القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليث ليل الفصل الأول 1 بقلم رحمة خالد

 رواية ليث ليل الفصل الأول 1 بقلم رحمة خالد

رواية ليث ليل الفصل الأول 1 بقلم رحمة خالد

رواية ليث ليل الفصل الأول 1 بقلم رحمة خالد

:انت اتجننت بتحب طفله
ليث بغضب:مش طفله دي عندها 18سنه 
:طفله بردو شوف واحده من سنك يا ليث ده انت اللي مربيها يعني هي شيفاك كأب او أخ وبس متوهمش نفسك يا ليث بلاش ليل 
ليث بصوت عالي:انا بحب ليل ومستحيل احب غيرها الحب مش بسن افهم بقا يا اسر ومشي
اسر ضرب كف على كف:ربنا يهديك يا ليث
***************
في اوضه من اوض قصر ليث بتصحي من النوم بنت جميله جدا عيونها زرقه شعرها ناعم جدا وطويل وبشرتها بيضه عندها غمزات وقصيره وهي ليل
ليل قامت اخدت شور واتوضت وصلت ولبست لبس المدرسه وعملت شعرها ديل حصان وحطت مرطب شفايف ونزلت
ليث شافها هي ونزله على السلم وقال بهمس:ياربي على الملاك اللي نازل
ليل بابتسامه قربت من ليث وباسته من خده:صباح الخير يا ابيه 
ليث اتوتر: صباح النور يا ليل يلا افطري عشان اوصلك
ليل استغربت توتره بس تجاهلت وقعدت تفطر بعد شويه خلصت فطار 
ليث:يلا استنى قربي كده 
ليل استغربت وقرب
ليث بحده:اي اللي في شفايفك ده 
ليل:يا ابيه والله ده مرطب شفايف عادي
ليث طلع منديل ومسحه:كده احلى ومسك ايدها ومشي
ليل ركبت العربيه مع ليث ومشيوا بعد شويه وصلوا المدرسه وليث كالعاده قال:مش عايز ضحك في المدرسه وتخليكي في حالك واي ولد يكلمك قوليلي
ليل بضحك:انا حفظت الجملتين بتوع كل يوم دول
ليث ضربها بخفه على دماغها:طب يلا يختي استنى معاكي فلوس
ليل:اه معايا يلا باي وباسته من خده ونزلت
ليث قلبه دق جامد:يارب صبرني
طلع على القسم 
(ليث ظابط عنده 27سنه وليل تبقا بنت خالته ومربيها من بعد وفاه باباها ومامتها) 
*****************
في مكان مهجور
:انت عارف يا باشا ان ليل نقطه ضعف ليث يبقا نخطفها
المجهول بشر:عارف طبعا هو مفيش حل غيرها هنخطف ونهدده بيها عشان يتنازل عن القضيه دي
:تمام تحب ننفذ امتا يا باشا
المجهول بخبث:انهارده بعد م تطلع من المدرسه راقبوها كويس واخطف*وها
*******************
في مدرسه ليل 
:عايزك تجبيلي رقم ليل يا شهد 
شهد بخبث:هجبلك الرقم دي حاجه ساهله يا شادي وقامت قربت من ليل 
شهد بابتسامه مزيفه:ازيك يا ليل
ليل بصت على شهد:ازيك انتي تعرفيني 
شهد:ايوه طبعا اعرفك في حد ميعرفش بطله المدرسه
ليل بضحك بانت غمازتها:انا بطلت المدرسه 
شهد:ايوه طبعا وقعدت جمبها وشهد اتعرفت عليها واخدها أرقام بعض 
شهد قامت:هبقا اكلمك كتير بقا ومشيت
شهد قربت من شادي:الرقم اهو ياسطا
شادي:يا بنت اللعيبه بسرعه دي
شهد بغرور:ده انا شهد يا بني يلا باي بقا ومشيت 
بعد ساعتين خرجت ليل من المدرسه وقعدت مستنيه ليث وجات عربيه وقفت قدامها والسواق قال:يا هانم انا السواق الجديد ليث باشا باعتني ليكي
ليل حست بحاجه غربيه بس ركبت مع السواق والسواق مشي بعد شويه السواق دخل في طريق غريب
ليل بخوف:عمو ده مش الطريق 
السواق بخبث:لا ده انا هدخل في طريق مختصر يا هانم
ليل كانت خايفه جدا بعد شويه السواق وقف العربيه وفتح الباب من نحيت ليل
ليل بخوف:عمو في ا.... وقبل متكمل كلامها رش في وشها منوم وليل نامت 
السواق مسك الفون ورن على حد:ايوه يا باشا هي معايا في العربيه
******************
في القسم تليفون ليث بيرن وليث فتح
ليث:ايوه يا عم سعيد جبت ليل
عم سعيد:يا ليث باشا انا استنيت ليل كتير وسألت المدرسين في المدرسه قالوا مشيت من بدري ومش لاقيها
ليث قام بخوف:ازاي مش لقيها انت اتاخرت عليها ولا اي
عم سعيد:العربيه عطلت واتاخرت ربع ساعه
ليث اخد مفاتيح العربيه ومشي بسرعه:انا جاي يا عم سعيد خليك عندك وقفل
بعد شويه تليفون ليث رن وكان رقم غريب ليث فتح
مجهول بشر:بس ليل حلوه اوووي يا ليث
ليث بغضب:يا سالم الكل*ب والله لو قربت من ليل هيكون اخر يوم ليك انهارده
سالم بخبث:الحلوه هتم*وت انهارده لو متنازلتش على القضيه
ليث بصوت عالي:انت بتهددني بيها بقا والله هتندم يا سالم انا هوريك ليث المنشاوي هيعمل فيك اي
سالم بشر:طب اسمع المفاجأه دي
ليث سمع ضرب نار وقال بصدمه:لللللليلللللل
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كالمة اضغط علي : (رواية ليث ليل)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات