القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين قلبي الفصل الثاني 2 بقلم علاوي لقاء

  رواية حنين قلبي الفصل الثاني 2 بقلم علاوي لقاء

رواية حنين قلبي البارت الثاني 2 بقلم علاوي لقاء

رواية حنين قلبي الجزء الثاني 2 بقلم علاوي لقاء
رواية حنين قلبي الفصل الثاني 2 بقلم علاوي لقاء

رواية حنين قلبي الحلقة الثانية 2 بقلم علاوي لقاء

بعديومين كانت قد ذهبت حنين الى القاهره 
 واحظرت اغراضها وستقرت في منزل جدها ولكن الامر لم يخلوا من مظايقات زوجات احمد وضياء امازوجت سليم فهي لاتخرج من غرفتها اله لفتعال مشكله وتصرخ وتطلب الطلاق كل يوم نفس الشي لم يخبر احد حنين عن سليم او وضعه وهي كانت تخجل من السوال كانت تقظي معظم الوقت في غرفتها
نفخت بظيق واغلقت الهاتف وقررت اشغال نفسها بكثر شي تحبه وهو الطبخ ولكن عليها اولان سال جدتها اذا سمحت الها طرقت الباب بخفه حتى سمعت صوت جدها ياذن لها بدخول قبلت يده ازيك ياجدوا ياقمر هههه كويس يروحي خير عايزه ايه 
ههههههه هوانا باينه كده لاه بس باين كولي بكاه ابدا بس هي فين ستوا وعايزه في ابدا اصلي لقيتلك عروسه وخايفه تسمعني اي اي اي في يستوا دانه حته فسيرتك والله عروسة اي دي به ابدا داجدوا بيقول انو لقا عروسه وعايز يجدد شبابه وانا بقولو عيب يجدي عروسة اي لتنظر رحمه الى رظوان بعيون ناريه عايز تجدد شبابك جولتلي ها نذر لها رظوان وسرعان منفجر ظاحكا بصوته كله وهو ينهض ليمسك بحنين الذي اختبات خلف رحمه تعالي هنيه بكا عايزه تولعيها بيني وبين رحمة جلبي
انا ابدا دانا حتى كنت جايه اسال تيته القمر لوتسمحلي اعمل الغدا النهرظه اي ولي تتعبي نفسك بس ما البنات يعملوا اصل انا بحب الطبخ اوي ياتيته وعايزه ادوك عمايل اديه ها قولتي اي ماشي اعملي اليريحك طيب عايزين حاجه معينه واله اطبخ على مزاجي اعملي مابدالك كلها نعمة ربنا ذهبت بسرعه الى المطبخ وبدات عمالها 
وبعدين ياحج فهدير واسطوانت كل يوم الاولاد بات نفسيتهم زفت بسببها متكلم سليم خلي يطلقها ونخلص به والاولاد يضيعوا بنهم وبعدين سليم مش بيسمع لحد ولاحتى عايز يطلع من اوظتوا دامشفش ولادوه من 3شهور وظلوا يتحدثون بينما حنين تحظر الطعام سمعت صوت صراخ هدير متطلقني بقا مش عايزه اعيش معاك خلاص زهقت دانه بقت بتجيلي كوابيس من شكلك خرجت على صراخهم لتجد هدير تصرخ بعصبيه وغضب بوجه رجل يعطيها ظهره اجتمع الكل على صياحهم ابراهيم عيب الكلام دا يهدير عارفه لواكان ابوكي عايش كان عمل فيكي اي انت قلتها لوكان وانا مش صغيره وعايزه اطلق جاءالاولاد من المدرسه ليجدوا ان الشجار قام شعرن ساره واميره يالخوف وبكين بصمت نظرت لهن حنين بشفقه اقتربت منهن يالله ياولاد تعالوا معايه غيروا هدومكم عشان تتغدوا واخدتهم وكادت ان تصعد معهم الدرج فوقفها بص اهي جت على طبق من دهب طلقني وتجوز بنت عمتك المشوه زيك واهي تتحمل تصبح وتمسي بوشك كاد سليم ان يظربها واكن اوقفه صوت حنين ايده ايده انتي بتطلبي ايدي الجوزك قالتها بطريقه كومديه جعلت الجميع ينظر لها طيب حتى اتصلي خدي معاد وله حاجه احسن تجي كده دانه حتى ملحقتش اجهز نفسي وسرعان منقظت عليها تمسكها من شعرها بصي به انا مش عارفه هو مستحملك على ايه دانتي متجيش ظفروه وعامله كل يوم مسرحيه شكل بت انتي هبله وله اي دارجل ميعبوش شكلوا انما انتي يالي شبه برميل الطرشي دانتي شكلك يقرف ثم دفعتها بعيدا ايده يع انتي مبتستحميش هي الميه كانت مقطوعه عندكوا من شهر واله اي كان الجميع ينظر لها بذهول حتى سليم الذي عادت اليه بعض ثفته بنفسه ليقول هدير انتي طالق

 يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حنين قلبي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات