القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق ريم الفصل الرابع 4 بقلم إيمان صلاح

 رواية عشق ريم الفصل الرابع 4 بقلم إيمان صلاح

رواية عشق ريم الفصل الرابع 4 بقلم إيمان صلاح

رواية عشق ريم الفصل الرابع 4 بقلم إيمان صلاح

رحيم بعد بسرعه عن ريم
رحيم /انا افتكرت حاجه مهمه اوي انا لازم انزل دلوقت
ريم/ بس انت لسه جاي خليها لبكره
رحيم/لا مينفعش خودي بالك من نفسك
رحيم مشي بسرعه وركب عربيتو وساق بسرعه كبيره جداا لغايط اما وصل للشركه فتح مكتبو وقعد وسند راسو علي المكتب ومنظر ريم مش مفارق خيالو
رحيم/ انا لازم ابعد عنها خالص انا ازااي افكر في ريم كده انا بقيت حيوان حيوااان انا لازم ابعد عنها خالص
           *******************************
ريم  / هو اضايق كده ليه معقول لسه شايفني ريم الصغيره ال رباها لا يارحيم انا مش هقدر اسيبك تبعد عني كده لا
ريم كانت قاعده افكر في رحيم وحطت ايديها علي شفايفها وافتكرت شكل رحيم وهو قريب منها وقد ايه كانت حاسه انها طائره ومش علي الأرض
ريم / في ايه بالضبط بقه ياريم مالك انا لازم اكلم غدير
            *******************************
سميره كانت ماشيه بتسسحب بليل من غير ما حد يشوفها لغايط اما خرجت من الفيلا وركبت عربيتها
لغايط أما وصلت لمكان شبه مهجووور
(----)/اتأخرتي كده ليا ياسمينه
سميره/ عقبال ملفيت شويه علشان لوحد ماشي ورايا
(----)/المهم اخبارك ايه
سميره/ انا الحمدلله كويسه المهم صحتك عامله ايه انا جبتلك اكل كتير وكل الحاجات ال طلبتيها
(----)/انا مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه ياسمينه
سميره/ متقوليش كده انتي اختي وواجب عليا احميكي
(----)/ واديكي بتحميني اهو ياسميره
سميره/ انا لازم امشي دلوقتي علشان محدش يلاحظ حاجه
(----)/طيب متتأخريش عليا تاني ياسمينه
سميره/ مش هتأخر ياحبيتي يلا خودي بالك من نفسك
        ******************************
غدير/ ها وايه ال حصل تاني
ريم/ بس كده وبعدها مشي ولغايط دلوقتي مجاش
غدير بغمز/ده شكلو وقع ياريمو
ريم / ياعني ايه ياغدير اتكلمي بوضوح
غدير/ انتي هتفضلي هبله كده لغايط امته ببساطه رحيم بيحبك
ريم بصدمه/ ازااي ده شايفني ريم ال رباها
غدير/ صدقيني رحيم بيحبك وبكرره تقولي غدغود قالتلي
ريم بشرووود / يااااريت
غدير / طب وانتي ياريم
ريم/ انا ايه
غدير/وانتي بتحسي بإيه من ناحيته
ريم/ مش عارفه ياغدير
غدير/ انا هسالك كام سؤال كده ومتجاوبيش عليهم دلوقت فكري فيهم كويس ولما تجاوبي عليهم هتعرفي ايه احساسك ناحيته
ريم / اتفضلي يابروفيسوره
غدير/ هتقدري تتخيلي رحيم مع واحده تانيه؟
او انتي بتحسي بإلاحساس ال حساه مع رحيم مع حد تاني؟
ولما بنتكلم عن الحب مين اول واحد بيجي في بالك؟
واخيرا لو رحيم بعد عنك هتقدري تعيشي من غيرو؟
غدير/ فكري براحه ولما تجاوبي هتوصلي لكل حاجه انتي عايزاها يلا سلام
ريم/ انتي راحه فين
غدير/ همشي بقه هبقي اتصل بيكي بليل سلام
غدير مشيت وسابت ريم غرقانه في تفكيرها
      ********************************
غدير سابت ريم ونزلت راحت كافيه علي البحر متعوده تقعد في بقالها سنه
بتقعد تطلب قهوتها وبتقعد علي نفس ترابيزتها ونظرها بيبقي متعلق بشاب بتشوفو كل مره تيجي فيها الكافيه ده وبتفضل متابعه كل تصرفاتو وبقت تيجي الكافيه ده علشان تشوفو يكفيها أنها تشوفو بس
غدير شربت قهوتها وقامت مشيت ومانت بتفكر مع نفسها
غدير/انا مش عارفه آخره ال انا بعملو ده ايه بقالي سنه بروح الكافيه ده بس علشان اشوفو انا اتعلقت بيه ده انا حتي معرفش اسمو أنتي اتجننتي اوي ياغدير انا خلاص قررت مش هروح الكافيه ده تاني خالص
           ******************************
عدي أسبوع ورحيم بعيد تماماً عن ريم ومش بيرجع البيت خالص وحتي مش بيكلمها وريم كانت مش بتخرج خالص وعلي طول في ؤضتها
رحيم/ بقالها اسبوع مش بتروك الكليه ومقولتليش ليه
السواق/ يافندم حضرتك علي طول مش فاضي
رحيم/ طيب خلاص روح انت
عز/في ايه يارحيم
رحيم/ انا لازم اروح البيت ياعز وهرجع علي طول
عز/ طب عايزك في حاجه
رحيم/ لما ارجع ابقي قولي يااخي قولتلك مش هتأخر
رحيم ساب عز وخرج
       *******************************
سحر/ انتي هتفضلي رافضه الجواز كده لامته حضرتك
رغد/ دي حياتي وانا المسؤوله عنها
سحر/ بس انا امك وليا حق عليكي
رغد / وانا قولتلك انا مش هتجوز
سحر بزعيق/ بقولك ايه يابت انتي انا دلعتك كتير اوي بس من النهارده مفيش غير كلامي انا بس ال هيمشي النهارده بليل جايلك عريس هتشوفيه وهتقغدي معاه وهتوافقي عليه
رغد/ نجوم السما اقربلك
سحر/ انتي بقيتي عديمه الادب اعملي حسابك ان ال انا بقولو هو ال هيتنفذ
سحر خرجت وسابت رغد واقفه وهي في قمه غضبها وعيطت جااامد وكسرت كل حاجه قدامها
رغد/ دي مستحيل تكووون ام لااااااااا دي السبب في كل حاجه هي ال فرقت عيلتي وعمرها محسستني انها امي انا مش بحبهااااااااا انا بكرهاااااااااا
        *******************-*********
ريم كانت قاعده في ؤضتها ووشها شاحب وباين عليه التعب من كتر الحزن وسمعت صوت رحيم
رحيم/ ريم انتي فين رييم
ريم قامت بسرعه وجريت حضنت رحيم جامد
ريم بعياط/ كده يارحيم كده تسبني كل ده ليه كده يارحيم هو انا ضايقتك في حاجه طب انا عملت حاجه غلط طب انا اسفه لو ضايقتك والله مش هضايقك تاني بس متسبنيش لوحدي تاني انا بخاف يارحيم
رحيم بأسف/ اهدي ياريم اهدي
ريم/ طب انت زعلان مني ليه طيب
رحيم/ انا مش زعلان منك انا بس كنت مضغوط في الشغل شويه
ريم/ كل ده متسألش عليا
رحيم/ انا اسف ياريم اسف
ريم/ اهم حاجه ان انت جيت
رحيم/ مش بتروحي كليتك ليه ياريم
ريم/ مكنتش قادره اروح يارحيم وبعدين انا مش بعرف اروح في مكام من غيرك وانت باعتلي السواق يوصلني
رحيم/ معلش ياريم انت آسف
ريم/ انت هتفضل قاعد معايا طول اليوم صح
رحيم/ لا اصل انا
ريم بحزن/ علشان خاطري يارحيم علشان خاطري
رحيم/ دايما كده بتأثري عليا ياريم
ريم  بفرحه/ هيييييه هيييييه هتقعد معايا
رحيم/ الشطي ياست
              ****************************
غدير كانت بتمشي وبصت لقت نفسها قدام الكافيه
غدير  / انا اي ال جابني هنا انا قولت مش هقغد علي الكافيه تاني خلاص ياغدير انتي لازم تمشي لا امشي ليه انا اشرب كوبايه القهوه بتاعتي وأقوم امشي علي طول مش هيحصل حاجه ياعني
غدير دخلت الكافيه وقعدت علي نفس الترابيذه ال بتقعد عليها وفجأه لقت صوت بيقولها
(---)/ مجتيش ليه بقالك اسبووع
غدير بصدمه/ نعم
حازم/ بقالك اسبوع مش بتيجي ليه
غدير بتوتر/ وده يخص حضرتك في ايه أصلا انا معرفش حضرتك
حازم  شد كرسي وقعد وقالها بسيطه نتعرف انا حازم في كليه تجاره سنه رابعه وانتي
غدير بفم مفتوح/ عااا
حازم/ عرفيني بنفسك
غدير/ انا غدير اسمي غدير
حازم/ اسمك جميل اوي
غدير/ انا لازم امشي حالا
حازم/ هتيجي تاني
غدير/ ها ان شاء الله ان شاء الله
غدير قامت جريت بسرعه من كتر كسوفها
(حازم)
انا دخلت كليه تجاره في اسكندريه علشان الاقي فرصه اهرب بيها من حكم ابويا فيا ده حكم عليا في كل حاجه حتي اختيار الكليه باجي الكافيه ده علي طول وفي مره شوفتها كانت ذي القمر في السما عيوني اتعلقت بيها واتعودت اجي الكافيه علي طول علشان بس اشوفها بس هي فضلت اسبوع متجيش وده قلقني اوي ومصدقت ان هي جت النهارده وقولت انا لازم اكلمها
غدير بفرحه/ انا حاسه اني قلبي هيقف هو بجد كلمني وأخيرا عرفت اسمو حازم اسمو جميل اوي اوي ده جه وكلمتي وكان ملاحظ اني بقالي اسبوع مروحتش الكافيه انا بحلم ولا ايه انا اكيد بحلم لا لا مش بحلم انا صاحيه اهو انا لازم ارجع بيتنا بسرعه الناس هتقول عليا مجنونه كده
       *******************************
رحيم / انا زعلان منك ياريم علشان انتي اهملتي صحتك ودراستك
ريم بضحك/ مانت كنت واحشني بقه وكل شويه افكر فيك كل مفتح كتاب اشوف صورتك فيه اعمل ايه بقه
وانت بقه انا وحشتك ولا لأ
رحيم في سرو/ ياريتك تعرفي انتي بتوحشيتي اززاي ده حتي وانتي قداامي كده وحشااني ياريم
ريم/ رحيم رحيم
رحيم/ ايه
ريم / رود عليا
رحيم لسه هيتكلم اتفاجأ بعز
رحيم/ في حاجه ولا ايه
ريم/ عزززز عامل ايه
عز/ انتي عامله ايه نسيتي عز كده خالص
ريم بضحك/ عيب عليك ياعز ده انت القلب
رحيم بنرفزه/ ادخلي جوا ياريم علشان عايز عز في موضوع
ريم/ حاضر سلامو ياعز
عز بضحك/ سلامو
ريم طلعت ؤضتها
عز/ غيران عليها مني مش عيب عليك
رحيم/ لا مش غيران طبعاا ده علشان نعرف نتكلم
عز/ انا الاخبار ال معايا اخبار وحشه
رحيم/ هو انت بتيجي من وراك حاجه عدله اخلص
عز بضحك/ اخص عليك
رحيم / اخلص يابني في ايه
عز/ بصراحه يارحيم العمال في الشركه بيقولو ان انت علي علاقه بريم وان انتو عايشين في الحرام
رحيم بغضب/ مين ال اتجرأ يقول كده مين وانا ادفنو مكانو
عز/ اهدي يارحيم وبعدين انا خايف الموضوع ده يأثر علي الصفقه الدخلنها
رحيم/ هياثر ازااي ياعني وبعدين انا هقتل ال يقول حاجه في حق ريم
عز/ كلام الناس كتير يارحيم وانت لازم تخرصهم كلهم وبعدين متنساش ان ريم بنت وكلام الناس عليها وحش
رحيم بغضب/ والله ال هيتكلم علي ريم هقتلو
عز/ ده مش حل يارحيم
رحيم/ اوماال ايه الحل
عز/ انت وريم تتجوزو
يتبع....
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عشق ريم)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات