القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت ميكانيكية الفصل الرابع 4 بقلم شمس العمراوي

 رواية احببت ميكانيكية الفصل الرابع 4 بقلم شمس العمراوي

رواية احببت ميكانيكية الفصل الرابع 4 بقلم شمس العمراوي

رواية احببت ميكانيكية الفصل الرابع 4 بقلم شمس العمراوي

صلو علي رسوال الله ♥
في الورشه 
حنين  : الو متقلقش حضرتك مالك وملك بخير 
رحيم: انتي مين 
قمر: انا قمر 
رحيم: ماشي ياقمر متخلهمش يخرجو من عندك انا الي هجي اخدهم تمام 
قمر: تمام 
رحيم: قمر 
قمر: نعم 
رحيم: لو غبت عنهم خلهم عندك لحمد مبعت حد هوا الي يخدم اسمو يوسف 
قمر حست انو في حاجه هتحصل: انشاء الله كل حاجه هتبقا تمام وانتا الي هتجي تخد اخواتك 
رحيم وكان كلامات قمر أزحت هم  من همومو 
رحيم: أنشأ الله
وغلق رحيم الاتصال 
مالك: مين كان بيرن
قمر: رحيم وبيقول متخرجوش هوا الي هيجي يخدكم 
مالك: تمام 
قمر: بقلكم ايه تجو نلعب 
ملك: انا موفقه اخيرا حاجه بعد الملل دا هنلعب ايه 
قمر هنلعب: ببجي 
ملك: ايوا بقا تعلو ياله 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رحيم. 
اغلق رحيم لاتصال مع قمر وقام بالاتصال علي يوسف صديقه 
رحيم: الو يا يوسف 
يوسف: ايوا يارحيم عامل اي
رحيم: يوسف ابعت حد يجهز البيت الاسواد 
يوسف باستغراب: ليه انتا ولا مره روحته ومقفول من ساعة ما بنيته وانتا مدخلتوش 
رحيم: ماجد رجع تاني وكان عوز يخطف مالك وملك 
يوسف: هوا ماكفهوش الي عمله زمان 
رحيم: انا مش هسيبه لزم اندمه علي كل حاجه عملها ولسه هيعملها 
يوسف: انا معاك ياصحبي
رحيم: يوسف اعمل الي قولتلك عليه 
يوسف: تمام   
استوب * يوسف  صديق رحيم من الطفوله 
عيون بني فاتح وشعر زي القهوه 
وعمره 28سنه *
واغلق رحيم لاتصال 
وجلس شارد فيما يفعلوه مع عمه وقطع عليه سلسلة افكاره 
ماجد: ايه يارحيم مش هترحب بعمك في بيته 
رحيم: هلا وسهلا بيك ياماجد بشا نورت 
ماجد: اومال فين مالك وملك عوز اسلم عليهم والله وحشوني الولاد دول مشفتهش من وهما ولا اسبوع 
رحيم: ولا عمرك هتشفهم وان كنت مفكر انك تقدضر تخدهم مني تبقا غلطان 
ماجد بضحكه خبيث: هخدهم متقلقش وهح*رق قلبك عليهم زي محرقة قلبك علي ابوك وامك فاكر 
ورحيم مش هتنهض 
واثناء الحديث دخل رجال من الشرطه وقال: رحيم بشا حضرتك لزم تسلم اخواتك لعمك 
رحيم وهوا ينظر اليهم بستهذاء: وانتم الي تجبروني اني اديه اخواتي 
الشرطي : ماجد بشا عمل بلاغ انك مهمل اخواتك وانك مش قد مساليتهم 
رحيم وهوا ينظر اليهم ببرود:  عندو دليل 
الرجل: ايوا يابشا انتا بتقضي اكتر وقتك في الشركه ومهمل لخواتك وانك تسيب طفلين في البيت لوحهم دا خطر عليم 
رحيم: امم وان مدتلوش اخوتي هتعمله ايه 
الشرطي: هنديك موهله يومين  تعطي اخواتك لعمك يااما تتجوز واظن حضرتك مش متجوز اوخاطب ولازم تتجوز عشان المدام تهتم بخوتك ياكدا هنخدهم منك بالجبار  
ماجد: ياحضرة الشرطي هوا مش هيتجوز  لانو مش بيحب اي شيء مؤنث   وانا مش همشي من هنا غير لما اخد ولا اخويا 
رحيم........
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  عند قمر  
ملك: هوا رحيم غاب كدا ليه 
مالك: مش عارف قمر هوا انتي متاكداه ان هوا قالك 
انو هوا هيجي يخدنا 
قمر وهي قالقه بس لم بتبين وتكالمت بلا موبالاه:
ايوا والله هوا قلي كدا متقلقوش هتلقيه جي دلوقت 
مالك: لا انا هخد ملك ونروح احنا 
قمر: لا مش هينفع ينفع اوعد اخكم واخلف بوعدي 
ملك:انتي وعدتيه 
قمر: ايوا وبعدين مترنو عليه 
مالك:تمام رن مالك علي رحيم وجد الغط مغلق او غير متاح 
مالك: مغلق انا روح انا وخليكي ياملك  هشوف في البيت يمكن وجي 
ملك: وانا كمان مش هسبك
قمر: لا خليكم انتم لاثنين وانا هروح هشوف ان كان في البيت واجيبه واجي ماشي  بعد ازنك يابابا 
حسن: ماشي يابنتي خلي بالك من نفسك 
قمر: حاضر يابابا متخليش مالك وملك يخرجو من الورشه ثم نظرة الي مالك توعدوني انكم مش  هتخرجو غير لما اجيب اخاكم يخدكم 
مالك وملك: وعد  
وذهبت  قمر الي منزل الشاملي 
وصلت قمر الي المنزل وجدات سيارة للشرطا في الخارخ قلقلت اكثر وقالت الحمدلله اني اصريت انهم ميجوش 
ودخلت قمر الي المنزل ووجدات رجال الشرطه وشخص يتحدث عن 
ورحيم يق يستمع وفجئه نظر اليها رحيم وقال 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رحيم 
وقف يستعم رحيم الي عمه 
وفجئه ظهرة قمر امامه 
وفكرا قليلا 
ثم قال........ 
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية احببت ميكانيكية)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات