القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوجتي طفلة الفصل الثالث 3 بقلم نهلة داوود

 رواية زوجتي طفلة الفصل الثالث 3 بقلم نهلة داوود

رواية زوجتي طفلة الفصل الثالث 3 بقلم نهلة داوود

رواية زوجتي طفلة الفصل الثالث 3 بقلم نهلة داوود

فرح بعد ان خرجت من مكتب سليم كانت تجري كانها تهرب من شبح حتي اصطدمت بسميه والده سليم
سميه مالك يا فرح ايه اللي مبهدلك كدا مالك يا حبيبتي بس فرح وقد ارتمت في احضانها فهي تحبها كثيرا وتعتبرها امها حتي انها تناديها ماما
فرح ببكاء: ابيه سليم يا ماما وقصت لها ما حدث
سميه بتعاطف معلش يا حبيبتي انتي عارفه سليم بيخاف عليكي قد ايه ثم طمئنتها وادخلتها غرفتها لتاخذ قسط من الرحه فهي تعرف ابنها حق المعرفه ثم خرجت من غرفه فرح وذهبت لتجلب قهوه زوجها وهي تحدث نفسها
فارس مالك يا سميه في ايه
سميه : سليم يا فارس
فارس : ماله
سميه : مش هيجبها البر مبهدل فرح معاه البنت صغيره
 يا فارس علي اللي بيحصل فيها دى البنت بقت بتترعب لما تسمع بس اسمه ازاي بس هيقولها كمان ثلاث شهور انه جوزها ازاي هتقبله
فارس بحزن : مش عارف يا سميه انا تعبت معاه والبنت كمان
سميه : كلمه يا فارس
فارس : مبيسمعليش انتي تايهه عن ابنك بس جدو هيكلمه النهارده ويفهمه
سميه : يارب يا فارس يارب.
اما في شركه الهواري ما ان دلف زياد الي مكتب سليم حتي قال له برسميه سليم الورق ده محتاج امضتك
سليم  : بضحك ايه يا عم الدخله دي متزعلش مني حقك عليا
زياد : لا والله دلوقتي هادي وطيب امال البنت الي كانت هتموت في ايدك من الخوف مكنتش طيب معاها ليه
سليم : بحزن خلاص يا زياد وريني الشغل
زياد بقلق : مالك يا سليم انا اول مره اشوفك كدا في ايه يا صاحبي ليه بتعمل كده اشمعني فرح
سليم بأسي : بكره تعرف يا زياد
زياد بنبره جاده : سليم انت بتحب فرح متكدبش عليا
سليم : ايوه يا زياد بحبها
زياد : طب ليه كده ليه بتعمل معاها كده دي بتترعب منك مبتشوفش خوفها يا سليم
سليم : عارف يا زياد بس غصب عني
زياد : ازاي يعني غصب عنك
سليم : انا خايف أاذيها يا زياد خايف عليها مني لما تخاف وتهرب مني عشان بزعق واتخانق معاها احسن عندي من اني
أاذيها
زياد : ازاي يا سليم
سليم بعد ان شعر بثقل كاهله وانه يريد التحدث قص علي زياد كل شي
زياد بدهشه : انتا بتهزر يا سليم صح
سليم : لا يا زياد
زياد : ازاي يعني ... يعني فرح مراتك
سليم : ايوه
زياد : بس بالطريقه دي عمرها ما هتقبلك ولا هتواقف عليك انتا مورتهاش غير القسوه بس يا سليم
سليم بغضب : مش بمزاجها هيا مراتي غصب عنها
زياد : ازاي يا سليم حرام عليك ارحم البنت
سليم بحزن : بحبها يا زياد
زياد : ربنا يوفقك يا سليم بس بقولك ايه انا طالب القرب منك
سليم باستغراب : في مين يا خويا
زياد بخبث اكيد مش فرح
سليم بغضب زياااااااااد
زياد : خلاص ياعم الله يكون في عون البت دنا اللي راجل بخاف منك اومال هيا تعمل ايه علي العموم انا عاوز اتجوز صبا
سليم : اشمعني يعني
زياد :وقد وضع يده علي قلبه بطريقه دراميه ويقلد سليم بحبها يا سليم وخايف عليها مني
سليم : وهو يقذفه بشي من علي المكتب امشي يا زياد مش موافق
زياد : لا وحياه ابوك حقك عليا علي العموم انا قولتلك عشان لو حصل تجاوز كده بوسه كده ماليش فيه ثم خرج سريعا قبل ان يفتك به سليم
سليم يحدث نفسه ..عيله مجانين ثم يسرح في فرح ودموعها ياتري عامله ايه يا فرح
بعد ان انتهي زياد وسليم من عملهما ذهبا الي القصر كل منهما يفكر في الاطمئنان علي محبوبته اما في القصر فكانت تجلس فريده وصبا سويا وحازم في غرفه صبا
فريده : صبا ماتروحي تجيبي فرح تقعد معانا
صبا : لا
فريده : ليه يا صبا دنا حتي لسه عامله فيكي جميل النهارده
صبا بعصبيه وغضب : فريده اسكتي احسنلك
حازم : تصدقو ان انا عيل اهبل عشان قاعد معاكو انا رايح  عندي سفر بكره
فريده : عجبك كدا
صبا : احسن هه
فريده : وقد لاحظت وقوف زياد علي باب غرفه صبا ولم تراه صبا ...
الا قوليلي يا صبا بعد اما مشيت زياد عمل معاكي ايه
صبا : وقد ضربتها بالمخده انتي بتستهبلي اصلا واخوكي دا قليل الادب ومش متربي
زياد بغضب مصطنع : انا مش متربي
صبا بفزع : هه
زياد : طيب انا هوريكي اللي مش متربي ده هيعمل ايه ثم وجه حديثه لفريده فريده روحي اوضتك
فريده وقد فهمت : حاضر يا زياد
صبا بفزع : لا وحياه ابوكي والله اسفه ولكن كانت فريده قد خرجت وقام زياد بغلق الباب ثم نظر الي صبا بتقولي بقي اني قليل الادب ..اممممممم
طيب قوليلي بقي يا صبا قليل الادب ازاي وهو يتقرب منها
تراجعت صبا حتي التصقت بالحائط واصبح زياد امامها مباشره ثم قام برفع يدها لاعلي وبيده الاخري يحركها علي وجهها 
ها يا صبا كنتي بتقولي ايه ثم قرب شفتيه منها ولكنها ارتجفت واغلقت عينيها بعنف ودقات قلبها تعلو وتهبط..
صبا بخوف وارتجاف : سيبني يا زياد فقام زياد بتقبيل راسها وهمس في ازنها متخفيش مني يا صبا انا لايمكن أاذيكي ثم تركها وذهب وقلبها يعلو ويهبط لا تعلم اهو فرح ام خوف
 هل هذا زياد لم تصدق ابدا وتتحسس مكان قبلته اما زياد فلم يصدق ان من يحبها امامه كل هذه السنوات ولا يعلم
اما فرح فلم تخرج من غرفتها فقد اصابتها حمه شديده!!!
يتبع...
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجتي طفلة)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات