القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أنجبته بالخطأ الفصل السادس والعشرون 26 بقلم همس حسن

 رواية أنجبته بالخطأ الفصل السادس والعشرون 26 بقلم همس حسن

رواية أنجبته بالخطأ الفصل السادس والعشرون 26 بقلم همس حسن

رواية أنجبته بالخطأ الفصل السادس والعشرون 26 بقلم همس حسن

خالد : افهمك ياباشا 
أحمد يوم ما عمل علاقة مع اختك للأسف مكانش يعرف إنها تبقى ..... أخته 
تامر بيبرق وهو بيبص لمروان يشوف رد فعله بعد الكارثة دي
رجع مروان ورا خطوتين من قوة الصدمة 
مروان : مش فاهم .. أخته ازاي ؟
خالد : هي كمان مش أخته لوحده .. أختك انت كمان يامارو واخت تامر أخوك كمان
الكلام دا محدش يعرفه غير ٣ 
انا ، جاد أبوك ، تامر .. ودلوقتي بعد معرفتك بقينا ٤ 
مروان : ازاااااااي الكلام دا ماتنططططق 
خالد : أمك الله يرحمها قبل ما تتجوز ابوك كانت متجوزة أبويا .. جابت منه احمد واتمردت على العيشة سابته واتجوزت أبوك .. جابتك انت وتامر وشمس 
بعد ما سابت أبويا بسنة بالظبط مات من قهرته منها ومن اللي عملته 
وقتها انا كرهت امك لسببين وبقيت عاوز انتقم من عيالها بأي طريقة
أولهم انها كانت السبب في موت أبويا .. تانيهم إن أبويا كان متجوز قبلها امي وجابني منها وامك جت خادته من امي وفرقت بينهم وفي الآخر سابته بردو
مروان : يعني أحمد يبقى اخونا من الأم .. واخوك من الأب ؟
خالد : بالظبط كدا 
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
شمس عمالة ترجع جامد اوووي وتعبانة جدا وابوها واقف جنبها مش عارف يعملها ايه ، نزل جري على شقة مروان خبط فتحتله رهف 
رهف : في ايه يابابا مالك 
جاد : رهف تعالي معايا بسررررعة شمس تعبانة اوي من بدري 
رهف : يالهووي طب استني استني ألبس الشبشب 
يلاااا بينا 
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
مروان بيبص لتامر : وانت كنت عارف الكلام دا ياتامر ؟
تامر بيبص في الارض وساكت
أحمد بيفتح عينه : اللي انت متعرفوش ياخالد إن اللي كانوا يعرفوا ٤ مش ٣ 
انا كنت عارف .. وعشان كدا قصدت اعمل كلللل دا وخدرتها لحد مااوصل للي انا عاوزه
مروان : ؟؟؟؟!!!!
 ياابن الكللللللللب 
لسة هيمسك فيه تليفونه رن في ايده "رهف " 
مروان بيرد : ايوة يارهف 
رهف : الحقني يامروان أختك تعبانة اووووي من بدري تعالي بسررعة نوديها مستشفى ولا اي حاجة 
مروان بيبرق : يالهوووي .. خلي بالك منها انا جاي حاااالا 
قفل معاها التليفون وبص لاحمد وخالد .. كلامنا مخلصش ، لسة لينا كمالة 
نزل يجري على تحت هو وتامر .. ركبوا العربية وطاروا في إتجاه البيت 
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
حازم وأسماء راكبين العربية 
حازم بيبوس ايديها : حمدالله على سلامتك ياروح قلبي .. متتخيليش كنت خايف عليكي قد ايه 
أسماء: انت اتغيرت اووي ياحازم .. عمري ماتخيلت أشوفك كدا في يوم من الايام 
حازم : مش اتغيرت .. اتعلمت
اتعلمت إن النظرة في وشك انتي وابني مفيش أغلى ولا أعظم منها 
قوليلي صحيح .. بمناسبة ابننا فيه حاجة مهمة نسيناها من كتر المشاكل 🤔
أسماء : ايه هي الحاجة ؟
حازم : نسينا نسميه 😂😂
أسماء : 😹😹
بص بصراحة هو انا منستش .. انا كان نفسي في اسم كدا من زمان بس مكنتش حابة افرضه عليك 
حازم :. Done ✅
اعتبريه اتسمى خلاص 🤝
أسماء : يامجنون طب اصبررر لما تعرفه الأول 😹😹
حازم: ياقلبي انتي أحلامك اوااااامر 
أسماء : يونس 
حازم : على إسم باباكي الله يرحمه 😍😍
أسماء : اه 🙈🙈
حازم بيبوسها من خدها : اعتبريه حصل ياقلبي 😍😍
أسماء : حازم 😳 عيب احنا في الشارع 
حازم : اااايه انتي مراتي 😳😳
أسماء : 😹😹😹👊
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
مروان سايق العربية .. مش شايف الطريق ولا العربيات ولا شايف ااااي حاجة غير كلمة واحدة عمالة ترن في ودنه 
🔥🔥أحمد يوم ما عمل علاقة مع اختك مكانش يعرف إنها أخته🔥🔥
بدأ يدوس بنزين أعلى وكلمات كتير عمالة تمر قدامه على ازاز العربية بدل الطريق 
أختك مبقتش بنت 🔥
أختك زنت زنا محارم 🔥
مستقبلها ضاع ومقدرتش احميها 🔥
امي طلعت متجوزة قبل أبويا وانا معرفش 🔥
ليا أخ وانا مش دريان 🔥
الكلام يزيد قدامه .. اعصابه تشد زياده ، عروقه تنفر وشه يحمر يدوس بنزين اكتر لحد ما كانوا هيلبسوا في عربية 
تامر : يامروان حاااااااسب 
راح دايس تامر بداله فرامل بسررررعة
فاق مروان وبصله 
تامر : في ااااايه ماتفوق كنا هنمووت بسببك 
مروان : لسانك ميجيش على لساني 
داس بنزين تاني وساق لحد البيت 
نزلوا جري على تحت هما الاتنين وطلعوا العمارة 
فتحلهم جاد .. دخلوا بسرعة على جوا لقوا شمس مغم عليها ورهف واقفة تفوق فيها 
مروان جري شالها بسرعة ونزل قبله تامر يدور العربية .. ومروان خارج من باب الشقة بص لابوه 
مروان : خليك انت هنا يابابا عشان لو حصل اي حاجة .. انا وتامر ورهف هنقوم بالواجب 
سابهم ونزل على تحت ورهف وراه
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
في كافيه فخم جداً .. قاعد كريم وعمال يبص في الساعة 
إيمان جاية من بعيد مكسوفة بتقدم خطوة وتأخر خطوة
كريم ابتسم أول ماشافها داخلة عليه 
كريم : حمدالله على السلامه 😍
إيمان بتقعد : الله يسلمك ياكريم ❤️
كريم : ايه طمنيني عاملة ايه 
إيمان : بخير الحمدلله 
كريم : طلبتي تقابليني فجأة كدا فاتخضيت 
إيمان : عاوز تتجوزني ليه ياكريم ؟
كريم : بحبك 
إيمان : كنت متجوز وبتحب مراتك 
كريم : فيا صفة صعبة جداً
بفضل أحاول كتيييير مع اللي قدامي ، بحاول سنيين ، إبقاءً للعشرة والعيش والملح 
بس لو في لحظة فاض بيا واستغنيت بعيش حياتي بعدها بيوم ولا كأن حصل حاجة 
لأني بكون عيشت وجع الفراق قبل ما افارق أصلا .. عيشته وانا بحارب إني مفارقش 
إيمان : و ؟
كريم : حبيتك ياايمان .. حبيتك وكأن قلبي كان مستني يتحرر عشان يلاقيكي 
وانا دلوقتي متوقع بنسبة ٩٧٪ إنك هترفضي ودا حقك بس انا ...
إيمان : انا موافقة 
كريم : 😮
إيمان : ايه اتفاجئت .. افاجئك اكتر ؟
انا كمان بحبك ياكريم 
كريم : ايه 😳😳😳
انتي بتتكلمي بجد ياايمان ؟؟
بتحبيني انا 
إيمان : اه ياكريم بحبك انت ومن أول مرة شوفتك فيها بس دايماً كنت ببعد التفكير عن بالي عشان دا مش من حقي اصلااا 
كريم : اقسسسسم بالله انا ما قادر اوصفلك السعادة اللي حاسس بيها دلوقتي ، انا حاسس إني نفسي أقوم اشيلك وألف بيكي الكافيه دا كللله وانا برقص 😂😂😂😂❤️❤️
إيمان : مش تستني طيب لما تسمع بقيت الكلام 
كريم : اسمممع ياباشا انتي النهاردة تقولي اللي انتتتتتتي عاوزاه 😍😍
إيمان : أهلي صعبين جداً ياكريم ومخهم ضيق عشان أصلهم من الصعيد وانت فاهم .. ومش بسهولة هيوافقوا على حاجة زي دي 
الطريق دا صعب وهنحارب فيه كتيييير
كريم بيحط ايده على ايديها : وانا مستعد احارب معاكي لو حتى آخر نفس فيا ❤️❤️❤️
يلا حددي أقرب معاد بقا اجي اطلبك من والدك واخوكي فيه
إيمان بتبسم إبتسامة سعادة وخوف في نفس الوقت 
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
وصلوا بشمس المستشفى .. دخلوا بيها على الطوارئ بسرعة وجه دكتور يكشف عليها 
*بعد نص ساعة*
مروان وتامر ورهف برا 
مروان واقف ساند دماغه عالحيطة 
رهف : مروان انت كويس ياحبيبي ؟ 
مروان : كويس ايه بس يارهف .. كويس ايه
رهف : مالك طيب انا حاسة اللي عامل فيك كدا مش بس تعب شمس ، فيه حاجة أكبر 
مروان : بعدين يارهف بعدين 
تامر : استني هجيبلك كرسي تقعدي يارهف عشان متتعبيش م الوقفة 
راح تامر يجيبلها كرسي .. مروان بصله باستغراب !! 
مروان : ايه التوهان اللي انا عايش فيه دا ياربي ، كل ماافهم حاجة تيجي اللي بعدها تفاجئني بغموضها 
كل مااقول خلاص اتحلت وهنعيش يطلعلي خازوق يلففني حوالين نفسي ويخليني أرجع تاااني لنقطة الصفر حيران وبفكر في حل اللغز .. لا إله إلا الله
رهف بتطبطب عليه : اهدي ياحبيبي بس اهدي 
انا معرفش ايه اللي عامل فيك كدا بس أيا كان هيتحل والله صدقني 
جاب تامر الكرسي لرهف 
الدكتور خارج من غرفة الإستقبال 
جريوا عليه بسرعة 
تامر : طمننا يادكتور مالها ؟
رهف : حالة تسمم صح ؟
الدكتور : لا لا بعد الشر مفيش الكلام دا 
هي حاجة مختلفة شوية
مروان : ايه هي الحاجة يادكتور 
الدكتور : هي شمس متجوزة صح ؟
مروان بينه وبين نفسه : لما سمعت الكلمة دي قبل كدا من دكتور مكانش خير .. استر يارب 
تامر : لا يادكتور مش متجوزة 
الدكتور : امممم .. مش عارف أقولكم دا ازاي الحقيقة بس لازم اقوله 
شمس اختكم حامل
مروان بيبرق .. تامر بيرجع لورا من الصدمة 
رهف : نعم 😱😱😱
انت بتقول ايه يادكتور 
الدكتور : الأول شكيت في الموضوع عملتلها اختبار حمل طلع بوزيتيڤ 
مروان : نزله
الدكتور : افندم ؟
مروان : بقولك نززززله 
الدكتور : أنزل اااايه يااستاذ انت شايفني ازاي 
مروان بيمسكه من رقابته : شايفك زي ما شاااايفك انت تعمل اللي بقولك عليه من سكاااااات وتنزله 
الدكتور بيكح : يااستاذ عيب اللي بتعمله دا 
رهف بتمسك ايد مروان : عيل ايه اللي ينزله يامروان انت اتجننت .. فيه مليون حل غير دا 
مروان : اسكتي يارهف انتي متعرفيش حاجة .. هاااااا هتنزله ولا انزلك انا تحت الأرض؟؟؟؟؟ 
الدكتور : طب ممكن تسيبني ونتفاهم
مروان بيسيبه : اتفضل ؟؟؟؟
الدكتور : بص يااستاذ مروان ، انا دكتور باطنة يعني مليش أي علاقة بأمراض النسا .. لكن ليا دكتور زميلي وصاحبي في نفس الوقت هكلمه اخليه يعملكم العملية النهاردة بإذن الله 
مروان : دلوووووقتي ، عايز شمس تقوم تلاقي نفسها كانت حامل وسقطت 
فاهم ؟
الدكتور : حاضر حاضر 
تامر : خلاص يامروان .. متكلمش الدكتور كدا هو ملهوش ذنب في اللي بيحصل 
مروان : انت بالذات مش عايز أسمع صووووتك خالص .. انت كنت عارف كللللل حاجة وساكت 
سابهم الدكتور ومشي .. دخلت رهف تبص على شمس 
تامر : كنت عاوزني أعمل ايه يامروان ؟
أروح أقولك الحق انا عرفت من كام سنة فجأة إن لينا اخ أكبر منناااااا من أب تاني واحنا الاتنين عيشنا في كدبة كبيرة 
طب انا ياكبير وعاقل واول العنقود مقدرتش استحمل الخبر وسيبتكم ومشيت واتغربت لوحدي سنيييين لدرجة إن انت نفسك مبقتش بتعتبر إن ليك اخ 
انت بقا كمروان لو كان أبوك بدل بيننا وقالك انت كنت هتعمل ايه ؟؟
مروان : ماشي ياتامر .. بس خليك فاكر 
اللي انت عملته هيتسبب في جريمة قتل هتحصل قريب جدااااا
تامر : جريمة ايه ؟
مروان : انا هقتل أحمد .. اللي يعمل كدا مع أختي وهو عاااااارف يستاهل القتل 
تليفون مروان رن "كريم "
مروان : أيوة ياكريم 
كريم : ايه يامروان انت فين 
مروان : في حوار كدا .. المهم في ايه
كريم : مدير الشركة رجع من دبي وقالب عليك الدنيا يابني 
مروان : يانهار اسود ومنيل .. كانت نقصاه الحكاية
كريم : احمد ربنا دا كان هيعرف إن بقالك قرب شهر مجيتش وانا لحقت الموقف في اخر لحظة 
مروان : عادي بقا مانا ياماااا طلع عيني في الشركة وكنت بطبق بالايام ورا بعض 
كريم : أيوة يابني بس هو راجع سانن سنانه يظبط حاجات كتير تخص الموظفين ومينفعش يعمل استثنا لواحد بس 
مروان : طيب عموماً حاول تغطيني كدا لحد مااخلص الحوار اللي في ايدي دا واجيلك 
كريم : اشطة
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
قفل مع كريم 
تامر : الدكتور بيقول إن العملية هتتعمل كمان ساعتين .. ادوا لشمس حقنة مهدئ تخليها تفضل نايمة لوقتها عشان لو صحيت وقولنالها هتخاف ودا ممكن يعمل سيولة في الدم 
مروان : ماشي مدام لسة ساعتين هستغلهم واروح عالشركة عشان فيه مشكلة هحلها بسرعة واجي وقت العملية
لو رهف خرجت قولها 
تامر : تمام 
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
*بعد نص ساعة*
مروان وصل الشركة .. ركب الاسانسير وطلع لحد الدور اللي فيه مكتبه 
*في مكتب دينا *
دينا بتتكلم في الفون : أيوة ياخالد بيه منا قولت لحضرتك انا عملت كللللل اللي عليا وزيادة ودلوقتي مفيش في ايدي حاجة اكتر من كدا اعملها .. دا حتى مروان حاساه بقا شاكك في...
فجأة وهي بتتكلم وبترفع عينيها 
مروان واقف قدامها .. باصصلها وعينيه الاتنين حمرا من الغضب .. طلع المطوة من جيبه ودخل عليها
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
يتبع..
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات