القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية العنيدة الفصل العاشر 10 بقلم هدير بدر

 رواية العنيدة الفصل العاشر 10 بقلم هدير بدر

رواية العنيدة الفصل العاشر 10 بقلم هدير بدر

رواية العنيدة الفصل العاشر 10 بقلم هدير بدر

هناء : يعني انا برن عليك وحضرتك هنا بتتصر*مح مع دي 
زين اتعص*ب ولسه هايرد 
حور : الحلوة اللي طلتها زي الز*فت مين 
هناء : انا طلتي زي الز*فت شكلك اصلا جايه من الشوا رع
حور : لا بقا دا انتي محتاجه تتر بي 
زين : اهدي ياحور 
حور : وسع يلا من وشي 
حور جات تقوم حسيت بدوخه بس شد ت علي نفسها وقامت 
راحت تجاه هناء وجابتها من شعرها 
حور بعص بيه : انا هاوريكي بتاعت الشو ارع دي هاتعمل فيكي اي 
هناء : وسعي يامج نونه
الحقني يازين 
زين : مش غلطي اتحمل ى 
حور فضلت تشد ها من شعرها 
هناء بتدا فع عن نفسها قامت ضر باها في دراعها 
زين جري
حور : ااااه 
زين : انتي بخير 
حور : دراعي 
زين قومها براحه 
هناء : انت يابابا مين البت دي انت ناسي اني خطيبتك 
حور الكلمه وجع تها 
زين : اقسم بالله ياهناء
ان ماروحتي ولسه هايكمل
هناء : اسيبك مع دي انت اتج ننت 
حور : اطلعوا برة انتو الاتنين انا نقصاكم خد الحلو فه دي وبرا يالا
زين كتم ضحكته بالعافيه 
هناء  : انا حلو فه يا شح اته يابتاعت الشوارع 
حور : وربي ماسيباكي بقا انتي اللي جبتيه لنفسك 
واستقوت علي نفسها وقامت مس كتها من شعرها رم تها في الارض وقعدت عليها انا تربيه شوارع انا هاعرفك تربيت الشوارع دي هاتعمل فيكي اي 
زين في نفسه : ياعيني كانت اميره والله هناء 
هناء : الحقوووووني انتي ماتعرفيش انا بنت مين 
حور : لا ماحصليش الشرف يادلوعه بابي وعض تها 
هناء : زييييين الحقني ش يل دي من عليا 
ابراهيم دخل 
ابراهيم : في اي اي اللي بيحصل هنا 
وشد حور 
حور قامت كانت تعبانه وجالها نز يف تاني بس ماحطيتشي في دماغها 
حور : سيبني يابابا لو سمحت اربيها 
ابراهيم: حصل اي 
هناء : بنتك ضر بتني وعض تني شوف عملت اي في شعري 
ابراهيم : انا ربيتك علي كدا ياحور 
بس بنتي ماتعملشي كدا من دماغها اكيد 
حور ابتسمت بانتصار وأكملت برقه : بتقول عليا يابابي تربيه شوارع بنتك بقيت تربيه شوارع اهئ اهئ 
ابراهيم : انا بنتي تربيه شوارع والأستاذ زين واقف 
زين : والله هي خدت حقها
حور : انت ربتني اني اسيب حقي يابابي بزمتك
ابراهيم غمزلها وزين ضحك : لا ياحبيبتي 
هناء اتعص بت : يعني بنتك عملت فية دا كله وانت ساكت انا هاسجنكم 
زين : هناااااء ماتعليش صوتك دا اللواء ابراهيم 
هناء اتصد مت : احم طاب استاذن انا وطارت 
ابراهيم : انتي بخير ياحبيبتي 
حور كانت قوتها بدأت تن هار : ايوا ياحبيبي 
اعملى ورق الخروج ماما وحشتني اوي 
زين لاحظ ان حور بتضغط علي نفسها 
ابراهيم: هاكلملك الدكتور بس لو في اي خطر انا مش هاوافق بيه وسابها وخرج 
حور كانت تعبت وماعدتشي متحمله 
حور : اااااه 
زين جري عليها: مالك طمنيني 
حور : ايدي اااااه وبطني بتتق طع حاسه في حد بيق طعها ماتقولشي لبابا ارجوك انا عايزه اخرج 
زين :  اسكتي خالص ومسك ايدها وسندها وقعدها علي السرير 
حطلها الكالونه 
حور : هات حبوب ***** بسرعه علشان النز يف مايزدشي 
زين اتص دم انها عارفه في حاجات الطب 
حور : اخلص 
زين جري ونزل جابلها فعلا 
حور خدتها وبالفعل بدأت تتحسن 
زين : بقيتي احسن 
حور: ايوا 
.......
ابراهيم: عايز اطمن علي حاله بنتي 
الدكتور: والله يابراهيم باشا انا مش هاكدب عليك بنت حضرتك مش هاتخلف علشان بعد اللي حصلها دا اثر غلي الخلفه تماما فا ياريت ماتبلغهاش علشان نفسيتها احنا حطنالها ان احتمال تخلف بس للاسف هي مش هاتقدر 
ابراهيم زعل اوي : خير كله خير طاب ينفع اطلعها 
الدكتور : بكرة بس لازم ماتقومشي من السرير نهائي ولا اي حركه علشان النزيف مايحصلشي تاني
ابراهيم : تمام 
وخرج 
ابراهيم: دايما يابنتي لازم تعاني كدا ربنا يبعتلك ابن الحلال اللي يصونك يارب
يارب صبرها وعوضها انت عارف اللي مريت بيه ومسح دمعته اللي نزلت 
ودخل لحور 
حور : اي يابابا هامشي امتي 
ابراهيم: بكرة ياحبيبتي علشان ممنوع الحركه واياكي تقومي تاني مفهوم 
حور : حاضر 
طاب قلت لماما اي 
ابراهيم : قلتلها انك مع صاحبتك نيفين ماتقلقيش 
حور : نفسي نيفين تيجي 
ابراهيم: انتي عارفه انها في جامعتها ياحبيبتي وهاتنزل قريب ماتزعليش 
حور : توصل بالسلامه يارب 
ابراهيم: زين قوم يابني علشان انت تعبت خالص وبقالك حوالي تلت ايام اهو برا بيتك
زين : لا ياعمي 
حور: روح شوف خطيبتك.ياخويا 
زين : استغفر الله مش هاتحرك 
زين كان وشه باين عليه الإرهاق فعلا 
ابراهيم: روح غير علي الاقل وارتاح ساعتين وتعالي وبدون نقاش يالا 
زين قام روح بيته 
.........
بسنت صحيت لاقيت بطنها مقلوبه 
وجسمها تاعبها
قامت جري ر جعت 
غسلت وشها 
بسنت : انا مالي كدا انهارده اووووف اما ارن علي ليلي 
بسنت : ايوا ياليلي انا مش قادره خالص وبطني مقلوبه من الصبح وحاسه بخمول في جسمي مش قادره 
ليلي : ياخبر انا جيالك يارب مايبقا الي في بالي وقفلت معاها 
ليلي راحت لبسنت
ليلي : ازيك ياطنط 
هنيه بصيت علي لبس ليلي 
ليلي كانت لابسه فستان قبل الركبه ومبين جس مها اكتر ماخافي  منه 
هنيه : ازيك ياختي نعم 
ليلي : انا طالعه لبسنت باااي 
وطلعت لبسنت 
هنيه  : انا لازم ابعد بنتي عن الشله دي مش عايزه حد يشم ت فيا 
ليلي : خدي دة شوفي النتيجه كدا .
بسنت : يانهار اسود لا مش معقول حامل استحاله 
ليلي : نطمن 
بسنت خدت فعلا
والنتيجه طلعت ..
يتبع...
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية العنيدة)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات