنت ماسك ديل الفستان

الدونجون ببتسامه:اها

منه بتفكير:انت الي همست في ودني

الدونجون ولازل مبتسم:همست بي اي

منه بسرحان:ولا حاجه

الدونجون ببتسامه:سبعه

بصتلو بصدمه:انت قولت اي

النور قطع استغل دونجون الفرصه ورفع الوش
وحضن منه جامد ليه وعينيه بدات تدمع وباس خدها

الدونجون وهو لسه علي حالته:مبروك يا طفلتي

النور يرجع فجاه والكل بصص ل منه بذهول و....بدات تفتح عينيه بتعب:انا فيين

دان ببتسامه:في بيتنا

تغمض عينيه وتفتح مره واحده وتحاول تقوم:فين اااه

دان بخوف:جرحك لسه مخفش نامي

ايات بصتلو بعتاب و ودت وشه النحيه التانيه:همشي من هنا امته

دان عقد حاجبه:تمشي

ايات ببرود:ايو امشي

دان بحده:تمشي فيين

ايات تقوم بتعب:انت تكذبت عليا ولا حاجه قولته لي كانت صح وكمان كنت عايز تقتلني

دان بصلها بغيظ:مكنتش هقتلك كنت بختبرك

ايات تبصلو بحنق:هو انا كنت اختبرتك المفروض يبقا في ثقه

دان بصلها بحيرة:هقولك بس تفضلي

ايات بنص عين:الحقيقه يا دونجوان

دان ببتسامه:خالد عمر المحمدي

ايات بعصبيه:دونجوان

دونجوان بضحك:ماشي ماشي هقول

مريم ترفع ايدها لا ارديا وتمشيها علي وشه:هو انت اعمي

ظهر الامتعاض علي ملامح دان:ممكن منتكلمش في الموضوع ده

ايات بتعب:انت لئيم

الدونجون بضحك:شكرا

ايات تغمض عينيه:وخبيث

دونجوان ابتسامه:كتر خيرك

ايات بلا وعي:وتتحب

الدونجون بصلها وهو بيملس علي شعرها:وبعدين معاكي كركبتي حياتي

چاك ببتسامه:عل عاد اخي

مهاب بحزن:ايو

چاك:ماذا هناك

مهاب التفت لي:اخوك بقا مدمن

چاك بصلو بحزن:كيف ذالك

مهاب بحزن:جو السبب

چاك التفت لي مهاب:اتعلم كلمت سر المنظمه غريبه جدا

مهاب بغموض:عشان غيث يعني

چاك بصدمه:كيف عرفت

مهاب بضحك:الموضع

فلاش باك:

مهاب:يعني انت عايزني يا قائد ابقا مكان چاك

القائد:انا مش عايز انت هتبقا يا حاضرت النقيب

مهاب:بس هتكشف

القائد:ماريا كنت مقربه من چاك هتعلمك حركاته طريقة كلامه ولبسه

مهاب بص لي ماريا:اومرك ياقائد

وفعلن ماريا خلال تلت تيام حولت مهاب لي چاك

القائد:ده جهاز كشف الكدب اكيد هيختبرو

مهاب بص لي الجهاز:ايو وهتكشف ويخدوني رهينه
القائد:مهاب ركزه انت مين

مهاب:چاك:الجهاز صفر انو كداب

القائد بذكاء:استعمل التعذيب النفسي اهم من الجسدي انت مهاب

مهاب:بس كده هتكشف

القائد:لما تقول انك مهاب فكر في چاك ولما تقول انك چاك فكر بردو في چاك فهمت

مهاب بضحك:باشا هو انت بتعملني اني حمار لي

القائد برفع حاجب:انا فعلن كده اسمع لازم تقنعهم انك چاك لحد ما صقر يسافر وقبل رجوع صقر چاك لازم يطلع

مهاب بثقه:هيطلع ياقائد

القائد:الشفره بتعتهم غييث

مهاب بصلو بصدمه

بااااك

چاك:مين غيث ده

مهاب ببرود:زعيمهم باين يلا عشان نشوف خالد

الاء بحد:اي ده

يقعد قدامه ويحط رجل علي رجل:شايفه اي قضية قتل

الاء بصتلو من فوق ل تحت:بس ده مش تخصصي

هو ببرود:مليون

الاء:حضرتك ده

يقطعها ببرود:اتنين ملييون

الاء تزفر بغيظ:يسيد

هو يعدل بدلته:عشره مليون

الاء برفع حاجب:شاكلك بتحب الشخص ده اوي

بصلها ومدلها ملف:اقري ده

تفتح الملف وتبص بصدمه: يارا الصياد اتقتلت

هو بص لي الملف:واصح انك تعرفيها علي العموم عايزك تترفعي معانا وتثبتي اني الي قاتلها الشخص الي في الملف

الاء بصتلو بهدؤ:ومين الشخص ده!

يقوم يقف ويعدل بدلته:كل حاجه عندك وده الكارت بتاعي لو احتاجتي اي حاجه كلميني وسابها وخرج

تسرح الاء من سنتين

فلاش بااااك

الاء بعصبيه:لو مسكت ايدي تاني هقول ل ابيه غيث علي فكره

خالد:ولو مسكت شعرك

الاء:خالد اتلم وذاكرلي وانت ساكت

خالد:مش حسه ان ده اسمو استغلال

الاء:معلش انا مستغله

خالد:علي العموم انا مسافر عندي مامؤريه

الاء:وهترجع امته بقا

خالد ببتسامه:رحلتي هطول وممكن رحله بلا رجعه

الاء:لا بلا رجعه

خالد في سره:عايزاني اقولك اني ارتباطي بيكي كان بس عشان احميكي من اخوكي

الاء:ياض بكلمك

خالد يقوم:لازم امشي

الاء استنت خالد سنه بحاله بعدين
صقر اتقرب منها في السنه دي وفي يوم

الاء:صقر خد ذكرلي المساله دي

صقر برفع حاجب:تدفعي كام

الاء بغيظ:فينك يا خويلد مكنتش بدفعني

صقر ببتسامه:هاتي بس كل مساله ببوسه

غيث يدخل عليهم:تبوس مين ياض

صقر باحراج:دي هي الي كانت عايزه تبؤسني

تشهق الاء:انا

غيث برف حاجب:لي فكره يارا

الاء بغيره جامح:يارا دي تطلع اي

بااااك

الاء تمسح دموعها وتفتح الملف وتقؤراء القضيه المجني عليها:يارا حازم الصياد اترمت من اعلي بنايه من الدور الثاني عشر بعد ان ذبحة بشقة عشيقه
المجني عليه صقر مراد الالفي الاء تبص لي الملف بصدمه :مستحيييل

ورفعت الفون:الو ايو ازيك يا اونكل مراد اه هو صقر اتحبس لا عارفت وخلاص ماشي سلام

بصت لي الملف وخدت حاجتها وطلعت وراحت القسم الي محبوس في صقر

الاء:عايزه اقابل المتهم صقر الالفي

الضابط:ممنوع سيدك

الاء:الاء المنشاوي محاميه

الضابط:طب اتفضلي عسكري هات المتهم

دخل العسكري وهو ماسك صقر الي بص لي الاء بصدمه

الاء:ممكن خمس دقايق علي انفراض سابهم لي وحدهم

الاء بقرف:كل يوم بتنزل من عيني اكتر مانت نازل

صقر بصلها بجمود:مش مهم

الاء:انت الي قتلتها

صقر بمنتهي البرود:بيقوله كده

الاء بحزن حاولت تخفي:قولي عشان اساعدك

صقر بضحك ويبصلها بجمود:لو انتي محاميه متنسيش مين كان بيذكرلك

الاء بغيظ:مش نسيه خالد

صقر بسخريه:طول عمرك نكره الجميل

الاي بعصبيه:انت الي قتلتها ولا لا

صقر بسخريه:محميه فشله زيك مش هتغير حاجه من الحقيقه

الاء بغيظ:انا محامية المجني عليها

صقر بسخريه:هايل محاميه فاشله بتمسك القاضيه

الاء بعصبيه:انت لي كل مره بتقلل من شاني

صقر بصلها وسكت

الاء تقعد بعصبيه:سيبك من خلفتنا انا ممكن اساعدك

صقر ببرود:انتي معندكيش دم صح

الاء قامت بكبرياء:شكلك في مكانك الحقيقي يا صقر
شخص عبر الفون:تمم يا باشا صقر اتحبس

دان ببتسامه:رائع لازم يشيل القضيه

الشخص:حاضر يافندم

ايات بصتلو بتعب:مين يشيل اي

دان بخبث:مش مهم

ايات بحنق:لسه مش واثق فيا

دان ببتسامه:جيييف اتحبس وقريب هيتعدم

ايات بصدمه:لي

دان ببرود:عشان هو ظابط

ايات بصتلو بصدمه:يعني جيف ضابط

دان ببرود:اسمو صقر

ايات بصدمه:مش فاهمه

دان قاعد جنبه ومسك خصلاتها:الي حصل اني كنت اعرف ان صقر ضابط

ايات ببلهه:صقر مين

دان بتافف:جيف هنتغابه مش هحكي

ايات:لا خلاص احكي هو ضابط وانت عرفت ازاي

دان:هو معروف وحش الدخليه ويسرح كنت اعرفه عن قرب زي متقولي معرف قديمه كان بيشتغل شغل مش قانوني وبيعدي بضاع وكان بيساعد المافيا

ايات:ايو ضابط فاسد يعني

دان ضحك بصخب:هو يبان كده وحش الدخليه لقب مخدهوش من فراغ اي شحنه كنت بتعدي مكنتش بتتوزع كان بيدخلها عشان يقبض علي التجار الي جوه وينظف السوق وبكده يحرق الليدرات الكبار

ايات بنبهر:لعيب الواد ده وانت عرفت ازاي

بصلها بضيق:كنت متابعه وعرفه عن قرب هو الي شككني فيكي عشا الغي العمليه ويقدر ياخد اوراق من هنا بس معرفش انتي مخلتهوش

ايات:وقضيت اي الي شالها

حان ببتسامه:شال قضيت قتل والي مسكتها حببتو السابقه والادله كله ضدو

ايات بصتلو بخوف وسكتت مش هتقولي انت اسمك اي

الدونجوان ببتسامه:مازن

ايات بنص عين:مش راكب مازن خالص

الدونجوان:هنسافر بكره

ايات بستفهام:هنسافر فين

الدونجوان ببتسامه:هتعرفي لما نروح

مهاب دخل بلبسو الميري:طلبتي يا قائد

القائد:صقر في السجن

مهاب بصدمه:ازاي

القائد:الدونجون سابقا بخطوة وكشف صقر

مهاب:والعمل

القائد:لازم يفضل في خلاف بينك وبين صقر

مهاب:مهو اكيد عرف اني السبب في ايقف صقر عن العمل

القائد:مش كفايه فرحك لازم يتم قبل الحكم علي صقر
مهاب:هتجوز وصقر محبوس

القائد يضرب المكتب بعصبيه:الشغل مفهوش عواطف يا حضرت النقيب انت دلوقتي قدمهم چاك وبس

مهاب:علم وينفذ يا فندم هو انا ممكن اشوفه

القائد ببرود:لا اتفضل برا

طلع مهاب وهو متعصب وركب عربيته ووصل قصر المنشاوي غصب علي نفسه يبتسم

مهاب ببتسامه:اهلن بحماتي العزيزه

الاء بغيظ:حمه في عينك ده انا اصغر منك

مهاب بضحك:وسعت منك شويه دي

الاء بعصبيه:انت ازاي بتهزر كده

مهاب بخبث:لي في حاجه

الاء بضيق:سمعت ان اخوك اتقبض علي

مهاب بستعبط:يعني

الاء بنرفز:هو اي الي يعني

مهاب ببرود:الفرح بعد تلت تيام

الاء بصتلو بصدمه:انت هتتجوز

مهاب بهدؤ:اهناك مشكلها تمنع الجواز

الاء:عايز تقولي انك هتتجوز واخوك في الحبس

مهاب:اكزكلي هو كده

الاء ببرود:تمم اديني وقت افكر

مهاب قام بثقه:هستاذن انا

في الطياره الي متوجه لي كندا

ايات:مسفرناش لي بطيرتك الخاصه

دونجون ببرود:خدي ده

ايات مسكت الباسبور:مين اسيل دي

دان:انتي

ايات:وانت اسمك اي حات الباسبور كده ادهولها رواد بريز ده اسمك الحقيقي

الدونجون بصلها وضحك: جايز

ايات بغيظ:حسه اني قاعده مع شبح

الدونجوان:صوتك لو عالي تاني هتزعلي مني

ايات تبصلو بغيظ وتسكت وتحط ايدها علي رقبته وتفتكر السلسله تطلها وتتاملها وتبصلو:غام ده اسمك

الدنجوان بص لي السلسله وبتسم:انتي قرتيها كده بس هي فالواقع تالت اسماء مختلفه تماما عن بعض

ايات تبص لي السلسله:هتحكيلي

الدونجون بصدق لاول مره:مممم تقريب هتبقا اول حاجه احكهالك

ايات بصتلو بهتمام:قول

الدنجوان:ال gيعني غيث والAيعني الاء و الmيعني مريم

ايات بخبث:يعني انت و الاء ومريم مش كده

دونجون ضحك بقوة:اها يعني سوال مكنش برائ

ايات بغرور:برئ ولا خبيث خلاص عرفت اسمك انت غيث وانتهاء الامر

الدونجون:يلا وصلنا
دونجوان شد ايات لي وهمسلها:انتي اسيل مش عايز لخبطه

ايات بضحك:متخفش عليا ياغيث قرصه في جنبها

دونجون بحده:قولت اي

ايات بتالم:رواد سوي

عدي تلت تيام الاء رفضت تستلم القضيه وكنت متابعه من بعيد

دونجوان ساب ايات في كندا ومختفي بقالو يومين ومش عارفه تعمل اي

مهاب بيجهز انهارده فرحه بيحضر ومعاه في اوضة اللبس چاك وخالد

چاك بضحك:نايس لقت وقعت في الفخ اليس هكذا تقولوه

خالد بضحك:اكزكلي ياخواجه

مهاب:واطي صوتك منك لي بالك القائد لو عرف انكم هنا هيشلوحنها

يفتح القائد الشباك:مانا هشلوحكم علي التعليمات الي مش بتسمعوها

خالد يحضنه بحب:وحشني يا ابيه

القائد بضحك:مش عيب شحط زيك يقول كده ثما انا لسه شباب

مهاب بصلهم بحزن وساكت

القائد:بتبص كده لي ده شكل عريس

يفتح الشباك ويخش ببدلة كلاسكيه سوده وحطت قناع حفله:هلو يا شبابي

نط مهاب في حضنه:كنت عارف انك هتيجي

بصلو برفع حاجب:كداب يلا

مهاب بضحك:مش متاكد اوي يعني

يحط القائد قناع دهبي:ما احنا

يكمل صقر وهو بيغمزله من قناعه الفضي:مستحيل منحضرش

يلبس چاك قناع بالون الروز وخالد باللون الاسود وبصوت واحد:فرح الشبل

مهاب بضحك:شلا يخليكم يارفعين من معنوياتي بس هتنزلو كده مش خيفين

القائد يبصلو بمرح:انا بضحك في وش المخاطر

مهاب بتكشيره:بس انا عايز قناع زيكم

صقر طلع قناع نصه ابيض ونصه اسود ولبسه لي مهاب ببتسامه:حلو كده

مهاب بضحك:يرب منكشفش

نزلو كلهم حولين مهاب والكل بيبص عليهم كانو لفتين الانظار

وقف مهاب اخر السلم مستني منه الي وقفه فوق والاء قربت منها

منه بتبصلها بدموع:كان نفسي هما الي يقدموني

الاء بحب:وانا منفعش

القائد ببتسامه:ممكن انا انزل اي رايك

الاء برفع حاجب:وانت مالك

القائد بصلها بحده:صح مصدقتش لما قالو لسانك طول

الاء:نعممم
منه:انت مين

القائد يانجش منه وينزل ببتسامه:انا القائد وممكن تقوليلي ياجوجو عادي مش حوار

منه بضحك:الاه هو انت متجوز

القائدة بضحكه جذابه:بتسالي لي عندك ليا عروسه

الاء وقفه فوق بغيظ وبتبص لي المتعجرف الي نازل ب اختها يقرب واحد لابس بدلة كجول وحاطت قناع ابيض وعند عين واحد سوده وتظهر عينيه الرماديه المختلفه من القناع وعند خد القناع الايمن محفور بالدهبي g.a.mوقلب صغير يقرب من منه ويحط ايد وراه ضهرو ويوطي يمسك ديل فستانها وينزل وراها

الاء بنفعال:ايد دول اصحابه المجانين والله لسود عشتهم

منه بفرحه:الله مز علي يميني ومز ورايا ومزاز تحت مني انا محظوظه

القائد بضحك من غير ميلتفت وراه:مهاب لو سمعك هيقتلك

منه بضحك تبص لي مهاب الي بصلها ببتسامه

الدونجون يقرب منها ويهمس:مبروك ياطفلتي

تبرق بصدمه وتلف وراه متلقيش حد تبص حوليها وكانها فقدة شي

مهاب:مالك في اي

منه بصدمه:انا سمعت صوته هو انا متاكده

مهاب:هو مين

منه:انسي عايزه اعرفك وتبص جنبها متلقيش القائد هما راحو فين

مهاب:هما مين بس

منه بسرحان:مفيش شكلي كان بيتهيقلي

الشاشه تتقسم نصين نص لي صاحب القناع الدهبي الي بيبصلها بحب ونص لي صاحب القناع الابيض وهو مبتسم وتخونه دمعه الاتنين بصوات واحد:انتي مش بيتهيقلك ياطفلتي

ان چاك ماشي بيقلب في الفون لقي بت بتسرق فون محطوط علي التربيزه مسك ايديها فتحت عينيه بصدمه

چاك:ماذا تفعلين

بصتلو وهي مبرقه:معملتش حاجه

چاك برفع حاجب:تسرقین الیس کذلك

بصتلو بهدؤ:خد الفون اهو وسبني امشي

چاك بص في عينيها الماسيه:اسمك اي

بصتلو بتردد:سراب

چاك:اسم جميل

تبتدي الرقصه السوله وياخد مهاب منه لنص القاعه

چاك بمرح:هيا نرقص

سراب:انت متخلف مين قال هرقص معاك

چاك بصوت عالي:يا امن
سراب بخوف:طيب ماشي بس من غير تفعيص

چاك بعدم فهم:وات!!

سراب:انا بقول يلا احسن

ابتداء مهاب ومنه برقص في نص القاعه ونضم ليهم چاك وسراب

قرب القائد من الاء:تسمحيلي ياجميله

الاء بصتلو بغيظ ودورت وشهه

القائد يشدها لي:يبقا تسمحيلي وبداء يرقص بيها

رغم اعتراض الاء حست بالراحه وكانها تعرفو من سنين طويله

يقرب صقر منهم:تسمحولي

القائد غمزلها وراح نحيت مهاب

الاء بدات ترقص مع صقر الي بصص في عينيه بحب

الاء بشك:صقر مش كده

صقر لها كذه مره وهو ساكتت وبصص بس في عينيها

"وتبقا لغة العيون اقوي من الكلمات
❤
"

عند منه بترقص مع القائد:كنت فكرتك مشيت

القائد ببتسامه:امشي من غير مسلم عليكي وتجي تيجي

منه بضحك:انا استريحتلك اوي يا اونكل

القائد بضحك:وعرفتي اني اونكل ازاي

منه بضحك:من كرازمتك العاليه يااونكل

القائد يبوس راسها بضحك:قلب انكل

خالد ميل علي مهاب:يبني روح خد عروستك منظرك بقا كلسون خالص قدام الناس

مهاب:احم انا بقول كده بردو

يجي واحد يشد الاء من صقر بغيره ويرقص معاها وهو حاطط ايد وراه ضهرو

الدونجون بغيرة:بترقصي مع اي حد كده

الاء بعصبيه:وانت مالك انت

يبصلها ببتسامه:احلوتي عن زمان

الاء بضيق:انت تعرفني

يبص لي السلسله الي في رقبتها ويبتسم:لا حبيت اعرفك

الاء:بس انا حسه اني سمعت صوتك قبل كده

الدونجون:قوليلي يا دونجون وغمز ليها ومشي قرب من منه وسحبها من مهاب الي بصصلو بصدمه وبعدين افتكرو صقر

خالد بضحك:منظرك عره اوي

مهاب بغيظ:ماشي يا صقر

منه:انت الي كنت ماسك ديل الفستان

الدونجون ببتسامه:اها

منه بتفكير:انت الي همست في ودني

الدونجون ولازل مبتسم:همست بي اي

منه بسرحان:ولا حاجه

الدونجون ببتسامه:سبعه

بصتلو بصدمه:انت قولت اي

النور قطع استغل دونجون الفرصه ورفع الوش
وحضن منه جامد ليه وعينيه بدات تدمع وباس خدها

الدونجون وهو لسه علي حالته:مبروك يا طفلتي

النور يرجع فجاه والكل بصص ل منه بذهول و....
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات