القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب الطفولة الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا محمد

 رواية حب الطفولة الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا محمد

رواية حب الطفولة الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا محمد

رواية حب الطفولة الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا محمد

محمد وهو بيشيل الهاند فري من ودانها: انا اسف
يارا بصت له وكانت هتمشي مسك ايديها
محمد : يعني انا اتأسفلك وانتي عارفه اني مش بتأسف لحد وانتي تمشي ميبقاش قلبك اسود بقا
يارا وهي علي وشك العياط: علشان انت زعقتلي وانا مكونتش عملت حاجه
محمد : خلاص معلش انا كنت متضايق وطلعت فيكي بقا معلش يا يارا
يارا : خلاص ماشي
محمد : ايه اللي مصحيكي بقا كده دلوقتى
يارا : مش عارفه انام ...وانت ايه اللي مصحيك
محمد : ضميري مأنبني
يارا بضحك: يا راجل هو صحي امتي
محمد : لاحظي ان كلامك جارح
وضحكوا .....محمد : هو سليم كان فين وقت ما كنتي راجعه
يارا : كان بيجري وانا تعبت علشان كده جيت لواحدي
محمد : اهااا
يارا بتذكر : فكرتني اكلم سليم
محمد : ليييه
يارا : علشان لما طلعلي الوضه مرضتش اتكلم معاه وقولتله لما اهدا هكلمه
محمد : هو طلعلك الاوضه
يارا بتلقائيه : اه
محمد بضيق ويطلعلك بتاع ايه ان شاء الله
يرا : وانت متضايق ليه
محمد : وانا هتضايق ليه
يارا : انا اعرف ....استني هكلمه
واتصلت يارا علي سليم لقته مش بيرد
يارا: مش بيرد انا هطلعله
محمد : نعم يا اختي!!!!انا جاي معاكي
يارا : في ايه ...تيجي معايا فين
محمد: عند سليم
يارا : ليه لا خليك
محمد : لا هاجي
طلعوا عند سليم خبطوا علي الباب
سليم من الداخل: مين
يارا : انا يا سولي
محمد في نفسه: قال سولي قال..دي حتي مش بتقولي محاميحو
سليم فتح الباب : هديتي ..انا منمتش علشان عارف انك هتيجي
يارا بإبتسامه : صح زي كل مره
سليم : صح ...وكمل وهو باص علي محمد : هتحكي ولا بكره
يارا : هاا لا بكره بقا
سليم : تمام يا قلبي روحي بقا نامي علشان بكره هننزل البحر
يارا : ماشي تصبح على خير
سليم : وانتي من اهل الخير ..تصبح علي خير يا محمد
محمد بقرف : وانت من اهله
مشوا وكل واحد راح اوضته نام
(الصبح )
استيقظ الجميع لبسوا لبس البحر ونزلوا تحت يتجمعوا ( اللبس هيكون تحت يا شباب )
يارا اول ما شافت البحر : الله انا عاوزه انزل البحر
سليم كان هيتكلم قاطعه محمد : تعالي وانا انزل معاكي
يارا بتردد : ااماشي يلا
ونزلوا مع بعض البحر
محمد : هو انتي لسه مش بتعرفي تعومي
يارا : يعني ..كان سليم بيعلمني بس مكنتش بفهم حاجه
محمد : طب تعالي ...ومسكت فيه وبيعلمها العوم
عند يوسف وروان وسليم
يوسف : واضح ان الخطه ماشيه كويس اوي
سليم اوي لدرجه انه كان هيتف في وشي امبارح
روان : تستاهل ...ما يعترفوا بقا ويخلصونا
يوسف : الصبر حلو ....هما عندهم تأني مش زينا كده متسربعين
ضحكوا وفي الوقت ده طلع يارا ومحمد من البحر
يارا : انا جعانه اوي
سليم : همك علي بطنك كده ديما
يارا بلماضه : اه ملكش دعوه انت
محمد : طب كفايه شغل عيال ويلا نغير هدومنا وبعدين ناكل
الكل وافق وطلعوا غيروا هدومهم ونزلوا
سليم اول ما شاف يارا : ايه القمر ده يا بخت اللي هتتجوزيه يا قمر
محمد : اوووووووووووف
يارا : ميرسي يا سليم
محمد : يارا تعالي نجيب حاجه قبل ما ناكل
سليم : المشي غلط عليها
محمد : يعني هو غلط معايا ومش غلط معاك
يارا : خلاص يا سليم ..يلا يا محمد
محمد : يلا بينا
مشي محمد ويارا
يوسف : مش طايقك ولا هيطيقك خالص علي فكره
سليم : هيولع فيا قسما بالله
عند محمد ويارا
يارا : هو انت ليه مش طايق سليم
محمد : بني ادم ساذج ورخم ولازقه كده بكرهه انتي مستحملاه ازاي
يارا : والله سليم طيب جدا انا مش عارفه مش بتحبه ليه
محمد : هو كده مش بينزلي من زور
يارا : ليه يعني كل ده هو الواد عملك حاجه
محمد : بس يا بنتي انتي متعرفيش حاجه كده
يارا : ماشي شكرا يا باشا
محمد : تعبتي نقعد ولا حاجه
يارا : ماشي
قعدوا ويارا تليفونها رن
يارا : تعرف انك واحشني جدا جدا وكنت لسه هكلمك
محمد متسائلا : مين ده
يارا : بابي ....عامل ايه يا روحي انت كويس
طارق بتعب بيحاول يداريه : بخير يا يارا
يارا بقلق : بابي انت تعبان انت مش كويس خالص
طارق بتعب: لا والله كويس انتي مبسوطه
يارا : اه حلو بس انا هاجيلك حالا علشان انت تعبان
طارق : لا لا خليكي .......بس خلي بالك من نفسك
يارا : بابي متقلقنيش عليك انا هاجي حالا والله مسافه السكه وقفلت مع باباها
محمد: في ايه
يارا : بابي تعبان انا لازم اروح له حالا
محمد : طب اهدي وهنروح له اهدي بس
يارا : طب يلا بسرعه والنبي يا محمد
محمد : حاضر يلا
راحوا عند الباقي وقالولهم وكله حضر نفسه وقالوا لمشرف الرحله انهم هيروحوا ومشوا
بعد حوالي 3ساعات وصلوا يارا طلعت لباباها بسرعه لكن .......
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اصغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات