القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت ميكانيكية الفصل الثامن 8 بقلم شمس العمراوي

 رواية احببت ميكانيكية الفصل الثامن 8 بقلم شمس العمراوي

رواية احببت ميكانيكية الفصل الثامن 8 بقلم شمس العمراوي

رواية احببت ميكانيكية الفصل الثامن 8 بقلم شمس العمراوي

وصلت قمر الفله 
يوسف : تفضلو يا داده زينب 
جائت الداده زينب 
يوا يابني 
يوسف: اقدملك قمر زوجة رحيم خديها علي الغرفه المخصصه لها 
زينب اهلا وسهلا بحضرتك ياست هانم 
قمر: اهلا بيكي ياداده ممكن متندنيش غير قمر او بنتي بلاش هنم دي 
زينب ببتسامه: ماشي يابنتي 
وهنا دخل كلا من مالك وملك وذهبو عند قمر وقالت ملك: مرات اخويا لاقمر عمله ايه واخذة قمر في بالاحضان 
مالك: روحي انتي ياداده ملك هتودي قمر الغرفه 
اخذة ملك قمر الي الغرفه المطلوبه 
مالك بصي خدي شور وجهزي نفسك انا ريحه غرفتي وجيه
دخلت قمر الي الغرفه وجدتها جميله جدا وجد صندوق فتحته وجدات فيه حذاء العرس وجدات ورقه مكتوب فيها افتحي الدولاب 
ذهبت قمر وفتحت الدولاب وجدات اجمل فستان زفاف رائته عينها ووجددت كل ملتزماته 
ووجدات رساله"
اتمنا انو يعجبك 
رحيم " 
نظرة قمر الي افستان وهي سعيده للغياــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
دخل رحيم الي المنزل وجد 
عمه وزوجته واولاده 
جلس رحيم ووضع قدم فوق لاخرا وقال: سوزان هنم نورتي 
سوزان وهي تجلس علي الكرسي وتنظر الي رحيم 
وقال بتعالي: شكرا
نظرت جوري الي رحيم وهي معجبه بناقته ووسامته 
جوري بدلع: هاي يارحيم مكنتش اعرف انو لي ابن عم حلو كدا 
لم ينظر رحيم اليها وقال: اهلا 
ونظر الي ابن عمه في موعيد لزم الكل يلتزم بيها فاهم يا سيف انتا جوري 
نظر سيف اليه بستهذاء 
سيف: متقولنا معاد لاكل بلمره 
رحيم: انتا بتقول فيها 
القاعده لاولي والاهم جناح الغربي ممنوع الي حد فيكم يخشه والكلام ينتبق عليك ياعمي انتا ومدام سوزان 
القاعده 
الثانيه الساعه سبعه المغرب باب الفله هيتقفل ومافيش حد هيخرج او هيدخل الفله 
معاد لاكل الصبح الساعه سته الفطار 
12الظهر الغدا 
6المغرب العشه 
غير كدا ممنوع طلب اكل من بره البيت وياريت ممنوع الكحول او اي مشروب في البيت 
بنسبا للبس جوري وجنه يتغير شويه انا مش بسكن في بيتي عاهرات 
وضح الكلام طبعا ياسوزان هانم 
ياريت اي حد ميدخلش بيني وبين اخواتي ولاحسن ميكنش لكم دخل ليهم وضح 
ماجد: اي الكلام دا يارحيم ميخد لاذن منك بالمره 
رحيم: وهوا ينظر لعمه بتحدي: الي عوز يعيش في البيت دا يعيش بقوعده ويلتزم بيها 
جوري: وان ملتزمناش 
رحيم يبفا في عقاب 
جنه بهدواء: اي هوا العقاب 
رحيم وهوا ينظر اليها 
وجدها يوجد علي ملامحها البراءه وهدواء 
رحيم: هتعرفوه بنفسكم 
دادا زينب 
اتت زينب وقالت 
نعم يابني 
رحيم: احب اعرفكم دي دادا زينب الي يهنها يبقا بيهني لزم الكل يحترمها وياريت اسلوب الكلام معها او مع اي حد من الخدم او الحراس يكون بحترام 
فهمين 
ايوا سيف ياريت متجبش صحابك البيت ولا تستضيف حد فيه 
وتفضلو علي غرفكم في الجناح الشرقي دا يخصكم 
اتمني كلامي كون وضح الحفله تبداء الساعه سبعه تشرفو بحضركم وذهب رحيم الي غرفته 
سوزان وهي تنفخ: اف اي دا كمان شويه هيتحكم في اهوا الي بتنفسه ماجد: ايه مش انتي الي عيزه كدا استحملي بقا انا ماشي 
ذهب ماجد 
سيف وهوا ينظر الي سوزان: انا مش هلتزم بحاجه سلام اشفكم في الحفله 
جوري: سيف استنا خدني معاك بلا قوعد بلازفت انا مش في معسكر 
ورحلو 
سوزان: انا كمان خرجه 
حنه: انا بقا مليش في المشاكل انا دخله غرفتي اجهز نفسي للحفله 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
في المساء بداء المعازيم بالقدوم الي الحفل 
يقف رحيم علي اول السلم وتنزل قمر من الدرج مع حسن 
نظر رحيم الي قمر وجدها فائقة الجمال مع فستنها 
بدات له مثل لاميرات 
حسن: رحيم يابني اتمنا تحط قمر في عنيك دي بنتي الوحيده مليش غرها 
رحيم وهوا ياخذ بيد قمر قال: متقلقش ياعمي حسن قمر في عيوني وق. بل جبينها وعندما لمست شف. ها جبينها احست قمر برعشه في جسده احس رحيم بها مسك رحيم يدها وجدها لوح تلج رحيم بصوت هداي قال: متقلقيش لسه عند وعدي ليكي ومتخفيش مني 
هداءة قمر ونظرة اليه ببتسامه 
وذهبت معه الي مكان المخصص لهم 
عند سوزان وماجد 
سوزان بغل: هوا جاب البنت دي منين 
ماجد وهوا يشرب عصير 
: معرفش اومال فين الولاد 
سوزان: معرفش خرجو جات اليهم جنه وقالت: مساء الخير الفرح حلو اوي ودكور جميل جدا ماما بعد الرقصه هنروح نسلم عليهم 
سوزان: ماشي فين جوري 
جنه معرفش خرجت مع صحبها هتلقيها جيه كمان شويه....... 
عند رحيم وقمر يرقصون 
رحيم وهوا ينظر الي قمر لا يرد ان يبعد نظره عنها 
رحيم: قمر 
احست قمر برعشه فقط من نطق اسمها احست ان اسمها مميز عندما ينطقه 
قمر وهي تنظر الي قدمها بخل قالت: نعم 
رحيم: بوصلي 
قمر وهيا ترفع عيونها اليه دققة في ملامحه 
انهوا رجل وسيم سبحان من خلقه قمر وهي منسحره في عيونه قالت: انعم 
رحيم: عيونك حلوه 
قمر وهي تشعر انها تن. صهر من كثرت الخجل قالت: شكرا 
انتهت الرق. صه وبداء الحضور بتقديم الهديا والتهاني لهم جنه وهي تذهب اليهم وهي تبتسم 
قالت الف مبروك يا رحيم الف مبروك لكي 
رحيم: الله يبارك فكي عقبالك 
جنه: جنه تسلم 
مش تعرفني علي العروسه القمر 
رحيم: قمر دي بنت عمي جنه 
قمر: هلا وسهلا بحضرتك 
جنه وهي تخد قمر بالح. ض 
: اسمك قمر مشاءالله اسم علي مسمي 
اعرفك دي ماما ودا بابا 
سوزان بتعالي: هلا الف مبروك 
ماجد: الف مبروك 
قمر: الله يبارك فيكي عقبل جنه 
جاء يوسف اليهم واخذ رحيم في حاض. انه وقال الف مبروك ياصحبي العمل حسابك ولادك انا الي هسميهم 
رحيم: الله يبارك فيك 
ياصحبي انا ولادي انا الي اسميهم 
يوسف: خلاص اشطا سميهم انتا وانا اربيهم.....
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية احببت ميكانيكية)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات