القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت ارملة الفصل الاول 1 بقلم حورية مصطفى

 رواية أحببت ارملة الفصل الاول 1 بقلم حورية مصطفى

رواية أحببت ارملة الفصل الاول 1 بقلم حورية مصطفى

رواية أحببت ارملة الفصل الاول 1 بقلم حورية مصطفى

_  البقاء لله يـا مدام.. 
هي بصدمه: مين حضرتك وايه اللي بتقوله ده.. 
هو بحزن: انا اللوا سليم الانصاري.. والمقدم ادهم استشهد يــا بنتي.. 
هي بصراخ: انت اكيد غلطان ادهم لسه عايش.. ادهم ما"متش.. ادهم  بيحبني مستحيل يسبني.. 
حماتها من وراها: في ايه يا نجمه ليه بتصرخي كده الناس اتلمت علي صوت صراخك.. 
نجمه بدموع وشهقات: هو.. بيقول ان ادهم ما'ت.. 
حماتها فاطمه بعدم فهم: هو مين يا حبيبتي اللي بيقول مش فاهمه منك حاجه.. 
_نجمه مدت ايدها بالفون لفاطمه.. 
فاطمه بهدوء: ايوه مين.. 
اللوا سليم بحزن: المقدم ادهم استشهد يا مدام فاطمه.. 
فاطمه بدموع: ابني ادهم ما'ت.. 
اللوا سليم بحزن: ميغالش علي الي خلقه ده نصيبه وعمره انتهي لحد كده..وبعدين قال البقاء لله وربنا يصبرك علي فراقه.. 
فاطمه بدموع: طيب انا عايزه اشوف ابني لاخر مره.. 
اللوا بحزن: تمام انا هبعت حد ياخدك انتي ونجمه علي المستشفي عشان تشوفه قبل ما يتم اجراءات الدفن.. 
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
بعد فتره وصل شخص من طرف اللوا عشان يوصلهم المستشفى.. 
في المستشفى..✰
فاطمه بدموع :لو سمحت يــا دكتور عايزه اشوف ابني.. 
الدكتور بجديه: ابنك مين يا خالتي.. 
فاطمه بدموع وشهقات: المقدم ادهم المنشاوي.. 
الدكتور بحزن: تماام اتفضلي.. معايا هو موجود في الغرفه دي.. 
_نجمه كانت دموعها بتنزل ومش بتتكلم.. 
فاطمه بدموع مسكت ايد نجمه و دخلت الغرفه اللي فيها ادهم.. 
فاطمه بدموع مسكت ايد ادهم وقالت: ربنا يرحمك يا حبيبي ويجعلك من اهل الجنه ونعيمها.. 
نجمه كانت واقفه بتتخيل مواقفها مع ادهم.. 
نجمه بحب: ايه رايك في الدريس ده يا دومي.. 
ادهم بعشق: نجمتي اي حاجه بتلبسها حلوووه.. 
نجمه بحب: بحبك يا ادهمي.. 
ادهم بحب:  وادهمك بيحبك يـا نجمتي.. 
موقف 2.. ♥
ادهم بحب: مالك يا نجمتي بتعيطي ليه.. 
نجمه بدموع: حر'قت الاكل بتاع الغدا.. 
ادهم بحب: فداكي يــا حبيبتي مبحبش اشوف دموعك دي.. 
نجمه بحزن: طيب انت هتاكل ايه دلوقتي.. 
ادهم بحب: هنطلب اكل من برا يـا حبيبتي.. 
موقف 3.. ♥
نجمه بحب: ايه رايك نتفرج علي فليم كرتوني لحوريه البحر «اريل».. 
ادهم بحب: نجمتي تأمر وانا انفذ.. 
موقف 4.. ♥
الساعه 3 فجرا.. ♡
نجمه بحب: قوم يا ادهمي عشان نخرج نتمشي علي الكورنيش.. 
ادهم بنعاس: ناامي يا حبيبتي انا عندي ماموريه الصبح بدري.. 
نجمه ببكاء: عشان خاطري يـــا ادهم.. 
ادهم بحب: قومي البسي يا نجمتي خاطرك عندي غالي وانا مستحيل ارفضلك طلب.. 
موقف5.. ♥
نجمه كانت بتفرج علي التلفزيون وادهم جيه وقعد قدامه وقال.. 
ادهم بحزن: نجمه.. 
نجمه بحب: نعم يا حبيبي.. 
ادهم بحزن: عندي ماموريه تبع الشغل واحتمال كبير مرجعش.. 
نجمه بدموع: يبقا مستحيل تروح يا ادهم انا مستحيل اتخيل حياتي من غيرك.. 
ادهم بحب: بس ده واجبي تجاه بلدي يا نجمتي.. 
نجمه بدموع: طيب وانا.. 
ادهم بحزن: بلدي محتاجني يا نجمتي لازم ادي واجبي.. 
نجمه بدموع: تمام يا ادهم روح بس ارجعلي لاني مقدرش اعيش من غيرك.. 
ادهم بحب: هرجعلك يا روح ادهم ودنيته.. 
عوده..♡
نجمه مسكت ايد ادهم وقالت هتوحشني اوووي يا ادهم نجمه من غيرك ولا حاجه.. بحبك يــا ادهمي.. 
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
مرت اجراءات الدفن.. 
في العزا.. 
عمه ادهم: يا حبيبي يا بني كله من بوز الفقر و وش النحس علي البيت.. 
واحده من اللي قاعدين في العزا:  ياعيني ملحقش يتهنا في حياتي مبقالوش 3 شهور متجوز.. 
واحده تانيه: عريس الجنه.. ربنا يرحمه ويغفر له ويجعل مثواه الجنه يارب.. 
نجمه كانت سماعه كلامهم وساكته.. 
تقي اخت نجمه:  قومي معايا يا حبيبتي اقعدي جوا.. عشان ترتاحي.. 
نجمه وهي قايمه سمعت عمه ادهم وهي بتقول داهيه تاخدك يا وش الففر انتي..
بدون مقدمات نجمه وقعت من طولها علي الارض.. 
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أحببت ارملة)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات