القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الوفاء في الحب الفصل الثالث 3 بقلم أسماء إبراهيم

  رواية الوفاء في الحب الفصل الثالث 3 بقلم أسماء إبراهيم

 رواية الوفاء في الحب الفصل الثالث 3 بقلم أسماء إبراهيم

 رواية الوفاء في الحب الفصل الثالث 3 بقلم أسماء إبراهيم

غاده في نفسها.. اي هو ده هما جايبيني  خدامه لابن خالي ده.. و ده طلع منين.. فتحت الباب و كانت الصدمه.. نهارك زاي وشك انت جاي ورايا لحد هناا 
سليم.. انتي...انتي بتشتغلي خدامه هناا امال كنتي عامله فيها بنت ناس ليه.. 
غاده بعصبيه.. دا انت نهارك هيكون زاي وشك فعلاً.. انت جاي تهزقني في بيتي يالاه.. 
عادل.. في اي يا غاده صوتك عالي ليه.. اي ده سليم اتفضل يا ابني.. 
غاده.. انت سليم.. 
سليم.. و انتي غاده الا بيقولو عليها طيبه و ما بتعرفش ترد علي حد.. 
غاده قربت منه وهمست... منا مش برد غير علي الناس الا مشفتش بربع جنيه تربيه الا هما زاي حضرتك كده... و سبته و جريت.. 
سليم بخبث..دا انا الا هربيكي بس استني عليا.. 
هما علي السفر.. 
مامت غاده.. عامل اي يا حبيبي وحشتني والله كل دي غيبه عني يا سليم.. 
سليم بحب.. والله يا عمتي مشاغل و الدراسه والشغل و زاي ما انتي عارفه انا عايش لوحدي و اعتمتد علي نفسي و الحمدلله اهو هبدا شغل هنا في مصر.. 
عادل.. شغل اي ده يا سليم.. 
غاده وهي بتبص عليه.. اكيد بتاع بلاعات.. 
سليم بص لها وقال...مدير شركة........... 
غاده سمعت الاسم فضلت تكح كتييير.. 
سليم بتريقه... هتمو*تي ولا اي اشربي مايه احسن.. 
غاده.. الهي مو*ته تخدك يا بعيد.. 
مامته.. عيب كده يا غاده احترمي ابن خالك شويه انتي مش صغيره.. 
سليم.. خليها براحتها يا عمتي..حسابها معايا بعدين.. 
خلصنا الاكل وقاعد سليم شويه مع اهلي و مشي بس انا سبتهم و دخلت اوضتي و فضلت افكر هيعمل فيا اي.. 
**********
تاني يوم في الشركه.. 
غاده وهي في المكتب عند سليم.. اتفضل.. 
سليم.. اي ده 
غاده.. استقلتي
سليم قام وقف وفضل يقرب منها.. امممم استقلتك.. مرفوضة يا هانم و اتفضلي علي شغلك... اه صحيح كنتي بتقولي عليا اي امبارح  بتاع بلاعات.. 
غاده.. انا محصلش.. 
سليم بعصبيه.. طب اتفضل روحي اعملي فنجان قهوة.. 
غاده جريت من قدامه... يا خربيت كده كان لازم لساني ده يتقطع قبل ما يشتم.. بس هو قمر اوووي يلهههوي 
سليم من وراها.. بتقولي حاجه 
غاده بخضه.. بقولك القهوه ساده ولا زياده
سليم بضحكه.. مظبوط.. و متفكريش بصوت عالي بعد كده 
غاده بعفويا.. خلصانه يا شبح.. هااااا بص انا همشي احسن.. سلاموز.. يوووووووه بقا 
سليم ضحك عليها وقال... مجنونه والله مجنونه.. 
***********
بعد شوي غاده جابت القهوة.. اتفضل بالهناا.. 
سليم... مش مرتاح من النظره دي.. طب اشربي انتي الاول
غاده.. اي شغول الاطفال ده.. اهو شربت.. 
سليم.. تمام اتفضلي يلا شوفي شغلك.. و اه عندنا عميل جاي النهارده 
غاده.. تمام.. و سبته وخرجت.. 
عده كام ساعه و جهه العميل.... 
سليم... اهلا وسهلا استاذ حسام اتفضل 
حسام.. اهلا بحضرتك.. 
سليم.. تشرب اي.. 
حسام.. انا بقول نبدا في الشغل علي طول.. 
سليم.. اه طبعاً.. بس استأذن بس هنادي المساعدة بتاعتي... خرج سليم و جاب غاده.. 
غاده اول ما شافت حسام اتصدمت 
غاده.. استاذ سليم انا مش هقدر احضر الاجتماع ده عن اذنك.. 
سليم.. هو اي ده الا مش هتحضري انا المدير هنا ولازم تنفذي كلامي.. 
حسام تدخل.. سبها براحتها يا استاذ سليم 
غاده.. ممكن انت متدخلش.. 
سليم اتعصب اكترر عليها... غاده اي الاسلوب ده وبعدين انت تعرفي استاذ حسام عشان تتكلم بالطريقة دي.. 
غاده بدموع وعصبيه قالت.. دا كان طليقي يا سليم.. 
سليم بصدمه... اااااي
يتبع...
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية الوفاء في الحب)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات