القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت قاصر الفصل الخامس 5 بقلم صابرينا

 رواية أحببت قاصر الفصل الخامس 5 بقلم صابرينا

رواية أحببت قاصر الجزء الخامس 5 بقلم صابرينا

رواية أحببت قاصر الفصل الخامس 5 بقلم صابرينا

رواية أحببت قاصر الفصل الخامس

في شقه لبني 
........ 
كانت ايمي جالسه برفقه لبني 
ايمي: وبعدين ي لبني حالك مش عاجبني هاتفضلي كدا لحد امته 
لبني:سرقني 
نهبني 
خد كل الي حيلتي سابلي الشقه دى وكام الف ف البنك يعيشيوني لاخر الشهر بس وهرب راح للكلبه بتاعته 
ايمي:بقي حد يصدق المفعوصه الصغيره دى يطلع منها كل دا تاخد جوز اختها 
لبني:اعمل ااي 
انتقم منه ازاي 
وحق ابني الي راح مين يجيبهولي 
ايمي:استعوضي حقك لربنا هو قادر يجيبهولك 
لبني:بلاش موحن ومسكنه انا مش ضعيفه انا حقي هاعرف اجيبه ازاي وازاى كويس كمان 
بس اعرف مكانها وانا حقي هايرجعلي تالت ومتلت 
&_______$$$$$_______&&&
في قصر اسر 
........ 
كانت نور تضع الشنط علي الارض وو 
انصدم هاشم من وجود نور 
هاشم :نور 
شهيره :اي دا انت من امته تعرف الخدامين ي هاشم 
هاشم بصدمه :ااااي خدامه 
نور بشموخ وضعت الشنطه 
نور: هاروح اجيب باقي الشنط ي هانم من فوق كادت ان تذهب لكن يد هاشم منعتها 
هاشم:استني هنا رايحه فين انتي ازاي تقبلي الوضع دا ي نور 
نور بعيون دامعه : زى ماانت سيبتني في عز ماكنت محتجالك كدا 
كان الحوار دا قدام اسر الي عقله هايطير من راسه 
اسر لهاشم :انت تعرفها 
هاشم :نور اخت مراتي السابقه 
نور بصدمه :اااي انت ولبني اتطلقتوا 
اخد هاشم الشنطه من نور وحطها ف الارض 
هاشم :لا دا موضوع يطول شرحه لازم نتكلم يانور 
نور برفض :مفيش حاجه نتكلم فيها 
شهيره بغرور تحدثت : اي ي اسر مش يلا بينا 
هاشم:مش هاتروحي في حته انا المسئول عنك دلوقتي انتي قاصر 
نور: وانت تبقالي مين غير طليق اختي 
انت ولا حاجه بالنسبه ليا 
هاشم:نورررر 
اسر:هاااشم 
دا مش وقت عراك  هاشم نور  ورايا علي المكتب 
نور:بس 
اسر: ولا كلمه ورايا علي المكتب
دخل اسر وخلفه هاشم ونور المكتب 
في غرفه المكتب 
.................. 
تحدث هاشم بشوق غير قادر علي كتمانه 
هاشم: انتي لازم ترجعيلي 
نور:افندم ارجعلك 
هاشم:اقصد ارجعك لاختك زمانها قلقانه عليكي 
نور:مش انتوا اخدتوا كل حاجه تخصني ورمتوني في الشارع 
هاشم:نور انا معملتش فيكي كدا 
نور:صح 
هي سرقتني وانت سيبتني في المركز مع بنات الليل في الحجز وهددتني انك مش هاتسيبني في حالي 
انت اذيتني اكتر منها ي هاشم 
هاشم:انا كنت في غيبوبه وفوقت منها متاخر 
ومستعد ارجعلك كل حاجه تاني ملكك 
نور :مش عايزه حاجه 
مش عايزه فلوسكم اشبعوا بيها 
نظرت نور لاسر نظره امتنان 
نور:انا هنا في امان مع الراجل الي حماني وجبني بيته واواني انا هنا مرتاحه بشتغل وبذاكر ومش عايزه ارجعلكم تاني وسط الخقد والغل بتاعكم 
سيبوني وملكمش دعوه بيا بقي ابعدوا عني 
اكملت كلماتها ببكاء 
اسر :نور ممكن تروحي ترتاحي في اوضتك انتي اجازه النهارده 
نور:شكرا 
خرجت نور ليبقي هاشم واسر بالغرفه 
&__________________&
تحدث هاشم لاسر بغل وحقد 
هاشم:اي احلوت في عينيك  مش كدا 
اسر:انت بتقول اي ي مريض دى قاصر 
هاشم : ماالتانيه كانت قاصر والي قبلها كانت اكبر منك والي قبل قبلها مكنتش عارفلها سن انت هاتنسي ماضيك ولا افكرك 
اسر:انت اتجننت 
هاشم:وانت و*خ وانا مش هاسيبها في بيتك 
اسر:انا لا يمكن ااذيها ابدا 
هاشم:ليه توبت 
اسر:لا حبيتها 
هاشم:حبيت مين ي خنزير 
داانت اتجننت في عقلك رسمي 
نور مش من القذاره الي كنت تعرفهم دى حاجه طاهره اطهر مني ومنك 
اسر:اديك جمعتنا في صفه الوساخه سوا متنساش نفسك انت كمان ياااهاشم منتش ملام 
هاشم:قصدك ااي 
اسر:انت مفضوح قووي انك بتحبها بس هي مش طيقاك ومش هاتطيقك 
هاشم:ومتنساش انك متجوز 
اسر:ومين قالك اني هاطلق 
مثني وثلاث ورباع 
هاشم وهو يقبض علي عنق اسر 
اسر:من النهارده احنا اعداء انا ميشرفنيش اصاحب واحد زيك 
هاشم: احذر مني
نور ملكي 
انا 
وبس 
اسر:في احلامك  
&_____________________& 
في شقه معتز 
................. 
كانت تغط في النوم لا تدرى بهذا الذي يتحسس جسدها 
معتز وهو يمرر يده علي سائر جسدها 
معتز:انتي حلوه قووووى ي يمني 
يمني بخوف ابتعدت عنه 
يمني:انت اتجننت 
ابعد عني 
معتز كانت الخمور تسيطر عليه لا يدرى ماءا يفعل لكنه حاول الانقضاض عليها وهي تقاوم وتصرخ حتي وصلت رحمه اختها اليهم وابعدته عنها اخيرا 
يمني ببكاء و خوف تمسكت بااختها ترجوها ان تاخذها بعيدا عن هنااا 
يمني ببكاء: ابعديه 
ابعديه عني 
رحمه ببكاء :خلاص خلاص مشي 
ياروحي انتي حقك عليا ياست البنات 
والنبي انا الي استاهل القتل وانتي متبكيش 
حقك عليا ي اختي ي حبيبتي ي نور عيني 
&_______________________&
اليوم التالي
&___________& 
افاق معتز من تاثير المشروب واقسم علي الانتقام من رحمه واختها 
معتز بصراخ :رحمه 
رحمه 
اتت رحمه والغضب يسيطر عليها 
رحمه:انت ليك عين تنطق اسمي علي لسانك بعد الي كنت هاتعمله امبارح في اختي ياعديم الضمير 
معتز:من الاخر كدا اختك عجباني 
بس معدتش تلزمني 
اختك اخر يوم ليها  النهارده 
ارجع ملاقيهاش هنا 
رحمه:عايزني اطرد اختي من بيتي 
معتز:طلاق بالثلاثه ملك وشفع وابو حنيفه تكوني طالقه بالثلاثه ي رحمه لو اختك باتت فيها 
وحااجي اطردكم كلكم انتي والعيال
والقرار ليكي 
تحياتي لاختك
&_______________________&
في غرفه يمني 
دخلت رحمه بتعيط من القهر الي هي فيه 
يمني:خلينا نمشي من هنا ونسيبله البيت 
رحمه:مقدرش 
انتي عايزه تخربي عليا والعيال اروح بيهم فين 
يمني:انا بشتغل وهاتكفل بمصاريفهم 
رحمه:مسيرك ف يوم من الايام تتجوزى وتسبيني 
حرام ولادى يتربوا بعدين عن ابوهم 
انا مش هقدر ع المسئوليه دى لوحدى 
يمني ببكاء:انا اختك حبيبتك هاساعدك 
رحمه:لو بتحبيني بجد سيبي البيت وامشي العدى عن هنا انفدى بجلدك 
يمني بصدمه :بتطروديني من البيت 
رحمه طلعت فلوس من جيبها ووضعتهم في ايد يمني 
رحمه:دول كل الي معايا 
اجرى بيهم شقه او باتي في فندق 
المهم تمشي قبل مايجي انتي تقدرى تعيشي لوحدك لكن انت والولاد منقدرش 
ابتسمت يمني بسمه سخريه ووضعت الفلوس في ايد رحمه 
يمني: لا خليهم معاكي انا هاتكفل بنفسي 
ودلوقتي ممكن تطلعي عشان الم هدومي قبل جوزك مايجي 
رحمه ببكاء:انا 
يمني: الكلام بقي ماسخ قفلي علي الكلام هاسيبك للزمن وتعذيب ضميرك دا لو كان لسه موجود 
&____________________________&
في شقه لبني 
.......... 
كانت تردى قميص نوم احمر وهي تنظر للمرأه بحب 
نظرت الي الهاتف وابتسمت وطلبت رقم ايمي 
لبني:ايوا ي ايمي 
هاشم كلمني وقالي نتقابل في شقتي 
شكله الشوق رجعه انا روحي فيه 
ايمي؛متستعجليش محدش عارف عايزك ليه 
لبني:هايرجعلي اكيد 
كانت تتحدث بالهاتف وسمعت صوت جرس الباب
لبني:هااكلمك بعدين بقي 
ذهبت لبني الي هاشم وفتحت الباب 
لبني بفرحه حضنت هاشم لكنه زقها بعيد عنه 
هاشم:اي القرف الي عملاه دا ابعدى عني 
لبني بصدمه : لما انت شايفني قرف كدا بترجعلي ليه 
هاشم:اخرسي مين قال اني هارجعلك 
انا جاي في مصلحه 
لبني:خير 
هاشم:: انا لقيت نور ولازم ترجعيها هنا ف البيت تبقي تحت عنيكي 
لبني:ياجبروتك عايزني افتح بيتي لعشيقتك 
هاشم:هاديكي نص ثروتك 
لبني:فلوسي الي انت سرقتها مني 
هاشم:انا ممكن ارجعهالك كلها بس تسمعي الكلام 
لبني:كلام اي 
هاشم،:تساعديني اتجوز نور 
لبني:نعععععععم 
داازاي ان شاء الله 
هاشم:دا الي عندى 
ثروتك في كفه وجوازى من نور ف الكفه التانيه
فكرى يالبني 
سلااااااااااام 
&_________________________________& 
في قصر اسر 
&_____________&.
كانت شهيره تبحث عن نور ودخلتلها الاوضه بتاعتها 
شهيره:انتي يابت تعالي هنا 
نور:نعم ي هانم .
شهيره:روحي هاتيلي ميه سخنه وطلعيها اوضتي فوق تغسليلي رجلي 
نور:نعم 
شهيره:زى ماسمعتي يلا انجرى ع المطبخ 
تركتها شهيره وهي تشعر بالانتصار علي نور 
&_____________________________&
ف
ي غرفه مكتب اسر 
كان يشعر بالحزن وهو يسترجع شريط ذكرياتها فاماضيه لم يكن بالمشرف ابدا 
كان يهوى النساء ولا يفرق بين اعمارهم كل مايهمه هو المتعه من مرافقتهم 
اسر: وبعدين ي اسر عمال تقلب في شريط زكرياتك المشرفه 
هافصل اكلم نفسي كتير 
نور بريئه وطاهره وانا مش ملاك انا بشر خطاء وغلطت كتير وبعدين دى قاصر امته وازاى حبيتك يانور 
ترك غرفه المكتب وصعد الي غرفته بالاعلا 
&___________________________&
في غرفه شهيره 
كانت شهيره جالسه علي الفراش وقدماها الاثنتان في الماء 
شهيره:ادعكي رجلي كويس يابت 
نوربالم :حاضر 
دخل اسر الغرفه فوجد هذا المنظر 
اسر بغضب:نوررررر 
نور بخوف :نعم 
اسر:علي اوضتك النهارده انتي اجازه يلااا سيبي الزفت الي في ايدك دا وروحي اوضتك 
نور:حاااضر 
تركت نور قدم شهيره وخرحت من الغرفه 
اسر وهو يكبح غضبه : فهميني انتي عايزه منها اي 
شهيره؛:مالك في اي خدامه وبتغسلي رجلي 
مالها دى فيها حاجه
اسر: ابعدى عن نور ياشهيره 
انتي سامعه 
شهيره:مالك حبيت الخدامه 
اه ماهي مش اول مره 
صفعها اسر علي وجهها 
اسر: متتجاوزيش حدودك معايا احسنلك متخليش اسر القديم يرجع وقتها هاتندمي 
لبني:اي هاتظلمني تاني 
كل دا عشان حته خدامه عجبتك 
اي نمت معاها 
صفعها اسر علي وجهها مره اخرى 
اسر وهو يضغط بقبضته علي خصلات شعرها 
اسر:هاندمك علي اليوم الي اتولدتي فيه لو فكرتي تاذيها
شهيره: امنعني لو عرفت 
انا الي هاتصدرلك بقي 
ياانا يالخدامه بتاعتك دى
دفعها اسر لتسقط شهيره ارضا  
تركها اسر وذهب الي غرفه نور 
&______________________________&
في غرفه نور 
كانت نور بتبكي علي الي حصل وان شهيره ذلتها بالمعني الحرفي 
دخل اسر الاوضه لان الباب كان مفتوح قرب منها وهي بتعيط ومسح دموعها 
اسر:انا اسف حقك عليا 
ارتمت نور في احضان اسر الي كان هايطير من الفرحه
كانت زينب في الخارج تنظر اليهم 
ابتسمت زينب وقفلت الباب عليهم وحدثت نفسها 
زينب: ايو كده خليها تحبك ياابني بطني
كانت نور تبكي بحرقه فهي ليست خادمه وتمنت ان يكونا ابويها علي قيد الحياه لتتخلص من العذاب 
&______________________________&
كانت في الشوارع تتجول ولم تنتبه الي تلك السياره السوداء التي صدمتها 
هبط هاشم من السياره وذهب الي يمني 
هاشم:انتي كويسه 
حصلك حاجه 
يمني: اه كويسه كويسه 
كادت ان تقف لكنها سرعان مافقدت الوعي بين احضان هاشم 
هاشم :ي انسه 
انسه 
فوقي 
حملها هاشم بين يديه وادخلها السياره وهو يحاول ايفافتها لكن دون اي جدوى 
اخذها هاشم الي منزله 
&_________________________________&
في غرفه نور 
تحدث اسر لنور :تتجوزيني 
نور:انا 
اسر:انا الوحيد الي يقدر يحميكي من هاشم واختك 
نور:بس ازاى انت متجوز 
اسر:انا وشهيره الحياه بينا مستحيله 
نور:بس ازاى وانا قاصر 
اسر:عورفي 
نور:يعني ااي 
اسر:نتجوز عورفي 
اخرج اسر ورقه من وجيبه وقلم ووووووووو
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أحببت قاصر)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات