القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت معذبي الفصل التاسع 9 بقلم إيمان خالد

رواية احببت معذبي الفصل التاسع 9 بقلم إيمان خالد

رواية احببت معذبي البارت التاسع 9 بقلم إيمان خالد

رواية احببت معذبي الجزء التاسع 9 بقلم إيمان خالد
رواية احببت معذبي الفصل التاسع 9 بقلم إيمان خالد

رواية احببت معذبي الحلقة التاسعة 9 بقلم إيمان خالد

الناس كلها اتلمت حوالين العربيه خدوهم بسرعه علي المستشفي 
ايمان في العنايه المركزه وانس حصله كسر في ايده ورجله وعمر  كان جرح بس ربنا سترها وفاق 
عمربفزع /فين ايمان وانس 
الدكتور/اهدي بس يا استاذ لازم ترتاح
عمر بزعيق/بقولكم هما فين انطقوا 
دخل انس وهو علي كرسي/عمو هي أيمان فين 
عمر/جري عليه يا حبيبي متعيطتش هي هتكون بخير 
عمر/ايمان فين يا دكتور
الدكتور/للاسف الحاله وحشه جدا وهي في العنايه المركزه 
عمر/تعملوا اي حاجه وتنقذوها انتو فاهمين 
الدكتور/احنا هنعمل اللي علينا حضرتك وياريت الولد تحاول تهديه لانه ممكن يدخل في انهيار عصبي لو عرف 
عمر/لو حصلها حاجه مش هسامحكم 
انس/عمو انا عايز اروح عند ايمان بقا هي فين
عمر/هي كويسه يا حبيبي بس هترتاح شويه ونشوفها أن شاء الله
عزيز/ازاي ممتش انتو أغبيه يعني كلهم عايشين ازاي هو انا بعتكم عشان تخصلوا عليهم لازم تنهوا حياتهم باي شكل 
مجهول/بس دي مستشفي عسكريه وصعب أن ندخل يا باشا
عزيز/لو ممتوش انهارده هيكون اخر يوم في عمركم وقفل السكه علي طول
المحقق/ها يا انور بيه مش ناوي تعترف 
انور/انا مقت*لتش حد 
المحقق /طب تحب تعترف ولا اجيبلك الدليل 
ولا اجبلك الشاهد علي الجريمه دي 
انور/انا مقتل*تش حد وانا هوكل اكبر محامي وهخرج من هنا 
المحقق/طيب اذا كان مش حابب تعترف يا بشمهندس في نتقابل في المحكمه 
انور/انا هوديكم في ستين داه*يه 
رحيم/اهلا انور بيه 
انور/انت جاي تعمل اي هنا 
رحيم/لا متقلقش انا مش جاي اشمت فيك ولا حاجه يا بشمهندس انا بس جايلك عشان ترد الحقوق لأصحابها لأن مش عارف ممكن يعدومك بقا ولا اي ويمكن نلغي الشكوه اللي عليك وبدل اعدام تبقي عشرين سنه بس 
انور بعصبيه/بقا انتم ورا كل ده انا هخلص عليكم واحد واحد 
رحيم/ أتصدق صعبت عليا يا انور بيه بس عذرك طيب اذا كان كده فأنا معايا كل حاجه تخصك جرايمك زي مثلا قت*لك لاخت عزيز وتقريبا لو عرف هينسفك من علي وش الأرض تحب اوريك الفيديو
انور بقلق/انا مقتلتش نيره 
رحيم/يمكن نسيت استني اوريك الفيديو طيب 
نرجع كام سنه 
نيره/انا هقول لعزيز لازم افضحك واعرف الكل انك قا*تل 
انور/شد شعرها قبل ما تنطقي حرف هكون مخلص عليكي يا نيره فاهمه 
نيره/انت قتلت جوزي عشان تستولي علي فلوسه بس والله ما هرحمك هو مكنش ليه دخل فلعبتكم الحقي*ره دي 
انور/خلصوا عليها وارمو جثتها ادفنوها 
نيره/حرام عليك يا اخي هي نفوس الناس لعبه بين ايديك والله ربنا هيجبلي حقي وحق جوزي حسبي الله ونعم الوكيل فيك 
مجهول/تم يا معلم 
لسه بيكمل كلامك جه عزيز يجري عشان ينقذها بس كانت ماتت 
مجهول/سيبني انا معملتش حاجه هو اللي قال
عزيز/مين اللي قال انطق 
المجهول/ بشمهندس*****مكملش كلامه وكان اتقت*ل
عزيز/والله لاعرف مين والله لهوديك في ستين داهي*ه
نرجع تاني
رحيم/اي رايك لو الفيديو ده انتشر ده هيبقي اعدام ده تالت حد تقتله والله اعلم في مين تاني 
انور/انت عايز اي
رحيم/هتتنازل عن كل الأملاك اللي اخدتها من عمر الأمير وكل الأملاك اللي اخدتها من نيره هترجع لأولادها تاني اوعدك مش هتشوف وشي تاني 
انور/موافق بس الفيديوهات دي تتحذف فورا 
رحيم/طبعا انا عند كلامي يا انور بيه
رحيم /انا مسحت كل النسخ اللي معايا والله بس عشان اكون صادق كان في نسخه قدمتها للنيابه قبل ما اجي سلام 
انور بغضب/هطلع واوريكم 
رحيم/هههه ابقي قابلني 
عمر/براڤو عليك يا رحيم الله يكرمك واوعدك ليك ترقيه محترمه وعمري ما هنسي جميلك ده 
رحيم/وراك رجاله يا عمر بيه وانا عمري ما انسي جمايلك عليا مدام ايمان عامله ايه
عمر/دخلت في غيبوبه ولسه مش عارف هتقوم أمته 
رحيم/ربنا يقومها بالسلامه انا هعدي اخد انس عشان الهيه شويه عن تعب أخته 
عمر/ياريت والله مو مش مبطل عياط ومش عارف اعمل معاه اي وخلي بالك من امي لحد ما نرجعخرج عمر عن المستشفي وكان في ناس مستنيه خروجه بفارغ الصبر 
ولسه خارج نداه الدكتور
لو سمحت يا استاذ مش هينفع تخرج بره 
عمر/ليه يعني 
الدكتور/لأن جرح دماغك كان غميق شويه وممكن اي حاجه تتعبك 
عمر/بس أنا كويس شكرا 
الدكتور/تعليمات المستشفي أن مفيش مريض يخرج إلا بعد العلاج الكامل وياريت تدخل عشان نغير علي الجرح 
عزيز/عملتوا اي
مجهول/ بعد ما كان هيخرج دخل تاني 
عزيز /انتو مفيش منكم منفعه 
الو حضرته الظابط 
الظابط/عزيز بيه اهلا 
عزيز/عايزك في خدمه والمكسب حلو
الظابط/عيوني ليك 
عزيز/في واحد عندكم اسمه عمر الأمير عايزك تخلص عليه هو والبت اللي معاه 
الظابط/بس ده حاجه صعبه واحنا في مستشفى
عزيز/ليك عليا ربع مليون لو خلصت 
الظابط /اعتبره حصل 
...........
عمر /اهلا يا فندم 
الظابط/كنا حابين ناخد اقولك عن الحادثه يعني انت شاكك في حد معين
عمر/لا مش شاكك في حد دي حادثه عابره 
الظابط/بس السواق اللي خبطكم حتي منزلش شاف وهرب 
عمر/في ناس كتير بتهرب يا حضره الظابط ده مش اول ولا اخر واحد يهرب لما يخبط حد 
الظابط /طيب يا عمر بيه لو حابب نساعدك في حاجه متترددش وده رقمي معاك في اي وقت 
عمر/شكرا يا حضره الظابط 
الظابط/بعد اذنك 
عمر حط وشه بين ايده من كتر الهم 
لحد ما سمع 
عمررررررر حاسب وزقه بعيد عنه 
عمر/اتصدم لما لقي رحيم واقع جنبه علي الارض وغرقان في دم*ه
جم العساكر
قبضو عليه 
والدكتور جه جري عشان يشوف رحيم 
عمر حط وشه بين ايده المره دي مش لاقي حد يطبطب عليه رفيق عمره اللي كان دائما يجي يواسيه دخل العمليات وحالته حرجه لان الرصاصه جايه جنب القلب علي طول وهو سرحان 
الله اكبر الله اكبر
سمعت صوت المؤذن وكان حد بيسحبه وهو ماشي وراه لحد ما دخل المسجد 
اتنهد تنهيده كبيره 
عمر/يا الله انا بقالي من حوالي عشرين سنه مدخلتش الا في وفاه والد صديقي 
يوسف/السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
عمر/وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
يوسف/انت متوضي للصلاه 
عمر بحرج/لا 
يوسف /حتي الميضه هناك تقدر تدخل تتوضي 
عمر/حاضر 
دخل اتوضي وكان كل نقطه ميه كأنها بترجع جزء من روحه 
بدأ الماذن يأذن للاقامه وصلوا 
يوسف/اعرفك بنفسي انا يوسف 
عمر/اتشرفت بيك وانا عمر
يوسف/انت حصلك اي 
عمر/عملت حادثه انا وزوجتي بس هي دخلت في غيبوبه ودلوقتي كمان صديق عمري حالته حرجه 
يوسف/ادعيله ربنا مش هيرد دعائك أنه علي كل شئ قدير 
عمر/ونعم بالله انا تعبت 
يوسف/صدقني يا عمر قرب من ربنا وادعيله إن الله حيي كريم يستحي أن يردك 
عارف يا عمر ربنا رحيم جدا بعباده طب هقولك قصه سيدنا زكريا مع استحاله الأسباب أنه يخلف ورغم كبر سنه ومع أن امرأته كانت عاقر ربنا وهبه سيدنا يحيي ومع استحاله الأسباب أن السيده مريم العذراء تنجب الا أن الله رزقها بسيدنا عيسي رضي الله عنه وأرضاه 
عارف قصه سيدنا يوسف سيدنا يعقوب كان عنده أمل أن سيدنا يوسف يرجع ورغم كل اللي حواليه قالوا مستحيل إلا أنه كان عنده ثقه في الله أن سيدنا يوسف هيرجعله وفعلا رجعله بفضل الله وربنا سبحانه وتعالى قاله يا يعقوب لو كان يوسف ميتا لاحييته شوف رحمته ربنا بعباده فاوعي تيأس يا عمر ادعيه وتوكل عليه 
عمر فضل يسمع وقلبه كان منشرح بكلام يوسف قام بعد ما الكل مشي تقريبا صلي ركعتين وكان بيبكي ولسه بيقوم لقي حد بينادي عليه 
عمر بيه الحق بسرررعه

 يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت معذبي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات