القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما يعشق الظابط الفصل الثاني 2 بقلم فاطمه وجيه

 رواية عندما يعشق الظابط الفصل الثاني 2 بقلم فاطمه وجيه

رواية عندما يعشق الظابط الفصل الثاني 2 بقلم فاطمه وجيه

رواية عندما يعشق الظابط الفصل الثاني 2 بقلم فاطمه وجيه

منه:يابني غلبتني فك ايدي بقا

مهاب مطنشها بيتكلم في الفون:اي يابيبي لا بنت اي بس ده التي في ياروحي

منه في سره:اه ياكداب يانسوانجي اي ياربي الحظ ده وتبصلو بخبث

مهاب:يروحي مبحبش غيرك

منه بصوت عالي ودلع:اي يا بيبي انت رحت فين ههيهيهيههيههيه

مهاب ونسي الي معاه ع الفون:العب ده احنا ليلتنها فل ياقمر

منه:هيههيههيه

مهاب:العب

منه بخبث:يالهوي الفون مفتوح

مهاب برق جامد وبص لي الفون:الو

منه بضحك:ابقا ركز ف الفوون ياعمري

مهاب بصلها بغيظ

يارا بغضب:متتكلمش معايه تاني

مهاب:يارا اسمعيني بس الو الو

منه:لا لا هي ازاي تكلمك كده

مهاب بغضب:انتي

منه بخوف:اي رفع ايدك كده لي انت هتخنوقني ولا اي

مهاب بعصبيه:صقر دلوقتي هينفخني وينفخك

منه:لا يا اخويه ينفخك لوحدك الا هو انتو عصابه

مهاب بغيظ:ده شكل عصابه

منه:لا طبعا مافيا وكده

مهاب برفع حاجب:وهنخطفك علي اي ياحسره

منه:مهو انتو مش ظباط يعني

مهاب:ها

منه تبرق جامد:انتو ظباط

مهاب بضحك:مييين قال

منه:انت قولت

مهاب ببرود:احنا ظباط تبتسم منه ابتسامه عريضه يكمل ظباط لنفسينا

منه:ده ازاي ده

مهاب بخبث:بصي يا روحي

منه بهيام:روحك

مهاب يقرب منها بخبث:مممم

منه بدلع:امممم اي

مهاب يقرب منها اكتر وعينيه متعلقه في عنيها:اي انتي

منه ترمش بدلع:اي

يبص علي شفيفها ويقرب منها اكتر

منه بصوت عالي:العب هيبوسني

يبعد عنها ويبصلها بغيظ:مكنتش هبوسك اصلن

منه بضحك:صدقتك انا كده صح

مهاب بغيظ:مش عارف انا اي عيشني عنك

منه بغرور:لانك بتحبني

يبصلها برفع حاجب:محصلش

تغمزلو:يبقا هتحبني

الاء بصوت علي:انت ماشي ورايه اطلع برا

بصلها بغضب:امشي وراي مين متتظبطي لظبطك

الاء بصوت عالي ونفعال:تضبظ مييين يلا انت متعرفش بكلم مييين

بصلها بحتقار:بكلم حشره عارفه الحشره

يرن الرجاء المكتب صفعه قويه من الاء

مراد بغضب:اي الي هببتي ده

الاء تربع ايديها بعصبيه:يستهل

مبرق بصدمه وراسه ميله وخصلاته مغطيه يرفع راسه يبصلها بغل

هو بصرامه:عن اذنك يا فندم

مراد باحراج:استني ياصقر

صقر وقف بشموخ وهو قابض علي ايدو بقوه عشان ميرتكبش جريمه:ايو سيدك

مراد:اي سيدك دي ياواد انا ابوك

بصتلو بصدمه وحدقة عينيه وسعت:ابووه

صقر بجمود:هنا مفيش ابوك وابنك يا سيادة اللواء

مراد بفخر:عملت اي في الي طلبتو منك

صقر بيقبض عليه اديه بقوه:كلو تمام يا فندم ويارا قربت تقع هي والشبكه الي معها استاذن انا يافندم

يدخل مكتابو ويكسر كل حاجه بعصبيه

صقر بصراخ:هتنداااامي ويرفع الفو ويطلب مهاب

مهاب بضحك:وحش الدخليه

منه بصوت عالي:بتكلم نسوان انت مش بتتهد

مهاب بنفعال:اخرسي بقا ممكن تخراسي

منه ببرود:اي ياحب براحه علي نفسك

صقر وهو بيجز علي سنانه:اسمعي هقولك اي...

مهاب بصدمه:نعم عايزني يستحيل

صقر بصوت مرعب:مهاااب

مهاب يبص ل منه بجمود:اديني نص ساعه

صقر بخبث:كتير معاك ربع ساعه وقفل من غير ميستني الرد

صقر بشر:هتندمي

الاء باحراج:اونكل انا اسفه مكنتش اقصد

مراد بجديه:ولا يهمك كنت جيه ف اي

الاء بحزن:منه مش لقيها وبدات تحكي..

مراد بغموض:لو كنتي استنيتي 24ساعه كنت رجعت البيت

الاء:مش فاهمه انت عارف هي فين

مراد:لا بس طلما صقر قالك استني 24ساعه كنت استنيتي

الاء بتذمر:الي حصل بقا

يتنهد مراد:طيب هشوف هقدر اعمل اي

الاء تقوم:ماشي يا عمي استاذن انا طلعت الاء وكنت ماشي وفجاه حد شدها ودخل بيها اوضه وقفل الباب

الاء بصتلو بصدمه وهي بترجع شعرها القصير ل وره:انت اتجننت ولا اي

صقر يقرب منه بحده:لو فكره الي عملتي هيعدي كده تبقي حماره
الاء بنفعال:انا مسمحلكش تتكلم معايه بطريقه الزباله دي

صقر وعينيه الرمادي وسعت وبقت سوده:ده لسه ف ازبال من كده

بصتلو بحتقار ولسه هتخرج

وقفها بسخريه:ولا عشان اختك يا بنت المنشاوي

اتصلبت مكانها ولفت لي:انت تعرف مكان اختي

صقر يبص ف ساعته:ممممم اختك هتطلع لايف بعد ربع ساعه تيك توك تيك توك تيك توك

الاء بعصبيه وهي تجذبه من مقدمة قميصه:لو حصلها حاجه انا مش هتردد ادفنك هنا

صقر:انتي مش في موضع يخليكي تهددي ويطلع فونه ويحطه قصدها

تبص الاء بصدمه

يوقف العربيه بتاعته في طريق اشبه بالغابه خالي تماما من اي حاجه يشلها بخفه ويمشي بيها يدخل بيت متهالك وشكلو قديم جدا من برا غير صالح لي السكن عكس جوه تماما اثاث فخم بيت مترتب دليل علي الي ساكنه مهوس بالنظافه يشلها ويدخل بيها اوضه يحطها علي السرير ويبعد خصلاتها الحرير من علي وجهه الطفولي يبصلها بعمق:ياتره وراكي اي ويبص علي الدم الي ف وشه وعلي اديها دي اكيد قاتله حد ويبصلها بحزن وغضب مين الي مشلفطها كده بس انا طبعا مش هسبها تنام بدم ده علي سريري يقوم يفتح الدولاب ويطلع هدوم منه بتاعتو ويروح علي المطبخ يجيب طبق ويحط ف ميه ومعقم جروح وياخد فوطه نضيفه ويبتدي يمسح وايديها ورقبتها ويظهر جمالها الي كان مغطي الدم يغمض عنيه اهدي كده الله يخرب بيتي مكنت سبتها واعمل في نفسي كده هوووف
يشيل الحاجه ويخش ياخد دش ويخرج يبص لي الهدوم ويبصلها يوووه بقا هغير ليها والي يحصل يحصل حط رابطه علي عينيه وقرب منها وبداء يغير ليها خلص وشال القماشه ياتره حكايتك اي رفع ايدو يتحسس الجرح الي في شفايفه وهو بصص علي شفايفه وبيسال نفسه من اي ده وجي ف مخايلته ان حد كان بيبوسها بعنف احمرت عينيه وكان ف لهيب جوه مش عارف سبابه ضغط علي شفايفه وهو بيتخيل ان دي من حد حاول يبوسه
تان بوجع وهي نايمه بتعب يفوق من شروده ويبعد ايدو ويرجع يملس علي شفاتيها بخف وهو ينظر الي شفتيها الصغير الممتلائه لينخفض اليها ويلتقم شفتايها في قوبله عنيفه وهو يفك ازرار قميصها يبتعد عنها فجاه ويغمض عينيه ويمسك خصلاته بقوه

هو بيإنب نفسو:اي مش قادر تمسك نفسك وانا من امته بتفرق معايه الحاجات دي ومن امته بتاخد من واحده حاجه غصب عنها يا دونجوان

يقوم بعصبيه ويبدل هدومه ويروح نايت كلوب يشرب ويشرب لحد ما عينيه تحمر تجي بنت تقعد علي رجليه:اي يا بيبي قاعد كده لي

يدفن راسو في عنقه:مفيش

تحلف ايديها حوليه بدلع يشلها ويخرج بيها من المكان

سلين بسكر:اوف كل مره تخبلي عيني لي كل ده

الدونجوان بنفز صبر:هتجي ولا امشي

سلين بسرعه:لا لا هجي يلا وتحط القماشه علي وشها يسوق بسرعه ثواني كان شايلها وداخل بيها جوه

مهاب يثبت الفون من غير ما منه تاخد بالها ويثبتو ع السرير ويحط السماعه ف ودانو كل ده والاء بتتفرج بصدمه وصقر بيبصلها بخبث يقلع التي شيرت

منه ببراءه:مالك انت حران ولا اي يسطا

بص مهاب ليها وسرح علي براءتها وقرب منها

منه تبلع رايقه بخوف:اي في اييي مقرب لي

يبص ل شفايفها بهيام:بفكر ف كلامك

منه:كلام ا

يقطعها مهاب بقبله طويله وهو مغمض العينين كادت تقطع انفاسهم ليفتح عينيه ويبتعد عنها عندم احس بهتزاز شفاتيها بصتلو بخوف ودموعها نزلها

مهاب تغط علي اسنانه حته كاد يهمشه وهو يتوعد لي صقر

صقر ببرود وهو ينظر لي الاء:اقلع البنطلون

الاء بصتلو بصدمه وغل مهاب بصدمه:نعممممم انت عايزني

صقر بصوت عالي:مهاااب

بص مهاب لي منه وفضل وقام مكان بيفكر بين انسانيتو وان عمره ملمس بنت غصب عنها وبين الاوامر
هل ينصاع لي قلبه ام الي صقر لحسم صقر ذك الصراع

صقر بحد:مهاب هتنفذ ولا اخلي ضرغام يدخل عليكم
ويكمل بسخريه:وينفذ هو

مهاب شب حريق باعماقه هيهات ان يلمسه غير ام هو او لا احد النصاع ذك الشبل له تشهق منه وتخبي وشه بايديها

منه بنفعال:متسمعش عن حاجه اسمها حمام ياض انت

مهاب بص بحزن علي براءتها الي هتروح يقرب منها ويبصلها بغموض

منه وهي مغمضه عينيه:انت فاكر نفسك هتنزل البحر قوم البس يلا

الاء بصلت لي صقر بنفعال وعصبيه:قولو يبعد عنها

يسيبها ويروح يقعد علي المكتب ويحط رجل علي رجل

منه برتباك:انت انت مقرب كده لييييي

مهاب يقرب اكتر ويهمسلها:وثقه فيا لو اه بربشي بعنيكي مرتين

تنتفض منه وتبصلو بخوف يبصلها برجاء تبربش مرتين

"وها انا اول البادين لاكتب لك من عشقي ما لم يكتبه احد
❤
"

ينقض عليها مهاب ويبتدي يقطع هدومها تنتفض منه وتبصله بصدمه وتعقد تصرخ وتترجاء يبعد

الاء عيونها اتجمعت بدموع لكن كبرياءه ابا ان تنزل:انت مشكلتك معايه انا خليه يسبها وانا اعملك كل الي انت عايزه

صقر ابتسم بنتصار:خلاص يابوب كفايه

لكن لا حياه لمن تنادي لقد قطع سيف القدر توقعات صقر وحان وقت الرجوع ميؤس منه

الاء بخوف وهي بتبص لي منه الي بتعيط بهستريه ومهاب الي بيبوسها بعنف وتبتدي تدمع:قولتلك قول باااس كفايه

يبصلو صقر بصدمه خرج عن السيطرة يقبض ايدو بقوه وبصوت مخيف:مهاااااب

ظغط مهاب علي زر ف السماعه لتنتهي المكالمه يفتح صقر عينيه بصدمه ويجري علي بره والاء وراه

تفك عينيه بقوه وتقوم:انا فييين اه يا راسي

تطلع برا كان قاعد بيشرب قهوه ولابس نضارات نظر

بصتلو بحيره:انت مييين

الدونجوان:اقعد

ها

هو بصوت عالي:اقعدي

تنتفض وتقعد قدامه بخوف يقلع نضارته ويبصلها:ممكن اعرف كنتي بتجري لي

تغمض عينيه بالم الحكايه انو وتبتسم بحزن:ابويا كان عايز يبعني ل واحد ولما مرضتش ضربوني وي

يبصلها بجمود:هو اي

لو قولتلو اني طلعت من هناك سليمه ممكن يعمل فيها حاجه انا هحاول استعطفه:وقتال وهرب لما اعتدي عليا

سند راسه بين ايدو وفضل ساكن مكانه

بصتلو بخوف:مالك

رفع راسو ليها وبصلها بحده:يعني انتي مش بنت

وطت راسها وهزت راسه بالموافقه خبط الكاس الي جنبه يقع يتكسر ع الارض بصتلو بخوف

بصلها بحده:وهتعملي اي دلوقتي وهتروحي فيين

بصتلو بحزن:مش عارفه انا مليش حد

يبتسم ويحط رجل علي رجل:والي يجبلك شغل ومكان

بصتلو بصدمه:ازاي

بصلها بهدؤ:تشتغلي مع المافيا

برقت ومستنيها يكدب الي قالو

بص ل ساعته:ورايه مشوار وراجع يا اما توفقي وتنضمي لينا يا ام

بصتلو بخوف:اما اي

الدونجوان:تموتي فكري ل حد مرجع اه متحوليش تهربي مش هتعرفي

وصل صقر بسرعه ركن العربيه باهمال وجري علي جوه جريت وره الاء الي كانت ماشيه وراءه وقلبها بيدق بخوف علي صغيرتها

يجري صقر علي فوق ويفتح الممر ويدخل ويبرق تدخل الاء وتبص بصدمه وتحرك راسه بالنفي ام صقر ينقل نظره بين مهاب الي قاعد وضامم ركبتيه وبين منه الي غرقانه ف دمه و
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات