القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جرح الماضي الفصل الخامس 5 بقلم هاجر محمد

 رواية جرح الماضي الفصل الخامس 5 بقلم هاجر محمد

رواية جرح الماضي الجزء الخامس 5 بقلم هاجر محمد

رواية جرح الماضي الفصل الخامس 5 بقلم هاجر محمد

رواية جرح الماضي الفصل الخامس


سارة: ازاي يكلمني كدا اصلا هوا مفكر نفسه مين!
حور قعدت تضحك وقالت:طب اهدي
سارة: انتي كمان بتضحكي تصدقي انا غلطانه ان فكرت اجبلك هدية
حور بابتسامه: خلاص ولا تزعلي نفسك انا كفاية انك موجوده معايا 
سارة بلوية بوز: انا مش هسكت غير لما احد حقي منه
حور ضحكت وقالت: حق ايه هوا قت'لك قتي'ل
سارة: برضة مش هسيبه لو شُفته تاني مش هيعدي عليه يوم كويس
حور: كان نفسي اشوف شكلكوا وانتوا زي القط والفار ضحك حور وسابتها وقامت وقالت  ..انا هدخل اجهز الاكل..
*فالفندق
يزن وهوا بيضحك:انت عملت كل ده
مهند: اه بصراحه لقيتها فجاه بتقولي هعرفك انا مين وهربت طلعت جريت وراها وسرقت'ه منها وهربت
يزن: بس مكنش ينفع تعمل كدا 
مهند بلوية بوز: يعني انت واقف معاها
يزن: انا مش واقف مع حد فيكوا بس انتوا مش اطفال لما تقابلها تاني اعتذرلها
مهند:تمام معاك حق ……
*فمنزل تميم
سعاد:انت مش هتنساها بقي
تميم: انا حر،مش انتي عملتي اللي عايزاه وجوزتيني
سعاد:انت مش هتفضل كدا ...براحتك بس افتكر ان انت كنت معانا ف ان نقت'ل ابنها
ميرا سمعتهم من ورا الباب وشهقت لما سمعتهم 
دخلت ميرا اوضتها بسرعه وقالت: قتل'وا ابنها؟ معقول تميم يقت'ل ابنه
دخل تميم الاوضة علشان يغير ملابسة لقي ميرا
ميرا بصتله بضيق وقالت بكل هدوء:انت قتل'ت ابنك!
تميم:كنتي بتتسمعي ع كلامنا!
ميرا: بسالك سوال ،انت قتل'ته
تميم بصوت عالي:ايوه ارتحتي كدا..مكنش ابني اصلا
ميرا بدموع: انت مش بني آدم انت ايه وكمان بتشك فيها ..وانا اللي فكرت ان حور اللي غلطانه طلعت انت اللي غلطان..هتندم ي تميم علي اللي عملته ..صدقني هتندم مشيت وسابته
تميم قعدت ومسك دماغه من التفكير.  
*صباح اليوم التاني
سارة: ايه رايك نروح نتمشي النهاردة
حور: تمام انا جاهزة خلينا نروح
نزلوا حور وسارة وراحوا الكافيه
سارة:مفيش كراسي ازاي
حور: مش عارفة الكافيه فيه ناس كتير
فنفس الكافيه
مهند شاف سارة من بعيد وقال: هيا مين! 
يزن: هيا مين
مهند: البنت اللي مخلية حياتي زي القط والفار
يزن ضحك وافتكر كلامه عليها هيا فين
مهند استني هروح وبالمرة اعتذر منها راح مهند عند سارة وحور وقال: لو مفيش مشكلة تعالوا اقعدوا معانا
سارة: انت تاني،لا كدا كويس جيت بنفسك
مهند: بصي بلاش خناق وبعدين مش بكلمك بكلم صحبتك دي
سارة: طب وانا وصحبتي مش حابين تقعد معاكوا
مهند بصلها بلوية بوز وقال لحور: ممكن تيجي انتي شايفة مفيش اماكن
حور بابتسامة لان فعلا مفيش كراسي وهيا تعبت قالت: تمام
سارة بصتلها بصدمه وقالت:  انتب وافقتي
حور: سارة خلاص بقي خلينا نروح ي اما هنمشي من هنا
سارة:  لا خلاص
* ع ترابيزة يزن
حور راحت مع مهند ويزن شاف حور وابتسم لكن مرضاش يببن ده
قعدوا حور وسارة معاهم
سارة عضت ع شفتها اللي تحت وهيا بتبص ل مهند بغلل
مهند بصلها وغمزلها..
مهند قال: صحيح القمر الي ايه
سارة: معرفش
مهند: مكلمتكيش بقول ل صحبتك
سارة بضيق كويس اصلا ميشرفنيش انك تعرف اسمي
حور بابتسامة: اسمي حور وهيا سارة وياريت بلاش تتخنقوا تاني
مهند: قوليلها هيا متتدايقنيش
سارة قامت وسابتهم..
مهند: هيا مالها دي،طب شكلي غلطت فعلا هروح اكلمها قام وراح وراها
يزن بابتسامة:يزن 
حور مفهمتش قصددة
يزن ضحك وقال اسمي يزن اقصد
حور بدوخه:اه وانا ح حور 
يزن : طب هما بيتخانقوا واحنا نكون صحاب! 
حور بابتسامة: اكيد 
يزن فعقلة: رغم ابتسامتها لكن واضح انها شايلة حزن كبير قطع شرودة حور اما وقعت ع الارض………
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي (رواية جرح الماضي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات