القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سهام الأنتقام الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة وجيه

 رواية سهام الأنتقام الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة وجيه

رواية سهام الأنتقام الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة وجيه

رواية سهام الأنتقام الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة وجيه

جبل قرب وشه من وشها ليفصل بينهم انش واحد وبهمس:انا اي
كنت انفاسه بتلحف وشها وهي بصه في عيونه الرمادي شهقت لما سمعت صوت
:جببببل
اتفزع جبل وساب ليل ولف وهو بيبلع ريقه
الجد:ابتعمل اي هنا
جبل بتوتر:ولا حاجه كنت بتكلم مع ليلي
ليل بغيظ:بس انا ليل
الجد بحده:اطلعي فوق
ليل ابتسمت بستفزاز وجريت فوق
الجد:انت عايز اي بضبط
جبل اتنهد بمرار:مش عارف ياجدي
الجد:تعالي يا ولدي
جبل مشي معاه وقعدو في الجنينه
الجد ابتسم: المفروض تبقا فرحان مش اتجوزت حبيبتك
جبل بحزن:فرحان اني اتجوزت واحده مبحبهش
الجد بعدم فهم:نعم مبتحبهش
جبل بضيق:جدي انا بحب ليل
الجد قام بعصبيه:شكل فهد عندو حق ده لعب عيال
جبل قام بعصبيه وحيره:مش لعب عيال يجدي محدش حاسس بيا انا واحد امو هربت وسبت عشان حبت واحد تاني مهعترفش بالحب ابدا
الجد عقد حاجبه:امال طلبت ليل مني لي
جبل بمرار:منكرش اني بحب ليل من اول مشوفتها سرقت قلبي سرق كنت بشوف في عينيه حب ليا بس لما قالتلي انها بتحبني حسيت انها ممكن تتعرف لحد تاني وتحب ويحصل فيا زاي محصل مع ابويا
الجد ببرود:وكنت فاكر انك لما تقول انها عشجنا هي هتقول اسمك ويبقا كده رضيت غرور وخد ليل
جبل بحزن:مهتحسش بيا يا جدي لاني ابن الخانيه المصريه انا جويه نار
الجد:ما اخوك كمان ابن المصريه وعايش وسطينا
جبل:بس ليل
الجد قاطعو بحده:ليل دي تنساها انت فاهم انت دلوقتي جوز اختها والموضوع ده مهينفتحش تاني
عدي اسبوع ويوم فرح جبل و ليلي
ليلي:يعني انتي مش زعلانه
ليل ضحكت بتحاول تداري حزنه:ازعل علي اي ده بومه
ليلي كشت:يعني هتجوز بومه
ليل حطت ايديها علي كتفها:بصي البومه احله منو شكل ايامك الي جايه سواد وعلي الله حكايتك يا ست
ليلي بضحك:انتي كده بطمنيني
ليل بضحك:الله بفرفشك ياروحي
جبل وقف قدام المرايا بيبص ل انعكاسو وفي سرو"عملت في نفسك كده لي ياتره هتعرف تحبها لا لا مستحيل وليل تفتكر هتتجوز لا مستحيل دي بتحبني
قاطعو خبط علي الباب
جبل:ادخل
غندور دخل وهو مبتسم:مخلصتش
جبل في سرو"مبسوط عشان متجوزتهش بس مش هسيبك تتجوزه علي جثتي
غندور:اي سرحت فين
جبل بضيق:مسرحتش يلا
ليل كنت وقفه مع البنات في البلاكونه وبيتفرجو علي الشباب وهما بيرقصو تحت حولين جبل
ليلي:اسر فين
ليل بتبص:مش عارفه يمكن لسه مجش
ليلي بحزن:يعني مفيش راجل هيرقص ف فرحي
ليل برفع حاجب:فهد باشا مش عاجبك يا بت
ليلي وهي بتشاور بحزن:مقصدش بس شوفي غندور بيرقص لي اخوه ازي
ليل شمرت كمامه بخبث:غندور قولتيلي
ليلي:بتعملي اي
ليل ابتسمت بخبث:هروح الحمام
نروح تحت
غندور كان ماسك عصايه وبيرقص حولين جبل الي بيبصلو ومبتسم فجاه عصايه اتحطت علي عصايتو عقد حاجبه وبص لمكان العصايه لقي شب رفايع وعندو شنب
ليل بصوت خشن:هترقص لواحدك
غندور زق عصايتها وحطت ايدو وراه ضهرو وهو بيبصلها بمكر:ودي تجي
ليل مسكت العصايه بايديها الاتنين وجت تضرب صدها بالعصايه
غندور بحده وهمس:انتي قده اقصد انت وضحك 
الشباب وقفين مش فهمين حاجه
ليل بغيظ وبنفس الهمس:عرفت منين
غندور بقا وراه وحاوط رقبتها بالعصايه وبهمس مستفز:اصلك ناعمه اوي ومتديش راجل
ليل برقع حاجب:قول ونبي
غندور بستفزاز اكبر:تنفعي بنت الغندور
ليل ضربتو بكوعها في بطنو رجع لوراه
غندور بصلها بغضب:يابنت ال
ليل بضحك:نعمه اوي
غندور لسه هيوطي يجيب العصايه ليل حطت العصايه عند رقبته تمنعو يوطي وغمزتلو
غندور رفع ايدو بستسلام وهو مبتسم
ناصر بصدمه:انتو شوفتو الي انا شوفته ده غندور خسر
عز ابتسم بغموض:بمزاجو يا بابا
ليل طلعت علي الاستيتج كان محطوت عليه كرسي واحد ل جبل و الراجله قاعده تحت وكرسي ليل عند الستات ومسكت المايك وبصوت حولت تخليه خشن
ليل:تحيه ل العروسه وبصت فوق ل ليلي ببتسامه  عيال عمها بصالها بستغراب وابو العروسه فهد رفع ايدو يحيها واخوات العروسه وخوات العريس لا
غندور بصلها برفع حاجب
ليل بلعت ريقه وشورت عليه:والغندور
الغندور رفع ايد يحيها وغمزلها من غير محد يخد بالو
ليل بصتو عالي وبخبث:وانا والغندور ورقاصنا ياجدع
اشتغلت الاغاني وليل راحت شدتو
الغندور بغيظ:هو انا بتاع رق،*ص
ليل برفع حاجب:هو انا بقولك ارقص علي واحده ونص
الغندو رفع ايدو عشان يخنقها بغيظ
ليل بضحك:علي الهادي يا زبادي الناس بتبص
غندور بضيق:اطلعي فوق
ليل دبت علي الارض بغيظ وجت تدخل حد مسك ايديها
ناصر بغضب:انت رايح فين ده مكان الحريم يجدي يا عمي
الغندور جي بسرعه ونفض ايدو بغضب:انت ازاي تمسكها كده
ناصر بعصبيه:محموق قوي بقولك داخل عند الستات انت معندكش نخوه
غندور بغطوه كان قدام وشه وبحده:كلمه كما وهنسي انك اكبر مني وبصوت علي ودب ايدي في خشمك وخلع لسانك من مكانه
ليل بضحك:واو عنيف قوي
غندور بص ليها بغضب حطت ايديها علي بوقها
فهد:اي في اي صوتكم عالي لي
ليل استخبت في غندور اكتر:كملت ياصغيره علي الهم يا لوزه
غندور:مفيش يا عمي
ناصر بعصبيه:لا في الحكايه انو
غندور بصوت عالي:انا قولت مفيش يبقا مفيش ولا اي يا ناصر وبصلو بحده
ناصر سابو ومشي وهو متعصب
فهد بشك:انا هروح اشوف جدك
غندور هز راسو وهو ساكت اول ما فهد مشي لف وبصلها بغيظ:هفضل انقذك لحد امته
ليل مبتسمه وهزت كتفه انها مش عارفه
غندور بعصبيه:عارفه لو حد غيري وعيلك هيحصل فيكي اي
ليل هز راسها انها عارفه وهي لسه مبتسمه
غندور بغضب:انتي بتضحكي علي اي
ليل بضحك:شكل يجنن وانت متعصب يسحر
ربما كلماتها بسيط لكنها فعلت ما فعلته في الغندور ل يخفق قلبه بعنف
ليل ابتسمت:شكرا
غندور حاول يسيطر علي نفسه:علي اي
ليل:عشان بتسعدني من غير مستني منك مساعده وخليني صريحه معاك انا شكل قلبي وقع فيكي
هو يحلم اليس كذلك هو سمعها ام اذنه تخونه
غندور:وقع فين لمؤاخذه
ليل ضحكت:وقع فيك لمؤاخذه
غندور بستفهام:يعني
ليل بستفزاز:انت مش قولتلي خشي جوه انا دخله
غندور بغيظ:بت خدي هنا انتي يا بت
ليل من عند الباب بضحك:علي الله حكاينا يا ابن ليل
غندور عقد حاجبه:ابن ليل علي اساس انها امي بتردهالي ماشي يا بنت فهد
ليل دخلت وهي بتضحك وطلعت عند ليلي
عمتها خبطت:ليل ابوكي عايزك تحت
ليل عقدت حاجبه:لي
عمتها:مش عارفه بس متعصب
ليل اتنهدت:طب جيه وراكي
نزلت تحت لقت فهد وغندور وقفين تحت وقفت قدام ابوها
فهد بغضب:ممكن اعرف اي ده
ليل بخوف:اي
فهد بعصبيه:بترقصي وبتطلعي عند الرجاله صحيح معرفتش اربيكي
ليل بصت ل غندور:انت الي قولتلو مش كده
فهد بغضب:يعني سايبه الي عملتي ومسكه في مين الي قالي انا ربيتك علي كده
ليل بصت ل غندور:ولا امسك ولا يمسك
فهد بعصبيه:خروج مش هتخرجي يظهر دلعتك زياده عن اللزوم
ليل لسه نظرها متعلق علي غندور:وانا شكلي غبيه عشان اثق في عيال امهم خاي*نه
غندور مكنش بصص ليها رفع عينه بصدمه:قصدك اي
ليل بعصبيه:قصدي انت واخوك ابعدو عني مش كفايه الي امكم عملتو
طعنته في قلبه رغم كل شي تطعنه يكفي الي هذا الحد من الالم
فهد رفع ايدو يضربها
غندور:عمي انت وعدتني
فهد نزل ايدو بغضب: اطلعي فوق
ليل بصت ل غندور بغضب كم هو محتل طلعت هو عماله تشتم في غندور
خلصت الزفه و وصلو جبل ل اوضه كنت ليلي قاعده علي السرير قلع عمته وقاعد علي حرف السرير ليلي بتفرك ايديها بتوتر وتبصلو من تحت الطرحه
 جبل:عايز اتكلم معاكي ممكن ترفعي الطرحه
ليلي رفعتها بهدؤ
قعد يتاملها دقايق:انا مش هقدر احبك ولا عايزك تحبني
ليلي بص ل السرير وسكتها
جبل كمل:مش هقدر اجي جنبك هنعيش زاي الاخوات
ليلي رفعت عينيه بصدمه
جبل مسك ايديها:عارف الي بقوله غريب ممكن تديني وقتي
ليلي هزت راسها بهدؤ
ليل قاعد في اوضتها تعيط:الغشاش الكداب الخاين لا واي لا يا عمي انت وعدتني سمعت خبط علي الباب صرخت مش هاااكل
الباب اتفتح ودخل غندور
ليل قامت بغضب:انت اي جابك هنا
غندو:انتي غلطي والغلط مغطيكي من فوقك لتحتك
ليل برفع حاجب:وانت مغلطتش
غندور ببرود:انا مش هنا عشان اعاتبك وتعتبيني
ليل بغيظ:اومال انت هنا لي
غندو:عشان متنميش زعلانه جيت اطيب خاطرك بكلمتين حته لو انتي الي غلطانه بس ده مش معناه اني هعديلك الكلام الي قولتي
ليل بضيق:هو نص الكلام الاول بس حلو
غندو:تصبحي علي خير
ليل عضت شفتها بندم:غندور
غندور وقف من غير ميلف ليها:نعم
ليل:انا اسفه
غندور بحده:اسفك مش مقبول وسابها وطلع
ليل:هووف بقا المفروض اطنشه ولا اقوله لطفي استني يا لطفي
جبل خد الصبح ليلي وسافر شقته الي في مصر
ليل:غندور بقولك
قام غندور من علي السفره من غير ميرد عليها
فهد ببرود:علي فكره الي قالي ناصر مش هو
ليل حطت راسها علي التربيز باحباط:وجي تقولي دلوقتي يا حلاوه ورفعت راسها تفتكر هيسمحني بعد قد اي
بعد مرور سنتين
ليل بعصبيه:علي فكره انا بنادي عليك يا اخ
غندور لف ببرود:نعم
ليل بدموع:انا كنت فكره ان انت معندكش قلب في الفطره دي عارف
غندور:اي
ليل:اتاكد ان انت معندكش قلب سنتين مش بتكلمني ومحسسني بذنب حرام عليك
غندور:وانتي مغلطش
ليل:ماشي غلط وتربيت كفايه كده
غندور كان ماشي
ليل مسكت ايدو:قول انك بقا بتهرب
غندور عقد حاجبه
ليل:عشان يعني بحب جبل وي
لماذا تصمم علي طعنه الي يكفي ما فعلته به من صغره اوقعته في عشقها ليعشقها حد الادمن لتعشق غيره وتطعن قلبه الف طعنه وطعنه الا يكفيها
غندور بحده:دي حاجه تخصك
ليل:وتخصك
غندور عقد حاجبه:يعني اي
ليل ابتسمت:يعني خدي الي بيحبك ومتخديش الي بتحبي
غندور:يعني اي بردو
ليل اتنهدت:يعني جايز مش بحب بس بثق فيك وبحترمك انت شخص يعتمد علي
غندور بعدم استعاب:يعني اي
ليل بضحك:لا انت هتتعبني استني بصت حوليها وراحت نحيت الورد وقطفت ورده وقربت من غندور وحطت ايد وراه ضهرها ونزلت علي ركبتها
ليل ببتسامه:بص هي المفروض العكس بس انت قولت مش هتتجوز حد مغصوب عليك ف تقبل تتجوزني
غندور:بس انت مبتحبنيش
ليل:عارفه مش كل حاجه حب المهم التفاهم وانا وانت متفاهمين لتكمل بمرح وكان انت الغندور فتاه احلام البنات
غندور بسخريه:الا انتي
ليل بضحك:قلبك اسود اوي ركبتي وجعتي اخلص
غندور بحيره:وجبل
ليل:ولا جبل ولا هضبه قولت اي
غندور نزل علي ركبته زي ليل وابتسم:حد يقول ل بنت الغندور لا
ليل حطت الورد في بؤقه بغيظ:صدق انا غلطانه اني هتجوز واحد زيك وقامت بغيظ ومشيت لفت لي فجاه:تكلم جدي ولا اكلمه انا
غندور بغيظ:وهتقوليلو اي عايزه اخطب ابن ابنك الغندور
ليل بضحك:هقولو تكفي جدي جوزني قهر قلوب العذاره
غندور ضحك:صبرني يا رب
ليل دخلت جوه لقت ابوها وجدها صوتهم عالي
فهد بغضب:تسع شهور معرفش عنها حاجه والمحروس مش بيرد
الجد بضيق:اي يابني ميمكن مشغولين
ليل بضحك:مين مزعل فهد باشا
فهد بضيق:هو في غيرو ابن المصريه
ليل كشت:طيب كنت عايزه اقولكم حاجه
الجد:خير هببتي اي
ليل بوزت:لي هو انا وش مصايب
فهد والجد بصلها برفع حاجب
ليل ضحكت بصوت عالي:ماشي فهمت نكلم جد بقا في الحقيقه غندور عايز يقولكم حاجه
فهد:حاجه اي
ليل في سره"هه علي اساس هسيب لي خيار هحطو ف وش المدفع
الجد:هيقولنا اي يابنتي
ليل:قررنا نخلي زيتنا في دقيقنا وجحه اولي بلحم طوره و
الجد:بااااس باس يعني قرارتو اي
ليل بكسوف:الله بقا يجدي هو يقولك وطلعت فوق
الجد:انت فاهم حاجه
فهد بضحك:تقريبا
قاعدو كلهم علي السفره بيتعشو
غندور:احم جدي كنت عايز اني اقولك يعني
الجد قاطعو:عارف الماذؤن زمانه جي
غندور عقد حاجبه:نعم
الجد بحده:مش قاعدين في بيت واحد لازم علي الاقل تبقو كتبين الكتاب
غندور بص ل ليل بغيظ الي شرقت بالشربه
الماذؤن جي عشان يكتب كتب ليل وغندور
غندور بهمس:انا تعملي فيا كده ودبسيني
ليل بغيظ:قصدك ان انا تدبيسه
الماذؤن قاطعهم:تقبل تتجوز ليل فهد الغندور
غندور:موافق
الماذؤن:تقبلي تتجوز محمو شاكر الغندور
ليل:نعم مين محمود ده
الغندور بغيظ:انا مش عجبك
ليل بصدمه:احلف والله
غندور بصلها بنفذ صبر
الماذؤن:اي يا بنتي
ليل عينيه اتجمع فيها ادموع"كان محور حياتها ليختفي فجاه ثم يظهر ذك الصارم المدعوه غندور"
غندور بصلها بحيره:فيه حاجه
ليل بعيط:اصلك كنت بتسرق اكلي مش هتجوزه
غندور بغيظ:يارب صبرني
ليل بضحك:خلاص انا
:ليل
ليل قامت بصدمه:جبل
جبل دخل علي كرسي وهو شايل عيل:قلب جبل
ليل شهقت اول ما شفتو وعينيه لمعت بدموه
جبل بدموع ومسك ايديه:كفايه مقدرش اعيش من غير
غندور قام من مكانه وبص ل ليل
ليل بصت ل غندور وجبل بحيره و.........
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية سهام الأنتقام)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات