القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما يعشق الظابط الفصل الاول 1 بقلم فاطمه وجيه

 رواية عندما يعشق الظابط الفصل الاول 1 بقلم فاطمه وجيه

رواية عندما يعشق الظابط الفصل الاول 1 بقلم فاطمه وجيه

رواية عندما يعشق الظابط الفصل الاول 1 بقلم فاطمه وجيه

يا انسه يا يا اسمك اي

هي في سره:متحرش اكيد متحرش الف اديلو قلم علي وشه اخلي يطفح حبر

-يا انسه احم بكلمك

لفت لي بعصبيه:انت وسرحت في عنيه الي ضرب فيها الشمس

-لو سمحت انا

تبصلو ببتسامه:يعيون اللو سمحت قلب اللو سحمت

هو بعد بصدمه:هو انا احم اقصد

-قصدك اي قول قول متتكثفش

-بنت انتي هبله خليني اكلم

ومتتكلم هو انا مسك لسانك

يبصلها بغيظ:انتي ادتيني فرصه

-جراه اي يا راجل انت هتزعقلي لا لا انت متعرفنيش

قرب عليهم شب تاني واضح علي الهيبه والجديه وبص لي الشب بخذي وبص لي البت

هي تنحت وبصلت ليهم:انتو بجد ولا ثري دي

الشاب التاني قارب منها جامد وبصلها بحده

هي اتوترت وبصت في عنيه:انت هتبوسني زي الروايات صح استني اغمض عيني

بصلها بصدمه وفجاه ضربها علي راسه ويغم عليها بين ايدو

مهاب بخوف عليها:مش حاسس انك اتغشمت عليها

هو برفع حاجه:جرئ اي يا حاضرت الضابط من امته والمشاعر بتدخل في شغلنا

مهاب:بس يا صقر

صقر بحده ممزوجه بالغضب:انت متخلف قولتلك مش وقته يلا شال صقر البت علي كتفه ودخلها عربيته الروز رايز ونطلق بيها بسرعه

في قصر المنشاوي تنزل الدرج بغرورها المعتاد:ميمو انتي يبنت يا مجنونتي

تجي داده سميحه:الهانم الصغيره خرجت ياهانم

-قولتلك ميت مره متقوليش يا هانم دي اسمي الاء يا داده

سميحه ببتسامه:العين متعلاش عن الحاجب يابنتي

الاء:حاجب ومنخير اي بس واديكي قولتي بنتي

سميحه:احضرلك الفطار يا بنتي

الاء ببتسامه:لا يا داده انا نزلها

تقف العربيه قدام فيلا يبان عليها الفخامه ينزل بكبرياء ويفتح الباب الخلفي ويشلها علي كتفه

صقر من غير ميلتفت:اركن العربيه وتعال

مهاب هز راسو بهدو دخل بكبرياء ودور بعنيه لقي حبل رابطها بي علي الكرسي وجاب كاس في ميه وقعد حط رجل علي رجل ورش عليها الميه
اعيييي انا بغرق الحقوني وتبص حوليها وتلقي قاعد قدامه انا فيين

-انتي هنا

تصدق كنت فكره اني هناك

بصلها بعصبيه وسكت

-مالك قفش عليها كده لي يا عم

بصلها بصدمه:عم!!

-عم يا جمل نيهاهاهاها

هو بعصبيه:انا خلقي قد كده

-مالك متزرزر كده لي وتبص حوليها امال المز الباد بوي فين

هو بيحاول يستوعب

-طب انت ربطني لي ممكن تفكني طيب

بت اخرسي ومسمعش صوتك ويكمل بصوت عالي فاهمه

هي ببرود:لا حاسب يا متزارز لحسن العرق يطق

يدخل مهاب عليهم:تمام عملت زي مقولتلي

صقر:شلها طلعها اوضتها وقفل عليها

-هو انا ليا اوضه بس سؤال مهم انا هجوز مين فيكم!!

صقر بصوت عالي:خدها من قدامي لموتها

مهاب بيكتم ضحكته ويفكها و اول مفكها زقته وكنت هتجري رفع صقر عليها المسدس وشد اجزائو

صقر بحد:ارجعي ياشاطره

بلعت رايقه ووقفت قدمه:انا انا كنت بستكشف البيت بس

صقر:خدها فوق

قرب مهاب عشان يشلها

بصتلو بحده:انا هطلع لوحدي وتكمل بصوت عالي مفهوم خبطها بضهر مسدس صقر افقدتها الوعي وقعت في حضن مهاب الي اول موقعت علي صدرو حس بشعور غريب

صقر بجمود:خدها فوق واربطها كويس

رفعها مهاب وطلع بيها الدرج وفتح اوضه وميل صوره صغيره متعلقه يتفتح باب سري ويدخل بيها ممر طويل ونهاية اوضه شبه اوض التعذيب حطها علي السرير وربطها بالكلابشات في السرير وزاح خصلاتها عن وشها ويبصلها بتفحص ويفتكر صقر يقوم بسرع وينزلو

في بيت قديمه ويدل ان اهله ناس بسيطه جدا

بصتلو بكسرا:انا ليمكن اشتغل الشغل ده

يجذبها من شعرها بقوه:هتشتغلي يعني هتشتغلي

زقة ايدو وبصتلو بحده:ليمكن اعمل كده

نزل عليها ضرب وهي تصرخ تحتي بالم

هي بصريخ:حرام عليك سبني انت اب انت

جذابها من شعرها بعنف:لا ياروح امك لو فكره كده هتصعبي عليا تبقي بتحلمي ويبصلها بحتقار ويرميها علي الارض
ضمت ركبته وقاعد تعيط بحرقه ونامت مكانه علي الارض

جي ابوها بليل وهو سكران ومعاه واحد واول ما شافه علي الارض بصلها بشهوه وقرب منها يتلمسها وابوها قاعد يعد الفلوس بجشاعه اتنفضت من مكانها

هي بخوف:انت مييين وبتعمل اي هنا

-طلعي يا حلوه قربي مني

زقته وقامت وقفت:انت عايز مني اي

التفت لي ابوها بعصبيه:انت مش قولت هتبسط شكلها هتغلبني هات فلوسي

الاب بعصبيه:انت يا زفته بتهببي اي

بصتلو بصدمه وبصت لي الراجل الي معاه قد عمرها تالت اضعاف

هي بصوت مخنوق:انت بتقول اي

الاب قرب منها وضربها بالقلم وقعت علي الارض وقعت تعيط بصلها الراجل بشماته وقرب منها حاول يبوسها زقته عنها تاني وحاولت تقوم شدها من شعرها وبدا يضرب فيها بغل بتبص لي ابوها الي بيتفرج عليها ببتسامه بتحاول تتماسك متغمضش عنيها جسمها بدا ينزف وهديت عن الحركه ابتدي يعتدي عليها بصت حوليها ولقت سكتين كبيره علي الكرسي حولت تشدو لحد موقعتو ووقعت السكينه جنبها مسكتها وطعنته بغل وسحبت السكينه وطعنته تاني انتقام لطفولته وبراءتها قامت وهي مصدومت وايديها مطلتخه بدم بصتلهم وجريت قاعد تجري متعرفش جريت قد اي بس تعبت

في عماره راقيه من ارقه العماير وتحتيه حراسه مشداده وقف علي سطح عماره اخري بيراقب الاوضاع وحدف الحبل وبص لي الارتفاع الشاهق وربط قماشه سوده علي عنيه ووقف علي طرف الحبل وفرد ايدو ومشي علي الحبل بخطوات خفيفه ثابته وصل الجهه الاخر شال الربط وبص بغرور بص من شباك في الزويه فاتحه كان بيطل علي المنور ربط حبل قي الحديده وحبل علي وسطه ونط بحترافيه ووقف عند شباك معين فتح الشباك ودخل بص حوليه ودخل بهدو ووصل لي الاوضه المحدده طلع مسدس بكاتم صوت وفتح الباب بهدؤ واطلق النار وطلع بنفس الهدؤ من فوق وبص لي الحبل المربوط بين السطحين ورجع منه
قلع القناع والهدؤ الي كان لبسه وحطهم في شنطه ورمهم في العربيه من وره وركب وساق بسرعه

تبتدي تفوق منه وتبص حوليها ايده انا مع مجرمين ولا اي يسودك يالوزه

منه:هولاكو وباد بوي ياكفار يا

مهاب بزعيق:اييييي بس مبتفصليش

منه:هو انت لي بتضربوني متعرفوش حاجه اسمها منوم دي بردو بيخلي الناس يغم عليها بدل الصداع ده

مهاب:خلصتي

منه:هو احنا هنجوز امته

مهاب:نجوز مين!!

منه:مش البطل بيخطف البطله ويعذبه ويطلع روح وبعدين يحبها ويجوزه انا هقصر عليك الطريق ونجوز علطول

مهاب بصلها بغيظ:تصدقي الضرب حلال فيكي

منه:لا عيب تضرب ام اولاد

مهاب:اولاد مين يا بت هجبيلي توهمه

منه قاعد تعيط وتشهق اتخض مهاب وقرب منها:انتي كويسه

منه بعياط:انت مبتحبنيش وانا ابتديت اتعلق بيك وكمان بتقول ولادنا مين

مهاب بغيط:تصدقي اني غلطان اني منفذتش التعلمات

منه:اي هتبوسني

مهاب:الله يخربيت البوس ومسك بلاستر وحطه علي بؤقها

منه بصتلو بستعطاف بعيونها الخضراء

مهاب بغيظ:ولا هعبرك وقلع ال تي شيرت وحط رجله علي الكرسي وقاعد يلعب ضغط ومنه بصالو بنبهار

الاء تخبط المكتب بعصبيه:يعني اي استني 24ساعه بقولك اختي مخطوفه

الضابط:هو ده النظام و

تشدو الاء من مقدمة قميصه وبصله بحد بعيونه الخضراء وتشدد علي حرفها:النظام ده تبلو وتشرب ميتو 24سنه وتكون اختي قدمي والا سعتها هتندم وتعرف مين هي الاء المنشاوي

الظابط بغضب:ده انا هعملك محظر تعدي وحبسك

قاعدة حطت راجل علي راجل وبصتلو بستصغار

الظابط بعصبيه:وهبيتك في الحبس

الاء ببرود:بتهمت!!

الضابط بغل:من غير تهم وهتعفني ف السجن

الاء تقوم بغرور:هتعرف انت بتتعامل مع مين طلعت من عندو علي امن الدوله وطلبت تقابل اللواء مراد

:اتفضلي يافندم

دخلت بغرور مراد اول مشفه ابتسم:اهلن بنت الغالي
الاء ببتسامه:كنت جيه عشان
في اللحظه دي يتفتح الباب ويدخل بكبرياء تنتفض من مكانها بعصبيه

الاء بغضب:انت

هو بغيظ:انتي

سايق العربيه ومبتسم فجاه ظهرت بنت قدام وقف العربيه قبل متخبطها نزل بثقه وقرب منها

انتفضت لما شفتو ورفعت اديها الملطخه دم وخبت وشه كنت قصير جدا شبه اللعبه وصغير جدا متخطتش17سنه

هو بحزن:انتي كويسه

هي ترجف بحزن وشهه بقا دم:سعدني

يبصلها بحيره تبصلو برجاء وفجاه تقع بين ايدو يشلها ويحطاه في العربيه يركب ويسوق بسرعه ياتره وراكي اي!!
هو في سره:هو انا كنت ناقص مصايب يا ربي
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات