القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غدر الحب الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة ياسر

 رواية غدر الحب الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة ياسر

رواية غدر الحب الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة ياسر

رواية غدر الحب الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة ياسر

انا محتاجك ارجوكي تعالي الشقة .
"سارة اروحلة بعد ال عمله معايا دا كله اروحلة بعد كسرة القلب ال عملها بعد الصدمة النفسية ال خلاني فيها ،هروح بس علي شان انا احسن منه هروح بس هلي شان اشوفه ماله "
اول م دخلت الشقة لقيت 
لقيته بيبكي وبيقولها أنا اسف أنا غلطت في حقك غلطت لما اتجوزتك وعايز اطلقك ربنا عاقبني ربنا عاقبني أن مراتي تبقي حامل ومعرفش غير انهاردة لما تكون بتولد عمري م اتخيلت أنها تبقي كدا لي تعمل فيا كدا ،هي عارفه أني عايز ابقى اب لي تخبي عليا لي تكسر فرحتي وتخليني  بالحاله دي لي لي ؟
سارة:إنت كمان غلطت لما اتجوزت أنا عارفة اني كنت غلطانه لما خونت صديقة عمري اروي عمرها م عملت حاجة تزعلني عمرها م قالتلي كلمه كسرتني بالعكس لما كنت ابقي أنا ال غلطانه هي ال كانت تصالحني مع اني كنت ابقي ال غلطانه احنا الاتنين غلطانا في حق اروي ي عمر ولازم نتاسف بس انا مش هقدر اروحلها غير لما تطلقني؟
عمر:بس انا غلطت في حقك انتي كمان .
سارة:دي كانت حكمت ربنا ،ربنا وراني معني اني اخون صحبتي ،معني اني اكسر صحبتي بالرغم انها عمرها عمرها م جر*حتني بكلمه واحدة بس .
عمر :بس هي جر*حتني أنا .!
سارة:وانت ال بدأت وجر*حتها انت ال اتجوزت عليها ،ومين أنا صحبت عمرها أنا عارفة اني مش كويسه لما اعمل كدا بس كنت مفكره اني بحبك كنت مفكره أنك اول حب في حياتي بس كنت غلطانه ،وانا اسفة ليك اني عملت كدا وخربت بيتك أنا اسفة ،ياريت نروح عند الماذون دلواقتي  وتطلقني وتروح تصالحها وتقولها كل ال في قلبك ي عمر أنا الامان الوحيد ل آسيا انت ال كنت الاب والام بالنسبة ليها  ،لازم تصلح الكسر ال عملته في قلبها ي عمر لازم  .
 راحوا عند المأذون وخلصوا إجراءات الطلاق .
سارة: هساعدك ان اسيا تسامحك ،بس ارجوك خليها تسامحني ارجوك ارجوك .
عمر:اروي قلبها طيب وهتسامحك .
وصل عمر المستشفي بس مافيش اسيا في الأوضه
عمر : لو سمحتي هي مراتي فين ؟
الممرضه:معرفش هي اتخانقت واخدت بنتها ومشيت .
عمر:وانتوا ازاي تسبوها تمشي وهي لسه خارجه من العمليات دلواقتي .
الممرضه:انت بتزعق معايا لي وانا مالي ي عم اهو الامن عندك وروح اتخانق معاهم الله .
وسابته ومشيت   
عمر :هتروح فين دلواقتي هتروح فين  هتروح فين يعني ،جايز لي لاء  .
وخرج من المستشفي وركب عربيته ومشي بسرعه جنونيه  .
في مكان تاني كانت سارة عند محل بتاع تصوير كبير  وبتقول .
سارة:ارجوك عايزاهم في اسرع وقت .
صاحب المحل:دول علي الأقل عايزين ساعه شغل لوحدهم ،مش معقولة هسيب الشغل  ال معايا وأمسك في دا بس .
سارة:ال انت عايزه هدهولك بس يخلص في اقل وقت .
صاحب المحل:ساعه وتعالي خديه .
في مكان آخر وهو "المقابر"
اروي:أنا عارفة انكم جمبي وحاسين  بيا وسامعيني انا تعبت اوي ي بابا محتجالكم جمبي جدا ،انتوا لو قاعدين كانت حاجات كتير اوي هتتغير كنت هطلق منه حتي لو بحبه كنت هنساه بس وانتوا مش قاعدين اعمل اي هعقد فين  ،انا عايزة اجيلكم عايزة اجيلكم هرتاح وانا جمبكم .
وانا قلبي يتكسر عليكي ؟
بصت وراها لقيت عمر .
اروي:انت اي جابك هنا عايز مني ايه تاني كسرتي كسرتني وخلنتي واحده  تانية مش عارفة نفسها خلتني واحدة كار*هه الحياه كلها،خلتني واحدة أقل طموحاتها أنها تموت اي ي اخي ارحم ربنا يرحمك ابعد عني  أنا بكر*هك ب عمر بكر*هك بكر*هك .
عمر:وال إنتي عملتيه دا ،مش شايفة انك عملتي غلط ؟انك تبقي حامل وان ابني لسه في بطنك وتتقفي وتقول انك فقدتي الجنين لي ،انتي اكتر واحدة كنت عارفة عايز ابقا اب منك انتي ي اروي منك انتي .
اروي:وانتي مكنتش شايف بطني بتكبر كل يوم عن التاني   مجاش في دماغك اني حامل ابدا ،ولاكن انت كنت عايش بطول بالغرض بتبقا مستني  اليوم يخلص وتنام .
عمر:أنا معترف اني مغفل بس انا بحبك ي اروي بحبك والله العظيم بحبك وعمري م حبيت حد غيرك ارجوكي سامحيني أنا غلط في حقك كتير اوي هتتغير والله  العظيم هتغير وهبقا وأحد تاني غير ال عارفاه  ارجوكي سامحيني .
اروي:مفكرني هصدقك ي عمر انسي .
عمر بقي يبكي ويقول .
عمر:افتكريلي اي حاجة حلوة عملتها ليكي ،افتكريلي اي حاجة تخليكي تسامحني ،افتركي إن دي اول غلطه أنا اعملها افتكري ي اروي افتكري .
وبعد عتاب كتير وعياط كتير  .
اروي:اوعدني مش هتكسر قلبي تاني اوعدني .
عمر بشهيق من كثرة البكاء:اوعدك .
يالا نروح يتنا .
اول م وصلوا البيت عمر اخد ابنه وقال  .
عمر:هنسميها اي ؟
اروي:سارة 
عمر:سارة؟!! 
اروي:اه سارة .
الباب خبط 
عمر:هفتح ...سارة 
اروي :سارة ؟!
سارة :مش عايزة منك غير تسمعي الفلاشه دي وبس أما أنا هسيبك الدنيا كلها وهمشي.
والدتها الفلاشه ومشت .
عمر:هتفتحيها .
ارزي:مش عارفة ..
عمر:شوفي فيها أي جايز تكون حاجة ممكن تخليكي تسامحيها .
اول م فتحت الفديو كان .
عارفة انك مضايقة مني عارفة انك مش طبقاني بس انا صحبت عمرك ي اروي وانا غلطانه اوي ،بحبك .وبعدين اشتغلت فديوهات كانوا متصورينها سوا في الكلية ،والاكل والضحك ،وحاجات كتير وآروي عيطت ،ورنت عليها بس للاسف .
عفوا الرقم المطلوب مغلق أو غير متاح يمكنك ارسال رساله صوتية عن طريق إضافة نجمه قبل الرقم وإعادة الاتصال .
رنت عليها كتير جدا بس الوضع علي حالة .
رنت علي مامتها .
الو ي طنط هي سارة فين .
سارة سافرت هي قالتلي انها جاتلك .
سارة سافرت فين ؟
سافرت امريكا منحه تبع الشغل ابتاعها .
تمام شكراً 
قفلت وانهارت من العياط مش هشوفها  تاني مش هشوفها تاني،سارة سافرت ي عمر سافرت ومش هشوفها تاني حضنها عمر وقال محدش عارف الخير فين .
بعد مرور أربع سنين .
أروي:يالا بقا ي سارة علي شان  منتاخرش بابا قرب يرجع من الشغل  
سارة:حاضر ي مامي 
اروي:اي دا دي سارة ولا تهيالي .
سارة:انتي بتقولي حاجة ي مامي .
أروي:لاء ..مش عليكي ،سارة 
ارزي ؟!
طفلين جابوا وقالوا نعم ي مامي .
والطفلين هما بنت سارة وبنت اروي،واىزيوسارة اتجمعوا وشوفوا بعض بعد اربع سنين .جريت سارة علي اسيا وهي بتعيط وقالت أنا اسفة أنا اسفة 
اروي:أنا ال اسفة أنا ال اسفة 
سارة:أنا هشرحلك كل حاجة .
اروي:مش عايزة اسمع اي حاجه اهم حاجة انك رجعتي ليا من تاني .
النهاية .
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية غدر الحب)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات