القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب نص امريكي ونص مصري الفصل الخامس 5 بقلم دنيا أحمد

 رواية حب نص امريكي ونص مصري الفصل الخامس 5 بقلم دنيا أحمد

رواية حب نص امريكي ونص مصري الفصل الخامس 5 بقلم دنيا أحمد

رواية حب نص امريكي ونص مصري الفصل الخامس 5 بقلم دنيا أحمد

مسلم بغضب : وانا مش موافق 
الجد: الكل يطلع بره انا عايز اقعد انا ومسلم  لوحدينا 
هنا: جدو انا مش موافقه 
الجد: بعد ما اخلص مع مسلم عايزك انتي كمان ويلا الكل يطلع بره 
والكل طبعا طلع بره المكتب 
الجد : قبل ما تقول اي حاجه عايز اقولك أن  انا خايف علي هنا لان اخر فتره بقا لينا أعداء كتير جدا 
مسلم بيحاول يتمالك أعصابه : بس انت عارف اني بحب واحده تانيه واشمعنا اختارتني انا ماهو عندك زياد وشهاب وايان 
الجد بغموض :اولا شهاب مينفعش وانت اظن عارف ليه وايان خاطب بنت عمها و زياد ده تافه وانت عارف و.......
مسلم بمقاطعة:  وطبعا مفيش غيرك انت اللي هتخلي بالك منها صح يا جدي مش ده اللي عاوز تقوله 
الجد :انا عايز افهم حاجه انت معترض ليه دي خطوبه بس عشان تخلي بالك من هنا ولمه مرحله الخطر نخلص منها هنفسخ الخطوبه 
مسلم: أتصدق سهله فعلا يا جدي ده مش كلام يدخل الدماغ وتاني حاجه انت ممكن تمشي مع هنا بودي جارد عادي جدا 
الجد :ده علي اساس مستنيك تقولي علطول بتهرب  منهم اومال انا خليتكم تتخطبو ليه عشان حضرتك تبقي متحكم فيها علي اساس خطيبها 
مسلم :تمام يا جدي أنا موافق بس الخطوبه هتبقي بظبط شهرين وهنفسخها قبل ما اسافر امريكا تاني وانت اللي هتفهمهم وجهة النظر من الخطوبه دي 
الجد: ماشي بس دلوقتي هنا مش هتعرف حاجه عن الاتفاق ده عشان زي ما انت عارف هنا عنيده وهاتعند معاك وخالي بالك بقا هنا مش سهله خالص 
مسلم بثقه وتحدي : تمام بس اقولك مش علي مسلم وانا اصعب منها بكتير 
الجد بفرحه وجمود في نفس الوقت : ماشي وياريت تنقل حاجاتك  هنا عشان تعرف تراقبها كويس و الخطوبه الاسبوع الجاي وعايزك تحضر الحاجات بكل حب قدام الكل عشان هقول انك بتحبها ولمه رفضت كونت عايز تعملها مفاجاه لمه هنا تخلص الكليه 
مسلم: كمان لا بلاش بحبها دي وغير كده فيراس وفارس عارفين اني بحب واحده تانيه ومش هيخيل عليهم الحوار ده 
الجد: اسمع الكلام وانا هتصرف 
مسلم: تمام يا جدي أنا ماشي وبكره هجيب حاجاتي واجي 
الجد: ماشي وانا هجبلك معلومات هنا كلها هتكون عندك بكره الصبح 
مسلم بثقه :مش لازم انا هعرف أوصلها علي طريقتي ومشي 
الجد بابتسامه : ماشي يا حفيد البنداري 
مسلم طلع وهنا والكل دخل 
فارس ممكن افهم في ايه يا جدي وايه اللي بيحصل ده 
الجد زي ما قولت هنا ومسلم خطوبتهم الاسبوع الجاي 
هنا يا جدي وانا مش موافقه واظن انك عارف ان انا رافضه الجواز اصلا و مسلم قال انو مش موافق كمان يبقي الموضوع ينتهي 
الجد مين قالك أن مسلم مش موافق 
هنا بغضب ورفع حاجب هو مش لسه قايل انو مش موافق 
الجد ايواا قال لان كان عايز يعرف انتي بتحبيه ولا لا وبعدين تتجوزوا بعد ما تخلصي كليه 
هنا بفرحه وحاولت تدريها : بس هو زعلان لمه مشي و و 
الجد ولا كلمه زياده واحنا عاملين فتره خطوبه وحضرتك بقا شوفوا بعض فيها واتعرفوا  لو مستريحتوش افسخوها ومتهيقلي انا مفيش كلام تاني في الموضوع ده 
هنا بس انا مش عاوزه 
الجد بنت اسمعي الكلام وزي ما قولت الكلام يتسمع مش عايز دلع انا لحد دلوقتي متهود معاكي ويلا علي اوضتك وبكره الناس هتجيلك عشان تجهزي  للخطوبه 
هنا بخبث ماشي وراحت طلعه اوضتها 
فارس بيبص لجده طبعا أنا مدخلش دمغي الكلام ده 
الجد :ايواا حققك معايا بقا زي شغل الظباط بتاعك ده 
فيراس: فارس عندو حق يا جدي لان احنا عارفين أن مسلم بحب ميلا يبقي ازي بيحب هنا وفجاه كده 
الجد :تمام عشان تستريحوا الخطوبه دي موقتاً 
فارس: بمعني 
الجد: بمعني ان الخطوبه دي لمده معينه وننهيها لان حضرتكم مش عارفين ايه اللي حصل في الشغل ومين المنافسين ومش عارفين ايه اللي بيحصل في الكليه ماتقولهم يا شهاب 
شهاب : رحيم الدمنهوري مش سايب هنا في حالها واختكم مشاء الله بتهرب من البودي جارد وجدك شايف انسب حل أن هنا تتخطب لمسلم لان هنا بتحبو من وهي طفله  وهتسمع كلامه 
فارس بغضب :هي الحكايه كده متهيقلي ان انا اقدر احمي اختي كويس 
الجد وفين وقتك وانت ساعات بتروح مهمه مش عارفين هترجع منها امتي وفيراس نفس النظام علطول في الشغل أو مع خطيبته فين وقتكم يا فارس 
فارس فكره فيها لان فعلا بيختفي فتره لو عنده مهمه 
الجد ماتفكرش كتير يا فارس انت عارف انا بحبكم قد ايه و خصوصا هنا مش هديها لحد الا وانا عارف ان الشخص ده هيحطها جوه عنيه ومسلم انتو عارفينو صاحبكم قبل ما يكون ابن خالتكم 
فيراس وفارس ماشي يا جدي اللي تشوفه بس لو اختي مستريحتش انا اللي هقف لمسلم 
الجد والله يا ابني انا اللي خايف علي مسلم من هنا 
الكل قاعد يضحك معاك حق والله  ههههههههههه 
ونقفل اليوم علي كده 
//////////////////////////بقلم دنيا احمد ...........
تاني يوم 
هنا صحيت من النوم قامت تاخد شاور ولبست تيشرت ابيض وبنطلون زيتي وكوتشي ابيض و سايبه شعرها وحطت تنت خفيف وكانت قمر اوي ونزلت تتسحب زي العاده 
وراحت تفتح الباب 
وهوبا راحت لبست في شخص 
هنا اه مش تحاسب يا بنادم انت 
الشخص علي فين العزم أن شاء الله 😏
هنا 😳يانهار اسود 
_
_
_اكمل ولا اقفل كده 😂
_
_
مسلم : نعم شوفتي عفريت ريحه فين 
هنا: كده تخضني كده يعني 😁 هكون ريحه فين ريحه الكليه طبعا 
مسلم: تمام يلا اوصلك 
هنا: نعم وانت توصلني ليه حد قالك عليا نوغه صغنن عايزه حد يوصلها  
مسلم ببرود: متهيقلي انك خطيبتي واعملي حسابك انا اللي هوصلك وانا اللي هجيبك بعد كده ومفيش طول لا لمه اعرف مفهوم 
هنا بتحدي : لا احنا لسه متخطبناش  ومش معني أننا هنتخطب تبقي تتحكم فيا تمام وروح العب بعيد يا شاطر وسابتو مشيت 
مسلم بغضب :بقا كده طيب والله لموريكي يا هنا 
وراح ماشي وراها بعربيتوا 
في عربيه مسلم 
مسلم بيكلم حد في الفون عايزك تنزل صوره ليا انا وهنا وتكتب عليها .....................
..............................
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية حب نص امريكي ونص مصري)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات