القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الأنتقام ( زواج اطفال 2) الفصل الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة الصغيرة

 رواية الأنتقام ( زواج اطفال 2) الفصل الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية الأنتقام ( زواج اطفال 2) الفصل الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الأنتقام ( زواج اطفال 2) الفصل الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة الصغيرة

مالك.. بتقول ايه  ازاى وامتى 
.. انهارده يبشا  وانا اول ما عرفت بلغتك  
مالك  .. طب اقفل  انا جاى  
لين.. في ايه يامالك 
مالك  بغضب.. وائل  هرب  من السجن  
لين  شهقت هى  واروى  
مالك  .. أنا  مش  هرحمه  صدقينى  ده آخر  مفر  ليه 
لين.. يابنى  ريح  قلبك بقي  وسيبه  ربنا هيجازيه  
مالك  .. لأ انا لازم  انتق...  تليفونه  رن 
.. الو  يبشا  في  اخبار  وصلتنى  حالا  ان  وائل  أثناء هروبه  عربيه  خبط*ته وكان  معاه  الظابط محمد  عبد المعبود  
مالك.. يعني ايه  هو اللى  هربه  وهما فين دلوقتي  
.. للاسف  وائل  اتو*فى والظابط في  العنايه  حاليا
مالك  بشرود.. اتوفي!  
اروى  اتصدمت  من الكلمه  مهما كان  ابوها  وزعلت  عليه  وقعت  مكانها  ولين  سندتها  بسرعه  .. اروى  مالك  
مالك  قفل  الفون  وراح  عندها  .. فى ايه  اروى  انتى  كويسه  
اروى  .. ما-ت؟  يعني  خلاص  مفيش  فرصه حتى  انه كان يتغير  واحس بشعور  الابوه ولو مره في حياتي  
لين  حضنتها.. ربنا يرحمه ويغفر له يا حبيبتي  خلاص  بقي  ادعيله  
مالك  .. يعني  بالرغم من  كل  ده  وكمان  حاول  يهرب  شوفتى  ربنا  عمل فيه ايه  عشان  يكون  عبره  لغيره  
اروى.. أنت  ليه كده  انت مفيش في قلبك  رحمه  ولا  بتسامح  ليييه  
مالك  بجمود.. وأنا عمرى م هسامح حد  حرمنى من اخويا  مهما كان  هو  مين  لو ما*ت ولا  عايش  وسابهم  وخرج  
لين  .. معلش  يا  حبيبتي  هو  متضايق  شويه بس  خلاص  اهدى بقي  وكفايه  عياط  عشان خاطري  
اروى  بدموع.. كان  نفسي  أفضل معاه  لغاية مايتغير كان  نفسي  اقوله يا بابا  واترمى  في  حضنه  مهما كان وحش  بس  هيفضل  ابويا  
لين  .. قضاء ربنا  كده يا حبيبتي  هو دلوقتي في مكان احسن  وممكن  ربنا  يغفرله بدعواتك  
اروى  .. يااارب  يا ماما  يارب  
اروى  قومتها  وطلعتها  اوضة  مالك  عشان  ترتاح  
..........  ..........  ...........  ........  
الظابط محمد.. بص  انا قولتلك  بعد اسبوع  ولقيت  الوقت  مناسب  لان مالك باشا مش موجود  وكمان عرفت ان بعد  اسبوع  عز هيرجع  تاني  وكده  الامر  هيبقي صعب  
وائل  .. وأنا  قولتلك كل ماتظبط هديك اكتر  
الظابط  بطمع.. بس  المليون  ليا  لوحدي  
وائل.. واللى  هيساعدك  
الظابط.. لا مانا  لغيته  ليعترف علينا ولا حاجه  
وائل  .. طب هخرج امتى  
الظابط  وهو  بيفك  الكلبشات.. يلا  دلوقتي  ده انسب  وقت  
محمد  اخده  من ممر  جانبى  وخرج  من باب  يعتبر  مخفي  وكان  مخطط  لكل  حاجه  
خرجوا  من الناحية الخلفيه  وهما  بيبصوا  وراهم  فجأه  جت  عربيه  وخبطتهم  
وائل  اتصاب في  دماغه جامد  وكان  بين"زف جامد  لحظات  واتوقف عن التنفس  ونبضات قلبه  وقفت  وانتقل  الى  رحمة الله  
اما  محمد  فكانت  الرؤيه  مشوشه عنده  وغاب  عن  الوعى  
الناس  اتلمت  عليهم  وطلبوا  الاسعاف  واخدهم  المستشفى.. 
شوفتوا  ولا تدري  لعل الله  يحدث بعد ذلك  امرا  كانت  نهايته  ازاى  يعنى  محدش  عارف  قدره  ولا عارف  هيعيش قد  اى  المو"ت بيجي في لحظه  
.......  .........  .........  
مالك  دخل  المستشفى  .. اى الاخبار  
.. مفيش  يا باشا  محمد  لسه  الدكاترة عنده  ووائل  زى ماقولتك  
مالك  .. تمام  جهز  للدفن  واول  م محمد  يصحى  بلغنى  
.. اوامراك يا مالك باشا  
مالك  خرج  وراح  مكان  مكنش  بيروحه  غير  كل  كام  سنه مره  لانه  بيفكره  بكل  ذكرى  سيئة  
دخل  مالك  المكان  وكان  المقا"بر  
قعد  جمب  احد  القبور  .. أنت  وحشتني اوى على فكره  كنت بتمني  اخد حقك  وحاولت على قد ماقدر  بس  مكنش بإيدي حاجه  وربنا  اتوفاه  خلاص  اكيد  ربنا  هيحاسبه  عشان  هو  عادل  ومش  بيبقبل بالظلم  أبداً  وأنت  ساعتها  هتكون  مبسوط  وتجيلى في  الحلم  وتكلمنى  زى  كل مره  وبتمنى  المره دي  اشوفك  فرحان وبتضحك  اقولك علي حاجه  كمان  أنا  هجيب  ولد  قريب  وهسميه مازن  عشان  يفضل اسمك موجود  وملازمنى  طول  حياتي  فرت  دمعه  من عينه  مسحها  .. ربنا يرحمك يا حبيبي  ويجمعنى  بيك  في الجنه يارب  أنا  ماشي  وهستناك  سلام  
كان  كل  مره  بيجي  المكان يفضل يكلمه وكأنه سامعه  ويفضل  يحكيله  حاجات كتيره  
........  .......  ........  .........  ..........  
لارا.. سليم  عايزة اشوف  اهلى  مروحتش من زمان  
سليم.. خلاص  لما ارجع  من الشركه  هنروح  
لارا  .. أنت  بترجع  بليل  ومش  هلحق اقعد معاهم  
سليم  .. يعني  مروحش 
لارا.. ااه 
سليم.. امم  والمقابل  
لارا  .. هنروح  عندك  البيت  عشان  نزورهم كمان  
سليم.. اى  المقابل  ده  لا عايز  حاجه تانيه  
لارا  .. حاجه  زى اى  
سليم  وهو  بيقرب منها.. حاجه  زى زي امبارح كده 
لارا  زقته  وجرت.. لأ  مفيش  يلا  هروح  البس  
سليم  وهو  بيحرك  شعره.. مجنونه  بس  ماشي  بكره  نشوف  اخرتها  اى  
...........  ........  ..........  .......  
~في حد  طالب  يشوف حضرتك يا فندم  
زين.. مين  
~بيقول  اسمه زياد 
زي.. دخليه  
زياد  .. ازيك  ياعمى  اخبارك ايه 
زين.. الحمدلله وانت  عامل ايه 
زياد.. بخير  طول مانت موجود  
زين بإبتسامة  .. تشرب اى  
زياد  .. لأ ولا حاجه  كنت  جاى  بس اعرف رد حضرتك  عشان اجيب اهلى  ونتقدم  
زين  .. والله  أنا  لسه  مكلمتش  همس في الموضوع  وزى مانت عارف  هى  في تالته  وأنا مش عايز اشغل تفكيرها  
زياد.. اللى  حضرتك  شايفه  وأنا  ممكن  استنى لما  تخلص كمان  بس  نقرى فاتحه  والخطوبه في الاجازه  لو هى  حابه  
زين  بترحاب  .. علي بركة الله  هاخد  رأيه وابلغك  
زياد  قام  .. يلا  هستأذن أنا  
زين  .. استنى  اشرب حاجه  
زياد.. معلش  عشان  عندى  شغل  
زين.. بالسلامه  
.....  .......  .......  ......  .......  
لين  .. يابنتى  كلى  حاجه  انتى من  الصبح  مكلتيش  
اروى  .. مش عايزة يا ماما  
لين.. آه  صحيح  أنا عرفت جميله انك هنا  
اروى.. ماشي  
لين  .. خدى  كلى  بقا  عشان  النونو  زمانه جاع  
اروى.. مش جايلى نفس 
مالك  .. ليه  ان شاءلله  ولما تتعبى  
لين  لفت وشها  .. تعالى  يامالك  انا من ساعتها  بحاول  معاها  وهى  مش  راضيه  
مالك  دخل  .. خلاص  روحى انتى يا ماما  وأنا  هأكلها  
لين  .. حاضر  
اروى  بصت  بعيد  
مالك  .. يلا عشان تاكلى  أنا مبحبش الدلع ده  
اروى  .. مش عايزة قولت  وبعدين  دلع  اي  وبتاع اي  
مالك  بتحذير.. صوتك  ميعلاش  
اروى  .. هو انت عايز ايه بالظبط  وجبتنى  هنا  ليه  ولا انت  وقت ماتحب  ابقي  مراتك  ولما  تكون  متضايق  تقولي  انتى  طالق  
مالك  ببردو  .. مش عشان سواد  عيونك  يعني  ده  عشان  ابنى  وعشان اخد  بالى  منه  
اروى  .. أنت  انانى  وحق"يير  
مالك  بغضب  .. اروى  متعصبنيش  وكلى  
اروى  .. مش  واكله  
مالك  مسك  المعلقه  واكلها  بالعافية  
اروى  .. ابعد  بقي  شبعت  
مالك  .. لأ  لسه  
اروى  وهى  بتبلع  الاكل  .. بطنى  وجعتنى  خلاص  
مالك  .. ماشي  ونده على  الداده  .. خدى  الاكل  وجيبى  كوباية  لبن  كبيره  
اروى  .. لمين  
مالك  .. اصل انا مربى قطه في الدولاب  هشربهولها  هيكون  لمين يعني  ليكي  
اروى  .. مش  بحبه  
الداده  .. اتفضل  اللبن  
مالك  .. ماشي يا داده شكرا  
اروى  .. بقولك مش  هشربه  
مالك  .. ده مش  عشانك  ده  عشان  ابنى  
اروى  .. يووه  كل شويه  ابنى  وليه  متكونش  بنت  
مالك  .. والله  لو  هبقي  حلوه  شبهك  ماشي  😉 
اروى  بخجل.. قليل الادب  
مالك  .. بس انا عايز  ولد  عشان  اسميه  مازن  
اروى  بحزن  وهى  شايفه  قد ايه  هو  كان  بيحب  اخوه  .. كل  اللى  يجيبه ربنا حلو  
مالك.. ونعم بالله  يلا  اشربى  
اروى  .. يا مالك مش هقدر  
مالك  رفع  الكوبايه  على  بوقها.. يلا  بس  هه  خلاص  اهو  بس  خلصنا  
اروى  .. اععع  هرجع  طعمه  وحش  حطت  ايدها  على  بوقها  وقامت  جرت ع الحمام  
مالك  دخل  وراها  بخوف  .. مالك  يا  اروى  
كانت  بترجع  وماسكه  بطنها  جامد  من الوجع  
راح  عندها  مسك  راسها  وبعدين  غسل وشها  وسدنها  .. كل ده عشان  كوباية لبن  
اروى  بتعب  .. ااه  مش قادره  قولتلك  مش  عايزة  
مالك  .. خلاص  اخر مره  
اروى  .. ااه  
مالك  .. ااه اى  في حاجه بتوجعك  
اروى.. ههه  لا بقولك  آه  يعني  على  اخر  مره  وبعدين  أنا مش متعوده ع الحنيه  دى  فاكر  لما  كنت  بتض"ربنى  
مالك  .. خلاص  بقي  انتى  قلبك  اس"ود  لي  كده  مش  بتنسي  
اروى  .. وأنت  كمان  مش  بتنسي  ولسه  جواك  كر"ه لبابا  
مالك  .. عشان خاطرك  هسامحه  
اروى  بفرحه.. بجد  يا مالك؟  
مالك  هز  راسه  
لترتمى  اروى  بأحضانه  .. أنا فرحت  اوى  
مالك  شدد على  حضنها  وكأنه  بيقول لها  انها وحشته  فضل دافن  وشه في  شعرها  وبعدين  بعد  شويه  وقال بهمس جمب  ودانها  .. وحشتيني  
اروى  بدون وعى  .. وأنت  كمان  وحشتني اوى  
مالك  بعد  عنها  ولسه بيقرب  من وشها  الباب  اتفتح  
سليم  .. حبيب قلبى  
مالك.. أنت حم"ار  يلا  مفيش زفت باب تخبط  
اروى  اتكسفت  ووقفت ورا مالك  
سليم  .. مكنتش  اعرف  ان  اروى هنا  بس اى شكلى  دخلت  في  وقت مش مناسب  😉 
مالك.. لا يخويا عندك دم اوى  😒
سليم  .. مخلاص  يوحش  في ايه  مش ناوى  تنزل  بابا  عايزنا  ف موضوع  
مالك  .. خلاص  اخفى وانا جاى وراك  
سليم  .. متتأخرش  عشان  بغير عليك  😉😂
مالك  حدفه  بالمخده   وسليم  قفل الباب  
لتضحك  اروى  عليه .. مجنون  
مالك  .. ده  متخلف مش مجنون  أنا  نازل  اشوف وبابا  وجاى  
اروى  .. ماشي. 
......  ........  ........  .......  
زين  .. ها  يا همس  قولتى  ايه  
همس  .. اللى  حضرتك  شايفه يا بابا  
مالك  .. وأنا مش حابب الواد  ده  
لارا  بصت  لسليم  مهو  زياد  يبقي ابن خالتها  
سليم  .. ليه بس  يا مالك  ده  زياد  محترم  وهتحبه  والله  انت  عشان  بس  متعرفهوش  
مالك  .. معرفش  خلاص  اعملوا اللى انتو عايزينه  
لين.. خلاص  يا  زين  قوله  اننا موافقين  بس قراية فاتحه بس  
زين  .. ماشي  مبروك يا همس  
همس  بخجل.. الله يبارك فيك يابابا  
مالك  وسليم  ولارا  باركولها  
سليم  .. يلا  احنا  هنمشى  بقا  عشان  لسه  هنروح عند  اهل  لارا  
لين  .. طيب  نتعشي سوا  
سليم  .. مره تانيه يا ماما  عشان  منتأخرش  
لين  .. ماشي يا حبيبي  سلمولى على حماده  كتير  
.....  ......  .....  ........  
حماده  .. اهلا اهلا  منورين  والله  
سليم.. بنورك يخالو  اخبارك ايه  
حماده.. الحمدلله  وانت  وزين  ولين  ومالك  وكلكم عاملين ايه  
سليم.. كلهم بيسلموا عليك  
ف  المطبخ  .. 
أم لارا  .. مفيش حاجه كده ولا كده  
لارا.. لأ  يا  ماما  
ام  لارا  .. لأ  ليه  اشمعنا  اروى  يعني  هاا  
لارا  .. في ايه يا ماما  أنا لسه في الجامعه  ومش  عندي استعداد  احمل  دلوقتي  
ام  لارا  .. ليه  يعني  محدش  في جامعه  غيرك  بقولك ايه  أنا  عايزة  اسمع خبر  حلو  قريب  أنا بقولك اهو  اما  اشوف اخرتك اى  
لارا.. يا ماما  بس.. 
ام  لارا  .. مبسش  اخلصى  يلا  أنا  هطلع هطلع الاطباق لغاية ماتحطى السلطه  
لارا  بضيق.. طييب  
.....  .......  ........  ........  
عدت  الايام  وهمس اتقرى فاتحتها  ومحمد  كان في غيبوبه محدش عارف هيصحى امتى  وسليم  ولارا  زى  ماهما  ناقر  ونقير  ومالك  اللى  كل  همه  يأكل  اروى  ويهتم  بصحتها   وزين  في  شغله  ولين  بقت  تروح لجميله  تزورها  
مالك  .. يلا  كل ده بتلبسي  
اروى  .. خلاص خلصت  اهو  
مالك.. أنا  متشوق  اوى اعرف  ولد  ولا  بنت  
اروى  .. بنت  ان شاءلله  
مالك  .. لأ  ولد  
اروى  .. وليه  مش  بنت  
مالك  بتحدي.. وليه  برضو  مش  ولد  
اروى  .. عشان  أنا  حاسه  انها  بنت  
مالك  .. طب يلا  يام  حاسه  هنتأخر  
الدكتور  .. الف مبروك  توأم  
مالك  ولين  في صوت واحد  .. تؤام؟!!  
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية الأنتقام الجزء الثاني من زواج اطفال)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات