القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نبض الأسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم سيرلا

 رواية نبض الأسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم سيرلا

رواية نبض الأسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم سيرلا

رواية نبض الأسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم سيرلا

 نبض قاعدة روحها مش معاها اختفت القرحة من على وجهها بعد ما اسد غاب :أسد انا عايزاك تقوم قوم بالله عليك بلاش توجع قلبي .
مسحت دموعها ولبست وجه القوة والجبروت وطلعت .
نبض بقوة : دكتور انا عايزة اسد يخرج بكرة الصبح وانت والدكتورة هتيجو معايا .
الدكتور بانفعال :لا طبعا عايزين اجهزة وكل حاجة هنا ونحنا ما مناخدش امر من ستات .
نبض عصبت اوووي ومسكت الدكتور من لياقت المريول وقالت بتحذير وبصوت مخيف :انا ماباخدش رايك ماشي احسن ما اقلب حياتك جحي*م فاااهم ويلا جهز امورك واتطمن هديك مبلغ مالي لو جمعت فيه طول حياتك مش حيتجمع معاك ليك مليون جنيه بس لو لعبت بديلك وتشاطرت عليا مو*تك  مش هيكفيني .
ومشيت لعند اسد .
رفعت التيلفون ورنت على مراد .
مراد :نبض اسد عامل ايه .
نبض بقهر :كويس .
مراد فهم قلب نبض يلي بيتقطع :معلش عيقوم بالسلامة ان شاء الله .
نبض :يارب بص انت ويوسف تنزلو الشركة بس لو في قرارات مهمة عايزة توقيع اسد بنزل انا اوقع اسد عاملي وثيقة انا هنزل احد وثلاثاء وخميس تنظم كل الاجتماعات بالايام دي ولؤي ينزل القسم .
مراد :تمام .
نبض :خلي رنيم تضبلي شنطة هدوم ليا ولأسد ولملك وبعتلي ملك مع لؤي لو سمحت .
مراد بتفهم :ماشي .
وقفلو .
نبض رنت على لؤي .
لؤي :الو 
نبض :عامل ايه .
لؤي :كويس اخويا اسد عامل ايه 
نبض :لؤي تعال المستشفى عايزتك ضروري ممكن وتجيب الشنط وملك وشنطة هدوم ليك ماشي 
لؤي :ماشي 
وقفلو .
وصلت رسالة على فون نبض من رقم غريب ( عجبك اسد حبيبك حصلو ايه والمرة الجاية انتي ) .
نبض اتعصبت جدا .
بعد نصف ساعة كانت الساعة 12 بالليل 
وصل لؤي .
اؤي :ها يانبض في ايه .
نبض بعملية وقوة :بص كده نحنا هنخرج اسد النهاردة ماينفعش نبقى هنا ابدا انت هتعيش معايا انا وملك جبت دكتور ودكتورة واجهزة يلي يحتاجها اسد وكل حاجة تمام واحنا هنعوض مكان اسد فالشغل انت تنزل القسم وانا الشركة هنزلها 3 ايام فالأسبوع .
لؤي بابتسامة :يابخت اخويا فيكي .
نبض ابتسمت بوجع :يلا انت وقف هنا وانا هنزل للدكتور نبض :هنخرج اسد دلوقت عشان ماحدش يعرف .
الدكتور :تمام يلا .
خرجو أسد ونقلوه لقصر كبييير اوي .
نبض :دكتور انت ليك سويت كامل في الاوتيل يلي جنبنا بتاع اسد والتكاليف مدفوعة روح ارتاح انت والدكتورة متناوبين والنهاردة هتكون مناوبة الدكتورة تكون انت عندي بكرة مزروع الساعة 8 تقدر تنصرف .

الدكتور :حاضر عن أذنك .
وخرج .
الدكتورة :انا هطلع لأسد بيه اعلق المحاليل والأجهزة .
نبض شاورتلها بايدها ان تطلع .
نبض :لؤي افضل معايا هنا فالقصر تمام وياريت بكرة تنزل الشغل .
لؤي بتفهم :تمام ممكن تدليني على غرفتي .
نبض :سلوى ياسلوى .
دخلت بنت اقل ما يقال عنها جمدان جمال ساحق .
سلوى :ايوة يالمضة انا هنا .
نبض :تمام وصلتي قبلي .
سلوى صاحبة نبض كانو مع بعض فالميتم .
لؤي بنفسو :صاروخ ارض جو يالهوي عالعسل .
نبض :طلعي لؤي لغرفتو واطلعي انتي ارتاحي بغرفتك معلش تعبتك لتيجي عشان تساعديني بالقمر دي وبتشاور لملك النايمة .
سلوى :اشطا يلا يا لؤي ادلك .
لؤي طلع مع سلوى وصلتو لغرفتو وهي دخلت غرفتها ترتاح .
نبص شالت ملك وطلعت جناح وحطتها بسرير اطفال وسكرت الباب .
طلعت نبض عند أسد لقت الدكتورة .
الدكتورة :حالتو تمام وعلقتلو محاليل وانا همشي .
نبض شاورت برأسها بمعنى تمام .
خرجت الدكتورة .
نبض دخلت غيرت لبست بجامة ساتان باللون الاسود وفردت شعرها وقعدت عالكرسي جنب اسد وقالت :هكلمك عن النهاردة انا جبت لؤي يلي هو اخوك وقعد معانا هنا تفتكر سلوى يلي كنت بكلمك عنها دي جبتها برضو لهنا بس هي ماتعرفش ان انت موجود هنا قولتلها تيجي تساعدني بملك 'اسد انا تعبت تعال بقا وريحني انا تعبت بجد .
انا هنام معاك هنا فالجناح كانت الغرفة عبارة عن سريرين كبار ومراية وكده .
نامت عالسرير يلي جنبها من التعب .
حل الصباح .
نبض صحيت على امل انها تكون شايفة كابوس بس لا هي دي الحقيقة قامت اخدت شاور ولبست تيشرت اسود وبنطلون اسود وكوتشي ابيض وباست اسد من خدو وقبل ماتطلع بتلاقي ايد بتمسك ايدها بتلف بتلاقي روحها ردتلها بتلاقي ايد اسد ماسكاها واسد صحي .
اسد :ايه ماوحشتك .
نبض فركت عينيها يمكن يكون حلم .
نبض بصدمة :حد يقرصني لا لا مش عاوزة اقوم من الحلم دا .
أسد ضحك جااامد .
نبض ارتمت بحصنو ومسكت فيه جاااامد :انت كنت هتسيبني .
اسد :انا ماسبتك كنت ااه في غيبوبة بس فوقت أمس وانتي نايمة .
نبض بحب :انا بعشقك .
نبض ببراءة :في حاجة بتوجعك .
أسد :لا بس راسي واجعني شوية .
نبض :عندي ليك مفاجئة .
اسد :ايه هي .
نبض :دقيقة هجيبها .
نبض جريت على غرفة لؤي خبطت عالباب جامد لؤي صحي مفزع وجري يفتح الباب .
لؤي بفزع :في ايه .
نبض بفرح :تعال معايا بسرررعة وجريت وهو جري وراها .
فتحت باب غرفة اسد وو
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية نبض الأسد)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات