القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أنا لك أنت الفصل الأول 1 بقلم حبيبة محمد

 رواية أنا لك أنت الفصل الأول 1 بقلم حبيبة محمد 

رواية أنا لك أنت الفصل الأول 1 بقلم حبيبة محمد 

رواية أنا لك أنت الفصل الأول 1 بقلم حبيبة محمد 

وقفت بصت لعيونه بتوتر لان الهي عملته مكنش ينفع يتعمل اصلا 
سليم خرج من الاوضه بتوتر ونزل ركب عربيته وهو بيقول:  انا غلطان انا العودتها عليت زياده عن اللزوم الانا خايف منه اكتر تكون بتحبني
نزلت هي كمان وعدلت نفسها وركبت جمبه 
سليم بحده:  انزلي تاني واركبي ورا يا ملك 
ملك بعدم فهم:  ليه اركب ورا و فيه مكان فاضي جمبك؟ 
سليم بعصبيه وصوت عالي:  قولتلك اركبي ورا يا ملك 
ملك اتنفضت من صوته العالي وركبت ورا وهي زعلانه ومضايقه من معاملته ليها 
****
سليم فرمل وقالها بخشونه:  انزلي
ملك نزلت وهي مضايقه من معاملته وقبل ما تدخل المدرسه ندهه عليها 
ابتسمت وهي بتقول:  اكيد هيعتذرلي
رجعتله تاني وبصتله من الشباك 
سليم خرج فلوس من جيبه وحطها في ايدها وهو بيقول:  خلي دول معاكي عشان لو احتاجتي حاجه... اه صح ونسيت اقولك الحركه العملتيها دي متتكررش تاني 
ملك بكسوف:  تقصد اني بوستك من خدك؟  عشان كدا اتضايقت؟ 
سليم مردش علي كلامها وقالها:  ادخلي مدرستك يلا
ملك دخلت وهي بتقوله بحب:  خلي بالك من نفسك.. 
اول ما دخلت سليم قال بتوتر وانفاس متوتره:  اي بيحصلي 
***
ملك اول ما دخلت لقت مريم واقفه بتبص كالعاده علي كريم 
ملك بصوت عالي وعصبيه: 
 انتي يا بت؛  مش كفاياكي بص علي الواد بقا؛  سيبتيني ليه ومشيتي؟ 
مريم بصتله بفرحه وقالتلها:  شوفت كريم بيركب الاتوبيش الهيوصله للمدرسه قومت نزلت اجري وركبت معاه في نفس الاتوبيس
ملك خبطتها في كتفها بغيره وبتقولها:  بتبعيني عشان كريم؟ 
مريم ضحكت بسخريه وحضنتهت وهي بتقول:  مليش غيرك مهما حصل يا ملوكتي
ملك ضحكت ومسكت ايدها ودخلوا الفصل وهي بتقولها:  احكيلي بقا اي حصل كمان 
مريم قعدت علي الديسك وحطت ايدها علي خدها وهي بتقول بحب:  هو احيانا بيبصلي بس بحسه مش واخد باله مني...  انا معجبه بكريم اوي بس هو مبيدينيش اهتمام ومعرفش اي السبب؛  بس هو متكبر اوي هو وصحابه ومن ضمنهم ديما المقرفه 
ملك عينها لمعت وقالتلها: بصراحه ديما مقرفه بس لبسها يجنن يبنتي بتجيب لبس غالي اوي نفسي يكون عندي اللبس العندها بس اعمل اي مقدرش اقول لابيه سليم يجيبلي في الاخر انا ضيفه عندكم 
ملك بضيق قالتلها:  انتي عبيطه يا ملك انتي اي حاجه هتعوزيها سليم هيجبهالك 
ملك اتنفضت اول ما سمعت صوت ديما وصحابها قالت لمريم بتوتر:  اسكتي اسكتي الشيطانه هي وصحابها جايين وهيسمعونا 
ديما دخلت الفصل وكل صحابها دخلوا وراها 
ديما بصت لصاحبتها بغرور وقالت: اي مفطرتيش لسه ولا اي؟ كملت كلامها بسخريه:  
انزل اجيبلك قهوه وباتيه من فلوسي عشان انت معكيش؟  يا حراااام!! 
ملك اتعصبت وقالتلها:  انتي ازاس تكلميها كدا مهما كان دي مين او بنسبالي اي بس لازم ادخل... 
ديما ابتسمت ب شر وقالتلها:  كنت مستنياكي تتكلمي عشان اديكي علي دماغك 
ملك قالتلها بعين وقوه:  كنتي مين عشان تديني علي دماغك 
ديما ضحكت بسخريه وقالتها:  يعني عايزه تعرفي انا مين 
ملك امأت براسها وقالتلها:  ياريت 
مريم بتحاول توقفها وتقولها بهمس: كفايه يا ملك احنا مش قدها كفايه 
ديما بصوت عالي:  يا شباب كل ال في الفصل يجمعوا تعالوا ورايا تحت في الساحه هوريكم مفاجأه كبيره اوي علي الشاشه تحت 
الفصل كلو نزل ومن ضمنهم كانت ملك ومريم الهيموتوا ويعرفوا في اي 
ديما فتحت التسجيل الصوتي 
:  
ملك:  ديما مقرفه بس  بصراحه لبسها يجنن يبنتي بتشتري لبس غالي اوي نفسي يكون عندي اللبس العندها بس اعمل اي مقدرش اقول لأبيه سليم؛  في الاخر انا ضيفه عندكم
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات