القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج اطفال الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة

 رواية زواج اطفال الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج اطفال الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج اطفال الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة

ماما  الحقي  لين قاعده في الارض بتعيط وزين خرج وهو خالع القميص شكله عملها حاجه 
سوسو ومنى  بصدمه: ايييه! 
طلعوا  جرى  على  فوق  
سوسو.. بنتى حبيبتي  مالك يا قلب ماما  عملك  ايه  
منى.. مالك ي لين  اى اللى حصل  
لين  بتعيط وخلاص  زين  دخل  
سوسو  .. انطق  ي  قليل الادب  عملت  فيها  ايه  
منى  .. مكنتش  اتوقع  يحصل منك  كده  يا زين اخص عليك  
زين.. في  ايه  ؟ أنتو  بتقولو  ايه  
سوسو  .. مالك  يا لين  انطقي  عملك  ايه  الواد  ده  
لين  بتمسح دموعها.. مفيش يا ماما  بس  العصير  كان  مسكر وكده  الدايت  باظ   😢🙂
منى.. نعم  يختى  
سوسو.. الله  يهبلك  روحي  دايت  اى ونيلة  ايه  أنا  اسفه  يابنى  بس  حماده  نزل  يقول  انها  بتعيط  وانت  خالع  القميص  تفكرينا  راح  بعيد  
زين  فضل  ساكت  .. شكلهم  عيله مجنونه  كلهم  🙁 
سوسو  .. يلا  يا  لين  عشان  نمشي  
منى  .. والغدا  ؟ 
سوسو  .. معلش  متعوضه  
لسه  هيمشوا  ... زين.. استنى  
كلهم  بصوا  ليه  
زين.. الملزمه  اللى  وقعتى  عليها  الميه دى  عندي  امتحان  بكرا  على  الدروس  اللى  فيها  
لين.. وانا  اعملك  ايه  اجى  امتحن  بدالك  
زين  بغضب.. مش  وقت  هزار  
سوسو.. خلاص  يا  زين  هصورهالك  واجيبها  أنا  
زين  ببرود.. لا  هى  هتيجي  تنقلها  كلها  دلوقتي  في كراسه  
لين.. وحياة  امك  دا  أنا  بكسل  اكتب  الواجب  هنقلك  ملزمه  كامله  .. سورى ي طنط  منى  
منى.. لأ ويهمك  😂😌 
زين  .. معنديش  كلام  تاني  غير  ده  اخلصى  
سوسو  .. يابنى  كده  هنتأخر  
زين  .. هبقي  اوصلها  ي طنط  اتفضلى  انتى  وماما  هتفضل  معانا  متخافيش  
سوسو  .. ماشي  خلى  بالك  منها  يا  منى  
لين  .. ي ماما  ي حجه  انتى  ي وليه  استنى  اكتبي  بدالى  شويه  حتى  .. مشت  🤦‍
زين  راح  قعد  على  الكرسي  .. اخلصى  😎
لين.. يلعن  شكلك  بارد ورخم  وتنح  وو مش فاكره  الباقي  
منى  ضحكت  عليهم   وقالت  هروح  اعمل  مكالمه  وجايه  
.................... 
لين  كتبت  صفحه  ومش قادره  .. خلاص  تعبت  الغو  رحلتى  
زين  وقف  بص  ف  الورقه  .. اى  الخط  المعفن  ده  وقام  قاطعها  
لين..ااااه  حرام عليك  انا  تعبت  فيها  
زين  .. مش  عاجبنى  خطك 
لين  .. انا اللي جبته  لنفسي  كان  لازم  اكب  الميه  منى  لله  😢 
زين  كان  قاعد  مركز  معاها  وهى  بتكتب وايدها  وجعتها  
راح  مسك  الكراسه  بيقلب  ف الصفح  وماسك الورقه  كأنه  هيقطعها  راحت  جرى  عليه  مسكت  ايده  
لين.. لأ  والنبي  انا  تعبت والله  🥺
زين  .. ماشي  يلا  عشان  اوصلك  
لين  .. بجد  ياااه والله  البيت وحشنى  😂💃 
زين  طلع  مذكرة  من  المكتب  .. على  فكره  معايا  نسخه  تانيه  منها  
لين.. يابن  ال.... وسايبنى  اكتب  من  ساعتها  
زين.. هاا  هتغلطى  تاني  ؟   
لين.. ههه  بهزر  معاك  🤗 
زين  .. يلا  عشان  تبقي  تتعلمى  الادب  بعد  كده  
لين  .. قصدك  انى  قليلة الادب  
زين.. على فكره  أنا مش  مضطر  اعيد  الخناقه  من  تاني  اخلصى  عشان  ورايا  حجز  كوره  
لين  بضيق.. طيب  🙄 
................. 
 وصلها  البيت  وطلع  معاها  وهما  واقفين  عند  الباب  سمعوا  صوت  زعيق  جاى  من  جوا  
يعني ايه  هتتجوز  ده  على  جثتى انتى  عارفه  انى  بحبها  من  زمان  
~ وهى  مش  بتحبك  ابعد عنها  بقا  وسيبوا  بنتى  تعيش  حياتها  
طيب  أنا  هعرف  اتجوزها  بمعرفتى  بكرا  تندمى  ......
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زواج اطفال)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات