القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي الخائفة الفصل الخامس 5 بقلم شهد عبدالسلام

 رواية طفلتي الخائفة الفصل الخامس 5 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الخامس 5 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الخامس 5 بقلم شهد عبدالسلام

ليله:يعني ايه 

سليم وبيرجع يمسكها من دراعها بخفه:يعني ماحدش يلمسك فاهمه 

ليله:هو انا بطلع من البيت يا ابيه

سليم:لا يا حلوه حتي جوا البيت 

ليله بعدم فهم:انا مش فاهمه حاجه 

سليم و بيضغط علي دراعها اكتر:يعني ليه تميم يلعب في شعرك انتي مش صغيره دلوقتي 

ليله :ايدي

سليم: انا مش هعاقب غيرك انتي لو حصل حاجه ماعجبتنيش 

وبيسيب ايديها 

ليله وبتمسك مكان ايد سليم :ليه بتعمل معايه كده 

سليم: مش هكرر كلامي 

ليله بزعيق :ليه كل شويه تزعقلي و تتعصب عليا 

سليم: اسكتي و بتعصب عليكي عشان بتبقي غلطانه 

ليله:انا مش بعمل حاجه 

سليم:طب بصي وبيقرب عليها 

وليله بتبعد 

سليم شدها من ايديها:متخفيش 

سليم: حد يحضنك لا حد يلمسك لا تمام فاهمه كده اعملي دول وانا مش هعملك حاجه 

ليله وبتمسح دموعها ذي الاطفال:ليه 

سليم: مافيش ليه 

ليله بعصبيه:لا انت كل شويه تزعقلي و بتهزر معاهم و بتحضنهم ولا بتهزر معايه ولا بتحضني ولا حتي بتعاملني كويس

سليم بتفكير ومش عارف يرد عليها و بتكلم بكدب:عشان بيسمعه الكلام وانتي لا 

ليله:بس انا مش بعمل حاجه والله وانا حتي بسمع الكلام وانت مش بتهزر معايه خالص وانا مبكلمش حد 

سليم بحنيه وبيرجع شعرها لورا: حاضر يا ليلو ههزر معاك واضحك معاكي بس انتي بس اسمعي الكلام 

ليله بفرحه :بجد 

سليم: بجد يا حبيبتي ويلا بقي علي اوضتك عشان تنامي 

وبططلع 

سليم :معلش غيرتي عليكي بتبقي غصب عني 

تاني يوم الصبح وكان اسد وحور في البيت 

اسد:كل حاجه تمام بينهم 

مالك:اه كلو تمام 

اسد:كويس ربنا يهديهم 

وبتنزل بقيت العيله 

سليم:حبيبي وبيحضن اسد 

سليم:مش تقولي عشان اقابلك في المطار 

اسد:تسلم يا حبيب ابوك 

حور:حبيبي وبتفتح ايديها عشان تحضن سليم 

اسد وبيمسك ايديها بمشاكسه: اسكتي يا حبيبتي 

حور:يا اسد ده ابني

اسد ضحك: حضن صغنن 

حور:اه 

وبتحضن سليم 

حور:عامل ايه يا حبيبي

سليم بضحك علي مشاكسة اسد ل حور:الحمد لله يا ست الكل 

وبيبوس ايديها 

اسد:تعاله 

وبيدخل المكتب هو ومالك وسليم 

اسد:فين عمر وتميم 

سليم:نازلين يا بابا 

اسد:تمام 

مالك:في ايه 

اسد:البنات هتسافر 

مالك:اه 

اسد:تمام سليم السافر عليك انت كل حاجه تبقي جاهزه وقت سافرهم و الحراص اللي هتبقي معاهم 

سليم: حاضر يا بابا 

مالك:عمر عايز يكتب الكتاب 

اسد ضحك:مستعجل اوي ابنك ده علي العموم انا موافق بس لازم اوجع بطنه شويه 

مالك:هتعمل ايه مع سليم 

اسد و بيبص ل سليم و بيرجع بنظره ل مالك:لا سليم ده لسه عايز درس 

سليم: في ايه بس يا بابا 

اسد:انت بعدين نخلص بس من الحاجات دي و بعد كده نشوف موضوعك 

مالك:الشركات تمام كلهاا 

اسد:تمام من بكره هنزل انا  وانت عشان كل مدير فرع يبقي عارف ان احنا ممكن نروح في اي وقت وانت يا سليم عايزك تراجع علي كل الصفقات 

سليم:روحت يا بابا الشركه و قاعدة مع مدير الفرع و راجعت كل الشغل وكل الكاميرات علي اللاب بتاعك انت وعمي مالك 

مالك:تميم بينزل الشركه كل يوم 

سليم: وانا بحاول علي قد ما اقدر اروح الشركه و اشوف الشغل 

اسد:هتقدر تسافر الاسبوع الجاي لندن عشان الشركه 

سليم :حاضر يا بابا 

اسد:تمام يلا علي الفطار 

في غرفة الطعام 

اسد:عاملين ايه 

لؤلؤ:احنا الحمد لله كويسين بس كان ناقصنه ضحكتك القمر دي يا عمو انت و حور طبعاا 

حور:انتي بتتغزلي في جوزي قدامي 

تاليا:لو حور ضربتك انا مش هدافع عنك 

لؤلؤ:دي حور دي قمر خودي بوسه 

حور بتبوسها 

لوليا:طب وانا بقي يا ست ماما 

حور:ده انتي حبيبتي 

ليله:اي ده بقي وانا 

حور:ده انتو حبايب قلبي و بناتي 

اسد:كفايه بقي كلام 

بعد الفطار 

سليم:عن ازنكم عشان عندي شغل وانت يا باشا(تميم) علي الشركة 

تميم:معلش النهارده انا عندي سباق وهاخد لؤلؤ و ليله معايه 

سليم طلع من غير اي رد 

عمر:والنبي انا خطبتي قمر اووي 

اسد:انت ياض هتعاكس بنتي قدامي 

عمر وبيبصلها :لا يا عمي بس بشكر فيها بس

اسد:مالك شوف ابنك بدل ما اروقوو انا 

الساعه 1 في الڤيلا

ليله:الو 

سليم: ايه يا ليلو 

ليله:نعم يا ابيه 

سليم: اوعي تروحي السباق يا حبيبتي 

ليله:ليه 

سليم: انا قولتلك ايه 

ليله:بس انا نفسي اخرج اوي يا ابيه 

سليم:هتسافري يا ليله 

ليله:بس كان نفسي اوي....

سليم بقاطعه:لا يا ليله 

ليله:طب لو عمو سالني مش هتروحي ليه 

سليم بعصبيه: ليله قولتلك مش هتروحي و قولي ل عمو سليم مش موافق 

ليله:حاضر 

وبتقفل الفون 

وبتدخل لؤلؤ 

لؤلؤ: ايه هتروحي 

ليله:لا 

لؤلؤ: تعالي نروح اي مكان كده انا زهقانه

ليله:فكره حلوه اووي بس ابيه مش هيوافق

لؤلؤ:مش هنعرفهم 

ليله:لا يا ست 

لؤلؤ:متخفيش ماحدش هيحس بينا 

ليله:هنروح انا وانتي ولوليا 

لؤلؤ:لا لوليا مش هتوافق عشان عمر تعالي احنا 

ليله:و هنخرج ازاي يا اختي 

لؤلؤ:من الباب الخلفي و هطلب اوبر 

ليله بتوتر:طب لو حد سال علينا 

لؤلؤ:بصي انتي نايمه ذي العاده و انا اصل دايما في الاوضه 

ليله:طب تميم هيسال علينا 

لؤلؤ:يا ست هكلمه بس بسرعه عشان تاليا و حور فوق و عمو وبابا في المكتب 

ليله:ماشي 

لؤلؤ:بسرعه وانا جاهزه 

بعد شويه 

لؤلؤ:اخلصي بقي و بتمسك ايد ليله و بينزله 

لؤلؤ:يلا بسرعه يا ليله انزلي 

في الاوبر 

ليله بتوتر:انا نسيت فوني 

لؤلؤ:مش مشكله يا ليله 

ليله: لا لا انا خايفه 

لؤلؤ:متخفيش بس انتي 

في الشركه

شهد:ايه يا حمار انت مش تفتح 

اياد:انتي مجنونه يا بت انتي اللي....

شهد بعصبيه:هشششش اسكت انا متاخره من غير حاجه وطلعت علي فوق 

اياد:عليا النعمه متخلفه بس مش هسيبك 

في مكتب سليم

سليم: اتفضل 

شهد:الملفات اللي حضرتك طالبتها من الارشيف 

سليم: تمام اتفضلي 

وبططلع

اياد :هاي يا بيبي 

سليم: هفتح دماغك بسبب الكلمه دي

وماسك ملفات و بيسبها علي المكتب

اياد:دي كل حاجه تبع الشغل و راجعت كل حاجه بنفسي وان شاء الله اخر الشهر لازم اسافر تاني 

سليم: ان شاء الله 

اياد:عايز اشرب قهوه 

سليم ضحك:هو انا سالتك 

اياد:هو انا غريب يا سليم 

سليم مسك التليفون:شهد اتنين قهوه ساده 

شهد: حاضر يا مستر سليم 

بعد شويه شهد بدق الباب 

سليم:ادخل 

شهد و عيونها في الارض:اتفضل يا مستر سليم 

سليم: شكرا و مسك الفنجان 

اياد وعرفها وغمزلها اول ما اياد غمازلها شهد اتوترت 

وسابت الفنجان علي الترابيزه قدام اياد و طلعت 

سليم:ركز يا اياد و البنت محترمه مش شبهك 

اياد:هو انا عملت حاجه 

معاد العشاء 

العائله كلها متجمعاا 

اسد:فين ليله ولؤلؤ 

لوليا:اكيد ليله نايمه و لؤلؤ قاعده في اوضتها

سليم بتساؤل:كسبت السباق 

تميم:اه 

لوليا:وش ليله و لؤلؤ حلوين عليك 

سليم اول ما سمع الجمله دي اتعصب جداا 

تميم:لا انا روحت لوحدي 

داليا :ليله ولؤلؤ هانم مش بيرده والباب مقفول 

سليم: ازاي يعني 

وبيطلع هو و عمر 

سليم وبيدق علي الباب:ليله يا ليله 

ومافيش اي رد 

سليم:هاتي النسخه التانيه 

وعمر نفس الامر مافيش اي رد 

سليم فتح الباب واتصدم ان ليله من جوه 

سليم بعصبيه: هي فين 

وبيمسك تلفونه وبيتصل عليها و فجاه بيسمع صوت تليفونها 

عمر:تليفون لؤلؤ مقفول 

اسد:ازاي ده يحصل ساعه و عايزهم هنا انتو سامعين 

عمر نزل يشوفهم في القسم 

سليم اتصل علي ناس عشان تحدد موقعهم 

بعد ساعه من التوتر و الخوف و العصبيه 

سليم: الوو 

الشخص:هما في كافيه ال****** يا سليم باشا

سليم:طب شكرا و بيطلع بالعربيه

سليم في التليفون:عمر هما في كافيه***وانا رايح اهوو 

عمر:خليك انت انا هاجبهم وهاجي 

سليم:لا انا رايح 

طبعا عمر وصل عندهم الاول بسبب قرب القسم من المكان 

عمر بعصبيه مكتومه:قدامي علي العربيه من غير كلام كتير 

ليله ولؤلؤ اترعبه من شكل عمر و  ركبه معاه من غير ولا كلمه 

في العربيه عمر في التليفون 

عمر:سليم هما معايه وانا طالع علي الڤيلا 

سليم: ماشي 

وسليم كمل في الطريق عشان يقابل عمر و عمر اتجه من طريق تاني 

سليم بعصبيه: انت فين يا عمر 

عمر:يا ابني انا خلاص عند الڤيلا 

سليم: تمام اقفل وانا راجع 

كل ده و لؤلؤ و ليله خايفين 

عمر:الهوانم اهم 

مالك بعصبيه: انتو مجانين ازاي تخرجه كده 

لؤلؤ:انا اسفه انا السبب 

ليله:انا اسفه 

اسد بعصبيه: كل واحده علي اوضتهاا و عقاب ليكم مافيش سافر 

عمر وقرب منهم:ده اخر تحذير ليكم 

تميم:اكيد دي افكار لؤلؤ 

اسد:خلاص اسكته 

مالك:علي اوضتك منك ليها 

لؤلؤ و ليله طلعو 

سليم اول ما رجع كانت العيله كل واحد في غرفته 

سليم طلع علي غرفة ليله 

وفتح و دخل مره واحده و كانت ليله بتعيط 

سليم دخل الغرفه وقفل الباب بعصبيه 

ليله بعياط وبترجع لورا و سليم بيقرب 

ليله بعياط: مش هتكرر تاني 

سليم بيمسكها من شعرها :تعالي كده 

سليم بعصبيه: ازاي تنزلي منغير ما حد يعرف 

ليله بعياط وايديها علي ايد سليم :اسفه اسفه شعري 

سليم مسكها من وشها وضامم وشها بجمود

سليم: المره الجايه هموتك

وسابها وليله وقعت علي السرير 

وطلع و كان عمر وتميم  علي الباب بيخبطه عشان يفتح 

عمر:انت مجنون يا سليم 

وهيدخل 

سليم وبيمسك عمر من ايده وبيطلعه من الغرفه و بيقفل الباب 

ليله طول الليل بتعيط هي و لؤلؤ و ليله اكتر بسبب  سليم 

تاني يوم الصبح 

سليم: بابا انا هسافر هشوف الشركه 

اسد:تمام 

لوليا بتوتر:هو لؤلؤ وليله مش هينزله 

مالك:لا الفطار هيطلعلهم فوق 

داليا:ليله هانم ولؤلؤ هانم رافضين الفطار 

سليم: تعالي يا داده وطلع قدامها ودخل عند لؤلؤ 

سليم: افطري يا لؤلؤ عشان وربنا انا ساكت بالعافيه 

لؤلؤ بخوف:حاضر 

واتجه ل ليله 

 ودخل 

ليله من غير ما تشوف سليم وبتتكلم بعصبيه: مش عايزه حاجه قولتلك 

سليم :قدامك ربع ساعه الاكل ده يبقي خالص 

ليله:مش هاكل 

سليم قرب عليها وبيحاول يتكم عصبيته: الاكل اهو لو عرفت انك مكلتيش هعمل فيكي ايه 

ليله بتعب:مش قادره اكل 

سليم:غصب عنك يا ليله و عشان تخرجي كويس منغير مااعرف

يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات