القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاكي الخائن الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

 رواية ملاكي الخائن الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاكي الخائن الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاكي الخائن الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

انا عندي 13سنه انت مين انااا عااايزه ماماااا 
فهد واقف متنح ومسكها من شعرهاا بغضب.......  لا اتعدلي يااروح'امك الشويه دول مش عليااا انااا فااهمه ميدخلش عليا فاااهمه فا اتعدلي 
انكمشت في بعضها وخدت وضع الجنين وقعدت تعيط بصوت عالي ثواني وصوتها اختفي عرف انها فقدت الوعي مسك الفون.......  عز ابعتلي دكتوره حالا دكتووره مش دكتور 
قعد قدامها وبيمسد على شعرها بهدوء وبيبصلها باعجاب هي جميله اوي عيون زيتوني ورموشها طويله ولاول مره يشوفها من غير طرحه شعرها شعرها طويل اوي لونه بني فاتح وحرير وبيضه وخدوها وشفايفها  عيونها اغمقت بلا وعي قرب منها يبوسها ولسا بيغمض عينه الباب خبط قام بسرعه في نفسها...... ايه الي كنت هعمله ده ازاي اضعف قدامها كده بس جميله اوي فتح الباب لقاها الخدامه ومعاها الدكتوره 
ادخلي شوفي مالها
حاضر حضرتك بس ممكن تتفضل انت 
فهد ببرود......  هعتبر نفسي مسمعتش حاجه اخلصي شوفي شغلك وقداامي  وفي نفسه اهبل انا عشان اسيبها معاكي وتتفق معاكي  وقال بصوت عالي ارعب الدكتور اخلصييييي
حاضر حاضر 
بعد شويه 
الدكتوره:  اا مش عارفه اقول اي بس هي كانت بتاخد دوا بستمرار  وامبارح اخدته بكميه كبيره كانت بتاخده كا مهدأ بس اخدته بنسبه كييره امبارح وهي عقلها كانه بيحاول يهرب من الواقع حاجه زي كده والذاكره عنها وعقلها واقفين لحد 13سنه 
فهد ببرود عكس الي جواه........  وهي هتفضل كده هلى طول ولا اي 
احم حسب النفسية وهي عايزه اي بس ودي شويه ادويه لازم تاخدهم بانتظام استأذن انا ومشيت 
فهد قعد قادمها ومسك ايدها.... ده بجد طلتعي مش بتكذبي 
صحيت وقربت منه وقالت ببراءه...... عمو عااايزه ماما ماما فين وبابا فين 
فهد بحنان......  في مشوار يا حبيبتي  وقالولي خليها معاك هي مؤدبه وبتسمع الكلام لحد ما نرجع من المشوار وناخدها  
خزت راسها وهي بتبصله ببراءه.... ايوه انا بسمع الكلام ومؤدبه يا عمو 
ابتسم على طريقتها وقعد يتأملها   قاطعته وهي بتقول...... عمو 
فاق وقال بحنان..... قوليلي يا فهد عادي 
في الوقت ده زين وورد دخلوا.
ورد: بابا هي ماما كويسه الدكتوره كانت بتعمل اي هنا 
زهره بفرحه...... الله اي القمر ده اسمك اي 
ورد بصتلها وقالت..... بابا ماما مالها هي مش فكراني ليه وقالت بدموع..........  مش بتحبني صح عشان كده مش فكراني بقلمي بسمله بدوي
زهره مسكت ايدها وقعدتها جنبها........  مافيش ام مش بتحب بنتها يا قمري
ورد بفرحه.......  انا لسا قمرك يا ماما 
زهره هزت راسها وفي نفسها......هي ليه بتقولي يا ماما  قاطعها فهد كانه فهم هي بتفكر في اي  
يااالا عشان نفطر 
نزلوا وقعدوا على السفره 
فهد:  كل واحد يشرب اللبن بتااعه يالا 
زهره بصراخ وطفوله......  اييه لالا مش بحبه يع مستحيل اشربه
ورد قلدتها وقالت..... لا لا يع مستحيل اشربه
فهد بعند........  هتشربي اللبن يا زهره وبعدين حتي شوفي ورد بتقلدك ازاي اشربي يالا اللبن  
زهره ببراءه.... لا والنبي بطني بتوجعني اوي اما بشربه 
فهد بهدوء.......  اشربوا اللبن يالا يا زين انت وورد عشان باص المدرسه على وصول 
حاضر ووجهت كلامها لزهره.... ماما ممكن تساعديني البس 
هزت راسها 
تسريع الاحداث لبسوا والباص جه خدهم 
زهره بفرحه...... زمانه نسا اللبن 
فهد بصوت عالي....... زهررااا 
زهره بخوف..... في اي نعم 
اشربي كاسه اللبن كلها يالا 
لا لا يع بليييز 
فهد بخبث.......  اممم بشرط تعالي اقعدي على رجلي وبوسيني 
برقت وقالت بكسوف.......  ننعم بس كده عيب يا عمو خلاص خلاص هشرب  اللبن 
فهد بخبث........ تمام تعالي راحت له شدها وقعدها على رجله وهي بتحاول تنزل 
فهد بحنان....... اشربي اللبن يالا وانا هسيبك 
مسك الكاسه وشربت نصها ولسا راحه تسيبها قرصها من وسطا....... كمليي 
شربتها كلها وبعدين طلع من جيبه شيكولاته 
ودي عشان شربتيها كلها شاطره 
حضنته وباسته من خده واخدتها من ايدها بسرعه وقعدت تاكلها 
فهد متصمر مكانه وحط ايده على خده وابتسم بلا وعي 
عدا شهر وعلاقتهم بقيت حلوه وفهد معدش يقدر يعيش من غيرها واعترف لنفسه انه مش بيحبها بس لا بيعشقها واشترى لها هديه يفرحها وهو بيحطها لها في دولابها شاف برشام منع الحمل  وورق و  وفجأه
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية ملاكي الخائن)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات