القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حياة قلب الفهد الفصل العاشر 10 بقلم ياسمين سالم

 رواية حياة قلب الفهد الحلقة العاشرة 10 بقلم ياسمين سالم

رواية حياة قلب الفهد الجزء العاشر 10 بقلم ياسمين سالم

رواية حياة قلب الفهد الفصل العاشر 10 بقلم ياسمين سالم

رواية حياة قلب الفهد الفصل العاشر 10 بقلم ياسمين سالم

دخل علي صړاخ حياه و دخل الحمام و فتح الباب بسرعه و هو قلقان وقال بلهفه حييااه في ايه حياه كانت مقلوبه و ورجليها التوت حياه الحقني يا فهد رجلي بتوجعني اوووي يا فهد جري عدها فهد وشالها بلهفه و كانت هدومها كلها اتبلت من لمياه شالها فهد نزلها براحه علي الكنبه الجلد و نزل بسرعه جاب ليها ثلج و طلع للجناح مره تانيه و كانت حياه بټعيط و قال ماتخفيش يا حبيبتى هحطلك تلج و هتريحك معلش حياه بعياط بتوجعني اوووي مش قادره فهد مسحلها دموعها بحنيه مفرطه و. قال هووووش اهدي و كان بيندر في عيونها و هي كمان تاهت في عيوني البني الفاتح و سرحت فيه فهد كان بيمشي الثلج علي رجلها و هي مش حاسه فهد احمم خلصت حياه خلصت ايه مش فاهمه فهد ضحك دلكت لك رجلك و كمان حطيت علي كريم مسكن عشان مش ټوجعك و راح جاب منشفه و بدأ يجفف لها وجهها و شعرها و هو. بيتأملها أما حياه في وادي تاني و مش عايزاه يبعد عنها نفسها تقضي معاه باقي حياتها بس خاېف ليكون بيضحك عليها مش اكتر و دا كله تمثيل فهد بيوعد نفسه أنه أيامها الجايه هتكون كلها فرح و سعاده و هيكشف أنها بريئه قدام ابوها و اهلها و هيعمل ليها اكبر فرح في مصر و مش هيزعلها ابدا فهد احم انا هنادي علي هاله تيجي تساعدك فهد ضحك جامد انا زي جوزك بردو ورد ليها المخده تاني و طلع يجري قبل ما ترميها عليه و طلع لها لسانه و اغاظها حياه فضلت تضحك علي شكله الي زي الطفل الصغير فهد نزل يا هاله يا هاااله هاله جت بسرعه ايوه يا بيه فهد اطلعي ساعدي حياه و جهزوا العشاء هاله امرك يا بيه و طلعت لي حياه و ساعدتها و غيرت هدومها و لبست فستان زهري يصل للركبه و فردت شعرها

و هاله نزلت و قالت لفهد أنها ساعدتها و هي هتجهز العشاء طلع فهد ل حياه و كانت قاعده شارده فهد قعد جسمها و قال بتفكري في ايه حياه بشرود في حالي في حياتي الي ادمرت فهد وضع يده فوق يدها و قال بحنيه صدقيني هترجع زي الأول و احسن أوثق فيا و انا هرجع كل حاجه زي ماكنت نظرت له حياه نظرات مطوله لم يفهمها فهد الي اشاح بنظره بعيد عنها و قال بمرح طيب يالا بقي يا ست حياه عشان تتعشي

و شالها مره واحده حياه بشهقه فهد نزلتي انت بتعمل ايه الي تحت هيقولوا ايه فهد هيقولوا واحد شايل مراته ههههه مش اكتر حياه انت رخم علي فكره فهد نظر ليها و ضحك وقال اه و ايه تاني يا استاذه حياه حياه بعبث طفولي و قليل ادب قهقه بضحكه روجوليه مما جذب حياه إليه ولما لقيها شارده قال عارف اني قمر و كاريزما و جذاب حياه بحرج اااه شايف نفسك اووووي انت معرفش ليه فهد نزلها علي السفره و قال يالي عشان تاكي حياه مش جعانه و الله فهد بعصبيه حياااه اقعدي كلي يالا عشان تاخدي علاج حياه بعند و الله مش جعانه بقي فهد و قال انا الي هأكلك بنفسي و قبل ما تعترض كان حط الأكل في بقها و نظر ليها بعصبيه مزيفه و قال ان مأكلتيش و انتي ساكته هاكلك بالعافيه حياه كلت الأكل الي في بقها و هي ساكته بغيظ ضحك علي شكلها و قال ناس مش بتيجي غير بالعين الحمرا حياه علي فكره بقي قاطعها بوضع الأكل مره تانيه في بقها فهد هووووش اسكتي خالص يالا كلي وفضل يوكلها لحد حياه ذة اقسم بالله بطني وجعتني سيبني بقي فهد طيب اشربي اللبن حياه هو انا طفله ماروحش الحضانه بالمره فهد بجديه و ليه لأ يالا افتحي بقك حياه بعصبيه و وشها احمر فهدددددد وقامت من علي رجله فهد حياه قلب فهد و

روح قلب فهد و عمر قلب فهد حياه وشها احمر من الكسوف اسكت بقي الله فهد طيب يالي اشربي اللبن و فجاه الجرس رن فهد يا هااااله هاااله في حد برا افتحي هاله راحت تفتح و قالت حاضر يا بيه فهد يالي يا حياه بقي اشربي حياه بعند طفولي ربعت أيدها علي صدرها حياه قولت لا يعني لأ شدها فهد و قال طيب و الله ل تشربي يعني ل تشربي وحياه شربت من يده و دخلت عليهم جومانه جومانه الله الله علي الرومانسيه قاطعتكم حياه بحرج قامت من علي رجله و قالت لا ابدا فهد قام هو كمان و حط أيده علي كتفها و قال مراتي بقي و انا حر حياه نظرت ليه بابتسامه جومانه بغيره اه هي دي حياه الي حكيت عنها ليا الصبح حياه فرحت أنه بيتكلم عنها فهد اه دي حياه مراتي جومانه بغيره اه انتي متعرفيش قعد يحكي عنك اد ايه الصبح و يقول اد انتي جميله و طيله و هو بيحبك اد ايه استغرب فهد لأنه في الأساس محكاش دا كله بس ابتسم لي حياه الي كانت خطېر من الفرحه و أنه فهد بيعترف بحبه قدام اصدقائه حياه

طيب اتفضلي اقعدي يا فهد جومانه صديقتي و ليها كمان شغل معايا شريكه حياه اتفضلي يا جومانه جومانه قعدت و وضعت قدم فوق قدم أما فهد فا قعد هو كمان و قعدت حياه جنبه و حط أيده علي كتفها و ضمھا ليه و حياه كانت مكثوفه حياه بهمس فهد شيل ايدك فهد هو كمان بهمس مثلها هوووش اسكتي شافتهم جومانه و كانت مدايقه فهد قام و قال هعمل مكالمه في الجنينه و جاي فورا جومانه اوووكي بيبي براحتك حياه اتغاظت من جومانه بس مثلت ابتسامتها و بعد شويه قامت جومانه قالت هدخل الحمام و دخلت حياه أستغربت أنها دخلت الحمام علي طول يعني هي عارفه مكان الفيلا و الحمام و عارفه كل حاجه حياه بغيره اكيد كان
في بينهم حاجه في الماضي و دخلت وراها جومانه كانت عارفه انها هتلحقها و راحت طلعت تلفونها وقالت ايوه يا مامي في ايه يعني مش عايزاني اروح عند فهد تاني انتي عارفه انا و فهد مخطوبين اه عارفه أنه اتجوز بس هو بيضحك عليه حتي اني اجي و افهمها أنه بسحبها و بيحكي عنها دي كانت خطه منه و انا نفذتها مش اكتر انا و فهد بنحب بعض حياه و بكره لما يأخد الي عايزه منها هيرميها و انا و هو الي هنتجوز حياه شهقت پصدمه و قالت لا لا مستحيل فهد بيخدعني و جريت علي غرفتها ضحكت جومانه بخبث ههههه مفكره أنها هتفوز لفهد فهد دا بتاعي ليا انا و بس انا الي استحق أشيل اسم فهد الدمنهوري مش حتت فلاحه لا راحت ولا جت فهد دخل و كانت جومانه طلعت و راحت مكانها فهد باستغراب فين حياه راحت فين انا كنت سايبها هنا جومانه و الله ما اعرف هي سابتني و طلعت فوق و لما يألتها ماردتش عليا حتي قولتلها انا ضيفتك ما ينفعش انك تبيني و تطلعي ماردتش عليا بس عادي انا يعتبر البيت بيتي مش كدا يا فهد فهد بعصبيه من حياه اه طبعا انتي عارفه أنه البيت بيتك منو قبل حياه انزاحت له ليقعد بجانبها و بالفعل ما احرجهاش فهد و قعد بجانبها جومانه بس حياه دي شكلها طيبه و كمان جميله عرفت تختار فهد بتقولي عنها طيبه بعد ما مرتدتش عليكي و سالتك و طلعت حتي من غير ما تستأذن جومانه وضحكت بخبث ماتبقاش قفوش يا فهد عادي هي اكيد في حاجه وعشان كدا هي طلعت و ما قالتش حاجه اكيد في سبب يعني فهد يمكن فعلا في سبب جومانه فضلت قاعده حوالي ساعه و فهد كان زهق و كان عايز يطلع عشان
يشوف ليه حياه عملت كدا و فعلا مشت جومانه و طلع فهد فهد بصوت عالي حيااااه حياه كانت
متغطيه و كانت بتعيطه و مخليه وشها في الفرش و لما سمعت صوتها مسحت دموعها بسرعه و قالت في ايه فهد بعصبيه انتي ازاي تطلعي من غير ما تستأذن حتي من الضعيفه الي قاعده تحت دي و كمان بتكلمك مش بتردي علها ليه و سيبتيخا و طلعتي حياه أدركت أنه جومانه اكيد قالت كدا عشان فهد يتعصب عليها حياه كنت عايزه اطلع و مش عايزه اقعد معاها في حاجه و لا كمان هتقعدني معاها ڠضب عني فهد پغضب حياااه في ايه ما انتي كنتي قاعده معاها كويسه ايه الي حصل حياه بزعيق في ايه انت مش عايزه اقعدددد مع حد و لا معاك و لا معاها و لا طائفه اقعد في البيت دا حتي خلي عندك ډم و طلقننننني و سييييبني امششي من هنا مش طيقاااك هو بالعافيه لما تفرض نفسك علي واحده مش طيقاااك مش بحبك انت مش بحبك و بكرهكك و مش هتأخد الي انتي عايزه مني و لا هسلمك نفسي لأني ببساطه هحافظ علي نفسي للأنسان الي بحبه فهد پغضب چحيمي و

يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر والأخير من الرواية : اضغط هنا
لقراءة جميع الفصول اضغط على : ( رواية حياة قلب الفهد )
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات