القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي الخائفة الفصل الثالث 3 بقلم شهد عبدالسلام

 رواية طفلتي الخائفة الفصل الثالث 3 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الثالث 3 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الثالث 3 بقلم شهد عبدالسلام

صباح يوم جديد في نفس العائله واحداث جديده 
وبتتجمع العائله كلها علي الفطار 
مالك:فين لوليا 
ليله:انا هطلع اشوفها وطلعت
ليله طلعت ل لوليا ولوليا ظاهر عليها التعب و بتبكئ 
ليله بدق الباب 
ليله:لوليا 
ودخلة 
ليله بخوف عليها وحضنتها:ايه ده مالك مالك يا روحي بتعيطي ليه 
لوليا بعياط:سابني يا ليله بس انا اللي غلطانه عشان حبيته الحب ده حاجه وحشه اووي
ليله بدموع:اهدي يا روحي المشاكل هتتحل 
لوليا :مافيش حاجه هتتحل 
ليله بعياط:كفايه بقي يا لوليا هتخليني اعيط انا كمان عشان خاطري كفايه وبتمسح دموعها 
سليم خاف علي لوليا بسبب تاخير ليله وطلع 
سليم بخوف:اي ده اي ده في ايه مالك 
سليم:في ايه 
ليله بعياط ومش عارفه تتكلم: ب....بتع..بتعيط
سليم بعصبيه:هششش اسكتي 
ليله بعياط بتحرك وجها بمعني حاضر
سليم وبيحاول يبقي هادي:علي اوضتك 
ليله خافت طلعت علي غرفتها 
سليم وبيقرب من لوليا وبيحضنها:حبيبت قلب اخوكي مالك يا حبيبتي و لوليا بين احضانه وسليم ايد مقربها في حضنه والايد التانيه بيحركها علي شعرها ب حنان
سليم بعد ما تقريبا لوليا سكتت عن العياط وبيمسح دموعها:في ايه بقي 
لوليا:انا وعمر سبنا بعض 
سليم:ليه 
لوليا قصت عليها ما حصل 
سليم:انتي اللي غلطانه 
لوليا:انا يا ابيه 
سليم:ايو انتي انتي مفروض الاول تشوفيه متعصب من ايه وبعد كده ليكي الحق تعترضي او توافقي 
لوليا:خلاص بقي انا سبته 
سليم ضحك:لا هترجعو ان شاء الله عمر بيحبك 
لوليا:يارب 
سليم ضحك:واقعه انتي اوي استني بس شويه و هو  اعصابه هتهدا وهيرجع يصالحك 
لوليا:ماشي يا ابيه ممكن طلب بقي 
سليم: عيوني يا حبيبتي
لوليا:حرام تصالح ليله عشان انت زعقتلها جامد اوي 
سليم:حاضر يا حبيبتي 
وبيتجه لغرفة ليله 
سليم بيفتح باب الغرفه بكل هدوء و كانت ليله دافنه وجها في المخده و بتبكي بشهقات  
سليم بيقرب منها بهدوء وبيجلس بجانبها 
سليم بصوت هادي: ليله
ليله مستمره في البكاء 
سليم بيقرب منها اكتر و بيلمس دراعها لمسات هاديه ورقيقه 
سليم: ينفع تهدي 
وبيمسكها من ايديها وبيقربها منه اكتر و ليله مش قادره تقاومه  و راس ليله بتبقي جنب قلب سليم 
سليم بلمسات هاديه بيحرك ايده علي شعرهاا و حزين علي شكلها: اهدي يا حبيبتي 
ليله ببكاء و شهقات:ا...ان..انا ع..عايزه... ماما.
سليم بحزن:هشش عشان خاطري اهدي 
ليله مستمره في البكاء 
سليم:اهدي معلش 
ليله ببكاء:عايزه ..بابا
سليم بحزن:اهدي مش انا ذي بابا  بابا بيقولك اهدي عشان خاطري 
ليله لسه مستمره 
سليم:طب ماما وبابا زعلانين منك كده عشان بتعيطي 
ليله بعد ما سمعت الجمله دي من سليم سكتت عن البكاء بس شهقاتها مستمره 
سليم بهدوء:اهدي 
فاتت دقائق 
وليله ساكته خالص 
سليم و بيبعدها شويه عشان يشوف وجهها 
سليم: انتي كويسه 
ليله وبتبعد من بين ايديه:انا اسفه 
سليم استوعب هو بيعمل ايه 
وبيقوم من علي السرير 
سليم: علي ايه يا حبيبتي ده الطبيعي بتاعك اقل حاجه تعيطي 
ليله منغير ماتبص علي سليم:انك تكسفني كده حاجه قليله 
سليم بعصبيه:اه لوليا بتعيط قدامك مش تهديها لا بتعيطي معاها
ليله و هتبكئ تاني:ان...
سليم بمقاطعه و عصبيه:هشش اسكتي خالص ومش عايز اشوفك بتعيطي نهائي فاهمه 
ليله بدموع متحجره:فاهمه 
سليم:اغسلي وشك وانزلي 
ونزل من غير اي رد من ليله 
واتجه للشركه و عمر وتميم كل واحد علي مكان شغله وليله خدت شاور ونامت و لوليا سمعت كلام سليم وغيرت وقاعدة مع تاليا و لؤلؤ
في الشركه وتحديداً في مكتب سليم
عمر:يا سليم 
سليم بمقاطه: عمر انت غلطان لما تتكلم معاها تتكلم بهدوء 
عمر:عصبتني يا سليم ايه يعني مش موافقه دي ده انا اكسر دماغها 
سليم بعصبيه بيقوم وبيقرب من عمر:تكسر دماغ مين ياض انت 
وبيتدخل في اللحظه دي تميم 
تميم:بس يا جماعه اهدوو اهدا يا عم انت 
وبيرجع سليم علي مقعده 
عمر:انا عايز اتجوزها يا سليم وربنا بحبها يا جدعان يعني ازاي ازاي تسبني ده انا من امبارح مش علي بعضي 
سليم: احنا مش هندخل يا عمر واختي لو شوفتها زعلانه تاني هزعلك يا عمر 
تميم:اهدو بقي ويلا عشان مالك بيتصل عشان الغدا 
في احلا حته في دهب وفي ڤيلا  بعيد عن كل الناس يجلس احسن الرجال و اجمل  النساء 
اسد وهي علي قدامه:هو انت عامله فيا ايه 
حور بابتسامه و بتقرب من وجه اسد وبتتكلم ببراءه :انا معملتيش حاجه 
اسد وبيقبلها:امال مين اللي عامل 
حور:قلبك 
اسد بعشق:عندك حق يا حوريتي 
حور:انت قلب حوريتك 
اسد وبيتحرك و حور بين ايده و بيطلع :اعشقك وانتي رومانسيه يا مجنونتي 
حور:لا كده ....
نروح للقاهرة وبتحديد في ڤيلا اسد ومالك 
مالك :اهلااا بصايعين كل ده عشان ترجعه 
تميم:معلش يا مالك
مالك: علي الغدا 
وبيتنقل مالك و عمر و سليم وتميم و تاليا و لؤلؤ ل غرفة الطعام 
وبعد دقيقه واحده بتدخل لوليا 
وعيون عمر عليها 
سليم وبيضرب عمر:خلاص ياض انت هتفضل تبص لي اختي كتير 
عمر:في ايه مش خطبتي 
مالك بعصبيه: بس انت وهو مش عايز اسمع صوت واحد فيكم وانت ياض (علي عمر) متبصلهاش 
عمر وبيشاور علي مكان دبلته:خطبتي يا جدعان 
مالك: لما تبقي مراتك يا اخويا اعمل كل حاجه برحتك 
تميم:هو يقدر يعملها حاجه ....
مالك بقاطعه:اسكت ياض انت كمان 
لوليا بتضحك وبتبص علي طبقها 
عمر:اضحكي يختي اضحكي 
وبتدخل ليله و عيون سليم بتابعها 
مالك:اهلا انتي فين يا بت من الصبح 
ليله:كنت نايمه 
مالك و مركز في وجهها:بعد الاكل لينا قاعده سوا 
ليله:حاضر 
سليم: تعالي اقعدي 
ليله بتقرب عليه بخطوات بطئ 
وبتقعد بجانبه 
و بتبدا العائله في الاكل 
لؤلؤ:ايه يا اسطي 
تميم: ايه يا برنس 
لؤلؤ و بتغمز: لازم اعرف 
تميم:هعرفك يسطا 
مالك:اسكتي يا بت  
لؤلؤ:في ايه يا بابا 
مالك:انته الاتنين شبه بتوع المخدرات 
عمر:معلش يا بابا مش انا ظابط بقولك انت كده بتظلم بتوع المخدرات 
تميم:طب شكرا علي رايكم 
والعائله كلها بتضحك في اللحظه دي و تليفون ليله في الدقيقه دي كان بيرن و لسه هتحرك ايديها و تمسك الفون من علي السفره كانت ايد سليم مسكته و فصلو وخد الفون
سليم من بين اسنانه وهو باصص قدامه:ياريت تاكلي ذي الناس 
وبيخلص وقت الغدا وكل واحد بيتجه ل اعماله الخاصه 
وبيجلس مالك و ليله
مالك:مالك يا حبيبتي
ليله:مالي 
مالك:انا اللي بسالك 
ليله:مافيش حاجه 
مالك:طب زعلانه من ايه 
ليله:صدقني مافيش حاجه انا كويسه 
مالك:لا كان ظاهر علي وشك انك زعلانه
ليله:لا انا كويسه بس كنت لسه صاحيه 
مالك:يعني انتي كويسه 
ليله:اه كويسه 
مالك:ماشي يا حبيبتي
وبططلع علي غرفتها 
امام غرفة لوليا و لسه هتدخل
عمر:عامله ايه 
لوليا بخضه:خضتني 
عمر:سرحانه في ايه 
لوليا بزعل:مافيش 
عمر:امم مافيش 
لوليا: اه
عمروبيقرب منها: بحبك
لوليا:لا مش هتضحك عليا ب الكلمه دي ذي كل مره 
عمر وبيمسك ايديها:وربنا بحبك وغصب عني اتعصبت سامحيني عشان خاطري
لوليا :امم المره دي بس 
عمر: اخر مره 
الساعه 12 بليل 
ليله:طب انا عايزه الفون بتاعي اروح دلوقتي ولا ايه  
وبتكرر ان هي تروح تاخد تليفونها من سليم 
ليله قدام غرفة سليم ومتردده تدق الباب وفي الاخر بتكرر انها تدق الباب 
سليم:ادخل 
ليله بتفتح الباب بهدوء وبتدخل وسليم كان بيلعب رياضه ولابس الشورت بس و ماسك المنشفه 
سليم بستغراب:ليله في حاجه 
ليله :اسفه بس الفون بتاعي
سليم :اه صح و بيقرب منها  
سليم:كلامي يتسمع يا ليلو 
ليله:هو عملتلك حاجه
سليم:ايه عملتلك دي 
وبيقرب من وبيمسكها من دراعها 
سليم بصوت يشبه فحيح الافعي:انا ممكن اقرر تربيتك من تاني 
ليله:انا متربيه 
سليم: انا عارف بس تربيتي فيها حته ناقصه و هعرف ازاي اكملها 
ليله:هقول ل عمو اسد يا ابيه 
سليم: عمو اسد وعمو مالك ماحدش هيتكلم فيهم عشان انتي تربيتي من الاول 
ليله:.......
سليم بعصبيه: و حيات غلاوتك هعرفك ازاي تردي عليا
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات