القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الفهد الفصل الأول 1 بقلم جنى محمد

 رواية حنين الفهد الفصل الأول 1 بقلم جنى محمد

رواية حنين الفهد الجزء الأول 1 بقلم جنى محمد

رواية حنين الفهد الفصل الأول 1 بقلم جنى محمد

رواية حنين الفهد الفصل الأول

-لا يا ماما مش هتجوزه انا مش بفكر في الجواز دلوقتي
الام - لا هتتجوزيه يعني هتتجوزيه يا حنين ده غني وهيقدر ينشلنا من الفقر ده
حنين - يعني انتي بتبيعيني يا ماما عشان الفلوس
الام - سميها زي ما تسميها واعملي حسابك انهارده كتب الكتاب علي الله اشوف دمعه منك قدامهم سامعه 😠
حنين بدموع - حاضر يا ماما 😔
الام - يلا البسي زمانهم علي وصول
حنين - حاضر 😢
خرجت ماما وانا قعدت اعيط علي حالي وعلي الجوازه اللي انا مجبوره عليها
احب اعرفكم بنفسي ( انا حنين عندي 23 سنه متخرجه من كلية هندسه قسم ديكور وماما دريه عندها 46)
والباقي هنعرفه من الأحداث
وصل العريس ومعاه أسرته والمأذون وراهم
واتكتب الكتاب وختم المأذون بجملته الشهيره
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
الام - يلا يا حبيبتي ظبتي نفسك كده واخرجي عشان تغوري من هنا يلااا
حنين- حاضر يا ماما 😥
خرجت بره ولقيتهم كلهم قاعدين
والد العريس - ازيك يا عروستنا عامله ايه
حنين/............
والد العريس - مش بتردي ليه يا بنتي ؟
دريه- هه ......اصل هي بتكسف بقي يا حج انت عارف 😅
دريه بهمس لحنين - افردي وشك بدل ما اقوم افرده انا 😡
حنين بهمس لامها - حاضر 🥺
والد العريس - يلا يا فهد يا ابني انا هسبقكوا علي العربيه خد مراتك وحصلني
فهد - حاضر 😒
فهد لحنين- هاتي حاجتك ويلا عشان ننزل
حنين - حاضر 😔
ونزلت حياه مع فهد العربيه
احب اعرفكم (فهد الالفي صاحب اكبر شركات هندسيه في الشرق الأوسط طويل و شعره اسود ناعم وعيونه رمادي )
واد قمر من الاخر 😂
وصل فهد وحنين البيت
في غرفة فهد وحنين
دخلت حنين وهي منبهره بجمال الغرفه ومستغربه ليه كل الاوضه لونها اسود
حنين- ممكن أسألك سؤال
فهد- نعم
حنين - هو ليه الأوضه كلها اسود في اسود كده
فهد - عشان انا مش بحب الفواتح بحب اللون الاسود
حنين - تمام
بعد ساعه
فهد كان قاعد بيشتغل علي اللاب توب بس قفلوا وكان رايح ينام بس حنين وقفته
حنين- ثانيه بس
فهد - في ايه ؟
حنين- هو انت هتنام فين ؟
فهد - علي السرير
حنين- طب وانا
فهد - نامي علي الكنبه
حنين - بس انا مش بحب انام علي الكنب
فهد - مليش دعوه شوفيلك اي حته تنامي فيها ومتزهقنيش عشان انا خلقي ديق 😡
حنين - هو انت بتتكلم معايا كده ليه هو انا كلمتك
فهد - بؤلك ايه انا اصلا مش طايقك ولا طايق الجوازه دي
حنين- قصدك ايه
فهد - قصدي اني مغصوب علي الجوازه زيي زيك وكل ده بسبب ابويا
حنين- طب وباباك ايه اللي يخليه يغصبك علي جوازك مني مع اني اول مره اشوفه
فهد - هه.....وهو انا لو اعرف هخبي عليكي ليه
حنين- طيب انا هنام تصبح علي خير
فهد دخل نام من غير ما يرد علي حياه
حنين- شايف نفسه علي ايه ده هو عشان حلو يعني هيتنك علي خلق الله 😂
في الناحيه الأخري
مجهول - حنين اتجوزت يا باشا
الزعيم - ايه ؟.....ازاي ومن مين
مجهول - مش عارف والله يا باشا بس هي اتجوزت من واحد غني اوي وصاحب شركات كبيره في البلد
الزعيم - كده احنا مش هنطول حاجه من ميراثها 😡
الزعيم - طيب ... عايز معلومات عنهم بكره الصبح اكون عارف كل صغيره وكبيره عنهم
مجهول - امرك يا باشا
وتشرق الشمس بنورها علي ابطالنا تعلن قدوم يوما جديد
صحي فهد قبل حنين و دخل لبس هدومه ورش برفانه ونزل يفطر
بعدها صحيت حنين لبست هدومها ونزلت هي كمان
حنين: صباح الخير ☺️
رد والد فهد : صباح الفل ☺️
فهد : صباح الزفت 😒
والد فهد في سره : انا عارف انك كاره يا فهد غصب عني لولا بس أن ابو حنين قالي.....
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كالمة اضغط علي (رواية حنين الفهد)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات