القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نبض الأسد الفصل التاسع 9 بقلم سيرلا

 رواية نبض الأسد الفصل التاسع 9 بقلم سيرلا

رواية نبض الأسد الفصل التاسع 9 بقلم سيرلا

رواية نبض الأسد الفصل التاسع 9 بقلم سيرلا

نبض بفرحة :بجد .
أسد :ااه بجد ياقلبي  .
نبض : هو انا قلبك .
أسد :انت الحتة الشمال بتاعي .
نبض :وانت الحتة الثمال بتاعي .
أسد :انت هتدرسي بعد شهر تفتح المدرسة وتكوني شفيتي عالأخر تخلصي مدرسة يكون السواق منتظرك برا تيجي لعندي عالقسم او الشركة حسب موجود فين لان عندي يوم فالشركة ويوم فالقسم متعاونين انا وظابط صاحبي يوم انا يوم هو والشركة مع مراد ويوسف .
نبض : طيب حاضر .
أسد :ايه رأيك نشوف فيلم كرتون .
نبض بفرحة :هيييي اه عايزة يلا حط .
أسد بضحك :والنبي طفلة .
حط فيلم كرتون وقعدو يتفرجو .
في مكان تاني بالمخزن .
سارة :سيبوني ياحي**وانات سيبوووووني .
مراد :تؤ تؤ ياحلوة ماتعليش صوتك تاني احسن ما اخفيه 
سارة :سيبوني عملت ايه .
مراد بعصبيه :كل دا وعملتي ايه دبرتو حادث العربية لصاحبي وكنتو عايزين تموتو نبض يازب**الة .
سارة :ايوه وهق**تلها لو باقي من عمري نهار واحد .
مراد :لا ياقطة انتي النهاردة اخر يوم بعمرك وسابها ومشي .
 عند العيلة الكبيرة .
الجد بغضب :ازي مريم تعمل كده .
خالة أسد بطيبة :أهدا ياحج الحمد لله نرض بخير واسد بخير .
مازن بخبث وبيفكر بنفسو :مريم وسارة راحو بخبر كان بس والله مش هسيبك مبسوط يا أسد نبض ملكي انا .
نرجع لأسد ونبص .
نبض :أسد .
أسد :عيون الأسد .
نبص :انا عايزة انام تعبت صارت الساعة 12 .
أسد :نامي ياحبيبتي .
نبض :طب انام ازي وضهري بيوجعني .
أسد فهم على نبض واخدخا بحضنو ونيمها بطريقة مريحة وقعد يلعب بشعرها لحد ما نامت .
في الصباح  .
رنيم :صباح الخير .
كلهم صباح النور .
رنيم :ازيك ياجدي .
دق باب الفيلا ودخل مراد ويوسف .
مراد :صباح الخير ازيكم .
الجد :هلا مراد كنت فين يابني الصبح .
مراد :كنا منأنجز حاجة انا ويوسف كده ماتاخدش بالك.
مراد بص على رنيم يلي كانت بتبصلو بحب وقال :ازبك يارنيم عاملة ايه .
رنيم :الحمد لله وانت عامل ايه يامراد .
مراد بتوهان :اللله اسمي حلو اوي منك .
الجد ضرب بعكازو عالأرض ومراد اتخض .
الجد بضحك :يلا نفطر .
وقعدو يفطرو .
عند أسد ونبض .
أسد صحي وقعد يتأمل بملامح نبض .
نبض ابتدت تتحرك فتحت عنيها وقالت :صباح الفل .
أسد :صباح الورد والياسمين ياحبيبتي يلا نقوم هيزورونا اهلي يتطمنو عليكي .
لبست ملك وفطرت مع اسد ودق الباب كانت العيلة برة .
الجد :ازيك يا نبض أزيك يا اسد .
نبض :..
نبض :بخير كويسة ياجدي انت عامل ايه .
الجد :كويس يابنتي أسد نحنا هنبات هنا اسبوع في صفقة هتمها بالشركة يلي هنا ونرجع الصعيد بعد اسبوع.
أسد :تنورونا ياجدي امال فين رنيم ومراد .
الجد :رنيم ومراد بيشترو شوية حاجات وبيرجعو كمان شوية .
مازن بخبث :ازيك عاملة ايه يانبض دلوقت خفت عليكي اوي .
أسد رد مكانها :هي بخير الحمد لله اتفضلو .
دخلو وقعدو يتكلمو ومازن مارفعش عينو عن نبض وأسد هيعمل جر**يمة بمازن من نظراتو لنبض .
دخلت نبض المطبخ ومازن استاذن بحجة يروح الحمام ودخل المطبخ لنبض وحط ايدو على أيدها وقال :انتي ازي جميلة كده ياحلاوتك .
نبض بتوتر :ابعد وارجع الصالة يامازن .
مازن بخبث :طب أسد بأيه احسن مني .
نبض :ابعد ايدك يامان ومازن كان بيقرب ليبوسها وأسد بيشوف المنظر دا وعقلو مش بيحملو وبيضرب مازن بوكس خلاه يوقع عالارض وزعق فيه بصوت هز الفيلا وقال :ياحي*وان تبعد عن مراتي احسن ما اقتل*ك هنا فااهم .
انجمعت العيلة عالصوت .
الجد *:فيه ايه يا اسد .
أسد بغضب ؛ دا الح*يوان بيحاول يتحر*ش بمراتي .
الجد بغضب :مااازن لو اتكرر الكلام دا تاني هزعلك مني اوي ابعد عن نبض .
نبض كانت واقفة مصدومة وأسد شدها من ايدها جامد وطلع الجناح .
أسد بغضب شديد :اززي يامحترمة تسمحي لواحد يقرب منك هاااا .
نبض خافت اوي من شكل أسد وقالت :والله ماليش دعوة هو لحقني المطبخ .
أسد بغضب :وازي تسمحيلو يلمس أيدك دي ومسك ايدها جاامد .
نبض بخوف ووجع :اااه ايدي سيبني يا اسد ماليش دعوة
أسد بغضب اكبر :لا وعادي كان هيبو*سك لو اتاخرت كاان حصل ايه هاا قولي بس لا انا شكلي دلعتك أوي يازبا*لة أبقى اوريكي الوش التاني لأسد .
نبض بقوة مصطنعة :ماتقولش زبال*ة فاااهم .
أسد راح ناحية الباب وقفلو بالمفتاح وقرب منها ومسكها من شعرها وقال :انا ما عاش يلي يعلي صوتو عليا فااااهمة .
نبض مش بترد .
أسد ساب شعرها وقال :مافيش خروج من هنا فاهمة قال الجملة دل وكان لافف لجهة التانية وضهرو لنبص.
نبض لا رد .
اسد لف لقا نبض واقفة مش نازلة دمعة وحدة منها واستغرب وقالت بهدوء عكس النار والحزن يلي جواها :يلي انت عايزو .
اسد خرج من الغرفة وقفل الباب بالمفتاح من برا .
أول ما طلع أسد نبض ..
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية نبض الأسد)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات