القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عاشق لتمردها الفصل التاسع عشر 19 والاخير بقلم نرمين قدري

 رواية عاشق لتمردها الفصل التاسع عشر 19 بقلم نرمين قدري

رواية عاشق لتمردها الفصل التاسع عشر 19 بقلم نرمين قدري

رواية عاشق لتمردها الفصل التاسع عشر 19 بقلم نرمين قدري

متصدقنيش خلاص مبقاش يهمني حاجة. واحدة بس اللي انا عاوزاها دلوقتي اني أطلق منك يا آدم ايوة انا عاوزة أطلق ....
صعق ادم من طلب الين و التفت اليها وقال:
سمعيني كدة انتي قلتي ايه اصل مسمعتش

قالت الين بحده بقولك : انا عاوزة أطلق مش انا واحدة مش محترمة وانت شاكك فيا يبقي خلاص ننطلق ونخلص .

امسك ادم يد الين بقوة وقال : هو انا لو شاكك فيكي ولو حبه صغيرين كنت خليتك علي اسمي لحد دلوقتي. اوكنت سبتك عايشه في شقتك لوحدك انتي هبلة

قالت الين في حيرة :امال اية كل شوية يوسف مستنيك
يوسف يوسف يوسف انا زهقت زهقت يا آدم

قال ادم / لتكوني عامية و مش شايفة هو مهتم بيكي ازاي
الين / هو مهتم انا زمبي ايه

قطعها ادم / زمبك انك عطياله وش زياده عن اللزوم زمبك انك حتي بعد معرفتي الكلام اللي جه قالهولي بلكذب ماختيش منه موقف ولا كانه قال حاجة

الين / افهمني بس يا آدم انا لما كنت بتعامل مع يوسف من باب الشفقة بس كان صعبان عليا أن مراته سابتة . ومشت و أخدت ابنه معاه كان دايما بيحكلنا عن ارتباطه الشديد بابنه
ادم / طايب انتي مسءلتنيش نفسك ولا مرة هي مرات يوسف سابته ليه اقولك . انا سابته ليه ياهانم .
مرات حضرته كانت في إجازة عند مامتها قطعت الإجازة ونزلت فجاءة لقيت يوسف يخونها علي سريرها .

شهقت الين / مستحيل يا آدم ده كان بيحبها قوي

ادم/ هو الي بيحب مراته يتقرب من زميلته في الشغل المفروض انها متجوزة ويحاول يحضنها يالين
سرحت الين قليلا عندك حق بس

قال ادم مقاطعا ولسة يا الين طايب مسءلتيش نفسك اشمعنا يوسف بس هو اللي اخد تعويض وساب شغل
طبعا حتقوليلي علشان مساءل الشخصية لا يا الين علشان هو مش امين علي اسرا الشركه
اخوكي فارس كان يعرف بقرارات الجديده من عشر ايام قال لحد ولا حتي قالك صح لية علشان الثقة
لكن يوسف مش أهل للثقة دي وانتي بردو مش شايفة غير الجانب اللي عاوزة تشوفيه
انا كنت بقسي عليكي واقول بكرة تشوف بكرة تفوق وتعرفه علي حقيتته بس بردو كنتي مصممة عامية عنيكي عن كل حاجة ...
كل اللي حوليكي شايفنه علي حقيبته لكن انتي لا مع أنه اسبتلك كذا مرة أنه ندل ....
يا الين فوقي مش اي حد يستاهل الثقة الزايده دي ياحبيبتي حاولت اسيبك تتعلمي لوحدك بس متعلتيش
فكرتي قسوتي ليكي كره. .وانا محبتش حد فحياتي غيرك انتي عمري كله يالين ... يوم مهربتي مني في شهر العسل كنت عاوز اهد الدنيا دي كلها سبتيني رغم اني قلتلك بعادك حيموتني سبتيني لية يا الين

سبتك لية علشان لقيتك في حضن غيري يا آدم سبتك علشان ماجي تعرف تلف شبكها حولك

ضحك ادم بشده حتي أدمعت عينية وقال:
ماجي ممثلة يا الين وبتمارس التمثيل في أي مناسبة

بس انت قلتلي يوم حفلة الشوي بتاعة جودي أن ماجي موجوده وحتفضل موجوده

قال ادم /ايوة انا قلت كده انها موجوده عايشة وبتتنفس بس ده مش معناه انها موجوده جوايا بس انتي مخك المريض صورلك قصص من خيالك .

الين/ بجد ده اللي تقصده يا آدم

حضنها ادم بقوة /,طبعا يالين هو ده الي انا اقصده
ماجي كانت قدامي من زمان لو كنت عاوز اتجوزها كنت اتجوزتها بس انا اخترتك انتي يا الين انا اخترت الحب

قالت الين :بس انتم مخطوبين
. واستعجب ادم : نعم بس ده بقي خير جديد انتي جبتي الكلام ده منين بقي

قالت الين / شفت خاتم في أيدها

ادم / طايب واية مشكلة ده بيدل علي أنها واحدة مخطوبه
الين بلهفه / لمين يا آدم لمين قولي علشان خاطري ؟؟

ضحك ادم وكأنه لم يضحك من قبل قال وهو يقربها اكتر الي حضنه اهدي شوية يا مجنونه وانا ححكيلك ...
انتي فاكرة الصورة اللي كانت علي مكتبي لما كنتي عندي

قالت الين /ايوة الصورة بالاسود و الابيض

ادم / ايوة دي صور للدعاية التقطها الراجل الي قررت ماجي انها تحبه
اهدي كده يالين واعقلي مافيش راجل بيتجوز وحده علشان معجب بيها مثلا او علشان هي اجمل ست لا يا حببتي الراجل لما بيفكر يدبس نفسة الجواز بيبقي بيحب و اخد قرار أن دي حتكمل معاه مشوار حياته مافيش جواز بيتبني علي الاعجاب يا الين لأن الجواز أساسه الحب و الموده ....
وانا عاقل بما في الكفاية وعمري ما حسيب واحده بتحبني الحب ده وامشي
الين / اخيرا عرفت اني بحبك
ادم /مش بقولك مجنونه زي أن مافيش واحد بيتجوز لمجرد الاعجاب مافيش ست يتطلب من الراجل طفل منه غير لما تكون بتعشقة يا الين
ادم ...ادم. بحبك انا قلت ......
قطع كلامها وانا قلت اني مع الاسف حبوظلك الفستان الجميل ده ثم قهقه عاليا وهما يهويان معا في الماء حيث غاصا الي أسفل
حين ارتفع ادم كان ما يزال ممسكا بها و عيناه تلمعا

الين / شهقت ادم انت مجنون حد يعمل كده
قال ادم / انا بحب الست اللي بين ايديا بعشقها بحبك يا سندريلا انا حبيتك من اول يوم عنيا وقعت عليكي في وانتي واقفة علي السلم بتتحدي الرجال مين حيكون امير سندريلا . وقتها قررت أن مافيش امير غيري

قالت الين / بس انت قاسيت عليا كتير يا آدم

ادم /انتي السبب يا الين هروبك مني في كل مرة اعبر لكي عن حبي كان بيجنني برغم اني قلتلك حموت لو ببعدك عني و مع كده رحتي وسبتيني .واللي كان مجنني اني انا بعيد عندك و الكلب يوسف هو اللي قريب انا كنت بموت كل ما اشوفه جمبك و ده كان بيزود غضبي عليكي اكتر
الين /اقتربت تقبله بحنان وقالت :بحبك بحبك بحبك يا آدم بعشقك
قال ادم / هشش كلام ده عاوز ارض ناشفة مش في المية وشدها الي فوق ضممها بين ذراعيه وهما يقطران ماء
دخلا سويا الغرفة الصغيرة ومسك ادم المنشفة و جفف بيها الين وغطي وجهها يقبلا وقال :بحبك يا مجنونه بحبك هي جودي مقلتلكيش يوم فرحها اني لما همست في ودنها قلتلها اية . انا قلتلها اني لقيت الإبرة وسط كومة القش قالتلي مين قلتلها حتعرفي قريب وانا يا الين مبقولش حاجة مش قصدها ..

حتي لما قلتلك بعدك حيقتلني كنت قاصد كل حرف وكل كلمة ومع كدة سبتيني

الين بدموع /انا اسفة انا اسفة يا آدم تسرعي و هروبي هو اللي بوظ.
حياتنا انا مش حسمع لاي إشاعة معلش يا حبيبي انا كتر الاشاعات هو اللي خلاني اخد فكرة مختلفة عندك اسفه
حبيبي اسفه يا عمري .

الين / اسفة بس معلش سؤال صغنون و مش حسءل تاني خالص
ادم /مش حتخلص من العبط انا عارف ليله مفترجه مصصممة تقديها كلام
ضحكت الين / علي فكرة أنا قليل الادب

غمز لها ادم هو انتي لسة شوفتي قلت ادب اصبري بس
استني بس يا آدم اسمع عاوزة اقول اية

ادام / قولي يا مجنناني علشان انا مش ضامن نفسي لو مخلصتيش رغي بسرعة مش مسؤول عن اللي حيحصل انا ماسك نفسي عنك بالعافية

ضحكت الين بخجل حاضر حاضر حقول اهو
انا لما سبتك في شهر العسل سمعتك بتقول لماجي انا اتجوزتها و مسمعتش الباقي انت كنت بتقولها ايه يا آدم

ادم / عاوزة تعرفي كنا بقولها اية ؟؟

الين/ بحركة طفوليه اه ونبي يا آدم كنت بتقولها ايه

ادم / يعني اديكي معلومات ببلاش كده ليه سايبه هي

الين / ييووو يا آدم قول بقي

ادم / توء تؤ مش ببلاش

الين / عاوزة اية و لو اني مش مطمنه

ادم / حكون عاوز اية د أنا غلبان ،،انا عاوز ادوق طعم الكريز بس
الين / ادم و لم تكمل لقد التقط ادم شفتها في قبلة حنونه طويلة تبث كل مشاعر جواه لها تعبر لها عن مدي عشقه لها عن مدي حبه.
ادم / وهو في قمة نشوته انا قلتلها انا اتجوزتها علشان بحبها علشان بعشق حضنها علشان هي الست الوحيد اللي حركت جوايا حاجات كنت فاكر انها مش موجوده
وبس كلام بقي و خلينا تركز علشان اعرف اجبلك الطفل اللي عوزاه ...
يلا بقي يا الين مش قادر وذهبا معا في عالم من جنه الاحلام عالم ليوجد غيرهم عالم خاص بيهم مليئ بلقبل و الاحضان ولحظات العشق التي لا تنتهي ........؟..

بعد مرور ثلاث اعوام تركض طفله ذات العامين في حديقة فيلا جميلة ،،
وتركض وراءها الين صاءحة : لليان تعالي هنا دوختيني معاكي بقي يا لي لي انا وتعبت تعالي خلصي اكلك
وتضحك الصغيرة وهي تركض.
وأثناء جري الين ترفعها يد قوية من خصرها تضمها بحنان تشهق الين وتقول
ادم حبيبي خضتني
يقول ادام وهو مزال معلق الين في حضنه / انتي بتجري كده لية ..
تقول الين اعمل اية لبنتك مجنناني مش عاوزة تاكل
يضحك ادم ويعانق الين بشوق ويقول بقولك ايه ماتسيبي ،لي لي الداده تاكلها ،،،، وتعالي نجبلها اخ تلعب معاه
بدل ما انتي بتجري وراها زي مجانين كده
تضربه الين علي صدرة انا مجنونه يا آدم
يقول ادم في مرح : اجمل مجنونه شوفتها في حياتى و هو جنني غير جننانك اساسا اول مشفتك شفتك وانتي مجنونه بحبك يا مجنونه قلبي واخذها في قبلة طويلة و ذهبا في عالم الأحلام ....
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات