القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غلبني الشوق إليكي الفصل الأول 1 بقلم مريم قابيل

 رواية غلبني الشوق إليكي الفصل الأول 1 بقلم مريم قابيل

رواية غلبني الشوق إليكي الفصل الأول 1 بقلم مريم قابيل

رواية غلبني الشوق إليكي الفصل الأول 1 بقلم مريم قابيل

محمد بهمس :مريم...،كتكوتي اصحي بقي عايز يومي يبدا...يلا ي روحي ع ناكل سوااا
مريم:امممم...صباح الخير ي حبيبي...بس معلش والنبي سبني انامم شويه منمتش كويس امبارح..وقربت منه وحضنته وكملت نوم وهو فضل يبصلي كتيير بحب
Stop 
اناا مريم ومحمد الي كان بيصحيني من شويه دا جوزي بقالنا شهرين متجوزين ومتجوزين عن حب عبقالكم كلكم ي حبايبي مع الي بتحبوهم..،المهم نرجع تاني 
بعد حوالي ساعتين صحيت ولقيت زوجي قره عيني واااقف وهو مقموص
مريم:الله ..اي ي حبيبي بس الي موقفك كدا وبصيت علي الساعه لقيته انه متاخر علي شغله...مش المفروض تكون مشيت من ربع ساعه
محمد:مااناا واقف مستني حضرتك تصحي ع امشي....بس انتي اصلا مش هيهمك
مريم:اووووو معلش والله ي روحي كنت تعبانه حقك عليا هاااا...وقربت منه وبوسته علي خده  امووووووه ماهو ابني الكبير يجماعه...،هاها بهزر معاكو احنا بس بنحب بعض بزياده😂😊
وطبعااا سبني ومشي 
كانت حياتناا جميله جداا وهاديه لحد ماجه اسوأ يوم ف حياتي 
لقيت تليفوني بيرن برقم اناا عارفاه كويس خفت ارد ولما اقولكم خفت يعني بجد خفت واترعبت لان الشخص دا كان اسؤء شخص ف حياتي....شفت المكالمه ومردتش .....لقيته بعت واتس اب ....
الشخص:خايفه تردي ولا اي ....علي فكره انا عارف ان جوزك مش موجود ردي ولا اقولك اناا واقف ومستيني تحت البيت ي بيبي خمس دقايق والاقيكي عندي
Stop الشخص دا كان وااحد من المفترض انه كان بيحبني زمان وكان المفروض هيبقي خطيبي بس طلع بني ادم زباله وشوهه سمعتي قدام الناس وقال عني كلام مش كويس جداا  ...الوحيد الي وقف جمبي ومصدش الكلام دا كان محمد وهو الي وقف للبني ادم دا وبعده عني ...الي مستغرباه هو ليه رجع تاني ليه رجع يدايقني انا مفيش بيني وبينه حاجه...المهم تلقائي وقفت ف البلكونه وشفته هو احمد...شفني وشاورلي اني انزل طبعااا رفضت جدااا
اول حاجة عملتها اني رنيت علي محمد بس تليفونه كان مقفول بعتله علي الواتس اب ان في حد بيحاول يدخل البيت وبيدايقني برسايله حتي اني بعتله الاسكرين بتاع الكلام دا لكنه مردش...فجاه لقيت الباب بينكسر ولقيته بيشدني من شعري وبيكتم نفسي ع متكلمش 
احمد:مش عايز اسمع صوتك والا هم**تك
هزيت راسي بمعني موافقه.....شال ايده مع علي بوقي من بعد ما ربط ايدي 
احمد:الي اقولك عليه تنفذيه...بس قبل مااقولك علي طلباتي هوريكي حاجه الاول ...وطلع تليفونه ووراني شخص ماسك مسدس وبيحاول انه يقت**ل محمد....خفت كتير عليه
مريم:هعمل الي انت عاوزه بس ارجوك متاذهوش دا كله وانا بعيط ومنهاره 
شدني من شعري تاني ....انا راجع ع انتقم منك واحده زيك انتي ترفضني اناااا والله لخرب حياتك الي فرحانه بيها دي ....بصي ي حلوه ....جوزك في ناس تبعي محوطاااه من كل مكااان فكري بس عقلك يوزك كدا انك تقلي معايااااا ....ساعتها بقي مش انتي الي هتتاخدي ف الرجلين لءء انتي اصلا متلزمنيش هو الي هيمو***ت ي حلوه....بصي بقي هو شويه وجاااي وطبعااا هيشوفك معااايااا عايزك بقي تخليها تيجي منك انتي وتجرحيه بكلامك الي هيطلع من شفايفك الحلوه دي فاااااااااهممممممه
هزيت راسي برعب فاهمه فاهمه
بعد شويه فعلا محمد جه
محمد وهو بيصفر:مريومتي ماااااااااااريااااااااااام...الله طرشه دي ....انتي ي بنتي رحتي فين وحشتينييي اوووي
وانا بعيط
احمد:اهو شرف امسحي دموعك دي ونفذي الي بقولك عليه والا والله لهقتل**لك فورااا
مريم :حاحاااااضر... حاحااااضر
وطبعاا دخل محمد وانا كنت ف حضن احمد
محمد:مريااااااااااام.......
يتبع...
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية غلبني الشوق إليكي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات