القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حورية السليم الفصل السادس 6 بقلم روان

 رواية حورية السليم الفصل السادس 6 بقلم روان

رواية حورية السليم الفصل السادس 6 بقلم روان

رواية حورية السليم الفصل السادس 6 بقلم روان

سليم/انته ليه اعتزرتلها اصلا هيه الي غلطانه 
قلبه/اكيد اعجبت بيها 
عقله/ اعجبت بيها ايه لا طبعا 
قلبه / بس انته زعلت لما هيه عيطت 
عقله/ لا بس انا اتعاطفت معاها مش اكتر 
قلبه / لا انته اكيد معجب بيها 
عقله/انته نسيت الي هيه عملته فيك ولا ايه ولا نسيت الشتيمه الي هيه شتمتهالك ولا ايه يا سليم اوعه تنسا الي حصلك زمان متقررشي الغلطه مرتين كلهم خونه مفيش حد بيخون غيرهم 
وبالفعل انتصر عقله علي قلبه 
سايم / انا لازن انتقم منها علي كل الي هيه عملته لازم اندمها علي اليوم الي اتجرات غلطت فيه مع سليم الانصاري لازم 
عند حور 
حور لنفسها / ال مفكرني هسمحه هوه الي غلطان مش انا هوه انسان مستفز وبارد ومعفن وحيوان 
معدت حور / بت ياحور انا هموت من الجوع 😢😢😢😢😢😢اكليني الاهي تنستري 
حور / صح انا هروح اكل 
وبالفعل توجهه حزر الي احد المطاعم وطلبت اكل وكلت ( اصدي مسحت الاطباق 😂😂😂😂😂?) 
حور / الحمد لله شبعت(لا والنبي كلي الاطباق بالمره) 
حور / لنفسها / نهار اسود ده انا نسيت ملاك (انتي لسه فكره دي خللت 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂) 
رجعت حور تاني للشركه وفضلت تدور عليها كتير اوي وبتتصل عليها تليفونها مقفول لغايت ما بتقابل مالك 
حور/ انته 
مالك / انتي 
حور/ انته بتعمل ايه هنا 
مالك/ انتي الي بتعملي ايه هنا ده لو سليم شافك هينفخك 
حور/ لا ياشيخ طب بقولك مشفتش ملاك الي خلت الناس تنفخك 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
سليم بهدزء/ اه شوفتها وخرجت من زمان ☺️☺️☺️☺️☺️
حور/تمام عن ازنك 
مالك/ ازنك معاكي 
مالك في نفسه / والله لقول لسليم ينفخك 
وبالفعل ذهب مالك الي سليم 
مالك / سليم يا سليم 
سليم / صوتك في ايه 
مالك/ البت الي خلت الناس يضربوني جت انهردا والبت الي ضربتك  وقبل ما يكمل كان سايم مديله بوكس 
مالك / اه يابني انتي ايدي تقيله اوي حرام عليك 
سليم /عارف انها كانت هنا 
مالك بوجع /طب هتعمل ايه 
سليم / سيب الامور تمشي بالراحه زي منا مجهزلها 
مالك / تمام 
سليم / وانته مهتم اوي كده ليه 
مالك / اصل اصل 
سليم / اصل ايه ما تنطق 
مالك / اصل البت صحبتها دي هيه نفسها البت الي لمت هليا الناس وخلتهم يضربوني 
سليم ومالك في صوت. واحد / والله لنوريكم 
( ده لما يتجمع الاخوات او الصحاب بيكون في مصيله هتحصل 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂) 
ترن ترن ترن 
ملاك / ايه في ايه يا حور الكلب 
حور/ ايه يابنتي انتي فين انا قلبت عليكي الشركه ومكنتيشي موجوده اناي رحتي فين 
ملاك / انا مشيت لاني قابلت مالك 
حور / اه منا شفته وقابلت سليم انا كمان 
وكل وحده حكت للتنيه ايه الي حصل بينهم 
حور /😂😂😂😂😂😂😂لا لا مش مسدقه انتي بجد تربيتي يابت يا ملاك 
ملاك / بس انا خيفه بقولك اتحول من طور هايج لشخص هادي جدا لئنه مش الشخص الي كان هيموتني 
حور / لا لا متخافيشي مش هيعمل حاجع 
سلام دلوقتي علشان هاكل وانام 
ملتك / الله يخرب بيتك مش عرفه انتي بتكلي اكل بلد بحالها ومش بتطخني 
حور / ممسه الله اكبر في عينيكي يا ملاك الكلب ده الي سماكي ملاك ظلمك 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
ملاك / طيب يختي الاهي يا حور سليم يقوم مسكك ومديكي علقه موت تحلفي عليها العمر كله يا حور يا بنت سماح 
حور/ طيب يختي سلام بقا تصبحي علي جنه 
ملتك / وانتي من اهلها ♥♥♥♥
وبالفعل ت جه الفتاتان الي النوم لكن حور راحت علشان تاكل وقبل ان تنام ملاك ائها اتصال من رقم غريب 
ملاك / ارد ولا مردش هرد لا لا مش هرد 
لكن الرقم قد فصل 
ملاك / اهه فصل لوحده 
وعاد ثانيتا الي الاتصال 
ملتك / هرد 
ملاك / الو 
جائها الرد من شخص كانت متاكده انه سيكون هناك مصيبه بسببه 
مالك / الو 
ملاك / نعم عايز ايه 
مالك /ياه لتحبيني للدرجه دي علشان كده عرفتي صوتي بسرعة 
ملاك / لا وانته الصادق اصل صوت الحمار معرزف 
مالك / انا حمار ماشي يا ملاك المهم لازم تيجي بكره الشركه ضروري لامر هام 
ملتك / لا مش هاجي انا اصلا مقبلتش الشغل ومش هروح الشركه دي تاني اصلا وانا مش عيزه اشوف وشك اصلا 
مالك / الساعه ١٠ تكوني موجوده في الشركه 
زقبل ان تعترض اغلق في وجهها الخط 
ملاك / قفل في وشي طب والله منا ريجه 
ونام جميع ابطالنا طبعا ماعدا حور لانها كانت بتاكل وسليم طبعا انتم عرفين هوه اكيد فين 
وجاء يوم جديد علي ابطالنا 
عند ملاك صحيت الساعه ٨ الصبح 
ملاك / صباح العسل عليا ياخواتي قكر 
( اوي علي فكره 😂😂😂بس خبي النعكوش الي في شعرك ده بس 😂) 
ملاك لقت رساله مبعوتاها من رقم مش متسجل 
الرساله كان مكتوب فيها ـمتتاخريشي علي ١٠ علشان ميحصلشي حاجه متعجبكيشي ـ
ملاك / ياربي ده عايز مني ايه طب منش ريحه هه
ملاك كانت جهزه علي ٩ونص وكانت لبسه بنطلون بوي فرند علي تيشرت ازرق بنص كم ومدخلاص في البنطلون علي كتشي ابيض وكانت رفعه شعرها كحكه فوضاويه ومنزله منها خصلات وكانت زي القمر)  
ملكك / انا خلصت انا بس عندي فضول اني اعرف هوه هايز ايه بس مش اكتر يعني اكيد مش هلشان خيفه منه يعني 🙄🙄🙄🙄
اما عند حور فصحيت وكلت وخدت شور ولبست بنطلون بوي فرند عليه تيشرت ابيض مرسوم عليه اسبنشي بب وكوتشي ابيض وشنطه بيضه وعملت شعرها ديل حصان 🐎وراحت الجامعه لان ملاك قالتلها انها هتروح نشوف مالك عايز  ايه 
اما بقا عند سليم فصحي علي صحوانه المعتاد واخد شو ولبس بدله كلاسيكيه حلوه اوي باللون الاسود ولبس جزمه سوده ورفع شعره لفوق بالمشط الاسود ووضع برفانه الي في علبه سوده ( معلشي يا جماعه اثل بحب اللون الاسود 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂) 
اما عند مالك صحي وكان مبتسم بخبث لانه انهردا هيبتدي تحقيق انتقامه من ملاك صحي وخد شور ولبس تيشرت ابيض علي بنطلون ابيض علي كوتشي ابيض ولبس ساعه الاستيك بتاعها ابيص وسرح بمشطه الابيض وحط برفان كانت علبته بيضه ( معلشي يا جماعه اصل بحب اللون الابيض 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂) 
مالك /استعنا علي الشقي بالله مع ضحكه حبيثه 
وبالفعل توجه ابطالنا حور الي الجامعه 
سليم ومالك وملاك الي الشركه 
وحور نزله من عربيتها وقف اصادها مازن ( مبحبش الواد ده هوه والبت حنان 🙄🙄) 
مازن / اهلا اهلا وانا بقول الجمعه نورت ليه كده اتاري القمر جه 
حور / مازن لو سمحت انا دماغي مصدعه ومش عيزه اتخانق معاك علي الثلح 
مازن / في ايه مالك شيفه نفسك علينا د
كده ليه 
حور / اه شبفه نفسي ولو ممشتشي هوريك انا شيفه نفسي اد ايه وعن ازنك بقا 
وبالفعل تركته حور ومشبت لكن مسك ايديها جامد 
مازن / انا مفيشي بنت تقولي لا ماشي يا حور 
حور/وانا الت لا وابعد بقا علشان متزعلشي 
مازن / لو انتي الي هتزعليني انا موافق 
حزر / طيب 
ما زن /عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اه اه يابنت العضاضه 
تفوه بقا عندما وجد حور تفترس ايده بغضب شديد (جدعه يابت يا حور والله 😂يستاهل عيل مش محترم)  
حور / تستاهل علشان متفكرشي تقف ادامي تاني سلاموز بقا 
مازن في نفسه / والله لاندمك ياحور علي الي انتي عملتيه ده اه يابنت العضاضه 😡😡😡😡😡😡😡😡
اما بقا عند سليم فدخل الشركه بكل هيبته  تحت نظرات الموظفين واعجاب الفتيات بع فهو في غايت الجمال 💖
سليم لحنان / هاتيلي كل الملفات الجديده 
حنان بدلع / حاضر يا سليم بيه 
وبالفعل اتت بجميع الملفات المطلوبه له 
حنان بدلع / اتفضل يا سيموا دي كل الملفات المطلوبه 
سليم لنفسه / حلو نبقا نتسلي فيها بعدين مش هيه الي عيزه كده 
سليم / الا قوليلي انتي متجوزه يا حنان 
حنان بسعاده فقد اعتقدت انه يسال لكي يتاكد من عدم الزواج ليتزوجها 
حنان بسعاده / لا لا يساسليم بيه ولا مرتبطه حتي ☺️
سليم / اصل باين عليكي انك متجوزه ومخلفه٤ او ٣ مرات كده 
( احسن حرجها احسن احسن تستهلي علشان انا مش بحبك احسن تستهلي 🙄😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂) 
حنان بحرج / لا لا يافندم مش متجوزه ولا مخلفه 
سليم / اضل انتي تخنطي وطلعلك بطن 😂😂😂😂😂😂😂😂
حنان بصوت اشبه بالبكاء / لا يافندم مش متجوزه ولا مخلفه  
سليم / طب متبقيشي تلبسي كده تاني ده انا افنكرتك متجوزه ومخلفه 
حنان / تمام يافندم عن ازنك 
( جماعه انتم فكرتم في ايه 😂صفم النبيه شويه النيه تصفي ياجماعه مش كده 😂☺️😂😂😂😂😂) 
اما بقا عند مالك فدخل الشركه بكل هيبته ووسامته ووقاره وبرفانه الي فتقع وجبلي حسسيه 😂😂😂😂😂😂
ودخل علي المكتب علي طول وقال للسكرتي، ه لما ملاك تيجي ابقي اديني خبر 
السكرتيره وتدعا وفاء / اومرك يافندم 
(وفاء دي طيبه وبتحب الخير لاي حد ومش خبيثه ومتجوزه ومعاها اسر وياسر اطفال صحيح مش هنحتجهم في الروايه بس حبيت اقولكم بس 😂اه وجوزها اسمه احمد 😂😂😂) 
ملاك دخلت الشركه وبعدين عند السكرتيره وقالتلها ان هيه ملاك وعيزه تقابل مالك بيه 
ملاك / لعد ازنك انا عندي معاد دلوقتي مع مالك بيه 
وفاء / طب ثواني هبلغه اتفضلي اقعدي 
ملاك / شكرا ليكي
زبالفعل اخبرت وفاء مالك واخبرها ان تجعلها تنتظر حتي ياذن لها بالدخول وبالفعل قالت وفاء لملاك ان تنتظر بضع الوقت لانه عنده شغل مهم ( مالك دهه هيخش النار لانه بيكدب 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂) 
وبالفعل انتظرت ملاك ساعه كامله 
ملاك لوفاء / لو يمحتي انا اعده هنا بقالي كتير ممكن تقوليله 
وكانت لسه وفاء هتقوم وجدت مالك يتصل بها ( من فون الشركه با جماعه النبيه تمام النيخ 🙄😂😂😂😂😂) ويطلب منها ان تجعل ملاك تددخل المكتب لمقابلته 
ملاك لمالك / انته اتجننت سايبني ساعن بره والمفروض وراك شغل والله وفين الشغل ده بقا ولا انته بتستعبط 😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡
مالك / بستعبط في وحده تقول لموديرها في الشغل تستعبط علي العموم ياستي انا هعديهالك المره دي النره دي بس يا ملاك 
ملاك / هوه انته مجنون ولا اهبل منا قولتلك ان انا مش هتزفت اشتغل معاك ولا هوه انته اطرش 
مالك بهدوء / مجنون واطرش تمام هسمحك بس المره دي بس مش هفضل اسامحك كده كتير انا صبري لوه حدود 
ملاك / صبر صبر ايه يابو صبر انا مشيه علشان مرتكبشي فيك جريمه 
مالك / معاكي ٤ كليون جنيه 
ملاك / نعم ليه بقا ان شاء الله بتسال ليه 
مالك / اصل لو انتي مشتغلتيشي هتضطري تدفعي ٤ مليون جنيه شرط جزائي 
ملاك / شرط جزائي بقا ازاي مش فهمه هوه انا كنت مضيت علي حاجه او كنت اشتغلت 
مالك / تعرفي اي حد ممكن يخدعك بسهوله وعلي حكايه مضيتي فاه انتي مضيتي علي العقد بتاع الشغل 
ملاك / بس انا ممضتشي علي حاجه اصلا 
مالك / ازاي طب بصي شوفي كده 
وام موريلها علي الاب وهيه بتمضي علي ورقه الي ادتهلها وفاء 
مالك / شفتي بقا انتي سزجه ازاي ابقي اقرئي كويس قبل ما تمضي 
ملاك / منا ممكن ارفع اضيه واقول ان انا مكنتش اعرف اصلا 
مالك / في بند في القانون بيقول القانون لا يحمي المغفلين تمام يامغفله 
ملاك /وانا مش هستغل والي عندك اعمله
مالك / تمام برحتك بس ادفعي 4 مليون يا ملاك بقا بس ياحرام انتي مش معاكي هتعملي ايه اكيد هتتسجني 
تمام لو تحبي تتسجني تمام برفع السماعه دي هتتسجني او تخدي التصميمات دي يابشمهندسه تدرسيها علما مكتبك ينحضر 
ومد ايده بالملفات وملاك كانت مصدومه ومش عرفه هتعمل ايه هيه فعلا مش معاها المبلغ ده وبعد تفكير اخذت الملف وبدات تدرسه 
مالك في نفسه / ابتدينا الشغل 
يتبع...
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات